Werk & Studie alle pijlers

Doel in het werk

08-03-2018 19:33 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag bij een training kregen we algemeen de vraag wat je doel is.

Maar eerlijk gezegd weet ik helemaal niet wat mijn doel is buitenom gewoon lekker werken, plezier hebben en vooral kennis en ervaring opdoen oftewel groeien in mijn functie.
Misschien dat het is dat ik dit werk nog maar net een jaar doe of misschien ben ik gewoon niet ambitieus maar heb echt geen hoge doelen.

Dus wil wel eens weten; wat is jou doel in je werk?
Geld verdienen. En dat geef ik ook altijd gewoon aan hoor als men het me vraagt. Doet niemand moeilijk over eigenlijk.
Ik heb precies dezelfde doelen als jij. Vind ik prima :)
Geld verdienen natuurlijk!
Als je de jackpot zou winnen zou je er geen minuut langer rond blijven hangen tenslotte.
Mijn rekeningen elke maand kunnen betalen.

En zorgen dat ik wat minder vrije tijd heb.
Geld verdienen. Kennis overdragen. Ik vind dat allemaal zo overtrokken, dat werk een soort hoger doel moet dienen. Sure, sommige mensen vinden hun vervulling en een soort levensdoel in hun werk. Maar voor de meesten is het een manier om de rekeningen te betalen en als dat ook nog leuk is en je er goed (genoeg) in bent, dan is het wel prima.
Zelf leren, andere mensen iets leren. Bijdragen aan de ontwikkeling van jonge mensen. Plezier hebben, geld verdienen, sociale contacten onderhouden. Mijn kennis op peil houden, nadenken. Ondersteunen, helpen, aanmoedigen, begeleiden.

Maar ik heb in het verleden ook een baan gehad waar mijn enige doel was om de dag heelhuids door te komen (zonder collega's aan te vallen of weg te lopen) zodat ik de huur kon betalen. En dat deed ik ook gewoon.
Mijn doelen in mijn werk is dat ik met veel plezier een bepaalde routine ontwikkel waardoor ik voor 80-90% in mijn comfortzone werk en mijn werk goed uitvoer. Daarnaast wil ik graag mezelf eigenschappen aanleren waardoor functie X of Y in de toekomst voor mij ook mogelijk is. Dat kan door middel van cursussen, maar ook door taken of werkzaamheden te doen die buiten mijn comfortzone liggen.

Geld verdienen is voor mij geen doel voor dit werk. Als ik dit niet zou doen, zou ik wel wat anders doen. Als ik de jackpot win, dan weet ik niet of ik zou stoppen met werken. Minder of ander werk doen misschien wel, maar werk is voor mij meer dan alleen maar geld verdienen.
Bij mij is het doel ook geld verdienen, zodat ik mijn rekeningen kan betalen. En dat ik een leuke baan heb waar ik het goed naar mijn zin heb met ook leuke collega's. En vind het ook wel prima zo.
Oh vreselijk. Sinek met zijn Golden circle.
Alsof we allemaal werken met een hoger doel, terwijl vrijwel niemand wat hij doet, ook zou doen als er geen salaris tegenover stond
vrouwjagersma schreef:
08-03-2018 20:12
Zelf leren, andere mensen iets leren. Bijdragen aan de ontwikkeling van jonge mensen. Plezier hebben, geld verdienen, sociale contacten onderhouden. Mijn kennis op peil houden, nadenken. Ondersteunen, helpen, aanmoedigen, begeleiden.
Ik plagieer dit even voor het gemak ;-D
Tjezus, wat vals
Voor mij geldt hetzelfde haha. Ik zou geloof ik ook direct stoppen als ik de jackpot won.
Daarnaast zou ik wel andere (hogere) doelen kunnen bedenken bij andere banen, maar met dat soort banen verdien ik niks of ik word er niet aangenomen, dus tsja, ondanks dat ik heel tevreden ben met mijn baan is het ook niet zo dat dit mijn roeping is of iets.
Maar ik ben verder ook niet zo bezig met doelen hoor. Ik heb het gewoon naar mijn zin over het algemeen. Ik doe nuttig werk, heb er plezier in, het past bij mij, ik heb leuke collega's, genoeg vrijheid, voldoende uitdaging. Ik word af en toe wel een beetje onrustig van 'doelen moeten hebben', 'niet stilstaan', 'doorgroeien', etc. Ik werk al 10 jaar op dezelfde plek en het werk is in de basis hetzelfde maar biedt veel afwisseling gedurende de dag. Ik ga niet altijd juichend naar mijn werk, maar ik realiseer me wel dat ik het veel slechter had kunnen treffen.
Tjezus, wat vals
ik hoef eigenlijk niet te werken en werk inderdaad voor de lol, en voor 'je weet maar nooit', ik vind het vervelend om mijn opgebouwde ervaring te verbrassen.
ik vind het leuk om met jonge mensen te werken, ingewikkelde mensen liggen me goed en ik kan mensen heel goed motiveren, gaat me makkelijk af.
Plus dat ik me snel verveel en dit werk is afwisselend.
wat mijn doelen zijn is erg specifiek op mijn werk gericht, ik hoef niet zo nodig door te groeien maar wil meer verdiepen.
Het primaire doel is geld verdienen (ik zou het niet gratis of voor een salaris onder mijn marktwaarde doen, hoe leuk het ook is). Maar het moet wel de nodige uitdaging bieden. Maand in maand uit hetzelfde doen zou ik niet volhouden, ongeacht de hoeveelheid geld. Los van geld zou ik mijn doel kunnen omschrijven dat ik wil zorgen voor een tevreden klant dat resulteert in goed winstgevende activiteiten voor mijn werkgever (maar dat is ook weer een beetje eigenbelang: goede winstcijfers zijn goed voor de aandelenkoers en dus mijn vermogen).
Wereld dominantie.

Afbeelding
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Mijn huidige doel in het werk dat ik doe is het hebben van een inkomen terwijl ik zoek naar een baan die beter bij mij past, mij minder stress geeft en waarbij ik meer verdien.

Ik heb nu een baan waarbij ik ook zou kunnen doorgroeien maar dan wordt hetgeen wat ik juist niet leuk vind aan mijn baan alleen maar erger.
De wereld een betere plek maken, wereldvrede, een medicijn tegen alle ziektes, einde aan de armoede.

Dat laatste is vrij goed gelukt op extreem lokaal niveau.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik vind dat je al best al wat doelen opnoemt. Wat noemden je collega's allemaal? En wat wilden ze in de training van je horen?

Ik heb als algemeen doel ook zoiets als jij, maar ik heb een heleboel kleine doelen die ik echt niet als algemeen doel kan stellen.
lilalinda schreef:
08-03-2018 20:15
Oh vreselijk. Sinek met zijn Golden circle.
Alsof we allemaal werken met een hoger doel, terwijl vrijwel niemand wat hij doet, ook zou doen als er geen salaris tegenover stond
Wat moet dat hoger doel zijn dan? Ik ken die hele Sinek met zijn Golden circle niet.
Overigens, heel eerlijk, ik geb wel een doel: blijvende impact op de sector waarin ik werk. Maar dat is al bereikt, dus nu kloot ik maar wat aan, doelloos
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
09-03-2018 07:09
Overigens, heel eerlijk, ik geb wel een doel: blijvende impact op de sector waarin ik werk. Maar dat is al bereikt, dus nu kloot ik maar wat aan, doelloos
Oh ja, mijn dieperliggend impliciet doel is heel egostrelend de beste willen zijn. Aangezien ik dat toch nooit meer word, rommel ik ook maar wat aan.
In eerste plaats ook geld verdienen, maar toch is het belangrijker voor me dat ik er energie van krijg, mezelf kan uitdagen en plezier heb. Niet dat ik het gratis zou doen, maar ook al verdien ik bij de ene baan veel meer en bij de andere baan veel minder, ik zou niet voor een hoog salaris gaan als ik geen plezier heb in mijn werk
Frietmetmayo schreef:
08-03-2018 19:33
Maar eerlijk gezegd weet ik helemaal niet wat mijn doel is buitenom gewoon lekker werken, plezier hebben en vooral kennis en ervaring opdoen oftewel groeien in mijn functie.
Misschien dat het is dat ik dit werk nog maar net een jaar doe of misschien ben ik gewoon niet ambitieus maar heb echt geen hoge doelen.
Naja, gewoon eigenlijk dezelfde doelen als jij hebt. Ik heb niet de illusie dat ik met mijn werk de wereld verbeter of mensen van een hongersnood redt. Ik denk dat slechts een klein deel echt iets kan doen/maken waardoor de wereld een betere plek woont, wellicht op lokaal niveau.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Tja, ik zou tijdens zo'n training ook zeggen dat ik werk voor het geld. Ik ben ZZP-er en heb een heel fijn inkomen en dat stelt me in staat om mijn echte doelen te verwezenlijken. En die hebben geen moer met werk te maken. Er zijn nu eenmaal veel belangrijkere zaken in het leven dan werken. Ze willen natuurlijk iets horen over 'jezelf continu ontwikkelen/verbeteren' oid. Wat ik ook doe, echter werktechnisch zal het me aan mijn reet roesten. Ik ontwikkel me liever op andere vlakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven