Gezond afvallen deel 2
maandag 2 oktober 2017 om 20:16
Zoals afgesproken een vers topic zodat de tabel weer bijgehouden kan worden
In dit topic helpen we elkaar om van die vervelende extra kilo's af te komen. Gezellig met elkaar kletsen, tips geven en advies vragen, elkaar motiveren en af en toe ook gewoon lekker klagen, het mag hier allemaal! Wel vallen we op een gezonde manier af, geen crashdiëten, maar we veranderen onze levensstijl.
Op maandag wegen we, geef dan je nieuwe gewicht dikgedrukt door, dan wordt het aangepast in de tabel.
Heel veel succes allemaal!

In dit topic helpen we elkaar om van die vervelende extra kilo's af te komen. Gezellig met elkaar kletsen, tips geven en advies vragen, elkaar motiveren en af en toe ook gewoon lekker klagen, het mag hier allemaal! Wel vallen we op een gezonde manier af, geen crashdiëten, maar we veranderen onze levensstijl.
Op maandag wegen we, geef dan je nieuwe gewicht dikgedrukt door, dan wordt het aangepast in de tabel.
Heel veel succes allemaal!
Naam | Lengte | Startdatum | Start | Vorig | Vorig | Huidig | Streef | Totaal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Thankyouforthedays | 1.77 | 12-04-2017 | 71,5 | 65 | 64,8 | 65,5 | 60 | -6 |
Treurniet12 | 1.67 | 15-07-2017 | 63,2 | 56,7 | --- | --- | 56 | -6,5 |
Lievezuster | 1.70 | 14-08-2017 | 75,0 | 69,3 | 68,9 | 69,2 | 65 | -5,8 |
Misslotus17 | 1.79 | 21-08-2017 | 73,2 | 69,7 | 69,5 | --- | 69 | -3,7 |
Spiritinthesky | 1.80 | 28-08-2017 | 82,6 | 82,3 | --- | --- | 75 | -0,3 |
Afya | 1.78 | 28-08-2017 | 92,1 | 89,5 | --- | --- | 78 | -2,6 |
Bam_1984 | 1.69 | 29-08-2017 | 92,9 | 88,5 | 84,8 | 80 | 75 | -12,9 |
Creatief1989 | 1.76 | 04-09-2017 | 80,9 | 73,1 | 71,7 | 70,6 | 69 | -10,3 |
Kyreza | 1.70 | 11-09-2017 | 59,7 | 59,1 | --- | --- | ?? | -0,6 |
s1981 | ?? | ??-09-2017 | 92,5 | 92 | --- | --- | ?? | -0,5 |
Pinktowel | 1.72 | ??-09-2017 | 72 | 71,4 | --- | --- | 65 | -0,6 |
Aardbei-banaan | 1.63 | 10-10-2017 | 73,5 | 72,4 | 72,1 | --- | 62 | -1,4 |
Mikka | 1.69 | 16-10-2017 | 96? | 95 | 94,5 | --- | --- | -1,5 |
Tiramisuusje | 1.66 | 15-10-2017 | 65 | 64 | 62 | --- | 55 | -3 |
bam_1984 wijzigde dit bericht op 02-03-2018 09:21
38.34% gewijzigd
~ It takes a rad mama to be a father too ~
maandag 5 maart 2018 om 23:28

dinsdag 6 maart 2018 om 00:47
nee dat snap ik! Ik ben er eigenlijk ook helemaal niet zo op gefocust hoor. Ik heb alleen pas net vorige week voor het eers tin mijn leven een weegschaal in huis, dus ik dacht ik probeer het even uit.
Als de nieuwigheid er van af is ga ik vast weer terug naar me nooit wegen

dinsdag 13 maart 2018 om 11:48
Volgens de tabel ben ik het beste bezig

dinsdag 13 maart 2018 om 21:04
Ja, dat vind ik ook jammer. Ik doe mijn best het topic in leven te houden, maar daar zijn meer mensen voor nodig.
Je hoeft nog maar 5 kilo voor je einddoel: goed bezig! Voel je je ook beter in je vel? En vind je het er ook mooier uit zien?
Ik zit op 61 nu. Ik zie zelf minder vooruitgang dan eerst. Ik merk dat ik beter afval met wat minder sporten (en dus minder honger), maar ja, zonder sporten wordt het lijf weer niet strakker. Gulden middenweg dus maar weer.
dinsdag 13 maart 2018 om 22:00
Ik ben zeer zeker niet tevreden met het lijf dat ik nu heb. Na een paar keer flink aankomen en afvallen én 2 zwangerschappen hangt het allemaal nogal en hoe meer gewicht ik nu verlies hoe erger het wordt, logisch. Ik heb al jaren niet gesport dus ik heb nu een pt in de arm genomen om me te helpen met een voedings- en trainings schema. Hij gaat me minstens 3 maanden begeleiden dus ik ben heel benieuwd. Wordt wel een uitdaging iig maar ik ben vast beraden de 3 maanden sowieso vol te maken.
Je weet zelf toch ook dat als je sport de kans groot is dat je zwaarder wordt vanwege de spieren? Wat maakt het dan uit wat je weegt als je wel een strakker lijf krijgt? Oprechte vraag
Je weet zelf toch ook dat als je sport de kans groot is dat je zwaarder wordt vanwege de spieren? Wat maakt het dan uit wat je weegt als je wel een strakker lijf krijgt? Oprechte vraag

donderdag 15 maart 2018 om 22:03
Ja Bam, dat weet ik. Alleen maakt alleen de toename aan spieren niet het verschil dat de weegschaal aangeeft. Het gaat ook minder hard met vet dan, omdat ik meer eet als ik veel sport.
Ik ken mijn lichaam best goed. Vroeger was ik een tijd heel erg gespierd met heel weinig vet, echt compleet met wasbordje en zo. En toen woog ik echt minder dan nu. Ik heb nu ook nog een gezellig zacht laagje isolatiemateriaal over mijn buik en heupen zitten. Dus ik merk wel dat mijn buikspieren langzaam sterker worden, maar zo lang er nog een laag vet overheen ziet zie je dat niet zo natuurlijk.
De cijfertjes op de weegschaal maken mij eigenlijk niet zo veel uit, maar ik zou het fijn vinden als ik mijn toegenomen spieren ook zou kunnen zien. Het is eigenlijk pure ijdelheid van mij, dat ik er gewoon beter uit wil zien.
Al zal ik toch moeten accepteren dat er na 2 zwangerschappen er echt wat meer rek in mijn buikvel zit en dat dat nooit meer echt helemaal zo strak wordt als het was.
Wat goed dat je een PT in de arm hebt genomen! Ik denk dat het heel fijn zal zijn om zulke concrete en persoonlijke begeleiding te krijgen. Ik ben wel een beetje jaloers moet ik zeggen. Heb je al een eerste afspraak gehad? Hoe ziet je plan er ongeveer uit? Denk je dat je wel tevredener met je lichaam kunt zijn als je je doel bereikt hebt? Dat losse vel is zo jammer he? Maar hopelijk kun je al best veel verbeteren met goede training?
Ik ken mijn lichaam best goed. Vroeger was ik een tijd heel erg gespierd met heel weinig vet, echt compleet met wasbordje en zo. En toen woog ik echt minder dan nu. Ik heb nu ook nog een gezellig zacht laagje isolatiemateriaal over mijn buik en heupen zitten. Dus ik merk wel dat mijn buikspieren langzaam sterker worden, maar zo lang er nog een laag vet overheen ziet zie je dat niet zo natuurlijk.
De cijfertjes op de weegschaal maken mij eigenlijk niet zo veel uit, maar ik zou het fijn vinden als ik mijn toegenomen spieren ook zou kunnen zien. Het is eigenlijk pure ijdelheid van mij, dat ik er gewoon beter uit wil zien.
Al zal ik toch moeten accepteren dat er na 2 zwangerschappen er echt wat meer rek in mijn buikvel zit en dat dat nooit meer echt helemaal zo strak wordt als het was.
Wat goed dat je een PT in de arm hebt genomen! Ik denk dat het heel fijn zal zijn om zulke concrete en persoonlijke begeleiding te krijgen. Ik ben wel een beetje jaloers moet ik zeggen. Heb je al een eerste afspraak gehad? Hoe ziet je plan er ongeveer uit? Denk je dat je wel tevredener met je lichaam kunt zijn als je je doel bereikt hebt? Dat losse vel is zo jammer he? Maar hopelijk kun je al best veel verbeteren met goede training?
vrijdag 16 maart 2018 om 08:09
De eerste afspraak was woensdag en ik kon daarna de trap niet meer op of af haha, nu gaat het wel weer maar ben zo stijf als een hark. Heb ook jaren niet gesport dus de drempel om te gaan was wel hoog. Ik had de techniek wel goed onder de knie zei hij dus hij was er niet bang voor dat het thuis trainen niet goed zou gaan. Ik moet het natuurlijk wel zelf doen maar hij gaat me achter de vodden zitten dus heb er vertrouwen in. Ik ga morgen na het werk boodschappen doen en dan aan de slag!
vrijdag 16 maart 2018 om 08:41