Nieuwe vloer
maandag 5 maart 2018 om 13:30
Wij zijn op zoek naar een nieuwe vloer. Diegene die we nu hebben is gespleten door de vrieskou van de afgelopen week. Helaas ziet hij er nu niet meer uit.
We willen een zo gebruiksvriendelijk mogelijke vloer. Kinderen zijn nu tussen de 8 en de 11 jaar oud, maar echte smeerpoetsen. De vloer moet dus makkelijk schoon te maken zijn.
Wat hebben jullie voor vloer liggen, en hoe bevalt dat? We willen niet de hoofdprijs moeten betalen, maar het mag ook best wel wat kosten. We zijn niet op zoek naar de goedkoopste vloer.
We willen een zo gebruiksvriendelijk mogelijke vloer. Kinderen zijn nu tussen de 8 en de 11 jaar oud, maar echte smeerpoetsen. De vloer moet dus makkelijk schoon te maken zijn.
Wat hebben jullie voor vloer liggen, en hoe bevalt dat? We willen niet de hoofdprijs moeten betalen, maar het mag ook best wel wat kosten. We zijn niet op zoek naar de goedkoopste vloer.
maandag 5 maart 2018 om 13:40
Wat voor vloer heb je?
Hier was vorige week de houten vloer ook vol met spleten, maar nu het weer vochtiger wordt zie je de kieren en spleten zich weer sluiten. Komt niet door de vorst maar door de droge lucht die door de vorst wordt veroorzaakt. Hout 'werkt.'
Als vloer dus van hout is kan het nog best goed komen.
Maar je kunt natuurlijk ook een nieuw brengen
Hier was vorige week de houten vloer ook vol met spleten, maar nu het weer vochtiger wordt zie je de kieren en spleten zich weer sluiten. Komt niet door de vorst maar door de droge lucht die door de vorst wordt veroorzaakt. Hout 'werkt.'
Als vloer dus van hout is kan het nog best goed komen.
Maar je kunt natuurlijk ook een nieuw brengen
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 05-03-2018 13:41
3.32% gewijzigd
maandag 5 maart 2018 om 13:41
Wij hebben een bamboevloer.
Super milieuvriendelijk (want er hoeven geen bomen voor gekapt te worden), en ook super makkelijk in het onderhoud.
De vloer ligt er nu al een paar jaar en ik zie nog helemaal niets van slijtage.
Het dagelijkse onderhoud stelt ook niets voor: stofzuigen en regelmatig even soppen.
Dat kan met elk schoonmaakmiddel, wat jij toevallig prettig vindt.
Super milieuvriendelijk (want er hoeven geen bomen voor gekapt te worden), en ook super makkelijk in het onderhoud.
De vloer ligt er nu al een paar jaar en ik zie nog helemaal niets van slijtage.
Het dagelijkse onderhoud stelt ook niets voor: stofzuigen en regelmatig even soppen.
Dat kan met elk schoonmaakmiddel, wat jij toevallig prettig vindt.
maandag 5 maart 2018 om 13:42
michelleobama schreef: ↑05-03-2018 13:40Wij hebben ook een houten vloer.
Hoe gaat je vloer binnen kapot van de kou buiten?
Door de droge lucht krimpt je hout. De vorst zorgt voor droge lucht.
maandag 5 maart 2018 om 13:44
Wij hebben sinds een aantal jaar een pvc vloer en die ziet er nog prachtig uit ondanks dat hier geleefd wordt in een gezin met kinderen, hond en veel aanloop. Krast niet, is eigenlijk niet kapot te krijgen, en stofzuigen en een natte dweil volstaat qua schoonmaak.
Als we ooit nog eens een nieuwe vloer moeten kopen in een ander huis oid dan zeker weer pvc. Echter dan dit keer wel zonder nerven. We hebben nu een houtlook met nerven, worden ook vaak gecomplimenteerd met onze prachtige houten vloer haha. Maar nadeel is wel dat het vuil in die nerven blijft liggen, met name zand enz van de hond. Dus als ik echt heel goed de vloer schoon wil hebben dan moet ik hem wel schrobben.
Als we ooit nog eens een nieuwe vloer moeten kopen in een ander huis oid dan zeker weer pvc. Echter dan dit keer wel zonder nerven. We hebben nu een houtlook met nerven, worden ook vaak gecomplimenteerd met onze prachtige houten vloer haha. Maar nadeel is wel dat het vuil in die nerven blijft liggen, met name zand enz van de hond. Dus als ik echt heel goed de vloer schoon wil hebben dan moet ik hem wel schrobben.
maandag 5 maart 2018 om 14:07
Wij hebben een houten vloer nu. De vloer is idd gebarsten door de droogte die kwam door de vorst. Helaas zijn niet alleen de kieren gaan werken (die staan nu ook bij de randjes omhoog, wat je voelt bij het lopen), maar de planken zelf zijn ook gebarsten. Ziet er niet uit. Weet niet precies wat voor vloer het is. Het lag er al in toen we hier kwamen wonen.
In pvc zijn inderdaad veel motieven te krijgen, maar ik ben toch altijd bang dat het er nog steeds een beetje uitziet alsof er zeil ligt.
En is dat ook niet koud aan de voeten? De kinderen lopen altijd op blote voeten en heel soms sokken....
In pvc zijn inderdaad veel motieven te krijgen, maar ik ben toch altijd bang dat het er nog steeds een beetje uitziet alsof er zeil ligt.
En is dat ook niet koud aan de voeten? De kinderen lopen altijd op blote voeten en heel soms sokken....
maandag 5 maart 2018 om 14:19
Mocht je toch voor een houten vloer gaan, dan zul je aan de luchtbevochtigers moeten gaan. Bij die droge kou staan deze bij ons iedere dag aan. Maar ik kan me voorstellen dat je nu geen zin meer hebt in hout. Je zou ook kunnen gaan voor laminaat, ook veel mooie te krijgen wat op hout lijkt maar niet de nadelen heeft.
Find people who will make you better (M. Obama)
maandag 5 maart 2018 om 14:21
Ja, bij ons ook vloerproblemen! Geen bartsen, maar op de overloop zijn planken omhoog gekomen waardoor de deur van de badkamer eroverheen schuurde. En in de woonkamer kwam een drempel omhoog en ook een plank. Sinds het gisteren weer minder koud en een stuk vochtiger is geworden, is het alweer wat bijgetrokken gelukkig.
Als je niet weer voor hout wilt gaan (vind ik zelf toch het mooist), is bamboe of kurk een optie. Mooi en warm.
Als je niet weer voor hout wilt gaan (vind ik zelf toch het mooist), is bamboe of kurk een optie. Mooi en warm.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 5 maart 2018 om 14:21
Je denkt niet aan een bamboevloer?eowyn9 schreef: ↑05-03-2018 14:07Wij hebben een houten vloer nu. De vloer is idd gebarsten door de droogte die kwam door de vorst. Helaas zijn niet alleen de kieren gaan werken (die staan nu ook bij de randjes omhoog, wat je voelt bij het lopen), maar de planken zelf zijn ook gebarsten. Ziet er niet uit. Weet niet precies wat voor vloer het is. Het lag er al in toen we hier kwamen wonen.
maandag 5 maart 2018 om 14:35
Dat weet ik ook zo 1,2,3 niet meer.
Duurder in ieder geval dan de meeste plastic vloeren, goedkoper dan houten parketvloeren.
Even opzoeken dus.
maandag 5 maart 2018 om 14:36
Zie ook mijn eerdere bericht, toen wij net onze nieuwe vloer hadden en bezoek hem voor het eerst zag kregen we complimentjes over onze prachtige eikenhouten vloer. Pas toen ze beter keken zagen ze dat het pvc is. Tuurlijk is het anders dan echt hout, maar het komt wel héél dicht in de buurt. Ga wel voor goede kwaliteit, en niet voor de €9,99 per m2 vloeren op de meubelboulevards.
Qua warmte vind ik het vergelijkbaar met parket en laminaat. Niet koud in ieder geval. Wij lopen altijd op sokken.
maandag 5 maart 2018 om 16:36
maandag 5 maart 2018 om 18:44
Hier marmoleum (Forbo). Grijs met een soort goud/licht bruin nerfje erin. Lijkt op een “warme” gietvloer. Mileuvriendelijk, goed te onderhouden en makkelijk schoon te maken. Ben er erg blij mee. We hebben nog een prima houten vloer op de andere verdiepingen liggen, maar ik vervang ze liever door deze vloer. Maar ja, budget is niet oneindig dus andere grote klussen hebben eerst prioriteit.
maandag 5 maart 2018 om 20:01