Dilema, wat nu?

13-03-2018 18:35 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

Graag wil ik weten wat jullie hiervan vinden, en wat jullie zouden doen in zo'n situatie, zonder oordelen aub.

Ongelofelijk dat ik ooit in zo'n situatie ben beland. Dit had ik nooit van mijzelf verwacht. Ik weet echt niet wat ik moet doen.
Ik zal bij het begin beginnen. Ik ben 29 en ben al 3 jaar samen met mijn vriend. Hij is echt de liefste en eerlijkste persoon die ik ken. Hij doet geen vlieg kwaad en is altijd heel oprecht. Ik ben altijd tevreden en blij met hem geweest, en ik houd ook oprecht van hem, maar...
Sinds een paar maanden heb ik contact met een andere man, ik ken hem van vroeger, wij hebben samen een opleiding gedaan. Ons contact was alleen vriendschappelijk geweest, ook al is de aantrekkingskracht er wel altijd aanwezig. Totdat we het bekent maakten aan elkaar dat we iets voor elkaar voelen en de aantrekkingskracht te groot is. In alle opzichten.
Het gekke is dat bij hem alles klopt. Het voelt gewoon alsof ik alles zou willen opgeven voor hem. Hoe gek het ook klinkt. Wij passen op alle vlakken bij elkaar, we hebben dezelfde smaak, dezelfde manier van denken. We zijn overal over eens, de manier van leven, zelfde levensvisie. Dit heb ik eerlijk nog nooit met iemand gehad. Ook al houd ik onwijs veel van mijn vriend, echt waar, hij is een geweldig persoon, maar toch doet deze man iets met mij wat nooit iemand deed. Gek genoeg twijfel ik opeens. Nog nooit in die 3 jaar heb ik omgekeken naar wie dan ook, totdat deze man in mijn leven kwam.. Andere mannen die interesse toonden, had ik compleet geen oog voor. Tot een paar maanden terug wist ik dat ik mijn leven met mijn vriend wil delen, maar nu ben ik nergens meer zeker van. Voelt alsof ik mijzelf voor de gek hield al die jaren? Ik heb alles wat ik altijd wilde, maar is dat wel wat ik nodig had?

Wat moet ik doen? Het gekke is dat ze allebei alles voor mij over hebben, waarom maak ik het mijzelf zo moeilijk? Ik hoop dat jullie begrijpen dat dit niet makkelijk is en dat ik oprecht om hun allebei geef. Ik wil gewoon zeker weten dat ik niets op het spel zet, ik wil geen risico's nemen, in de zin van 'wat als' en hoop dat ieder van ons gelukkig is/wordt.

Heeft iemand van jullie zoiets meegemaakt, of hebben jullie advies,
Graag hoor ik het.
Alvast bedankt voor de moeite.
Wat je aandacht geeft, groeit.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Ik zou je huidige vriend een leukere vriendin gunnen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het gras lijkt altijd groener aan de overkant.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou gewoon een tijdje afwachten. Als je verliefd bent kan je niet meer helder nadenken en zie je die persoon veel rooskleuriger.
Wie weet vind je hem over een paar maanden niet meer zo leuk en heb je daarvoor alles opgegeven.
Vertel wat je hier schrijft aan je vriend, hij is degene die hier vanaf moet weten (en nee, niet die nieuwe vlam, die had je überhaupt nog lang niet moeten inlichten over je gevoelens!).
Dankjulliewel voor de reacties alvast.
Advies: het is dilemma
Wat je moet doen: verbreek je relatie, want blijkbaar vind je hem toch niet leuk genoeg. Over die ander: je weet niet of het iets wordt, maar je bent wel verliefd.
Ga uitzoeken of dat iets wordt als je het met de ander hebt uitgemaakt.
In het ergste geval blijf je alleen achter, zonder een vriend, maar dan ben je wel
het eerlijkst geweest naar jezelf en naar de anderen.
viva-amber schreef:
13-03-2018 18:38
Ik zou je huidige vriend een leukere vriendin gunnen.
Dit
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Ik heb wel in de rol van jouw vriend gezeten. Het was niet leuk. Liep ook niet goed af. :(
Tr0tter schreef:
13-03-2018 18:41
Vertel wat je hier schrijft aan je vriend, hij is degene die hier vanaf moet weten (en nee, niet die nieuwe vlam, die had je überhaupt nog lang niet moeten inlichten over je gevoelens!).

Echt? Een verliefdheid gelijk melden aan je partner? Wat schiet je daar nu mee op?
Grote kans dat het vanzelf weer overgaat als ze het niet voedt.
FarFarAway schreef:
13-03-2018 18:48
Echt? Een verliefdheid gelijk melden aan je partner? Wat schiet je daar nu mee op?
Beter dat hij nu al weet dat hij gedumpt gaat worden dan dat hij over 3 maanden uit de lucht valt.
Je wil geen risico nemen maar in de liefde krijg je nooit garanties. Jouw vriend dacht waarschijnlijk ook dat hij met jou goed zat maar jij hebt gevoelens voor een ander gekregen.

Ik vind dat je vriend moet weten wat er in jouw hoofd en hart speelt; dan kan hij zelf aangeven wat hij wil.
Drie jaar samen is best een tijdje maar op jouw leeftijd, waarschijnlijk nog zonder kinderen enzo, geen reden om koste wat kost bij elkaar te moeten blijven.

Jij en je oud-klasgenoot zijn precies hetzelfde, zeg je. Wordt dat niet saai? Soms is het fijn om op bepaalde vlakken een beetje anders of aanvullend te zijn.
Ik wil gewoon zeker weten dat ik niets op het spel zet, ik wil geen risico's nemen, in de zin van 'wat als' en hoop dat ieder van ons gelukkig is/wordt.
Kan niet, sorry. Er is geen ‘zeker weten’. Er is geen manier om het even uit te proberen zonder dat je iets op het spel zet en je gaat zeker iemand pijn doen, je vriend of jezelf.

Als ik zou mogen kiezen, koos ik voor vriend. Want die verliefdheden op iemand die “in alles hetzelfde is”, die zijn ten dode opgeschreven. Binnen een paar jaar is daarin alle passie weg.

Maar ja, verliefd, dit wil je uiteraard niet horen.
FarFarAway schreef:
13-03-2018 18:48

Het is niet 'een verliefdheid', ze deelt haar gevoelens al met die andere man en zit er samen met hem over te zwijmelen. Ze voedt het dus volop. Dan mag haar huidige partner ook wel weten waar ze mee bezig is, lijkt me.
Ben je al aan het vreemdgaan met hem? Zo ja, verbreek de relatie met je vriend want dat komt toch niet meer goed. En hij verdient een vriendin die 100% voor hem gaat en niet eentje die stiekem een ander erop nahoudt.
Zo, je maakt er wel een potje van. Verbreek contact met nieuwe man, praat met vriend.
RikM schreef:
13-03-2018 18:46
Ik heb wel in de rol van jouw vriend gezeten. Het was niet leuk. Liep ook niet goed af. :(
Je leeft niet meer....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dank jullie wel voor advies, en @RikM, sorry om dat te horen.

Voor de mensen die zeggen dat ik het aan mijn vriend moet melden, hoe pak je zoiets aan?

En voor mensen die mijn vriend een betere vriendin wensen, dit kan iedereen overkomen, dus oordeel niet aub. Of reageer liever helemaal niet.
Genantje schreef:
13-03-2018 18:54
En voor mensen die mijn vriend een betere vriendin wensen, dit kan iedereen overkomen

Dat je verliefd wordt op een ander kan inderdaad iedereen overkomen. Dat je die verliefdheid bewust voedt door die ander over je gevoelens te vertellen is een keuze. Sterker nog; ik vind het emotioneel vreemdgaan.
Genantje schreef:
13-03-2018 18:35
Ik wil gewoon zeker weten dat ik niets op het spel zet, ik wil geen risico's nemen, in de zin van 'wat als' en hoop dat ieder van ons gelukkig is/wordt.
Je kunt helaas niet altijd iedereen gelukkig maken.

Ik zou goed nagaan of je huidige vriend echt bij je past. Is hij degene waarmee jij kinderen wilt krijgen en oud wilt worden? Nu ben je nog 29 en kun je kiezen. Als je kinderen hebt is zo'n keuze veel moeilijker.

Bedenk ook dat het voor zijn geluk uiteindelijk niet goed is als je in een relatie met hem blijft waar je niet helemaal achter staat.
kennis is knowledge
Het is een vreselijke situatie, want je gaat je vriend hoe dan ook pijn doen. Want ik vrees dat jouw gevoel al te diep zit om daarmee niets meer te doen.

Bij je huidige vriend blijven, gaat vrees ik jou niet gelukkig maken. Heb je daar al aan gedacht?
'Schat, ik wil even met je praten. Ik vind het moeilijk om te zeggen, want ik houd heel veel van je, maar ik heb ook gevoelens gekregen voor iemand anders'. Waarschijnlijk stamel je, kijk je naar de grond, en zeg je een paar keer uh. Da's niet erg.
Tr0tter schreef:
13-03-2018 18:57
Dat je verliefd wordt op een ander kan inderdaad iedereen overkomen. Dat je die verliefdheid bewust voedt door die ander over je gevoelens te vertellen is een keuze. Sterker nog; ik vind het emotioneel vreemdgaan.
Precies! Je hebt het zelf lopen voeden door het te vertellen dus nou niet janken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven