beetje teleurgesteld
donderdag 15 maart 2018 om 20:16
Hallo allemaal,
Sinds ruim 3 jaar heb ik een relatie met een heel leuke lieve man. Hij heeft een vriendengroep en ik ga regelmatig met hem mee naar die groep (babyshowers, verjaardagen et cetera). Die groep is al 15 jaar samen en bestaat uit 50/50% mannen en vrouwen. Ik had zelf wel het idee dat ik erbij hoorde.. maar nu de eerste twee gaan trouwen en er een vrijgezellenfeest wordt georganiseerd, blijkt achteraf dat ik niet ben uitgenodigd. Ik heb een van de andere vrouwen gevraagd en de reden was, dat ik niet vanaf het begin van de groep erbij was en daardoor niet zo'n 'goede' vriendin ben. Ook ben ik ziek geweest tussendoor, en heb ik daardoor een periode weinig mee heb kunnen komen naar feestjes en borrels en dergelijke.
Ik voel me best wel teleurgesteld! Vooral omdat ik zelf dacht dat ik er wel bij hoorde eigenlijk. Vriend vindt het jammer, maar hij zegt ook dat de rest elkaar al veel langer kent, en dat dat misschien inderdaad een reden kan zijn voor de bruid. Wel vindt hij het ook jammer en had hij dit niet verwacht. Natuurlijk is het haar feestje en mag zij het inrichten zoals ze wil, maar ik vind het gewoon echt best balen. Het doet best een beetje pijn. Ik heb veel geïnvesteerd in deze vriendengroep, ze weten veel persoonlijke dingen van me en ik sta/stond altijd klaar als er bijvoorbeeld verhuisd moest worden.
Ik vraag me af, overdrijf ik? Wat vinden jullie?
(Het kan zijn dat ik later ivm herkenbaarheid de post ga aanpassen)
Sinds ruim 3 jaar heb ik een relatie met een heel leuke lieve man. Hij heeft een vriendengroep en ik ga regelmatig met hem mee naar die groep (babyshowers, verjaardagen et cetera). Die groep is al 15 jaar samen en bestaat uit 50/50% mannen en vrouwen. Ik had zelf wel het idee dat ik erbij hoorde.. maar nu de eerste twee gaan trouwen en er een vrijgezellenfeest wordt georganiseerd, blijkt achteraf dat ik niet ben uitgenodigd. Ik heb een van de andere vrouwen gevraagd en de reden was, dat ik niet vanaf het begin van de groep erbij was en daardoor niet zo'n 'goede' vriendin ben. Ook ben ik ziek geweest tussendoor, en heb ik daardoor een periode weinig mee heb kunnen komen naar feestjes en borrels en dergelijke.
Ik voel me best wel teleurgesteld! Vooral omdat ik zelf dacht dat ik er wel bij hoorde eigenlijk. Vriend vindt het jammer, maar hij zegt ook dat de rest elkaar al veel langer kent, en dat dat misschien inderdaad een reden kan zijn voor de bruid. Wel vindt hij het ook jammer en had hij dit niet verwacht. Natuurlijk is het haar feestje en mag zij het inrichten zoals ze wil, maar ik vind het gewoon echt best balen. Het doet best een beetje pijn. Ik heb veel geïnvesteerd in deze vriendengroep, ze weten veel persoonlijke dingen van me en ik sta/stond altijd klaar als er bijvoorbeeld verhuisd moest worden.
Ik vraag me af, overdrijf ik? Wat vinden jullie?
(Het kan zijn dat ik later ivm herkenbaarheid de post ga aanpassen)
zaterdag 17 maart 2018 om 20:39
Je kan toch even terug zoeken als uit mijn antwoord blijkt dat TO het ergens gezegd heeft? Maar goed; bij dezen.
jufank schreef: ↑16-03-2018 14:42Wow, wat een hoop reacties! Ik heb nu even de tijd om te reageren.
Ik ben daggast, wat inhoudt wat ik dus voor de hele dag incl. het avondfeest ben uitgenodigd. Ik heb nu ook wel het gevoel dat dat is omdat vriend wel al 15 jaar bij de groep hoort. Ik denk dat hij laaiend zou zijn als ik alleen 's avonds zou mogen komen en hij de hele dag.
Ik snap dat de bruid keuzes moest maken, je kan nou eenmaal niet iedereen uitnodigen. Maar 1 persoon niet dat voelt toch een beetje... apart. Ik denk niet dat ik de 'echte' reden ooit zal weten, ik vind het criterium dat ik nog niet lang genoeg onderdeel ben van de groep best krom. Je bent een vriendin, of je bent het niet. Maar misschien ben ik hier nu wat stellig over omdat ik nog een beetje gekwetst ben. Vriend vindt het overigens ook wel een beetje krom en had dit niet achter de bruid gezocht. Zij heeft overigens wel bepaald wie er wel/niet mochten komen.
Ik heb besloten dat ik de groep ietsje meer los ga laten. En wat meer focussen op mijn vrienden (ik heb zelf een paar goede 'losse' vrienden en geen groep). Bij grote dingen zoals bruiloften ed zal ik heus wel komen. Ik ga echter niet meer om 8 uur op zaterdagochtend bij mensen dozen sjouwen voor de verhuizing. Of naar een verjaardag als ik liever iets anders doe. Naar de bruiloft in kwestie zal ik gewoon gaan, ik zal ook gewoon aardig tegen iedereen blijven.
zaterdag 17 maart 2018 om 20:52
Hij probeerde een reden te verzinnen waarom ze dit gedaan had kunnen hebben. Hij had dit niet achter ze gezocht namelijk. Maar hij was wel zwaar teleurgesteld (en nog).Ana_Isabel2 schreef: ↑17-03-2018 20:25Ook gek dat je vriend het excuus wat ze aandragen wel " begrijpt".
zaterdag 17 maart 2018 om 23:22
Wow, dat is koud. Snap dat zo'n (beginnende?) vriendschap dan meteen over is.fifty schreef: ↑17-03-2018 19:34
Dat zei iemand ooit een keer tegen mij, toen ik een keer onverwacht huilend voor haar deur stond. "dat krediet hebben wij nog niet". Ik ben nooit weer naar haar toe gegaan.
Nooit weer is in deze situatie lastig voor je maar o, wat een naar trekje is dit van die groep. Er is dus ook niemand geweest die de bruid van gedachten heeft doen veranderen. Ik vind het echt niet kunnen.
Wat betreft TO: Die andere vriendin wist precies te vertellen waarom bruid TO niet had uitgenodigd. Het was dus geen -half-vergeten, ik weet niet of TO daar wel zin in heeft-, maar een stellige reden waarom ze TO er niet bij wou hebben, die al bedacht en besproken was met de groep.
Ben blij dat TO afstand gaat nemen en niet achter ze aanhobbelt. Anders krijg je zo'n situatie waarin TO altijd een beetje mag opdraven als handig, maar anders gewoon wordt buitengesloten.
Dit betekent overigens niet dat TO met de hele groep moet breken, maar ik zou wel wat meer op mijn hoede zijn. Of misschien enkel de dames/heren apart uitnodigen voor een drankje/etentje die wel ook TO overal bij betrekken (als die er zijn).
Ik hoop dan ook dat TO wat meer met verenigingen/andere hobbies gaat doen, en daar dan weer mensen uit ontmoet.
maandag 19 maart 2018 om 20:01
Is het niet een kwestie van context? Hoe lang je iemand ook kent, soms denk je toch aan iemand als "de vriendin van de vriend van je man/vriend" en niet als je eigen vriendin die je buiten de context van je relatie ziet. En met bruiloften denkt men opeens heel erg in de verdeling bride/groom. Uiteindelijk ben je dan toch groom, want "vriendin van".
Ik heb zelf het omgekeerde meegemaakt namelijk. Ik heb een mannelijke vriend die een vriendin heeft. Ik ken haar via hem ook zo'n 10 jaar. Maar ik zie het toch nog zo dat híj ooit eerst een vriend van me was en haar ken ik via hem. Nu was ik opeens bij haar vrijgezellen uitgenodigd, dat zag ik totaal niet aankomen. Vooral niet omdat ik heel close met hem ben en het bijna jammer vond dat ik niet bij zijn vrijgezellen was. Ik snap dat het een mannending was, en dat ik daar misschien niet tussen hoor, maar het was toch jammer, want ik ben wel vaker de enige vrouw in de vriendengroep. Nu zat ik met zijn vriendin en al haar vriendinnen. Hele lieve meid, maar toch jammer.
Eén iemand buitensluiten is natuurlijk niet oké, vooral niet als op een een vrijgezellen dat genodigden feitelijk hun eigen kosten dragen. Wat maakt eentje meer of minder dan uit?
Ik heb zelf het omgekeerde meegemaakt namelijk. Ik heb een mannelijke vriend die een vriendin heeft. Ik ken haar via hem ook zo'n 10 jaar. Maar ik zie het toch nog zo dat híj ooit eerst een vriend van me was en haar ken ik via hem. Nu was ik opeens bij haar vrijgezellen uitgenodigd, dat zag ik totaal niet aankomen. Vooral niet omdat ik heel close met hem ben en het bijna jammer vond dat ik niet bij zijn vrijgezellen was. Ik snap dat het een mannending was, en dat ik daar misschien niet tussen hoor, maar het was toch jammer, want ik ben wel vaker de enige vrouw in de vriendengroep. Nu zat ik met zijn vriendin en al haar vriendinnen. Hele lieve meid, maar toch jammer.
Eén iemand buitensluiten is natuurlijk niet oké, vooral niet als op een een vrijgezellen dat genodigden feitelijk hun eigen kosten dragen. Wat maakt eentje meer of minder dan uit?
maandag 19 maart 2018 om 20:19
Nou neuj... ben ooit eens op een vgf uitgenodigd van een toenmalig aanstaande schoonzus. Ze had tevens uitgenodigd haar eigen moeder en mijn schoonmoeder. We gingen gezellig cupcakes versieren bij een veel te dure workshopdame. Waarbij de twee oudere dames dan leuke anekdotes vertelden over hun eigen bruiloft en huwelijken in de jaren ‘50. Was echt vet losgaan zo op de valreep voor de bruiloft.Yupp schreef: ↑17-03-2018 20:03Ha jufank
Ik snap dat je teleurgesteld bent. Zou denk ik ook mijn eerste reactie zijn.
Aan de andere kant vind ik dat iedereen een beetje voorbijgaat aan het feit dat een vrijgezellenfeestje vaak voor close vrienden/ vriendinnen is. Ik zou daar ook niet standaard hele vriendinnengroepen voor uitnodigen als ik zelf ging trouwen, maar ook puur degene met wie ik veel heb. Niet zomaar de hele groep omdat dat de hele groep is.
Wat niet wil zeggen dat ik al die anderen dan niet aardig zou vinden en ze puur ter opvulling zijn.
Ik denk dus ook niet dat je je daar benadeeld in hoeft te voelen.