Werk & Studie alle pijlers

Verveling..

09-03-2018 17:02 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi
Ik heb tijdens mijn hogere opleiding secretariaat talen gevolgd en werk dus sedert mijn 21ste als adm bediende.
Mijn eerste job was een contract van 6 maand, waar ik na die periode blij was dat het ten einde was. Ik kreeg er de domste taken ooit, zat uren met mijn vingers te draaien...
Dan heb ik 13 jaar gewerkt in de non profit waar ik onthaal, boekhouding en allerlei adm taken deed. Ook na enige tijd merkte ik al op dat ik onvoldoende uitdaging en werk had. Dit meermaals aangekaart, maar tevergeefs. In die periode een woning gekocht met toenmalige vriend, dus had ik betalingen te doen...en was ik bang om te veranderen van werk onder het motto 'er is altijd wel iets'...
Na 13 jaar toch mijn boel gepakt en een nieuwe job aangegaan weliswaar terug in een sociale dienst.
Ik werk hier nu sedert 2013 en heb al meermaals aangegeven dat ik meer aankan. Dan krijg ik weer iets nieuws, maar ik merk dat ik nog meer aankan dat hetgeen ik nu krijg. Dus overlaatst opnieuw een gesprek gehad en aangegeven dat ik meer werk aankan. Ze appreciëren natuurlijk mijn inzet en zijn content over mijn werk, maar willen ook niet dat er een onevenwicht komt met mijn collega's?;;?
Ik werk snel en nauwkeurig en regel best goed mijn taken waardoor ik iinderdaad snel tijd vrij heb.
Trager werken lukt me niet en wil ik ook niet.
Momenteel ben ik zwanger van nummer 2 en ben ik van plan om na de bevalling deeltijds terug te komen en goed na te denken over wat ik feitelijk wil.
Ik ben bang dat ik dit steeds zal tegenkomen, gelijk welke adm job ik aanneem...dus vraag ik me af wat ik dan wel kan doen.
Omscholen zal niet onmiddellijk lukken (met 2 kleintjes onder 2 jaar), nieuwe woning die moet betaald worden...
Ik ben sterk geïnteresseerd in dieren en natuur en heb indertijd heel wat opleidingen gevolgd ivm 'honden en gedrag' maar er nooit iets mee gedaan.
Graag had ik als adm bediende of zo gewerkt in een dierentuin, dierenkliniek, ...weet ik veel wat.

Wie heeft ook tijd over op zijn werk? Is dit iets wat meer en meer voorkomt?
even kort door de bocht. Je wordt ingehuurd om bepaalde werkzaamheden te doen. Dat zijn je kerntaken. Dat werk moet gedaan worden. Het zou niet eerlijk zijn dat jij de krenten uit de pap haalt en de interessante taken gaat doen terwijl je(gelijkwaardige directe) collega's de rest mag opknappen.

Wil je meer verantwoordelijkheid of interessante jobs, dan moet je op een andere functie solliciteren. Wanneer je als kassamedewerker wordt aangenomen kan je ook niet zomaar de administrate gaan doen of manager worden. Dat zijn andere functies, daar moet je op solliciteren.

Wil je een betere job, dan wil men tegenwoordig toch vaak een papiertje zien. Of je moet gaan solliciteren op een andere functie.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik herken het, ben ingehuurd, administratief werk en heb regelmatig niks tot weinig te doen. Krijg het idee dat ik langzamer moet werken en dat is mij ook gezegd maar dat lukt mij niet. Ik houd er ook van om veel werk te hebben dat ik lekker door kan werken dan gaat de tijd ook snel. Vandaag ook weer eerder weg omdat er toch bijna niks te doen is... ben al aan het solliciteren naar wat anders een vaste baan maar dat ligt niet voor het oprapen helaas.
Welke diploma's heb je? Heel zuur, maar die kan aantonen het gevraagde niveau te hebben met een papiertje wordt vaak gekozen.

Toch solliciteren naar een andere baan, of misschien kan je partner huishoudelijke taken overnemen zodat jij een cursus kan doen.
Those who don’t believe in magic will never find it
En als je niet de juiste papieren hebt kan je altijd nog proberen om via je netwerk aan iets beters/leukers te komen. Voor veel functies is een diploma alleen maar een "toegangskaartje" voor het geval ze je niet kennen.
Als je je werk af hebt kun je toch gewoon wat anders gaan doen? Bijvoorbeeld online een andere taal leren ofzo.
hamerhaai schreef:
09-03-2018 17:27
even kort door de bocht. Je wordt ingehuurd om bepaalde werkzaamheden te doen. Dat zijn je kerntaken. Dat werk moet gedaan worden. Het zou niet eerlijk zijn dat jij de krenten uit de pap haalt en de interessante taken gaat doen terwijl je(gelijkwaardige directe) collega's de rest mag opknappen.

Wil je meer verantwoordelijkheid of interessante jobs, dan moet je op een andere functie solliciteren. Wanneer je als kassamedewerker wordt aangenomen kan je ook niet zomaar de administrate gaan doen of manager worden. Dat zijn andere functies, daar moet je op solliciteren.

Wil je een betere job, dan wil men tegenwoordig toch vaak een papiertje zien. Of je moet gaan solliciteren op een andere functie.
Ik heb het verhaal van TO anders begrepen. Ze wil haar kerntaken gewoon blijven doen (en niet afschuiven op collega's), maar daar bovenop extra werk doen.

Verveling op het werk is niet leuk en enorm demotiverend. Ik vind het vreemd dat TO's werkgever liever heeft dat TO afstompt en uren betaald met haar vingers gaat zitten draaien, dan dat ze haar extra werk geven (er vanuit gaande dat er wel extra werk is). Ik zou denken dat dat alleen maar nadelig is voor de werkgever. Ik zie ook niet in waarom alle medewerkers precies evenveel werk moeten krijgen. Als iemand sneller werkt dan gemiddeld (maar wel correct, zonder het werk af te raffelen) en extra werk aan kan, dan lijkt me het voordelig voor de werkgever om daar op in te gaan, want je hebt dan een medewerker die meer werk doet voor hetzelfde salaris.

TO, is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld via je werkgever een opleiding te volgen om door te groeien in functie? Anders zou ik toch overwegen om te scholen. Ik snap dat je in je vrije tijd weinig tijd hebt om te studeren door 2 kleine kinderen, maar op je werk heb je tijd over ;-D
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven