Lijf & Lijn alle pijlers

Mijn vriend wil dat ik ga afvallen

05-03-2018 09:26 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zit met een groot dilemma, ik wil het toch even aan iemand kwijt;
Mijn vriend wil dat ik ga afvallen. Hij heeft dat letterlijk zo gezegt.

Het probleem is echter dat ik mezelf niet te dik vind. Ik weet dat ik ook zeker niet slank ben.

Ik heb maatje 40/42, ik voel me daar gewoon fijn bij. Ik heb vaak pogingen gedaan om af te vallen (door aandringen vanuit familie) maar ik voelde me daar juist totaal ongelukkig door.

Ik weet even echt niet meer wat te doen.
eenmeisje1993 schreef:
05-03-2018 17:19
Een shake met chiazaad erin :P
Ok :D ! Maar ik doelde eigenlijk op de smaak. Misschien een keer proberen :) !
Geraldine schreef:
05-03-2018 17:24
Ok :D ! Maar ik doelde eigenlijk op de smaak. Misschien een keer proberen :) !
Ik zou het niet weten haha :P

Waarschijnlijk met fruit, melk etc. :P
Ik vind chiazaad heel vies, het wordt een slijmerige smurrie icm vocht. Chiazaad is voor mij het ultieme fitgirl-eten, ik kan me niet voorstellen dat iemand dat eet omdat het lekker is dus dan maar alleen omdat het gezond zou zijn :proud:
8102 schreef:
05-03-2018 16:20
Ik heb een hekel aan dit soort topics, we weten eigenlijk niets over to, en dat is haar goed recht, maar een groot deel van de groep heeft de mening al klaar; Ja er moet worden afgevallen, gezond gesport worden.
Echt we weten niets en dan toch al zo'n vooroordeel hebben over van alles en nog wat, en dat op een paar zinnetjes en een ander topic.
Waarom lopen dit soort topics zo vaak uit de hand?
En to ik vind dat je helemaal niet hoef af te vallen, werk aan wat zelfvertrouwen, doe die vent de deur uit en zorg goed voor jezelf zorg dat je vertrouwen hebt in je zelf! Je verdient beter!
Ik wens je al het beste toe! :hug:
We weten dat TO op haar leeftijd toch al aan de grens van haar BMI zit en nooit sport, dus meer vetmassa zal hebben dan iemand die wel veel sport en dus waarschijnlijk ongezond is. We weten dat meerdere mensen zich zorgen maken om haar gewicht. En belangrijkste: we weten dat TO slecht in haar vel zit. Dus ja, dan lijkt sporten me wel op zn minst meteen een tip die iedereen zal geven. Sporten doet meer dan alleen je fysiek gezond houden he. Ik ken werkelijk waar niemand die er qua zelfvertrouwen op achteruit is gegaan door sporten.
Wat ik dan weer niet snap is dat er tegenwoordig steeds meer mensen zijn die nooit sporten en (bijna) overgewicht verheerlijken. Ik ben helemaal voor gelukkig zijn met wie je bent ongeacht je maat, maar dan wel op een gezonde manier!
-
TO kom je nog een keertje terug voor een update? Heb je wat gehad aan de tips en adviezen en opmerkingen?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Dat zou ik ook graag wel willen weten.
Phloxx schreef:
05-03-2018 18:56
We weten dat TO op haar leeftijd toch al aan de grens van haar BMI zit en nooit sport, dus meer vetmassa zal hebben dan iemand die wel veel sport en dus waarschijnlijk ongezond is. We weten dat meerdere mensen zich zorgen maken om haar gewicht. En belangrijkste: we weten dat TO slecht in haar vel zit. Dus ja, dan lijkt sporten me wel op zn minst meteen een tip die iedereen zal geven. Sporten doet meer dan alleen je fysiek gezond houden he. Ik ken werkelijk waar niemand die er qua zelfvertrouwen op achteruit is gegaan door sporten.
Wat ik dan weer niet snap is dat er tegenwoordig steeds meer mensen zijn die nooit sporten en (bijna) overgewicht verheerlijken. Ik ben helemaal voor gelukkig zijn met wie je bent ongeacht je maat, maar dan wel op een gezonde manier!
Echt he? Dik zijn wordt helemaal gehyped, schei toch uit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven