Werk & Studie alle pijlers

Doel in het werk

08-03-2018 19:33 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag bij een training kregen we algemeen de vraag wat je doel is.

Maar eerlijk gezegd weet ik helemaal niet wat mijn doel is buitenom gewoon lekker werken, plezier hebben en vooral kennis en ervaring opdoen oftewel groeien in mijn functie.
Misschien dat het is dat ik dit werk nog maar net een jaar doe of misschien ben ik gewoon niet ambitieus maar heb echt geen hoge doelen.

Dus wil wel eens weten; wat is jou doel in je werk?
tegenwoordig moet alles maar een 'passie' zijn. Hou toch op zeg. Passies zijn zo overrated. Ik vind een aantal dingen 'gruwelijk' leuk. Maar ik heb geen enkele behoefte om een 'passie' in mijn werk te zoeken. Zolang ik niet met tegenzin mijn werk doe of heen ga vind ik het al snel prima. Ik ben goed in wat ik doe. Maar dat wat ik doe is redelijk theoretisch en ik heb gevoel voor cijfers. Ik blijf me ook ontwikkelen op mijn vakgebied. Je moet wel anders kan ik mijn bedrijf wel opdoeken. Maar denk je nou echt dat ik als ik weer in zo'n gruwelijk saaie training zit ik niet liever ergens anders had gezeten op dat moment? Natuurlijk. Ergens op een zonnig eiland, of in de sportschool. En als het om trainingen gaat zit ik nog liever voor een wortelkanaaltje in de tandartsstoel. Ik heb er een bloedhekel aan. Vroeger vond ik het nog wel leuk. Hoe ouder ik werd hoe meer ik ging inzien dat andere dingen belangrijker en gewoon leuker waren.
JollyRider schreef:
09-03-2018 07:09
Overigens, heel eerlijk, ik geb wel een doel: blijvende impact op de sector waarin ik werk. Maar dat is al bereikt, dus nu kloot ik maar wat aan, doelloos
We kloten allemaal maar wat aan . Profileer jezelf als de expert die nog beter wil worden ook al meen je er geen klap van. Fake it till you make it.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Mevrouw75 schreef:
09-03-2018 07:05
Wat moet dat hoger doel zijn dan? Ik ken die hele Sinek met zijn Golden circle niet.
google maar
viva-amber schreef:
09-03-2018 08:38
We kloten allemaal maar wat aan . Profileer jezelf als de expert die nog beter wil worden ook al meen je er geen klap van. Fake it till you make it.
:proud:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Maar als je primaire doel is om geld te verdienen (wat prima is en voor iedereen een drijfveer), wat is dan je secundaire doel waarom je dat geld verdient met deze baan, en niet met ander werk?

Voor mij toch wel die enkele klant die zich echt beter voelt dankzij mijn advies. Waar tegenover overigens een hoop klanten staan die vinden dat ik moeilijk doe.
JollyRider schreef:
09-03-2018 07:02
De wereld een betere plek maken, wereldvrede, een medicijn tegen alle ziektes, einde aan de armoede.

Dat laatste is vrij goed gelukt op extreem lokaal niveau.

:proud:

het eerste trouwens ook op lokaal niveau, zeker als je in de schoonmaak zit
Ik werk om te leven en dan wil ik wel dat dat werk leuk genoeg is dat ik dat vol kan houden.
Dat betekent dat het in mijn vakgebied moet zijn, in een sector waar ik thuis in ben, in een bedrijf wat goed draait en met mensen die ik leuk vind.

Waar ik over vijf jaar sta? Geen idee, ik weet alleen dat ik dan vijf jaar ouder ben.

Simpel doel zo :-)
Marana-- schreef:
09-03-2018 09:48
Maar als je primaire doel is om geld te verdienen (wat prima is en voor iedereen een drijfveer), wat is dan je secundaire doel waarom je dat geld verdient met deze baan, en niet met ander werk?
heel praktisch toch wel, dat ik een erg leuk salaris verdien (leukere banen verdienen minder, doe ik het leuks er wel in de avonduren bij).
Ik heb amper reistijd
Fulltime baan en toch uitstekend te combineren met mijn kinderen

Ben goed in wat ik doe en heb lol in mijn taken, maar echt een hoger doel. Heb ik geloof ik echt niet.
Dat doe ik buiten mijn werk om, in diverse bestuursfuncties en vrijwillige baantjes. Juist omdat ik een leuke betaalde positie heb, heb ik een prima netwerk, waar mijn bestuur van profiteert. En juist door weinig reistijd, en veel flexibiliteit heb ik tijd zat
In de eerste plaats: geld verdienen. Als mijn baas morgen zou besluiten mij niet meer te betalen zou ik afscheid nemen, want waar moet ik dan de rekeningen van betalen?

Natuurlijk vind ik mijn werk leuk, zinvol, het houdt me van de straat, het zorgt ervoor dat ik dingen leer en mezelf ontwikkel als persoon. Maar voor al die zaken heb ik niet per se een baan nodig, dat kan ik ook zelf. Dat ik mijn werk leuk en zinvol vind maakt het vooral makkelijker om mijn werkuren door te komen, het is niet per se een doel op zich.

Ik vind het vaak wel vermoeiend dat je baan tegenwoordig je levensvulling moet zijn. Dat geldt ongetwijfeld voor sommige mensen, maar als je puur voor het geld in een callcenter werkt en je werk verder goed doet, is dat dan zo erg?
Ik heb ook maar 1 doel en dat is geld verdienen. Verder vind ik het belangrijk dat ik leuke collega’s heb en dat er geen rotsfeer hangt. Op mijn werk is het de laatste tijd om gillend gek te worden, je moet aan allerlei projecten mee doen, functionele en persoonlijke doelstellingen hebben, interesse hier, interesse daar hebben. Heb straks nog amper tijd voor mijn werk.
Marana-- schreef:
09-03-2018 09:48

Voor mij toch wel die enkele klant die zich echt beter voelt dankzij mijn advies. Waar tegenover overigens een hoop klanten staan die vinden dat ik moeilijk doe.
In mijn geval is de baan die mij echt heel leuk lijkt heel moeilijk te krijgen omdat heel veel mensen dat ook willen en dat juist een van de dingen is waar steeds meer bedrijven op bezuinigen. En qua optie B. is het nu ook moeilijk om er een baan in te vinden omdat ook daar steeds meer werk wegvalt door digitalisering. Kortom ik kan solliciteren op vacatures voor die 2 opties maar dan ben ik over een jaar door m'n spaargeld heen en heb ik nog geen baan. Heb nu een baan die ik niet erg vind om te doen en ook best leuk vind maar het is niet iets wat ik tot m'n pensioen wil doen.
Ik werk voor de lasten mijn werk is erg onder mijn niveau dus niet heel spannend doorgroeien kan ook niet. Daarnaast studeer ik in deeltijd naar een beroep wat beter bij me past.
Wij moesten 2 jaar geleden ofzo een POP schrijven. Dat heb ik geweigerd. Ten eerste schrijf ik al genoeg verslagen en evaluaties. Ten tweede ontwikkel ik me elke dag,
Misschien leuk voor als je net begint, maar na 20 jaar heb ik wel een idee hoe het allemaal moet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven