Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
woensdag 7 maart 2018 om 20:15
Betsy, ik ben gisteren van t bankje gevallen. Ik heb gebeld en volgende week woensdag heb ik evaluatiegesprek (omdat dit poging 6 was). Waarschijnlijk krijg een hsg zei de arts aan de telefoon. Ik vroeg ook of ze wel eens van donor wisselden. Dat zou niet perse hoeven, maar kan besproken worden als ik dat graag wil. Ik moet nu wel een maand overslaan. Mijn rietjes zijn op en t gesprek komt er tussendoor.

woensdag 7 maart 2018 om 21:05
Ik stond op de wachtlijst sinds feb 2017 en heb in november 2017 intake gehad.
De brief kreeg ik al in augustus overigens.
Had gehoopt gauw een afspraak te maken bij de donorbank, maar in de automatische reply op de mail staat dat ze alleen ma, di en woe open zijn.. Morgen bellen zal dan wel redelijk nutteloos zijn
De brief kreeg ik al in augustus overigens.
Had gehoopt gauw een afspraak te maken bij de donorbank, maar in de automatische reply op de mail staat dat ze alleen ma, di en woe open zijn.. Morgen bellen zal dan wel redelijk nutteloos zijn

woensdag 7 maart 2018 om 21:10
Ik voel me heel goed Innerpeace, thnx. Ik ben er nu ook niet constant mee bezig hoewel ik het natuurlijk wel heel spannend vind. Ik wil mezelf ook de klap besparen als het niet raak is. En jij zit sinds vandaag weer, spannend weer.
En we zitten indd met best veel! Ik hoop echt zo dat we allemaal blijven zitten.
Spannend Maris, nu het gaat beginnen.
@Plien wat verdrietig, sterkte!
Over de donor switch, mijn arts zei dat sperma lichaamsvreemd is, en dat dat dan (naast andere zaken) een reden kan zijn dat het niet in 1x lukt maar bijv na 5x wel. En dat sperma van elke man anders is en daar moet je lichaam weer aan wennen. Als dat echt zo is dan vraag ik me af of een switch wel een goed idee is? Maar het valt me wel op dat ze bij de elke kliniek weer anders te werk gaan. Nouja, misschien is het wel iets wat je evt even kan vragen, voor degene die aan een switch denken.
En we zitten indd met best veel! Ik hoop echt zo dat we allemaal blijven zitten.
Spannend Maris, nu het gaat beginnen.
@Plien wat verdrietig, sterkte!
Over de donor switch, mijn arts zei dat sperma lichaamsvreemd is, en dat dat dan (naast andere zaken) een reden kan zijn dat het niet in 1x lukt maar bijv na 5x wel. En dat sperma van elke man anders is en daar moet je lichaam weer aan wennen. Als dat echt zo is dan vraag ik me af of een switch wel een goed idee is? Maar het valt me wel op dat ze bij de elke kliniek weer anders te werk gaan. Nouja, misschien is het wel iets wat je evt even kan vragen, voor degene die aan een switch denken.
woensdag 7 maart 2018 om 21:57
Bij het umc zeggen ze ook na 6x wisselen. Zij zeggen dat het kan zijn dat je niet matcht.
Ik heb zelf wel gewisseld, maar dat kwam omdat mijn rietjes op waren en mijn nummer 1 keus toen beschikbaar was.
Mijn collega heeft al heel vaak gewisseld (zij besteld minder rietjes, waardoor ze dus vaker moet wisselen als ze een nieuwe bestelling doet en ze niet beschikbaar zijn), maar ook dat is nog niet gelukt.
Voor iedereen op het bankje, doe ik even een positiviteits dansje
Succes allemaal!!
Ik heb zelf wel gewisseld, maar dat kwam omdat mijn rietjes op waren en mijn nummer 1 keus toen beschikbaar was.
Mijn collega heeft al heel vaak gewisseld (zij besteld minder rietjes, waardoor ze dus vaker moet wisselen als ze een nieuwe bestelling doet en ze niet beschikbaar zijn), maar ook dat is nog niet gelukt.
Voor iedereen op het bankje, doe ik even een positiviteits dansje

Succes allemaal!!
donderdag 8 maart 2018 om 19:21
donderdag 8 maart 2018 om 21:14
vrijdag 9 maart 2018 om 13:46
zaterdag 10 maart 2018 om 14:03
Hee allemaal, het is weer spannend zeg. Vind het lastig om bij te houden wie waar is enzo dus daarom even een dikke knuffel voor degenen die van het bankje zijn gevallen, duimen voor degenen die er juist op zitten, en veel succes coor iedereen die weer voor de volgende poging gaan. Sorry, beetje onpersoonlijk om het zo te doen.
Ik kreeg gisteren de brief van het ziekenhuis voor mijn vruchtbaarheidsonderzoek. Tijdens afspraken maken duidelijk gezegd dat het om alleenstaand ouderschap gaat, krijg je een brief met daarbij de instructies dat beide partners de formulieren invullen. Alles wrocht op een koppel ipv alleenstaand. en bedankt ...
Anyway, maandag dus gyn voor stap 1. Ben benieuwd.
Ik kreeg gisteren de brief van het ziekenhuis voor mijn vruchtbaarheidsonderzoek. Tijdens afspraken maken duidelijk gezegd dat het om alleenstaand ouderschap gaat, krijg je een brief met daarbij de instructies dat beide partners de formulieren invullen. Alles wrocht op een koppel ipv alleenstaand. en bedankt ...
Anyway, maandag dus gyn voor stap 1. Ben benieuwd.
zondag 11 maart 2018 om 07:49
@sciencerocks dankjewel. Frustrerend he. Ik heb na de laatste inseminatie een afspraak gemaakt met de gyn voor een evaluatie en ik vind dat we na 9 IUI nu wel wat mogen gaan doen om het verder te helpen. Dan wordt er aan de balie ook gevraagd wat de geboortedatum van mijn partner is grrr... gebeurt iedere keer.

zondag 11 maart 2018 om 08:31
Oh wat lastig dat ze niet goed naar het dossier kijken.
Zelf moet ik er steeds om lachen omdat ik altijd met de zelfde vriendin kom en ze het niet kunnen peilen haha! Maar staat toch duidelijk overal dat ik alleenstaand ben.
Apart was dat iemand me er laatst meer over vroeg en dat ik niet stil had gestaan bij de vraag "en heb je een relatie?". Wat ik voor mezelf een goed teken vind. Reactie was trouwens positief...heb ook geen negatiever reacties gehad.
Hier dag uhhhh (ff tellen) 7. Sinds gisteravond hele lage constante kramp. Bij de andere niet gehad. en dat vd darmen herken ik... d8 dat het aan mij lag. Verder probeer ik zoveel mogelijk afleiding te zoeken. Wat voor mn huis betekent dat er een voorjaarsopruiming is.
Zelf moet ik er steeds om lachen omdat ik altijd met de zelfde vriendin kom en ze het niet kunnen peilen haha! Maar staat toch duidelijk overal dat ik alleenstaand ben.
Apart was dat iemand me er laatst meer over vroeg en dat ik niet stil had gestaan bij de vraag "en heb je een relatie?". Wat ik voor mezelf een goed teken vind. Reactie was trouwens positief...heb ook geen negatiever reacties gehad.
Hier dag uhhhh (ff tellen) 7. Sinds gisteravond hele lage constante kramp. Bij de andere niet gehad. en dat vd darmen herken ik... d8 dat het aan mij lag. Verder probeer ik zoveel mogelijk afleiding te zoeken. Wat voor mn huis betekent dat er een voorjaarsopruiming is.
maandag 12 maart 2018 om 22:16
Globe, spannend.
Anneloes ook voor jou!
Innerpeace, frustrerend zeker als het elke keer wordt gevraagd.
Vandaag gesprek bij gyn. Superfijn. Ik vertelde gelijk ban Xe brief en ze ging het gelijk doorgeven want dat zou niet mogen gebeuren.
Anyway, de vragenlijst afgewerkt, inwendige echo gehad, alles zag er prima uit en ook follikels duidelijk zichtbaar. Bloed afgenomen. Opties besproken om over na te denken, inclusief het hsg.
Het ziet er naar uit dat ik cryos ga gebruiken zodat ik 'gelijk' kan beginnen aangezien ik volgende maand 38 wordt en liever niet heel lang op de wachtlijst wil. Dus beslissing nemen of ik het zelf wil doen of via ziekenhuis. En of ik hsg doe on de kansen te verhogen aangezien er via cryos ook kosten aan vastzitten. De gyn vertelde dat sommigen het onderzoek niet prettig vinden. Dus iets om over na te denken.
12 april terugkomen voor bloeduitslag en plan van aanpak maken. Spannend.
Anneloes ook voor jou!
Vandaag gesprek bij gyn. Superfijn. Ik vertelde gelijk ban Xe brief en ze ging het gelijk doorgeven want dat zou niet mogen gebeuren.
Anyway, de vragenlijst afgewerkt, inwendige echo gehad, alles zag er prima uit en ook follikels duidelijk zichtbaar. Bloed afgenomen. Opties besproken om over na te denken, inclusief het hsg.
Het ziet er naar uit dat ik cryos ga gebruiken zodat ik 'gelijk' kan beginnen aangezien ik volgende maand 38 wordt en liever niet heel lang op de wachtlijst wil. Dus beslissing nemen of ik het zelf wil doen of via ziekenhuis. En of ik hsg doe on de kansen te verhogen aangezien er via cryos ook kosten aan vastzitten. De gyn vertelde dat sommigen het onderzoek niet prettig vinden. Dus iets om over na te denken.
dinsdag 13 maart 2018 om 06:43
Spannend Sciencerocks, zijn wel wat dingen waar je over na moet denken. Is er gelijk met jou de mogelijkheid van hsg besproken? Daar heb ik ze bij mij niet over gehoord.
Was bij mij trouwens bij mijn start gesprek. Heel gesprek en vervolgens krijg ik een soort informatie folder mee, volledig gericht op stellen...ehmm!!
Spannend he dames op de wachtbank. Zelf zit ik op dag 11. Hoe dichterbij DE dag komt hoe zenuwachtiger ik word.
Lekker schoon huis globe
Hopelijk voel je je wat beter Innerpeace. En succes voor iedereen.
Was bij mij trouwens bij mijn start gesprek. Heel gesprek en vervolgens krijg ik een soort informatie folder mee, volledig gericht op stellen...ehmm!!
Spannend he dames op de wachtbank. Zelf zit ik op dag 11. Hoe dichterbij DE dag komt hoe zenuwachtiger ik word.
Lekker schoon huis globe

Hopelijk voel je je wat beter Innerpeace. En succes voor iedereen.
dinsdag 13 maart 2018 om 07:20
Ik heb een hsg gehad, vond het absoluut geen prettig onderzoek maar het is van korte duur! En ik was met poging 2 zwanger! Volgens mijn gyn heeft het hsg daar bij geholpen, als is het nog niet wetenschappelijk bewezen. Succes met de keuzes!Sciencerocks schreef: ↑12-03-2018 22:16Globe, spannend.
Anneloes ook voor jou!
dinsdag 13 maart 2018 om 08:45
@sciencerocks Ik heb ook een HSG gehad voor ik mocht starten. De eerste poging was ik zwanger. Ik heb totaal geen pijn oid gehad van het onderzoek.
@Hailie hoe voel je je?
Hier stukken beter. maar verder voel ik weer niets... was ook wel te verwachten gezien de linker eisprong. 9 IUI's gehad nu. Binnenkort evaluatie met gyn. Kijken wat we gaan doen.
@Hailie hoe voel je je?
Hier stukken beter. maar verder voel ik weer niets... was ook wel te verwachten gezien de linker eisprong. 9 IUI's gehad nu. Binnenkort evaluatie met gyn. Kijken wat we gaan doen.

dinsdag 13 maart 2018 om 14:43
Ik zou ook voor een hsg gaan Sciencerocks. Ik heb hem voor deze poging gehad. Geen pretje maar alles om de kansen te verhogen (d8 wel te hebben gelezen dat het bewezen was
)
Hahaha nou huis poetsen moet ook nog maar meer alles aan het uitzoeken en dat soort dingen haha! Nuttig iig .
Hier nu dag 9 en nog steeds die lage kramp. Heel apart... niet pijnlijk maar toch
Geduldddddd

Hahaha nou huis poetsen moet ook nog maar meer alles aan het uitzoeken en dat soort dingen haha! Nuttig iig .
Hier nu dag 9 en nog steeds die lage kramp. Heel apart... niet pijnlijk maar toch

Geduldddddd