Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Ik ga het maar eens navragen, een hsg, hoewel ik natuurlijk hoop dat dat niet nodig is.
Fijn dat je weer opgeknapt bent innerpeace. Ik voel me goed en voel verder niks. De vorige dacht ik echt van alles te voelen en was ik ervan overtuigd dat het raak was. Ik vertrouw mijn lijf nu niet meer en wacht het heeeel erg ongeduldig af. Net als jullie.
Wat betreft hsg, het wordt aan mij aangeboden omdat ik een dure weg in sla aangezien ik via cryos mijn donor kies. Dus willen ze direct de kans vergroten op succes.
Wat betreft de behandeling, ik ga het inderdaad inplannen nadat ik de bloeduitslagen krijg.
Ik was gisteravond wel weer even down, ondanks het fijne gesprek met gyn. Mijn moeder vroeg me savonds of ik het zeker wist, en dan gaan er weer allerlei gedachten door je hoofd. Tuurlijk wil ik graag een partner ontmoeten en het samen doen en ik was weer even heel verdrietig. Maar ik sta nog steeds achter mijn beslissing. Ik neem het stap voor stap en zolang het goed voelt blijf ik doorgaan.
Science rocks dat gevoel van twijfel herken ik wel. Ik merk wel dat toen ik echt startte de twijfels afnamen. Af en toe komen de twijfels nog boven.
@hailie herkenbaar. Ik voel ook niets en zie het wel... En anders weer een volgende poging.

@sciencerocks oh wat vervelend dat je dan weer even verdrietig bent. Onthou dat deze keuze ook een soort van afscheid nemen is, van je ideaal plaatje. Ik heb dit ook moeten ondergaan. Maar het heeft mij alleen maar sterker gemaakt. Het ideaal plaatje is maar een gedachte. Wie zegt dat alleen een kindje krijgen geen ideaal plaatje kan zijn? En wie zegt dat wij nooit een partner zullen ontmoeten als wij eenmaal een kindje mogen krijgen, en doe je het uiteindelijk toch samen. Ik heb mijn biologische vader al jaaaaren niet gezien maar heb een stiefvader die mijn vader is. Ik ben toch wel het voorbeeld dat een niet biologische vader wel een vader kan zijn! Want zo voelt het 1000%. Laat het verdriet wel toe, dat is verwerken.... Als je wilt kletsen mag je mij altijd een pb sturen.
Science: ik heb ook een HSG gehad maar ik vond het verschrikkelijk. Bij mij kwam het door de eendebek. De HSG zelf is even heel vervelend maar voor je uberhaupt denkt stop maar is het al klaar. Als je de kans krijgt zou ik het doen!

Ik heb zondag poging 5 gehad. Het ging weer super En heb zelf het gevoel dat m'n timing niet beter kon. Maar mentaal 'stort' ik in. Vind deze keer echt pittig. Wat nou als t allemaal niet lukt.
Ik heb gelukkig een afspraak gemaakt bij iemand die me ook ontzettend met m'n overspannenheid heeft geholpen. Niet omdat ik t niet zie zitten maar gewoon om wat rust te krijgen:-)
Herkenbaar voor jullie?

Dikke knuf voor iedereen
Angela, wat ontzettend vervelend dat je je zo voelt en dat het zwaar valt. Fijn dat je een afspraak hebt met iemand bij wie je je goed voelt. Sterkte!!!
Sciencerocks ik denk dat niemand ooit 100% zeker is. Ook geen stellen die dit samen doen. Het blijft een life changing iets wat af en toe gewoon spannend en eng mag zijn.
Dikke knuffel !

@Angela wat spannend weer, vooral nu je je zo rot voelt sterkte 😘

Even een egostukje:
Hebben jullie ervaringen met homeopathische middelen?
Ik heb in april mijn intake. De eerste week van januari had ik mijn nieuwe prikpil moeten hebben, die ik uiteraard niet meer wil. Sinds dien nog geen ongesteldheid.
Bewust pas in april intake afgesproken in de hoop dat ik al een cyclus zal hebben.

Maar goed eind goed al goed ben ik gewoon ongeduldig.

Ik heb gelezen dat het kruid monnikspeper helpt voor een regelmatige / opwekken can cyclus. Of teunisbloemolie.

Heeft iemand hier ervaringen mee ?

Ik moet na 13 jaar anticonceptie "ontpillen" iets wat er gewoon bij hoort en ik ook gewoon moet accepteren. (Overigens maar 1x prikpil gehad. Was net overgestapt na een uitgewerkt implanon staafje)
Maar ik hoop absoluut niet dat ik na intake naar huis wordt gestuurd met de woorden: "Kom over een jaar maar terug, als je een duidelijke cyclus hebt".

Wie heeft hier ervaring mee? Met homeopathie vs geen cyclus tijdens intake etc ?
Angelaloes, goed dat je met iemand kan praten. Ikzelf heb eind vorig jaar een paar bezoekjes gebracht aan een maatschappelijk werker en begin volgende week bij een coach op werk. Ik liep/loop tegen nogal wat dingen aan, overcompensatie op gebied van werk om bepaald gemis/verdriet te maskeren enzo. Dus ik kan me je gevoel een beetje voorstellen.

Wat betreft inwendig onderzoek en eendebekken enzo, ik heb al ondervonden dat mijn baarmoedermond naar achteren is gericht. Hierdoor is het wat pijnlijker bij uitstrijkjes enzo. Niet echt prettig dus, maar dat neem ik maar voor lief.
angelaloes schreef:
14-03-2018 09:53
Science: ik heb ook een HSG gehad maar ik vond het verschrikkelijk. Bij mij kwam het door de eendebek. De HSG zelf is even heel vervelend maar voor je uberhaupt denkt stop maar is het al klaar. Als je de kans krijgt zou ik het doen!

Ik heb zondag poging 5 gehad. Het ging weer super En heb zelf het gevoel dat m'n timing niet beter kon. Maar mentaal 'stort' ik in. Vind deze keer echt pittig. Wat nou als t allemaal niet lukt.
Ik heb gelukkig een afspraak gemaakt bij iemand die me ook ontzettend met m'n overspannenheid heeft geholpen. Niet omdat ik t niet zie zitten maar gewoon om wat rust te krijgen:-)
Herkenbaar voor jullie?

Dikke knuf voor iedereen
:hug: knuf terug! Ook aan de anderen!

Ik ben bang pas eind mei te kunnen beginnen. Afspraak met donorbank is in de tweede week van mn cyclus (vermoed ik) dus ik kan dan de maand daarop starten, maar dan ben ik op vakantie.. Had gehoopt daarvoor al een poging mee te kunnen pakken, maar helaas. Na zo lang wachten en alle onderzoeken wil ik heel graag starten, maar mijn geduld wordt alvast op de proef gesteld..
Hier vanochtend heel hard van t bankje gevallen :(
Zoals ik al bij meerdere lees valt het elke keer weer wat zwaarder...
Ergens wel het gevoel dat ik me sneller kan herpakken maar voor nu zoek ik ff afleiding. Op naar ronde 7...

Helaas heeft Geertgen de avondspreekuren geschrapt dus dat is wel een groot probleem.... Hopeloijk komen ze daar nog op terug.

Succes voor de rest die nog op het bankje zitten.

Oh MJS1234 ik geloof niet dat ze wegsturen omdat je cyclus nog op gang moet komen hoor. Sterker nog, ik was nog aan de pil toen ik mijn intake en eerste gesprekken had haha!
@maris dat is balen zeg. was er niet eerder plek? Ik wil nog wel eens bellen om te vragen of er niet een plek uitgevallen is.

@Globe dat is niet leuk! ik herpak mij ook altijd snel hoor. Zodra er weer een echo in zicht is, vind ik de kracht weer. Herkenbaar dus.

Hier nog een week wachten....
innerpeace schreef:
15-03-2018 16:49
@maris dat is balen zeg. was er niet eerder plek? Ik wil nog wel eens bellen om te vragen of er niet een plek uitgevallen is.
Ik had gemaild of het echt niet eerder kon en ze zei van niet..
Was ook erg benieuwd naar de info die ik per post zou krijgen maar voor de derde dag op rij geen post van het zkh.. Ben die onzekerheid nu al zat en dan moet het echte werk nog beginnen......
Bale Globe, ik ben ook hard gevallen vanmorgen. Echt niet leuk
@maris, misschien moet je dagelijks bellen? Heb ik ook eerder gedaan en kon ik toch ineens eerder terecht.
Voor jou ook balen Hailie. :sigh:

Vanmiddag nog ff flink gehuild en lopen spuien toen mn vriendin hier was met troosteten :smooch:
En nu maar weer herpakken...

Lastig om zo in de onzekerheid te zitten Maris. Misschien toch maar even bellen ja.... iig voor de info papieren
Betsy_01 schreef:
27-11-2017 19:48
@maris86 Ik ben er nog niet helemaal uit. Ws Reinier de Graaf of Rijnstate. Ik ga na het gesprek met mijn huisarts even bellen. Ik reken op een wachttijd van 1 a 2 jaar. Daar ben ik ook content mee. Maar ik wil iig op de wachtlijst staan, de biologische klok begint toch ook wel steeds harder te tikken. Wordt bijna 34 :-o haha dus als het nog 2 jaar duurt......
Wat voor vooronderzoeken moet je allemaal doen? Verschilt dat nog per kliniek?
Psychologische screening, bloedonderzoek, hsg en inwendige echo. Nu krijg ik ook nog een screening bij de donorbank, maar geen flauw idee wat dat inhoudt.. Valt wellicht allemaal wel mee.
Screening donorbank is gewoon het uitzoeken van je donor. Super leuk! Je bent er bijna.

Heb je al intake bij de verpleegkundige gehad? Ik had die na t gesprek bij de donorbank en daarna kon ik per direct beginnen.
angelaloes schreef:
16-03-2018 07:49
Screening donorbank is gewoon het uitzoeken van je donor. Super leuk! Je bent er bijna.

Heb je al intake bij de verpleegkundige gehad? Ik had die na t gesprek bij de donorbank en daarna kon ik per direct beginnen.
Nee ik verwacht vandaag de info per post en dan wil ik die inderdaad op dezelfde dag plannen. Denk je dat ook gelijk kunt starten als je cyclus al een aantal dagen is gestart?
@maris. echt balen zeg. ik kreeg nooit info per post hoor. kreeg alles van de verpleegkundige bij de uitleg. Toen afspraak bij donorbank en kon ik mij bij de start van mijn volgende menstruatie aanmelden voor de eerste ronde. Je meld je op de eerste dag van je menstruatie aan namelijk. Ik hoop voor je dat je mag starten als je cyclus al begonnen is.
Ik mocjt wel al beginnen meteen. Mijn cyclus was net ook begonnen paar dagen en ik mocht meteen. Ook ik kreeg geen papieren per post.
Succes Maris! Bijna... spannend!

Welke info kregen jullie bij het uitzoeken van de donor? Kleur haar en ogen, lengte? Of ook leeftijd, opleidingsniveau?
angelaloes schreef:
16-03-2018 18:04
Ik mocjt wel al beginnen meteen. Mijn cyclus was net ook begonnen paar dagen en ik mocht meteen. Ook ik kreeg geen papieren per post.
Ooh dat zou mooi zijn!
Ik moest mijn kenmerken invullen en een soort contract tekenen en dat weer opsturen. Info over donorkeuze zat er helaas niet bij..
Ik had dat idd ook maris.
Als je dan komt heeft ze al een voorselectie klaar liggen.
Daar kan je dan uit kiezen.
Ik weet kleur en soort haar(stijl/krullen) kleur ogen, lengte, opleiding, eigenschappen en reden van donatie.
Ik had meteen een goed gevoel bij 1.
angelaloes schreef:
16-03-2018 19:46
Ik had dat idd ook maris.
Als je dan komt heeft ze al een voorselectie klaar liggen.
Daar kan je dan uit kiezen.
Ik weet kleur en soort haar(stijl/krullen) kleur ogen, lengte, opleiding, eigenschappen en reden van donatie.
Ik had meteen een goed gevoel bij 1.
Fijn om te weten! Bedankt!
@maris dan mag je vast snel beginnen. Fijn zeg 😉
Hallo dames,

Ben weer terug van wegggeweest en nog niet bijgelezen, dat doe ik vanavond even. Hoop dat het goed met jullie gaat!

Ik heb een maand pauze genomen na poging 5, de eerste poging na mijn vroege miskraam. Ik was aan het twijfelen geslagen doordat ik ook soort van aan het daten was/ben, en schrok ervan dat ik zo makkelijk aan het twijfelen gebracht was.
Dus heb een maand pauze genomen om even rustig over alles na te kunnen denken en eigenlijk wil ik niet wachten op een eventuele ontwikkeling op datingvlak, want ik word er niet jonger op en ik wil eigenlijk een 100% genetische broer of zus voor mijn dochter. Plus, ik wil liever niet dat ze teveel in leeftijd gaan schelen.
Kortom, komende maand ga ik er weer voor, ik verwacht mijn ei iets na Pasen, dus dat is wellicht een goed teken :)

Hebben jullie ook last van twijfels gehad tijdens het proces? Ik had dat bij mijn eerste traject niet voor zover ik me dat kan herinneren, en daardoor was ik er nu zo door van slag denk ik.
nora_recaptcha wijzigde dit bericht op 17-03-2018 17:27
Reden: Was nog niet klaar.
22.05% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven