Gezond afvallen deel 2
maandag 2 oktober 2017 om 20:16
Zoals afgesproken een vers topic zodat de tabel weer bijgehouden kan worden
In dit topic helpen we elkaar om van die vervelende extra kilo's af te komen. Gezellig met elkaar kletsen, tips geven en advies vragen, elkaar motiveren en af en toe ook gewoon lekker klagen, het mag hier allemaal! Wel vallen we op een gezonde manier af, geen crashdiëten, maar we veranderen onze levensstijl.
Op maandag wegen we, geef dan je nieuwe gewicht dikgedrukt door, dan wordt het aangepast in de tabel.
Heel veel succes allemaal!

In dit topic helpen we elkaar om van die vervelende extra kilo's af te komen. Gezellig met elkaar kletsen, tips geven en advies vragen, elkaar motiveren en af en toe ook gewoon lekker klagen, het mag hier allemaal! Wel vallen we op een gezonde manier af, geen crashdiëten, maar we veranderen onze levensstijl.
Op maandag wegen we, geef dan je nieuwe gewicht dikgedrukt door, dan wordt het aangepast in de tabel.
Heel veel succes allemaal!
Naam | Lengte | Startdatum | Start | Vorig | Vorig | Huidig | Streef | Totaal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Thankyouforthedays | 1.77 | 12-04-2017 | 71,5 | 65 | 64,8 | 65,5 | 60 | -6 |
Treurniet12 | 1.67 | 15-07-2017 | 63,2 | 56,7 | --- | --- | 56 | -6,5 |
Lievezuster | 1.70 | 14-08-2017 | 75,0 | 69,3 | 68,9 | 69,2 | 65 | -5,8 |
Misslotus17 | 1.79 | 21-08-2017 | 73,2 | 69,7 | 69,5 | --- | 69 | -3,7 |
Spiritinthesky | 1.80 | 28-08-2017 | 82,6 | 82,3 | --- | --- | 75 | -0,3 |
Afya | 1.78 | 28-08-2017 | 92,1 | 89,5 | --- | --- | 78 | -2,6 |
Bam_1984 | 1.69 | 29-08-2017 | 92,9 | 88,5 | 84,8 | 80 | 75 | -12,9 |
Creatief1989 | 1.76 | 04-09-2017 | 80,9 | 73,1 | 71,7 | 70,6 | 69 | -10,3 |
Kyreza | 1.70 | 11-09-2017 | 59,7 | 59,1 | --- | --- | ?? | -0,6 |
s1981 | ?? | ??-09-2017 | 92,5 | 92 | --- | --- | ?? | -0,5 |
Pinktowel | 1.72 | ??-09-2017 | 72 | 71,4 | --- | --- | 65 | -0,6 |
Aardbei-banaan | 1.63 | 10-10-2017 | 73,5 | 72,4 | 72,1 | --- | 62 | -1,4 |
Mikka | 1.69 | 16-10-2017 | 96? | 95 | 94,5 | --- | --- | -1,5 |
Tiramisuusje | 1.66 | 15-10-2017 | 65 | 64 | 62 | --- | 55 | -3 |
bam_1984 wijzigde dit bericht op 02-03-2018 09:21
38.34% gewijzigd
~ It takes a rad mama to be a father too ~
maandag 13 november 2017 om 09:39
Wat fijn creatief! Goed bezig zeg! Hier viel het alles mee! 88,5 dus toch weer 7 ons minder dan vorige week
niet dat ik dat nou echt verdiend heb maar het zet me wel weer meer op het rechte pad

bam_1984 wijzigde dit bericht op 14-11-2017 00:14
0.49% gewijzigd

maandag 13 november 2017 om 23:10
Goed bezig creatief en bam!
Ik merk dat het opletten met eten op zich best wel goed gaat de meeste tijd. Maar ik moet er echt meer bij sporten om het allemaal strak te krijgen en meer te verbranden, en ik vind er de energie echt niet voor. Ik ben zo moe! Zou dat komen door het minder eten? Ik eet best gezond (geen geraffineerde suikers, geen pakjes en zakjes etc). Ik zit al aan de ijzertabletten omdat ik altijd lage hb waardes heb, maar ik voel me moe-er dan anders. Hebben jullie dat ook? Zou dat met het afvallen te maken hebben? Ik vind het zo jammer dat ik niet meer sport, omdat ik weet dat het dan dubbel zo snel zou gaan en er zoveel beter uit gaat zien!
Ik merk dat het opletten met eten op zich best wel goed gaat de meeste tijd. Maar ik moet er echt meer bij sporten om het allemaal strak te krijgen en meer te verbranden, en ik vind er de energie echt niet voor. Ik ben zo moe! Zou dat komen door het minder eten? Ik eet best gezond (geen geraffineerde suikers, geen pakjes en zakjes etc). Ik zit al aan de ijzertabletten omdat ik altijd lage hb waardes heb, maar ik voel me moe-er dan anders. Hebben jullie dat ook? Zou dat met het afvallen te maken hebben? Ik vind het zo jammer dat ik niet meer sport, omdat ik weet dat het dan dubbel zo snel zou gaan en er zoveel beter uit gaat zien!
maandag 13 november 2017 om 23:57
Wauw wat goed bezig Creatief en Bam!
Ik weeg me maar even niet, jarig geweest, heel veel gegeten (taart!!) en nog steeds niet kunnen sporten..ik denk dat ik huilend in een hoekje zou gaan zitten
Tiramisuusje: Ik denk dat minder eten wel invloed kan hebben. Weet je ongeveer hoeveel calorieën je op een dag eet? Daarnaast is het ook winter aan het worden, veel donker..ik merk dat ik daardoor ontzettend moe en lusteloos word.
Ik weeg me maar even niet, jarig geweest, heel veel gegeten (taart!!) en nog steeds niet kunnen sporten..ik denk dat ik huilend in een hoekje zou gaan zitten

Tiramisuusje: Ik denk dat minder eten wel invloed kan hebben. Weet je ongeveer hoeveel calorieën je op een dag eet? Daarnaast is het ook winter aan het worden, veel donker..ik merk dat ik daardoor ontzettend moe en lusteloos word.

dinsdag 21 november 2017 om 21:07
Hoe gaat het hier met het afvallen? Ik heb nog best wel wat gezondigd. Is toch lastig als mensen taart bakken en zo, dan wil je toch beleefd zijn.
Is de buikgriep over Creatief? Wel fijn voor het afvallen
Ik hoop dat ik me binnenkort weer eens kan wegen zodat ik kan zien of ik vooruitgang heb geboekt....
Is de buikgriep over Creatief? Wel fijn voor het afvallen

Ik hoop dat ik me binnenkort weer eens kan wegen zodat ik kan zien of ik vooruitgang heb geboekt....
dinsdag 21 november 2017 om 22:07

woensdag 22 november 2017 om 09:16
Ik heb ervoor bij een psycholoog gelopen, en ga nu binnenkort weer. Echt idd heel stom om me zo te voelen, heb me er een jaar zo erg op verheugd, en nu weet ik helemaal niet meer wat ik wil omdat ik zo bang ben.
Kan alleen maar denken, wat als hij niet de ware is, vind ik hem wel leuk genoeg, passen we bij elkaar, gaan we niet de hele tijd ruzie krijgen, word ik daar ongelukkig...
En dat terwijl we al vier jaar heel gelukkig met elkaar zijn!

Kan alleen maar denken, wat als hij niet de ware is, vind ik hem wel leuk genoeg, passen we bij elkaar, gaan we niet de hele tijd ruzie krijgen, word ik daar ongelukkig...
En dat terwijl we al vier jaar heel gelukkig met elkaar zijn!
vrijdag 24 november 2017 om 23:42
Ooh bah tyftd, dat lijkt me echt heel naar! Sterkte! Hoop dat het snel beter met je gaat!
Hier gaat het goed, ben gelukkig helemaal van de griep af en woog vanmorgen 69.9
Heb dus in principe mijn doel van onder de 70 kilo gehaald maar ga nog even door op deze manier.
Al merk ik wel dat ik er steeds meer moeite voor moet doen. Maar alles wat er nu nog af gaat is mooi meegenomen
fijn weekend allemaal!
Hier gaat het goed, ben gelukkig helemaal van de griep af en woog vanmorgen 69.9
Heb dus in principe mijn doel van onder de 70 kilo gehaald maar ga nog even door op deze manier.
Al merk ik wel dat ik er steeds meer moeite voor moet doen. Maar alles wat er nu nog af gaat is mooi meegenomen
zaterdag 25 november 2017 om 19:53
maandag 27 november 2017 om 09:27
Netjes hoor!
Nee ik stop echt ouderwets alles naar binnen wat ik tegenkom.. heb het idee dat het door m’n hormonen/hormoonhuishouding komt maar dat is misschien te makkelijk. Waarom lukt het de ene keer zonder dat je het eigenlijk in de gaten hebt en de andere keer ligt alles op de loer en snak je naar alle ongezonde dingen?
Nee ik stop echt ouderwets alles naar binnen wat ik tegenkom.. heb het idee dat het door m’n hormonen/hormoonhuishouding komt maar dat is misschien te makkelijk. Waarom lukt het de ene keer zonder dat je het eigenlijk in de gaten hebt en de andere keer ligt alles op de loer en snak je naar alle ongezonde dingen?
maandag 25 december 2017 om 15:14
Hoe gaat het hier? Jammer dat het alsnog stilgevallen is al heb ik daar natuurlijk zelf aan bijgedragen. Ik wil nu wel echt weer wat gaan doen want het nieuwe jaar is in aantocht en daarmee voor mijn gevoel ook de zomer! Vnvd met familie uit eten, morgen niks en dan hoop ik het weer vol te houden om gezonder te eten. Ik moet wederom stoppen met energy drankjes want van die verslaving kom ik ook maar niet (blijvend) af. Morgen eerst maar weer een keer wegen en dan hoop ik hier weer gelijkgestemden te vinden

maandag 25 december 2017 om 23:56
Ja is idd jammer maar met de feestdagen is niemand echt met lijnen bezig opt moment denk ik.
Ik moest gister en vandaag werken dus geen kerstdiner gehad. Woog vanmorgen dan ook 68.6
helemaal blij natuurlijk. Morgen halen we het in.
heb nu ook een week vakantie dus benieuwd hoe ik het nieuwe jaar begin.
Ben niet meer echt aan het lijnen maar hoop wel op dit gewicht te blijven.
Ik moest gister en vandaag werken dus geen kerstdiner gehad. Woog vanmorgen dan ook 68.6
Ben niet meer echt aan het lijnen maar hoop wel op dit gewicht te blijven.
dinsdag 26 december 2017 om 18:09
Hartstikke goed creatief, ik ben oprecht jaloers
geen afgunst hoor. Super fijn voor je, hopelijk kan je het vasthouden. 68 is ook mijn ideale streefgewicht maar onder de 75 ben ik al zeer tevreden. Woog vanmorgen 89,1 dus ik ben gelukkig wel echt stabiel sinds een kleine 3 mnd, ondanks alles wat ik naar binnen stouw. Ik ga iig weer een poging doen om te stoppen met die energy drankjes en proberen gewoon wat minder te snoepen, dan moet er toch iig wat af gaan zou je zeggen..

zondag 14 januari 2018 om 22:35
Ik up het topic weer even. Ik vind het jammer dat ik geen weegschaal heb, dus heb ook niet zo vaak iets te melden qua gewicht.
Ik merkte wel deze kerst dat ik goed in mijn vel zat: ben blij over mijn figuur op het moment (al ben ik nog niet waar ik zijn wil) en voelde me neit meer zo 'vies dik' zoals ik me weleens gevoeld heb. De kerstdagen zullen zeker wat schade hebben aangericht, maar ik heb me bewust ingehouden, dus ik hoop dat het niet meer dan 1 of 2 kilo zal zijn.
Deze week ben ik weer begonnen met sporten: en meteen 3 dagen spierpijn, dus ik heb in ieder geval iets goed gedaan
Hoe gaat het bij jullie dames?
Ik merkte wel deze kerst dat ik goed in mijn vel zat: ben blij over mijn figuur op het moment (al ben ik nog niet waar ik zijn wil) en voelde me neit meer zo 'vies dik' zoals ik me weleens gevoeld heb. De kerstdagen zullen zeker wat schade hebben aangericht, maar ik heb me bewust ingehouden, dus ik hoop dat het niet meer dan 1 of 2 kilo zal zijn.
Deze week ben ik weer begonnen met sporten: en meteen 3 dagen spierpijn, dus ik heb in ieder geval iets goed gedaan

Hoe gaat het bij jullie dames?
woensdag 31 januari 2018 om 13:19
Hier gaat het goed, ben weer "streng" aan het lijnen (geen snoep, koek, energy drank etc), gewoon alleen gezonde dingen eten en dat werpt zijn vruchten af. Ik ga komende weken verhuizen dus dat zal misschien ook nog wat meehelpen hahaha.
Jammer dat het topic stil valt idd, ben ook benieuwd hoe het met jullie gaat.
Jammer dat het topic stil valt idd, ben ook benieuwd hoe het met jullie gaat.

vrijdag 2 maart 2018 om 00:23
up up up!
Ik moest lang zoeken naar het topic, het was zo ver gezakt! Ik zal beter mijn best doen om updates te plaatsen.
Ik heb ook sinds kort een weegschaal gekocht, dus dan heb ik ook meer bij te dragen met hoe ver ik nu echt ben.
Ik zat vanochtend op 62 kg. Er zit dus wel schot ik.
Ik let op wat ik eet en probeer meer te bewegen. Ik doe het niet allemaal elke dag. Dus de ene dag eet ik wat minder, de andere dag sport ik wat meer. Zo vind ik het ook wel makkelijker vol te houden. Voordeel is wel dat we thusi sowieso eigenlijk alleen maar gezond eten. Het enige onegzonde wat we wel vaak in huis hebben is chocola. Dat is voor mij dan ook de grootste verleiding...
Wat ik wel merk is dat er echt veel verschil in mijn gewicht zit op een dag. Kan zo 2 kilo schelen tussen ochtend en avond. Wegen jullie altijd op een vast tijdstip?
Ik moest lang zoeken naar het topic, het was zo ver gezakt! Ik zal beter mijn best doen om updates te plaatsen.
Ik heb ook sinds kort een weegschaal gekocht, dus dan heb ik ook meer bij te dragen met hoe ver ik nu echt ben.
Ik zat vanochtend op 62 kg. Er zit dus wel schot ik.
Ik let op wat ik eet en probeer meer te bewegen. Ik doe het niet allemaal elke dag. Dus de ene dag eet ik wat minder, de andere dag sport ik wat meer. Zo vind ik het ook wel makkelijker vol te houden. Voordeel is wel dat we thusi sowieso eigenlijk alleen maar gezond eten. Het enige onegzonde wat we wel vaak in huis hebben is chocola. Dat is voor mij dan ook de grootste verleiding...
Wat ik wel merk is dat er echt veel verschil in mijn gewicht zit op een dag. Kan zo 2 kilo schelen tussen ochtend en avond. Wegen jullie altijd op een vast tijdstip?
vrijdag 2 maart 2018 om 09:20
Ik weeg altijd sochtends als ik wakker word, na het plassen. Vanwege mijn kinderen (of werk) is dit altijd tussen 6 en 7u. Fijn dat het goed gaat, denk dat jouw manier wel de beste is. Niet teveel ermee bezig zijn en het een normaal ritme laten worden. Succes!