Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

28-01-2018 23:12 3003 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32
Prikken & slikken MevrouwStippel
Wachten op cryo-tp blauwerok, Doces
In de wachtweken

.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(m/v)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(37/40)
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen ICSI3+
MESA/TESE
AMC
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's ICSI2 wacht op intake UZ Gent (oktober) OLVG/UMC
Zizo
(35/39)
2014 2016 matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) ICSI3 herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's ICSI 2 wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 -
Diamond30
(32/38)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF
IVF3 Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh
Labgeek1990
(26/31)
2016 2017 zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk ICSI1 icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze Amphia/Erasmus
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP zelf proberen met stimulatie
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. Even pauze nu, opties bekijken EMC
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 mislukt (5x TP) Wachten op start ICSI2 OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) IVF3 pauze
G-power1989
(29 / 30)
jan 2016 juli 2017 2e kindje weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt ICSI2 icsi 2 WZA/UMCG
Yaradreamz
(36/ 45)
? ? hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's ICSI+MESA/TESE herstellen van mk EMC
Puk32
(34/38)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk IVF/ICSI 1 onderzoeken mk's, wachten op start MMC / Tilburg
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders ICSI 1 Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad Belgie
Alaynee
(28/?)
Azoöspermie ICSI 1+TESE Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad DD
mamamaria81
(37/40)
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen wachten op start IVF3 ism UMCU
Zot-83
(35/39)
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) ICSI+ECD wachten op nieuwe poging Alicante
innerpeace
(37)
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk ICSI1 wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) Voorburg
blauwerok
(37/38)
2017 2017 ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg ICSI1+PGD
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...

:heart: Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:duckie: Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Animal: alle positieve energie jouw Kant op! Ik hoop gewoon enorm hard dat deze “erop of eronder poging” er tegen alle verwachtingen op blijkt te zijn! Ik denk aan je en gun het je enorm!

Mamamarie: jij ook succes vandaag. Ik had een heel stuk getypt in de trein gister en Ja hoor, op Liverpool St waar ik bereik heb mbt telefoon was her opeens weg.

Brenda: Ik ben benieuwd naar je echo meis. We hebben vaker dames gehad met bloedverlies, maar denk dat het goed is om van het ergste uit te gaan.

Lauwie: hoe was het gister?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Smurff112: Ik denk dat je gevoel dat je als het ware door iedereen wordt ingehaald met zwangerschappen en bevallingen voor alle meiden hier wel herkenbaar is. Je hebt alleen niets aan de vergelijking. Mocht je straks wel doorgaand zwanger worden, dan maakt het ook niets meer uit overigens, maar voor nu is het extreem confronterend.

Zizo: Dat verdriet komt nog wel vermoed ik. Wel geldt dat je ook steeds harder wordt. Al wennen negatieve testen nooit... iedere ronde is er weer hoop. Dikke knuffel.

Windmolen: Denk dat je overweging goed is. Worden er door de klinieken info avonden georganiseerd?

Flip: eind maart dus... de duimen blijven draaien. Eens moet het toch goed blijven gaan!! Kom op embryo - doe wat je moet doen!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Yara: ik hoop dat je in Frankrijk wat afleiding hebt! De wacht weken zijn al ruk genoeg.

Selin: wow 22 weken alweer! Als het over een ander gaat lijkt de zwangerschap zo snel te gaan!! Ik weet nog zo goed dat je destijds schreef over je vriendin die haar aankondiging tijdens de vakantie deed en nu ben je gewoon zelf al over de 50% heen!! Blij voor je!

Duuf: Ik wil je niet storen en hoop dat het huis afleiding geeft. Ik denk wel aan je!

Qua huis zijn we er uit, maar in Engeland geldt dat je pas in een later stadium juridisch gebonden bent. Tot het moment van de exchange waar je 10% van de aanbetaling doet, kan je zowel als verkoper en koper je terug trekken. Bovendien zit je in een chain: onze koper is afhankelijk van zijn koper die op zijn beurt... etc. De persoon waar van wij het kopen zit niet in een chain. Die heeft het huis “over” (bizar maar waar), want woont in het buitenland. Ik heb goede hoop dat het doorgaat, maar realiseer me dat het geen done deal is. Mijn ouders zijn er deze week, want mijn man moet voor de BV naar Zweden dus mijn moeder zorgt voor SA.

Verder nog een snelle toi-toi-toi voor Animal!! Zet hem op lieve Animal.
Zo ben zo zenuwachtig.
Ook al weet ik eigenlijk wel dat het mis is, ik heb ergens toch nog wel een beetje hoop dat het iets anders was wat ik verloren heb en dat ik zo te horen krijg dat er wel een kindje in mijn buik zit.
Hopen tegen beter weten in!
Lees straks alles ff terug moet nu zo gaan
Baggal, wat ben je toch een lieverd.
Ik ben heel druk geweest met de verbouwing de afgelopen anderhalve week en dat heeft voldoende afleiding gegeven inderdaad ;-). Heb niet gewerkt, ben niet on-line geweest en heb alleen geklust. Nog een week of 4 en dan kunnen we wel verhuizen vermoed ik. Als de meubels op tijd geleverd worden.
Vandaag is het 'gewone' leven weer begonnen. Ook wel lekker. Eindelijk weer iets anders aan dan een gescheurde en gevlekte spijkerbroek.

Over hoe we verder gaan en of we uberhaupt verder gaan, hebben we even helemaal niet gedacht. Of niet over gesproken in elk geval, het is wel in onze gedachten natuurlijk. Mijn man weet eigenlijk al vanaf de miskraam zeker dat hij nog een poging wil doen, maar ik kan die beslissing nog niet nemen en vind dat ook wel even prima.
Nu eerst maar verhuizen, daarna contact zoeken met de verzekering en het ziekenhuis en dan hakken we de knoop wel door.
Het gaat gelukkig weer goed verder, voel me weer mijn psychisch stabiele oude zelf. En dat helpt al veel.

Heel veel succes met het huizengedoe! Klinkt heel spannend. En leuk.

Brandatjuh, succes vandaag

Animal bij deze nog meer positieve vibes jouw kant op...
Animal ook ik duim enorm voor je :heart:
Animal is vandaag je testdatum? Succes!!!
Animal ik duim ook voor je!

Ff snel want net uit ziekenhuis, 1e meting waren het er 7, nu 11! Ik heb een nieuwe afspraak voor donderdag maar misschien word ik nog gebeld of ik morgen terug moet, de meesten zijn 13/16 mm.

Ben zo blij.
Ik werd net gebeld afspraak voor donderdag is gecanceld, toch morgen terug voor een meting.
Succes lieve animal!
@animal! Heel veel succes.
@brendatjuh. Ben zo benieuwd en zenuwachtig voor je! Mijn duimen draaien flink voor je!
@duufje fijn dat het klussen gaat opschieten! Gewoon je tijd nemen voor een beslissingen. Er zit geen haast bij. Hoeft gelukkig allemaal niet binnen week beslist te zijn.

Update. Pff ik moet nof Wachten tot 26 maart. Nog 2 weken. Tijd gaat ongeveer net zo langzaam als in de eerste wachtweken. Ik heb ook niet echt klachten. Alleen meer eetlust smorgens en erg moe. Dus zal blij zijn als de eerste echo erop zit!
Ik lees nog volop hier mee. Maar reageer wat minder. Maar denk zekef aan jullie allemaal! En ik hoop dat er nog meer mooie positieve testen komen!
Mamamaria, hoe ging je punctie?

Brenda en jouw echo?
Egopost: hier weer van mn wolk afgedonderd. Van de 8 eicellen die gister gevonden zijn bij de punctie, bleken er 4 geen eicellen, was er 1 niet rijp en kon er 1 niet bevrucht worden. Dus nu nog maar 2 over... donderdag de terugplaatsing.
Ben zó ontzettend klaar met dit alles. Hoe moet je nu elke keer weer jezelf oprapen om vervolgens bij het eerste sprankje hoop weer van die wolk afgeschoten te worden?
Ow Lauwie :cry: !! Wat ontzettend klo** dit! Je bent nog in de race, maar ik kan me voorstellen dat je er doorheen zit.

Brenda & Animal: ook aan jullie wordt gedacht vandaag :rose:

Mamamaria: hoe is het gegaan? :hug:
Animal zit echt elke 5 min te kijken, hoop het zo voor je :redrose:
hoi,

O Lauwie wat ontzettend naar... en gek dat ze je dan eerst vertellen dat het er 8 waren. Snap dat er doorheen zit nu, ongelofelijk inderdaad dat proces van hoop hebben en een goede uitslag denkende te hebben en dan weer zo'n teleurstelling. Je blijft incasseren zonder tijd voor herstel (zo voelt het voor mij iig).

Bij mij ging de punctie goed, volgens mijn man had ik veel pijn maar ik kreeg dormicum en ze hebben me nog wat bij gespoten dus weet helemaal niks meer...ik schijn de dokter opdracht gegeven te hebben om toch nog een keertje te kijken nadat ze dacht dat ze klaar was....voor de zekerheid. Was erg bezorgd dat ze iets gemist hadden blijkbaar ;-) (maar dat weet ik niet meer dus).
Uiteindelijk 8 follikels aangeprikt en 7 eicellen gevonden (of tenminste dat dachten ze..). Ben erg opgelucht over dat aantal, alhoewel het berichtje van Lauwie dan wel weer relativeerd. Bij mijn man ging het ook goed (die is erg trots op zichzelf :facepalm: ) Verder de hele dag liggen slapen eigenlijk.

Ben ook erg benieuwd naar Animal... :rose:
Hier, zoals verwacht geen goed bericht... Helaas.... we zullen moeten stoppen. We zijn zo verdrietig... Bah! Konden we de tijd maar vooruitspoelen, dan zouden we ons vast weer een stuk fijner voelen... Ik meld me over een paar dagen nog wel even, nu eerst even bijkomen. Dikke knuffel voor iedereen die hem kan gebruiken
Kutzooi Animal :cry: Had zo voor je op een wonder gehoopt... Heb geen woorden, ik vind het zo verdrietig en oneerlijk voor jullie... Klotetraject... Ontzettend veel sterkte, lieverd. Ook aan je man.
Ach nee animal geen woorden die de lading dekken of geschikt zijn voor openbaar gebruik. Wat ongelooflijk verdrietig. Het raakt me diep en ik leef met jullie mee. Ik zou willen dat ik wat ko n doen anders dan jullie heel veel sterkte te wensen.
Lieve Animal ik vind het zo erg veel jullie! Het is jullie zo gegund. Heel erg veel sterkte.. weet niet zo goed wat ik verder kan zeggen, wat een klotezooi..
Animal, wat klote! 😞
Ohh Animal...wat vreselijk %^&!...geen woorden voor...sterkte :hug:
Wat een k** situatie Animal. Had zo gehoopt op een laatste kans kindje. Snap dat je even de tijd neemt om aan het idee te wennen dat je echt uitbehandeld bent... :-( Ik vind het enorm zuur. Je hebt er niets aan voor nu maar je hebt er echt ALLES aan gedaan en hopelijk geeft dat tzt een beetje rust. Al blijft het intens triest... rot traject :( Dikke knuffel
Lieve Animal, wat een verschrikkelijk nieuws! Ik heb hier geen woorden voor.

Ik wens jou en je man heel veel kracht en sterkte toe. Jullie zitten in een rouwproces. Dat heeft heel veel tijd nodig. Ik hoop dat jullie steun bij elkaar vinden.
:lips: :rose:
Een knuffel voor jou animal :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven