beetje teleurgesteld

15-03-2018 20:16 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Sinds ruim 3 jaar heb ik een relatie met een heel leuke lieve man. Hij heeft een vriendengroep en ik ga regelmatig met hem mee naar die groep (babyshowers, verjaardagen et cetera). Die groep is al 15 jaar samen en bestaat uit 50/50% mannen en vrouwen. Ik had zelf wel het idee dat ik erbij hoorde.. maar nu de eerste twee gaan trouwen en er een vrijgezellenfeest wordt georganiseerd, blijkt achteraf dat ik niet ben uitgenodigd. Ik heb een van de andere vrouwen gevraagd en de reden was, dat ik niet vanaf het begin van de groep erbij was en daardoor niet zo'n 'goede' vriendin ben. Ook ben ik ziek geweest tussendoor, en heb ik daardoor een periode weinig mee heb kunnen komen naar feestjes en borrels en dergelijke.

Ik voel me best wel teleurgesteld! Vooral omdat ik zelf dacht dat ik er wel bij hoorde eigenlijk. Vriend vindt het jammer, maar hij zegt ook dat de rest elkaar al veel langer kent, en dat dat misschien inderdaad een reden kan zijn voor de bruid. Wel vindt hij het ook jammer en had hij dit niet verwacht. Natuurlijk is het haar feestje en mag zij het inrichten zoals ze wil, maar ik vind het gewoon echt best balen. Het doet best een beetje pijn. Ik heb veel geïnvesteerd in deze vriendengroep, ze weten veel persoonlijke dingen van me en ik sta/stond altijd klaar als er bijvoorbeeld verhuisd moest worden.

Ik vraag me af, overdrijf ik? Wat vinden jullie?

(Het kan zijn dat ik later ivm herkenbaarheid de post ga aanpassen)
Daggasten zijn toch voor alles uitgenodigd? Ik heb nog nooit gehoord van bruiloften waarop daggasten niet ook voor de avond waren uitgenodigd. Het is andersom, avondgasten zijn niet voor overdag uitgenodigd, althans, wel voor de huwelijksvoltrekking, maar niet voor de rest van het programma.

En ja, ik denk ook dat de kans groot is dat ze daggast is omdat ze bij haar vriend hoort. Maar ja, als haar vriend daggast was en zij niet dan had ze dat waarschijnlijk ook niet echt leuk gevonden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Volgens mij heb je verschillende gradaties van vriendschap. Dat je niet voor het vrijgezellenfeest bent gevraagd, betekent volgens mij niet per definitie dat je niet bij de groep hoort of maar een vage kennis zou zijn, zoals hierboven wordt genoemd. Dus ik zou er niet te zwaar aan tillen, ik zou me focussen op de bruiloft. Daar ben je daggast, dan behoor je toch tot de intimi?

En ik zou ook zeker niet stoppen met helpen verhuizen etc, dan maak je het erger dan het volgens mij is en veroorzaak je zelf afstand.

Het komt wat ongelukkig uit omdat jij de enige uit die groep bent die niet meegaat, maar op zo'n dag moet je keuzes maken en ergens een grens stellen. Als je iemand bent met veel vriendengroepen, familie etc en als je de groep niet te groot wilt laten worden, vallen er dus mensen buiten de boot.

Misschien kun je nog eens zelf kijken naar dat gevoel van afwijzing. Wat zit daarachter? En als het zo uitkomt, zou je het ook met de bruid kunnen bespreken. Dat je het gevoel hebt dat je niet zo belangrijk voor haar bent. Waarschijnlijk loopt het dan wel met een sisser af. Vertrouw gevoel op het goede gevoel als jullie met de groep samen zijn.
Hunniebunnie schreef:
16-03-2018 11:16
Ja, ze is dus voor een deel uitgenodigd. Ik vind het onbeschoft om onderscheid te maken. Hun goede vriend heeft een relatie met TO, al jaren. Dus bij dit soort dingen hoort ze er gewoon helemaal bij. Iets met goede manieren.
Ze is daggast, dat betekend de hele dag, dus niet voor een deel.
Vooropgesteld dat ik het teleurgestelde gevoel wel kan begrijpen, sta ik ook weer te kijken van sommige ongenuanceerde reacties hier.

Ik ben zelf ooit juist wel uitgenodigd als 'vriendin van'. Notabene was de vrouw in kwestie ook de 'vriendin van de vriend van mijn vriend' en ik was stomverbaasd dat ik uitgenodigd was. Ben wel braaf gegaan, en achteraf maar goed ook, want vrouw in kwestie bleek gewoon niet zo veel 'eigen' vriendinnen te hebben. Maar ik had tot dan nooit bedacht dat er überhaupt van zulke relaties ook dit soort uitnodigen konden komen.
Lucifermiauww schreef:
16-03-2018 11:38
Ze is daggast, dat betekend de hele dag, dus niet voor een deel.
Ze is daggast als vriendin van. Als dat al niet zo was geweest was het gewoon een regelrechte oorlogsverklaring.
Wat raar dat je niet bent uitgenodigd. Ik heb ook een vriendengroep en bij ons zou dit nooit gebeuren. Natuurlijk kun je het met de ene misschien meer vinden als de ander, dat is toch altijd zo met een groep vrienden. Maar alle vrienden + aanhang nodigen wij standaard uit met dit soort 'grote' evenementen, die horen er gewoon bij klaar. En na 3 jaar, zou je zeggen, zeker wel toch.

Maar het is natuurlijk haar feestje en zij heeft het recht om dat te organiseren zoals zij wilt. Ik zou ook zoals anderen al zeggen hier je niet te druk om maken. En gewoon je conclusies trekken en je richten op jouw eigen vriendinnen. Maar ik snap je wel heel goed, ik zou me hetzelfde voelen.
Als er een vriendengroep is en jij bent als enige niet uitgenodigd, dan is dat wel raar. Als ik zelf een vriendengroep had en zelfs als er dan net iemand een paar maanden bij was, dan had ik die ook uitgenodigd, want anders is het toch lullig. En wat maakt één persoon meer nou uit. Laat staan als je al 3 jaar bij de groep hoort.
Cuques schreef:
16-03-2018 11:24
Volgens mij heb je verschillende gradaties van vriendschap. Dat je niet voor het vrijgezellenfeest bent gevraagd, betekent volgens mij niet per definitie dat je niet bij de groep hoort of maar een vage kennis zou zijn, zoals hierboven wordt genoemd. Dus ik zou er niet te zwaar aan tillen, ik zou me focussen op de bruiloft. Daar ben je daggast, dan behoor je toch tot de intimi?

En ik zou ook zeker niet stoppen met helpen verhuizen etc, dan maak je het erger dan het volgens mij is en veroorzaak je zelf afstand.

Het komt wat ongelukkig uit omdat jij de enige uit die groep bent die niet meegaat, maar op zo'n dag moet je keuzes maken en ergens een grens stellen. Als je iemand bent met veel vriendengroepen, familie etc en als je de groep niet te groot wilt laten worden, vallen er dus mensen buiten de boot.

Misschien kun je nog eens zelf kijken naar dat gevoel van afwijzing. Wat zit daarachter? En als het zo uitkomt, zou je het ook met de bruid kunnen bespreken. Dat je het gevoel hebt dat je niet zo belangrijk voor haar bent. Waarschijnlijk loopt het dan wel met een sisser af. Vertrouw gevoel op het goede gevoel als jullie met de groep samen zijn.
Ik ben het er mee eens dat je idd grenzen moet stellen. Je kan niet iedereen uitnodigen. Want als je Piet uitnodigt dan moet je Els weer uitnodigen etc. Dit zal ook zeker de achterliggende gedachte zijn. Maar ik zou zelf nooit iedereen uit een vriendengroep uitnodigen behalve één iemand. Als het mijn feest zou zijn dan zou ik wel bedenken dat dat onattent is. Dat vind ik het rare hier van.
Ik snap wel dat je teleurgesteld bent! Wat naar ook dat ze dan alleen jou niet uitnodigden van die groep, alsof 1 meer nog wat uit zou maken... echt lullig van die groep maar dat zegt meer over hun dan over jou !!
Ik vind ook niet dat zij iets erger maakt door niet meer te helpen verhuizen en dergelijke. Dat komt heel erg over alsof ze vooral heel hard moet blijven rennen om er misschien ooit echt bij te horen.

Als ze het gezellig vindt om te helpen verhuizen, tuurlijk, vooral blijven doen. Ik zou dan niet demonstratief wegblijven om een punt te maken.
Maar ik zou me er zéker niet meer toe verplicht voelen als ik liever uitslaap of lekker de stad in ga.
Dat is gewoon de andere kant van 'de vriendin van' zijn en niet echt bij de groep horen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ja van een vriendengroep zou ik ook iedereen uitnodigen en niet 1 iemand stiekem overslaan. Echter de partners van mijn vrienden zijn niet perse ook mijn vriendinnen. en de partners van de vrienden van mijn man zijn ook niet perse mijn vriendinnen.
Voor mij zou het wel belangrijk zijn dat ik ook band heb met die persoon die verder gaat dan alleen 'vriendin van'
Al moet ik vooropstellen dat ik met zulke vriendengroepen sowieso weinig ervaring heb. Ik heb geen vaste vrienden groep maar meerdere groepen plus losse vriendinnen. En partners van horen er niet perse bij.
En die groepen zijn ook niet perse heel hecht als groep.
Ik ben ook niet een groepsmens, maar 1 iemand niet uitnodigen vind ik niet kunnen.

Stel dat in die groep van TO's vriend 3 partners waren die er minder dan 5 jaar bij waren, dan zou je kunnen zeggen: alleen partners die minstens 5 jaar bij de groep zijn en dan zou TO zich daar waarschijnlijk niet zo druk om maken.

Maar 1 iemand niet, dat riekt voor mij naar uitsluiten.
Wow, wat een hoop reacties! Ik heb nu even de tijd om te reageren.

Ik ben daggast, wat inhoudt wat ik dus voor de hele dag incl. het avondfeest ben uitgenodigd. Ik heb nu ook wel het gevoel dat dat is omdat vriend wel al 15 jaar bij de groep hoort. Ik denk dat hij laaiend zou zijn als ik alleen 's avonds zou mogen komen en hij de hele dag.

Ik snap dat de bruid keuzes moest maken, je kan nou eenmaal niet iedereen uitnodigen. Maar 1 persoon niet dat voelt toch een beetje... apart. Ik denk niet dat ik de 'echte' reden ooit zal weten, ik vind het criterium dat ik nog niet lang genoeg onderdeel ben van de groep best krom. Je bent een vriendin, of je bent het niet. Maar misschien ben ik hier nu wat stellig over omdat ik nog een beetje gekwetst ben. Vriend vindt het overigens ook wel een beetje krom en had dit niet achter de bruid gezocht. Zij heeft overigens wel bepaald wie er wel/niet mochten komen.

Ik heb besloten dat ik de groep ietsje meer los ga laten. En wat meer focussen op mijn vrienden (ik heb zelf een paar goede 'losse' vrienden en geen groep). Bij grote dingen zoals bruiloften ed zal ik heus wel komen. Ik ga echter niet meer om 8 uur op zaterdagochtend bij mensen dozen sjouwen voor de verhuizing. Of naar een verjaardag als ik liever iets anders doe. Naar de bruiloft in kwestie zal ik gewoon gaan, ik zal ook gewoon aardig tegen iedereen blijven.
Na paar jaar vind ik het toch een beetje vreemd. En al helemaal dat jij als enige niet uitgenodigd wordt.

Zuur maar helaas.
Dit bevestigt dat het je vriendinnen niet zijn. Doe er ook niet veel moeite meer voor. Het komt toch van 1 kant. Knop om en wees realistisch wie echt je vrienden zijn in je leven.

Lees dat je dag gast bent. Dat is puur dat je vriendin bent van. Prima toch, neem hier ook genoegen mee.

Overigens ga je geld besparen op dat vrijgezellen dag haha!
Bam!!!!
To ik vroeg het al eerder, maar heb je met andere dames in die groep een ander/beter contact dan de bruid?
Je neemt haar keuze nu als een groepsbesluit op. Zo klinkt het.
Is dat ook het geval vraag ik mij af.

Pas op dat je nu niet de groep dames op afstand houdt, tenzij je met al die dames eenzelfde soort contact had als met de bruid.
ik vroeg het al eerder, maar kan me voorstellen, dat je over posts heen leest...
Kan het zijn, dat je vriend eerst met een andere vrouw deel uitmaakte van deze vriendengroep?
Eén persoon nodigt je niet uit. Ik snap niet dat je dat projecteert op de hele groep en je afgewezen voelt door de hele groep. Dikke kans dat de andere dames je wel hadden uitgenodigd.

Of als één collega vervelend tegen je doet ga je je dan terugtrekken van al je collega’s?
Oeps, ja inderdaad overheen gelezen ywtje. Bruid is wel een van de meiden waarmee ik het al vanaf het begin af aan het beste kon vinden, vandaar dat ik best wel verbaasd was.

lilalinda, nee, mijn vriend heeft geen ex of zo in de groep, als dat is wat je bedoelt? Hij heeft wel eerder een relatie gehad, maar ik weet niet hoe haar contact met de groep is geweest.

kinase3000 ja, daar heb je zeker een punt! Misschien is het de emotie dat ik nu mezelf best gepasseerd voel. Maar je comment laat me zeker beter voelen, zo had ik er nog niet naar gekeken.
jufank wijzigde dit bericht op 16-03-2018 15:32
Reden: aanvulling
22.01% gewijzigd
Ah extra rot dan. Vind de het echt een klote situatie voor je! Zelf zou ik er ook verdrietig van zijn. Hoop dat je het snel van je kan afschudden.
jufank schreef:
16-03-2018 14:42
Wow, wat een hoop reacties! Ik heb nu even de tijd om te reageren.

Ik ben daggast, wat inhoudt wat ik dus voor de hele dag incl. het avondfeest ben uitgenodigd. Ik heb nu ook wel het gevoel dat dat is omdat vriend wel al 15 jaar bij de groep hoort. Ik denk dat hij laaiend zou zijn als ik alleen 's avonds zou mogen komen en hij de hele dag.

Ik snap dat de bruid keuzes moest maken, je kan nou eenmaal niet iedereen uitnodigen. Maar 1 persoon niet dat voelt toch een beetje... apart. Ik denk niet dat ik de 'echte' reden ooit zal weten, ik vind het criterium dat ik nog niet lang genoeg onderdeel ben van de groep best krom. Je bent een vriendin, of je bent het niet. Maar misschien ben ik hier nu wat stellig over omdat ik nog een beetje gekwetst ben. Vriend vindt het overigens ook wel een beetje krom en had dit niet achter de bruid gezocht. Zij heeft overigens wel bepaald wie er wel/niet mochten komen.

Ik heb besloten dat ik de groep ietsje meer los ga laten. En wat meer focussen op mijn vrienden (ik heb zelf een paar goede 'losse' vrienden en geen groep). Bij grote dingen zoals bruiloften ed zal ik heus wel komen. Ik ga echter niet meer om 8 uur op zaterdagochtend bij mensen dozen sjouwen voor de verhuizing. Of naar een verjaardag als ik liever iets anders doe. Naar de bruiloft in kwestie zal ik gewoon gaan, ik zal ook gewoon aardig tegen iedereen blijven.
Ok, ik dacht niet voor het feest. Maar dan nog: jij hoort bij vriend, dus gewoon jullie samen voor de hele bruiloft uitnodigen. Echt, soms is de etiquette zó handig! :-|
Ycjoo- schreef:
16-03-2018 14:51
Overigens ga je geld besparen op dat vrijgezellen dag haha!
Haha ja dat zeker! Ik kan voor dat geld zelf ook genoeg leuke dingen doen ;) Dat is dan weer de positieve kant haha
Je klinkt trouwens harstikke leuk TO, ze missen wat aan je! ;)
Hunniebunnie schreef:
16-03-2018 15:42
Je klinkt trouwens harstikke leuk TO, ze missen wat aan je! ;)
Awh dankjewel! :hug:
Ik zou ook niet op een vrijgezellenfeest zitten wachten, maar het zou wel steken als ik van de groep de enige was die niet uitgenodigd was. Misschien wordt de groep te groot, werd er gezegd, nou ja als dat van 1 persoon afhangt is het sneu. Beetje lagere schoolachtig : lekker puh jij mag niet meedoen.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Gut dat klinkt net als die zwangerschapsgroepjes hier, groepje is vol je mag er niet meer bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven