Invloed vloggers reclame
donderdag 15 maart 2018 om 15:08
donderdag 15 maart 2018 om 17:09
De titel van dit topic matcht inderdaad totaal niet met de comments van TO. Ik dacht dat het over vloggers en reclame ging. Maar het gaat meer over het inzetten van kinderen in gesponsorde vlog.
donderdag 15 maart 2018 om 17:37
Waar ik me aan erger is dat vloggers regelmatig gratis vakanties krijgen en dan net doen alsof ze het zelf betalen tot paar dagen voor vertrek. Dan zijn ze net terug van vakantie en dan gaan ze alweer.
Ik ken mensen die bij een reisorganisatie werken en die krijgen hooguit korting en geen gratis reizen dus waarom een vlogger wel die al zo vaak op reis is. Als ze dan nog wat nuttigs doen op vakantie okee maar vaak is het luieren, eten en slapen.
Ik ken mensen die bij een reisorganisatie werken en die krijgen hooguit korting en geen gratis reizen dus waarom een vlogger wel die al zo vaak op reis is. Als ze dan nog wat nuttigs doen op vakantie okee maar vaak is het luieren, eten en slapen.
donderdag 15 maart 2018 om 19:28
Nee, er wordt gevraagd waarom ik het negatief vind en dat is mijn reden. Maar ik heb het idee dat ik tegen de tere schenen van een paar gefrustreerde moedervloggers schop.
donderdag 15 maart 2018 om 19:33
Helemaal gratis is het niet voor de vloggers. Ze moeten belasting betalen over alles wat ze gesponsord krijgen.closednote schreef: ↑15-03-2018 17:37Waar ik me aan erger is dat vloggers regelmatig gratis vakanties krijgen en dan net doen alsof ze het zelf betalen tot paar dagen voor vertrek. Dan zijn ze net terug van vakantie en dan gaan ze alweer.
donderdag 15 maart 2018 om 19:34
Zou kunnen.
donderdag 15 maart 2018 om 20:00
Had ik gelezen, vond ik wel onredelijk aangezien winkels, artsen en regering ook diverse dingen als promotie krijgen en die hoeven daar niet voor te betalen.
donderdag 15 maart 2018 om 21:05
Een vakantiepark aangeprezen door [...] Enzo Knol daar zou ik nu net niet heen willen
Maar ik heb sowieso wat gemengde gevoelens bij al die "social influencers" / bloggers:
het is ze vooral te doen om al die gratis producten en diensten, en hun invloed wordt overschat denk ik
(En er zijn er nogal veel van, ik denk teveel, zoveel tijd hebben de meeste kijkers / lezers niet gok ik zo)
Maar ik heb sowieso wat gemengde gevoelens bij al die "social influencers" / bloggers:
het is ze vooral te doen om al die gratis producten en diensten, en hun invloed wordt overschat denk ik
(En er zijn er nogal veel van, ik denk teveel, zoveel tijd hebben de meeste kijkers / lezers niet gok ik zo)
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-03-2018 09:27
Reden: Ongepast gedrag
Reden: Ongepast gedrag
3.23% gewijzigd
donderdag 15 maart 2018 om 21:51
Nou, ik ben moeder noch vlogger, dus mijn schenen zijn het niet.
Maar voor mij doen vloggers niets anders dan een gesponsord artikel in een tijdschrift of een kook-/klusprogramma waarin bepaalde producten worden gebruikt, dus ik zie het probleem niet.
donderdag 15 maart 2018 om 22:24
Werkt het bij jou?
donderdag 15 maart 2018 om 22:34
Nou, ik volg vooral modebloggers op Instagram en als ik daar bloggers leuke kleding of make-up zie dragen, dan zoek ik soms wel op waar het te koop is. Maar de snoepreisjes doen me verder niet veel en hoe groot een crème of shampoo is laat ik ook een beetje aan me voorbij gaan.
Maar mijn punt is, voor mij is het niet erger dan een andere vorm van reclame. Je weet dat ze ervoor betaald krijgen, en ik zie het dus in die context.
Bij gewone reclame kun je ook niet zeggen dat het niet bij je werkt, er gaan miljoenen in om, dus blijkbaar levert het toch wat op, ook al weten we dat iets een commercial is.
vrijdag 16 maart 2018 om 08:11
vrijdag 16 maart 2018 om 08:32
Artsen en de medische wereld is zo ongeveer de strengst gereguleerde sector als het gaat om gratis dingen. Als een farmaceut een congres voor artsen organiseert, is er zelfs een maximum bedrag dat je voor een hotelkamer mag betalen.
vrijdag 16 maart 2018 om 08:39
Ik heb net even gekeken waar het over gaat, wat een vreselijke "happy"vlogs.
vrijdag 16 maart 2018 om 20:51
zaterdag 17 maart 2018 om 20:23
Ik vind dat de Bellinga’s het er niet dik bovenop leggen dat het reclame is. Ze zeggen netjes dat ze de vakantie aangeboden krijgen, maar ze zijn niet bezig steeds producten aan te prijzen. Ik denk zelfs dat ze net zo op reis gaan in de vlogs als dat ze deden voor dat ze vlogden (zo komt het wel over) natuurlijk beïnvloeden ze mensen met wat ze doen en kopen net als andere vloggers. Zelf zie ik dat niet persé als iets negatiefs. Vind het tenminste leuker om naar te kijken als gewone reclamefilmpjes.
Ik vergelijk deze familie ook met vloggers als Onnedi en Meisje Djamila. Die zijn veel meer bezig met “reclame” maken in hun filmpjes.
Ik vergelijk deze familie ook met vloggers als Onnedi en Meisje Djamila. Die zijn veel meer bezig met “reclame” maken in hun filmpjes.