Gezondheid alle pijlers

Maagzweer.

11-03-2018 16:09 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk heb ik een maagzweer na een hp bacterie en nu wil de huisarts een endoscopie laten maken, maar hier is een wachttijd van 3 maanden. Dit is toch ook aan te tonen met een foto met barium papje? Dit is volgens haar niet mogelijk, maar mijn man is vroeger ook een maagzweer aangetoond door middels van foto's of is dit gewijzigd?
Bel je zorg verzekeraar en vraag of zij ergens een afspraak eerder kunnen regelen 3 maanden is wel erg lang.
Inderdaad, dit kan vast in een ander ziekenhuis sneller. Bel de zorgverzekeraar voor wachtlijstbemiddeling. Volgens mij is de scopie het beste onderzoek.
Dat ga ik ook doen, maar is een maagzweer niet aan te tonen door een foto (X-ray)?
ja, je kan met een rontgenfoto met contrast zien dat er iets in de maagwand zit. Maar niet perse of dat dit een maagzweer is. En je kunt helemaal niet aantonen dat dit door een bacterie komt, en helemaal niet door welke bacterie.

Voor een juiste behandeling is dit vaak wel belangrijk om te weten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik kon in mijn ziekenhuis (noorden van het land) binnen 1,5 week terecht voor een gastroscopie (is hetzelfde toch?)

Volgens mij moet een maagzweer altijd met beeld worden vastgesteld. Op een röntgenfoto kunnen ze toch niet zien of het ontstoken is?

Overigens viel mij het onderzoek vies tegen, vond het verschrikkelijk. Nu had ik alleen een verdovende spray omdat ze het liefst geen roesje deden. Het is een zeer onprettig onderzoek.
yoshe schreef:
11-03-2018 16:56
Ik kon in mijn ziekenhuis (noorden van het land) binnen 1,5 week terecht voor een gastroscopie (is hetzelfde toch?)

Volgens mij moet een maagzweer altijd met beeld worden vastgesteld. Op een röntgenfoto kunnen ze toch niet zien of het ontstoken is?

Overigens viel mij het onderzoek vies tegen, vond het verschrikkelijk. Nu had ik alleen een verdovende spray omdat ze het liefst geen roesje deden. Het is een zeer onprettig onderzoek.
Gelukkig doen de meeste ziekenhuizen wel aan een roesje. Je kan daar ook gewoon om vragen. Met roesje is het onderzoek prima te doen.
Zonder roesje zou ik het gewoon weigeren en naar een ziekenhuis gaan waar ze dit wel doen.
Dank voor de tip Gizzmo-returns
Ik vermoed dat ze echt goed beeld willen hebben omdat de HP bacterie in verband wordt gebracht met maagkanker.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven