Lijf & Lijn alle pijlers

Gezond afvallen deel 2

02-10-2017 20:16 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals afgesproken een vers topic zodat de tabel weer bijgehouden kan worden :)

In dit topic helpen we elkaar om van die vervelende extra kilo's af te komen. Gezellig met elkaar kletsen, tips geven en advies vragen, elkaar motiveren en af en toe ook gewoon lekker klagen, het mag hier allemaal! Wel vallen we op een gezonde manier af, geen crashdiëten, maar we veranderen onze levensstijl.

Op maandag wegen we, geef dan je nieuwe gewicht dikgedrukt door, dan wordt het aangepast in de tabel.

Heel veel succes allemaal!

NaamLengteStartdatumStartVorigVorigHuidigStreefTotaal
Thankyouforthedays1.7712-04-201771,56564,865,560-6
Treurniet121.6715-07-201763,256,7------56-6,5
Lievezuster1.7014-08-201775,069,368,969,265-5,8
Misslotus171.7921-08-201773,269,769,5---69-3,7
Spiritinthesky1.8028-08-201782,682,3------75-0,3
Afya1.7828-08-201792,189,5------78-2,6
Bam_19841.6929-08-201792,988,584,88075-12,9
Creatief19891.7604-09-201780,973,171,770,669-10,3
Kyreza1.7011-09-201759,759,1------??-0,6
s1981????-09-201792,592------??-0,5
Pinktowel1.72??-09-20177271,4------65-0,6
Aardbei-banaan1.6310-10-201773,572,472,1---62-1,4
Mikka1.6916-10-201796?9594,5-------1,5
Tiramisuusje1.6615-10-2017656462---55-3
bam_1984 wijzigde dit bericht op 02-03-2018 09:21
38.34% gewijzigd
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Jeeeej🎉🎉

Eindelijk weer een beetje resultaat hier.
Vorige gewicht: 73.1
Huidige gewicht: 71.7
Afgevallen: 1.4
Totaal afgevallen: 9.2🎉

Hoe is het bij jullie?
Thankyouforthedays, dat klinkt heel goed! Ik merk dat zelf ook wel, dat mijn lichaam een soort van 'standaard' gewicht heeft waar het zichzelf op houdt normaliter. Probleem is inderdaad als je er door invloeden van buitenaf vanaf gduwd wordt, dan lijkt het wel of je lichaam vergeet wat het gewicht was dat het vroeger altijd aanhield. En moet je er zelf ineens extra hard voor werken. Zo lijkt het bij mij tenminste, of denk ik er teveel over na?

Hier gaat het ook goed. Ik begin er steeds beter uit te zien. Man het nu ook echt, want hij zei er spontaan iets van , en hij is niet zo van de complimentjes. Ik kan niet wachten tot ik me ergens kan wegen, ben echt benieuwd en heb hoge verwachtingen.

Deze week wordt wat lastiger. Ik ben jarig en heel zielig die dag, want alleen thuis (kwam gewoon even zo uit), en ook nog eens ongesteld, dus ik denk dat ik dan echt wel een klein taartje voor mezelf moet halen, om met een film op de bank naar binnen te proppen....
Hier weer een negatief saldo op de weegschaal maar heb dan ook totaal niet opgelet de afgelopen weken. Vanaf vandaag weer gas erop! Komt goed, succes allemaal!
Hier ook negatief saldo.

69.2 kg

Baal er niet echt van want voel me eigenlijk heel fijn nu met mijn lichaam , ik krijg regelmatig complimenten.. dus denk dat ik het zo laat let wel op zo nu en dan maar mag ook snoepen als ik maar onder de 70 blijf..

Veel succces allemaal
Tiramisuusje, ja dat idee heb ik soms ook, dat je lichaam dan die 'gouden standaard' kwijt is. Vast onzin, maar ach, zelf iets willen verklaren he. Gefeliciteerd alvast met je verjaardag! Ik ben ook deze week jarig en heb dan waarschijnlijk mijn eerste werkdag van een nieuwe baan, ook lekker. Hoeveel kaarsjes mag je uitblazen?

Lievezuster, wat fijn dat je je goed voelt. De weegschaal blijkt ook maar weer niet alles te zeggen he. Ik ben ook al maanden niet afgevallen, maar voel me toch een stuk slanker! Ik zou zo graag jullie voortgang willen zien! Ik heb zelf een voortgangsfoto gemaakt. In april heb ik mezelf in bikini gefotografeerd en dit weekend weer, in dezelfde bikini. Allemachtig wat een verschil! Ik denk erover om de foto's te uploaden zodat jullie kunnen meekijken, maar twijfel. Zou dan uiteraard mijn gezicht onherkenbaar maken. Wat denken jullie?
Ik denk dat ik enorm jaloers zou worden :-$
bam_1984 schreef:
06-11-2017 14:41
Ik denk dat ik enorm jaloers zou worden :-$
Ach dat is dan natuurlijk niet de bedoeling. Ik zou het meer als elkaar motiveren/kijkje in mijn proces bedoelen. Maar ik wil niemand kwetsen of iets 'inwrijven' natuurlijk. Sowieso ben ik zelf nog onzeker zat en denk ik dat ik ook enorm op zou kijken tegen jullie resultaten als ik ze te zien zou krijgen!
Maar dat is “natuurlijk” makkelijker praten voor iemand die 65 weegt bij een lengte van 1.77 dan voor iemand die een stuk zwaarder en korter is, no offence! Maar natuurlijk mag je het met ons delen, ik ben sowieso zeer benieuwd naar je niet meer bestaande love handles dus shoot! :biggrin:
bam_1984 schreef:
06-11-2017 15:49
Maar dat is “natuurlijk” makkelijker praten voor iemand die 65 weegt bij een lengte van 1.77 dan voor iemand die een stuk zwaarder en korter is, no offence! Maar natuurlijk mag je het met ons delen, ik ben sowieso zeer benieuwd naar je niet meer bestaande love handles dus shoot! :biggrin:
Ik snap het hoor. Hoop dat ik niemand beledigd heb! Had zelf niet goed door dat ik met mijn verhoudingen misschien makkelijker praten heb, en kan me voorstellen dat je dan niet zit te wachten op bikinifoto's. Ik heb niets gezegd!
Ik heb geen bikini voor en na foto, wel voor foto in een strak zwart jurkje waar sowieso mijn hoofd al niet op staat.😋
Als ik de 10 kilo heb gehaald maak ik weer een foto en zet ze dan eens naast elkaar.
Maar merk nu wel verschil in kleding enzo dus dat is ook fijn!

Je mag je foto natuurlijk altijd met ons delen. Of ik het zelf doe daar moet ik nog even over nadenken.
Thankyouforthedays,van mij mag je het delen hoor! Ik ben erg benieuwd naar hoe dat verschil in kilo's er nu precies uitziet in een bikini. Objectief naar jezelf in de spiegel kijken is voor mij echt onmogelijk, dus misschien helpt een objectieve blik van een ander wel om het in perspectief te zetten.
Dat heb ik ook Tiramisuusje. Ik merkte zelf nauwelijks verschil qua uiterlijk, tot ik de foto's naast elkaar zag. Toen was ik ook voor het eerst echt trots en blij met mezelf. Nu zie ik in dat ik eigenlijk niet meer hoef af te vallen. Ga wel door met sporten omdat ik het leuk vind en mijn spierdefinitie wat groter zou willen. Blijf wel gezond eten, want terug naar de voor-foto zou ik niet meer willen. Ik plaats gewoon een linkje naar de foto, en niemand hoeft erop te klikken als het onprettig kan zijn om ernaar te kijken! Ik vind voor en na foto's zelf heel motiverend altijd :)

Ik heb overigens in mijn omgeving niemand verteld dat ik mijn lovehandles heb laten weghalen, dus ik ben ook heel benieuwd naar jullie oordeel..

http://i64.tinypic.com/r/r77zn7/9

Hoop dat hij het doet!
wauw Thankyou, echt een flink verschil! Ik vind het er heel erg mooi uit zien. Ik denk ook dat je dat moeilijk berijkt zou hebben zonder de lipo. Je was al slank, maar de lijn van je taille is nu echt veel mooier. Ik wordt er helemaal enthousiast van merk ik...
Ik denk ook dat je nu echt niet meer af hoeft te vallen hoor. Fijn sporten en aan je spierdefinitie werken. Doe je dat met krachttraining?

Ik heb zelf best goede core spieren (buik en zo), heb van het weekend 5 x 1 minuut geplankt, viel me mee dat ik dat kon. Dus ik denk dat dat wasbordje er heus nog wel zit. Alleen zit het verstopt onder een lekker zacht laagje vet en vel. Daar moet ik dus echt nog aan werken. En er zitten echt nog wat overtollige kussntjes op dat stuk tussen mijn heupen en mijn taille, dus zeg maar ook de lovehandles die Thank you weg heeft laten halen. Ik wil het toch echt eerst zelf proberen daar vanaf te komen, maar jouw verhaal zet mij wel aan het denken dat er ook andere opties zijn ;-)
Dankjewel Tiramisuusje, echt heel fijn om te horen dat je het mooi geworden vindt! Ik heb er natuurlijk eigenlijk helemaal niet mee kunnen pronken haha, dus dit is echt heel leuk om te horen. Wat knap dat je zo lang kan planken, ik vind dat zo'n rotoefening, maar als je hem eenmaal gedaan hebt geeft het wel voldoening!

Voor spierdefinitie doe ik inderdaad krachttraining, maar ook yoga, pilates, en bodyshape. Hoewel ik nu natuurlijk niet mag sporten ivm herstel. Qua afvallen ga ik inderdaad niet verder, ik val al een hele tijd niet meer af qua gewicht en dat is ook niet nodig. Vetpercentage/spieren ga ik wel aan verder werken :)

Wat je zegt is inderdaad waar, die lijn van mijn taille had ik zonder lipo nooit voor elkaar gekregen. Mocht je het echt overwegen, zijn er wel een paar puntjes: ten eerste was ik na die eerste foto op eigen kracht dus 6,5 kilo kwijt, dus niet puur lipo heeft het verschil gemaakt. Je ziet het ook aan mijn armen, schouders, en benen dat ik een stuk slanker ben. De lovehandles waren dus ook al een stuk minder, maar de verhouding kan je nou eenmaal niet veranderen. Ten tweede heb ik het risico genomen, omdat ik echt een enorme haat had aan dat stuk van mijn lichaam. Ik had er een gigantisch buiten proportioneel complex over, daarom was ik bereid om het risico te nemen. Ik heb nu bijvoorbeeld ook zes flinke littekentjes, maar dat valt voor mij in het niets met de haat die ik had aan dat vet. Zou het niet doen als je nu ook al wel best tevreden met jezelf bent! En inderdaad misschien lukt het jou toch wel om een heel eind te komen met het wegtrainen :)
Je bent prachtig :loveys:
Dankjewel Bam, wat lief van je :hug:
Haha ja zo ben ik dan ook wel weer :-P
Thnxyou wouw! Wat een verschil super gaaf om te zien.. ik had ook voor en na foto was voor mij ook super fijn om te zien. Anders heb je het idee dat er niks gebeurt.
Ja je bent een lieverd Bam!

Dankjewel Lievezuster, zo leuk om te horen. Ben super nieuwsgierig natuurlijk naar je voor en na foto's! Maar snap dat niet iedereen die wil delen hoor. Hoe gaat het met hardlopen?

Ik ga nu dus 'gewoon' gezond eten, maar ben best wel inspiratieloos qua dagmenu. Vooral bij de lunch eet ik eigenlijk altijd hetzelfde. Wat eten jullie tussen de middag?
Echt super knap zeg!!

Ik eet eigenlijk heel gevarieerd wat tot nu toe goed werkt.
Als lunch eet ik brood, crackers, roggebrood/krentenbol, kwark/yoghurt met havermout, fruit. Of als ik een late dienst heb een maaltijdsalade. Ik eet nooit 2 keer hetzelfde op een dag🙈 dus als ik als ontbijt crackers heb gegeten neem ik bijv yoghurt als lunch. Het lijkt een beetje op Sonja Bakker maar heb er mn eigen draai aan gegeven.

Ik krijg steeds vaker complimentjes en de vraag of ik afgevallen ben. Dus dat is helemaal leuk, dat anderen het nu ook zien😊
Ik had grote verwachtingen van het weegmoment, doordat ik tussentijds ook had gewogen, maar er was maar 1 ons af, dus 94.4
Nu dus vooral niet opgeven, maar wel doorzetten.
Thankyouforthedays, wat een verschil, mooi hoor
Ik eet als lunch meestal leftovers van het avondeten. Als ik die niet heb en moet werken, dan eet ik vaak sushi. Als ik thuis ben en geen leftovers heb is het vaak een boterham of yoghurt met fruit en noten.
Vandaag gewogen: 64, totaal 1 kilo afgevallen Valt me toch een beetje tegen. In ieder geval is de schade van mijn verjaardag toch nog beperkt gebleven, maar de weegschaal geeft toch niet echt aan wat ik zelf dacht te zien...
Hier gaat het niet zo goed. Hoop niet al teveel bijgekomen te zijn want ik ging zo lekker! Ik heb van 2005 tot 2012 een maagband gehad en heel snel 30 kilo mee afgevallen, ik moest heel de dag kotsen en had binnen de korste keren een hb van 4,5 maar wat voelde ik me goed want ik was slank :@@: ik was zo blij dat dat onding eruit ging na 7 jaar ellende maar inmiddels 5 jaar later ben ik die ellende wel weer vergeten en is het makkelijker terug te verlangen naar die maagband dan om eindelijk zelf eens de touwtjes in handen te nemen... :whistle: sorry.. dipje.. spuien mag hier ook toch?
Spuien mag hier zeker!😉
Balen dat het even wat minder gaat. Alles is ook zo lekker! Ik heb vandaag nog een stuk amandelstaaf op🙈
Volgens mij blijf ik een beetje hangen op hetzelfde gewicht. Wil het liefst nog een paar kilo kwijt maar ben al blij met het resultaat tot nu toe. Allemaal succes met wegen morgen. En hopen dat de schade meevalt🙃

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven