Toekomst
donderdag 8 maart 2018 om 13:05
Ik zou zeggen het deel dat je anders aan hypotheek zou betalen op een eigen spaarrekening zetten en die ook in de huwelijkse voorwaarden opnemen, dat dat van jou is.
In ieder geval niet zwanger worden voor je hier goede afspraken over hebt.
In ieder geval niet zwanger worden voor je hier goede afspraken over hebt.
anoniem_653449e1c3b1f wijzigde dit bericht op 08-03-2018 13:07
6.96% gewijzigd
donderdag 8 maart 2018 om 13:07
Niet accepteren. Als jullie relatie strandt, sta je op straat. Begrijp ik nou goed dat jullie ook al afgesproken hebben dat jij de eerste jaren thuisblijft bij de kinderen? Dan heb je dus ook geen inkomen en weinig mogelijkheden om jezelf te blijven ontwikkelen en zo je eigen broek op te houden.
Dit is op geen enkele manier in jouw belang, hij maakt je compleet afhankelijk. Ik zou maar eens goed nadenken of dit is wat je wil.
Dit is op geen enkele manier in jouw belang, hij maakt je compleet afhankelijk. Ik zou maar eens goed nadenken of dit is wat je wil.
donderdag 8 maart 2018 om 13:08
Ik denk dat hij opgehitst word door zn ouders. Ik vind jou oplossing 1/3 eigenaar heel erg redelijk. Persoonlijk had ik daar al geen genoegen mee genomen.
Als jou vriend overlijd, krijgen zijn ouders alles en sta jij met lege handen. Wil hij dat? De eerste zorg zou toch moeten zijn, hoe laten wij elkaar financieel onbezorgd achter als er wat gebeurd.
Als jou vriend overlijd, krijgen zijn ouders alles en sta jij met lege handen. Wil hij dat? De eerste zorg zou toch moeten zijn, hoe laten wij elkaar financieel onbezorgd achter als er wat gebeurd.
ik geef mn bek ook maar een douw
donderdag 8 maart 2018 om 13:09
donderdag 8 maart 2018 om 13:10
Dat is nu inderdaad. Niet meer wanneer zij zijn getrouwd. Dus als vriend vandaag onder de bus loopt, heeft TO niets meer, want inderdaad de ouders zijn erfgenaam momenteel.Madeliefjees schreef: ↑08-03-2018 13:08Ik denk dat hij opgehitst word door zn ouders. Ik vind jou oplossing 1/3 eigenaar heel erg redelijk. Persoonlijk had ik daar al geen genoegen mee genomen.
donderdag 8 maart 2018 om 13:10
Maar wat wil jij nu precies? Je kan er toch samen over praten en aangeven waar je mee zit en dat je samen tot een conclusie komt? Maar het is wel belangrijk dat je er samen over praat en samen uit komt. Ik sta hier ook niet op de hypotheek en ik heb daar geen problemen mee, ik werk ook niet op dit moment. Maar wij hebben inmiddels al twee kinderen en ik weet ook dat ik niet bang hoef te zijn dat ik ineens op straat sta. Overigens is het wel zo dat ik me heel goed kan voorstellen dat er heel veel bij komt kijken als je samen een hypotheek aanschaft. Ik ken iemand die heeft echt heel veel gedoe gehad met de ex om haar uit te kopen en alles eromheen.
Praat erover, samen op een open een eerlijke manier.
Praat erover, samen op een open een eerlijke manier.
donderdag 8 maart 2018 om 13:11
Inderdaad dat vind ik dus ook. Ik zeg niet dat het over zal gaan maar you never know. Alleen kan ik zulke gokken wel wagen maar nu wij een kinderwens hebben wil ik dat absoluut niet.
donderdag 8 maart 2018 om 13:11
Niet opgehitst, maar als er een flink deel geld in zit van zijn ouders dan moet dat apart worden vastgelegd bij eventueel verkoop of echtscheiding of wat dan ook.Madeliefjees schreef: ↑08-03-2018 13:08Ik denk dat hij opgehitst word door zn ouders. Ik vind jou oplossing 1/3 eigenaar heel erg redelijk. Persoonlijk had ik daar al geen genoegen mee genomen.
donderdag 8 maart 2018 om 13:12
Ennee....lookforrainbows schreef: ↑08-03-2018 13:09Ik zal dan parttime werken inderdaad. Dat betekend niet dat ik niet werk ik ben druk met het huisgehouden en kinderen. Ik ben geen supervrouw die 40 uur kan werken, huishouden, klaarstaan voor hem en kinderen opvoeden. Dit snapt hij volgens mij niet.
Gaat hij ook zorgen voor de kinderen? een dag minder werken, meehelpen in het huishouden en klaarstaan voor jou?
Waar is hier het zorgen voor jou in dit verhaal? jij zet grote stappen achterwaarts. Waar is de emancipatie gebleven?
donderdag 8 maart 2018 om 13:12
Waarom wil jij je zo afhankelijk opstellen? Blijf werken en betaal samen voor opvang en huishouden. Dit soort jaren 50 gedrag kom je alleen goed uit als je iemand in gemeenschap van goederen weet te strikken.lookforrainbows schreef: ↑08-03-2018 13:09Ik zal dan parttime werken inderdaad. Dat betekend niet dat ik niet werk ik ben druk met het huisgehouden en kinderen. Ik ben geen supervrouw die 40 uur kan werken, huishouden, klaarstaan voor hem en kinderen opvoeden. Dit snapt hij volgens mij niet.
donderdag 8 maart 2018 om 13:13
Zijn ouders spelen een grote rol ben ik bang. Zijn broer woont niet voor niks jaren alleen... want geen een meid gaat hiermee akkoord.Madeliefjees schreef: ↑08-03-2018 13:08Ik denk dat hij opgehitst word door zn ouders. Ik vind jou oplossing 1/3 eigenaar heel erg redelijk. Persoonlijk had ik daar al geen genoegen mee genomen.
Daarom wil ik 1/3 voorstellen. Aangezien hij er niet lang woont en ik dan vanaf nu mee betaal aan hypotheek. Hij zei in het volgende huis maar in het volgende huis gaat het om nog meer geld dus nog meer problemen als hij nu al moeilijk doet.
donderdag 8 maart 2018 om 13:14
Als je op huwelijkse voorwaarden trouwt en er is geen testament zijn zijn ouders nog steeds de eerste erfgenamen.
donderdag 8 maart 2018 om 13:15
Lijkt me geen basis voor een huwelijk en een gezin op deze manier.lookforrainbows schreef: ↑08-03-2018 13:13Zijn ouders spelen een grote rol ben ik bang. Zijn broer woont niet voor niks jaren alleen... want geen een meid gaat hiermee akkoord.
Daarom wil ik 1/3 voorstellen. Aangezien hij er niet lang woont en ik dan vanaf nu mee betaal aan hypotheek. Hij zei in het volgende huis maar in het volgende huis gaat het om nog meer geld dus nog meer problemen als hij nu al moeilijk doet.
Overigens had ik bij het intrekken hier al duidelijke afspraken over gemaakt...
Ga eens praten met een notaris wat jullie opties zijn.
Je kan het huis niet zomaar op naam zetten, dan zou dit een schenking zijn. Daarnaast zit er verder waarschijnlijk een hypotheek op. Daar ben jij dan ook hoofdelijk aansprakelijk voor.
Wil jij medeeigenaar worden, dan zou jij je toch op een of andere manier moeten gaan inkopen. Of wanneer jullie gaan trouwen dat dit dan meegenomen wordt in de gezamenlijk inboedel. Het laatste zou ik als huiseigenaar ook niet zo snel doen.
Zorg in ieder geval dat jij financieel onafhankelijk bent. Alleen de boodschappen kopen vind ik een rare verdeling.
Zorg dat alle financiën goed in kaart komen. Wat wordt er allemaal aan kosten betaald,. Hypotheek, GWL, gemeentelijke belasting, bootschappen, etc. En willen jullie dit gaan verrekenen? Na rato? Ieder het zelfde? Wat gebeurd er wanneer er een daling in inkomen komt? Allemaal niet zo romantisch maar wel heel zinnig om dit te regelen VOORDAT er kinderen komen of VOORDAT jullie samen een (huwelijks)contract tekenen.
Je kan het huis niet zomaar op naam zetten, dan zou dit een schenking zijn. Daarnaast zit er verder waarschijnlijk een hypotheek op. Daar ben jij dan ook hoofdelijk aansprakelijk voor.
Wil jij medeeigenaar worden, dan zou jij je toch op een of andere manier moeten gaan inkopen. Of wanneer jullie gaan trouwen dat dit dan meegenomen wordt in de gezamenlijk inboedel. Het laatste zou ik als huiseigenaar ook niet zo snel doen.
Zorg in ieder geval dat jij financieel onafhankelijk bent. Alleen de boodschappen kopen vind ik een rare verdeling.
Zorg dat alle financiën goed in kaart komen. Wat wordt er allemaal aan kosten betaald,. Hypotheek, GWL, gemeentelijke belasting, bootschappen, etc. En willen jullie dit gaan verrekenen? Na rato? Ieder het zelfde? Wat gebeurd er wanneer er een daling in inkomen komt? Allemaal niet zo romantisch maar wel heel zinnig om dit te regelen VOORDAT er kinderen komen of VOORDAT jullie samen een (huwelijks)contract tekenen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
Opties:
A. Dit huis verkopen. Samen een nieuw huis kopen waarbij je vastlegt hoeveel geld jij/hij inbrengt.
B. Dit huis houden op zijn naam. Jij gaat een evenredig bedrag als de hypotheek sparen op een aparte rekening voor jou. De rest van de kosten, zoals boodschappen, delen jullie.
Daarnaast, hoezo ben jij 'druk met de kinderen'? Hij hoort daar even 'druk' mee te zijn. Niet jouw carrière ondergeschikt maken. Laat hem maar minder werken.
A. Dit huis verkopen. Samen een nieuw huis kopen waarbij je vastlegt hoeveel geld jij/hij inbrengt.
B. Dit huis houden op zijn naam. Jij gaat een evenredig bedrag als de hypotheek sparen op een aparte rekening voor jou. De rest van de kosten, zoals boodschappen, delen jullie.
Daarnaast, hoezo ben jij 'druk met de kinderen'? Hij hoort daar even 'druk' mee te zijn. Niet jouw carrière ondergeschikt maken. Laat hem maar minder werken.
anoniem_305255 wijzigde dit bericht op 08-03-2018 13:17
0.45% gewijzigd
Koop je eigen huis en ga latten.lookforrainbows schreef: ↑08-03-2018 13:13Zijn ouders spelen een grote rol ben ik bang. Zijn broer woont niet voor niks jaren alleen... want geen een meid gaat hiermee akkoord.