Relatie uit

18-03-2018 07:51 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Nu bijna drie weken geleden heb ik zelf een punt achter mijn relatie gezet. Na een week bewust geen contact met elkaar gehad te hebben heb ik hem gezegd dat ik hem enorm miste en hem terug wilde. Hij had er ook over nagedacht en wilde de relatie niet terug. Ik verloor mezelf en bleef hem appen waarvan hij zelf zei ‘daar ben ik niet van gediend, dat overhalen’ hier heb ik niet meer op gereageerd omdat ik het wilde laten rusten. Heeft iemand hier ervaring mee? Zelf uitgemaakt en achteraf spijt? Ik hoop heel erg dat er van zijn contact ooit nog eens een berichtje komt en het hopelijk goed komt. Ik ben er nog steeds helemaal kapot van. Loop continu alles van hem te checken, maak mezelf helemaal gek! Of komt het moment nog dat ik er rationeel naar kan gaan kijken?
MissMaran schreef:
18-03-2018 08:48
To ik weet niet hoe oud jullie zijn maar het klinkt alsof het 1 van je eerste lange relaties is, het loslaten doet pijn maar is uiteindelijk echt wel het beste. Je komt over een tijdje iemand anders tegen die veel beter bij je past.
Vertrouw daar op.
Het is mijn 2e lange relatie, we zijn beiden in de 20 dus erg jong inderdaad. Bedankt voor je berichtje, je hebt vast inderdaad gelijk!
Lucifermiauww schreef:
18-03-2018 09:04
Ondanks dat ik geen fan ben van het paardje ...slaat dit natuurlijk nergens op.
Hij is zeker al aan het uithuilen op napraat!

Sorry hoor maar een ouwe kerel die jonge meiden loopt af te kraken op een vrouwenforum slaat ook helemaal nergens op en is zelfs een beetje pervers vind ik. Creapy brrr
JollyRider schreef:
18-03-2018 08:14
Antwoorden bevielen duidelijk niet

Misschien moet de mod de topics even samenvoegen.
pamelacourson schreef:
18-03-2018 09:10
Waarom had jij al een tijdje twijfels? En waarom twijfelde hij?

Ik vind hem eerlijk gezegd heel verstandig dat hij je niet terug wil. Ooit heb ik mijn eerste vriendje heel veel pijn gedaan door het 3 keer uit te maken. Wel een andere situatie dan die van jou, ik was 18/19 en achteraf gezien was ik gewoon niet verliefd genoeg maar wist niet hoe het moest voelen, en als het uit was dan miste ik hem en alles eromheen enorm en wilde ik hem weer terug. Hij ging daar dan in mee omdat hij zo gek op me was, maar heeft nog heel lang last gehad door hoe ik hem behandelde (met andere relaties). Ik heb daar zelf ook veel van geleerd en dit uiteraard nooit meer gedaan. Slim van jouw vriend dat hij het meteen genoeg vindt.
Accepteren is het enige wat je kunt doen.
Ik verwachte altijd meer van hem dan dat hij mij kon geven. Dit was zelf ook een probleem voor hem, hij heeft altijd moeite gehad met relaties te onderhouden als in, weinig tot geen inititief nemen. Eigenlijk alle dingen die ik, denk wel de meeste mensen, vanzelfsprekend vinden in een relatie vond hij lastig. En omdat ik al niet lekker in mijn vel zat en hem weinig zag werd het mij allemaal te veel.
anoniem_366415 wijzigde dit bericht op 18-03-2018 09:17
0.61% gewijzigd
MissMaran schreef:
18-03-2018 09:12
Hij is zeker al aan het uithuilen op napraat!

Sorry hoor maar een ouwe kerel die jonge meiden loopt af te kraken op een vrouwenforum slaat ook helemaal nergens op en is zelfs een beetje pervers vind ik. Creapy brrr
Uithuilen? :rofl: je overschat jezelf een beetje
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
18-03-2018 09:16
Uithuilen? :rofl: je overschat jezelf een beetje
Iemand overschatten die jonge meiden afkraakt :sigh: ehm ok...

Als je ooit zo tegen mijn dochter tekeer zou gaan... creap..

Maar ja alleen achter je toetsenbord op zolder of in je mancave zeker.
Je weet pas wat je mist als het er niet meer is...

Dat is iets wat vaak op gaat bij relaties, je raakt aan elkaar gewend en ziet elkaars goede punten niet meer. Dan gaan de ergenissen overheersen en de twijfels en de negatieve punten..totdat je het uitmaakt.
En dan in eens komt het houden van gevoel weer naar boven...

Maar zoals al gezegd, liefdesverdriet is een proces...laat je ex los. Ga er hard om huilen en zoek veel afleiding. Vind jezelf terug en pas dan kun je er op terug kijken en weet je of je wel of niet de juiste keuze hebt gemaakt.
Heel veel sterkte!
Groningen12 schreef:
18-03-2018 09:15
Ik verwachte altijd meer van hem dan dat hij mij kon geven. Dit was zelf ook een probleem voor hem, hij heeft altijd moeite gehad met relaties te onderhouden als in, weinig tot geen inititief nemen. Eigenlijk alle dingen die ik, denk wel de meeste mensen, vanzelfsprekend vinden in een relatie vond hij lastig. En omdat ik al niet lekker in mijn vel zat en hem weinig zag werd het mij allemaal te veel.
Kan je wat voorbeelden noemen?

Even vanuit een ander perspectief: mijn relatie is geëindigd en 1 van de dingen die ik terugkreeg, was dat attent gedrag van mij (man) niet altijd werd gewaardeerd. En dan heb ik het echt niet over overdreven achterna bellen of iets in die richting.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Hightower schreef:
18-03-2018 09:23
Kan je wat voorbeelden noemen?

Even vanuit een ander perspectief: mijn relatie is geëindigd en 1 van de dingen die ik terugkreeg, was dat attent gedrag van mij (man) niet altijd werd gewaardeerd. En dan heb ik het echt niet over overdreven achterna bellen of iets in die richting.
Een paar weken geleden nog, ik was heel erg ziek en ik vroeg hem of hij bij mij wilde slapen omdat ik liever niet alleen wilde zijn. Meneer zijn reactie was ‘ik heb afgelopen nacht al slecht geslapen en ik moet morgen erg vroeg op. Kan zo’n nacht er niet bij hebben. En het is toch niet dat je doodziek bent?’
En dan gaat het mij nog niet eens om het feit dat hij vroeg op moet of wat dan ook, maar wel dat hij de volgende dag pas om 13:00 wakker was en de manier waarop hij dan reageert bevalt mij niet. Ik zou zo nooit reageren!

Voorbeeld twee, door omstandigheden moest ik een aantal keren naar de spoedeisende hulp in de nacht. Ex-vriend was nog wakker, ik was erg ziek, maar hij bood geen enkele hulp aan! We wonen nog geen 5 min van elkaar vandaan en geen ‘kan ik iets voor je doen’ of ‘zal ik meegaan?’

Klinkt allemaal misschien dramatisch of kinderachtig, maar gewoon de simpele dingen van ‘kan ik iets voor je doen?’ Was voor hem al teveel. Dat vond ik af en toe vervelend.
Misschien wilde hij de relatie ook wel beëindigen, maar deed hij dat niet omdat hij zich bezwaard voelde omdat jij niet lekker in je vel zat. In ieder geval is de enige kans om hem nog terug te krijgen: hem de kans geven je te gaan missen. En dat gebeurt niet als je spreekwoordelijk aan zijn been gaat hangen. Ga lekker verder met je leven, zorg dat het goed met je gaat en wie weet ziet hij weer de persoon waar hij ooit verliefd op werd. Smeken en stalken is zo onaantrekkelijk.

Ik denk trouwens dat het bij jou meer een kwestie is van geen controle meer hebben over de relatie, dan dat je hem echt zo graag terug wilt.
Groningen12 schreef:
18-03-2018 09:31
Een paar weken geleden nog, ik was heel erg ziek en ik vroeg hem of hij bij mij wilde slapen omdat ik liever niet alleen wilde zijn. Meneer zijn reactie was ‘ik heb afgelopen nacht al slecht geslapen en ik moet morgen erg vroeg op. Kan zo’n nacht er niet bij hebben. En het is toch niet dat je doodziek bent?’
En dan gaat het mij nog niet eens om het feit dat hij vroeg op moet of wat dan ook, maar wel dat hij de volgende dag pas om 13:00 wakker was en de manier waarop hij dan reageert bevalt mij niet. Ik zou zo nooit reageren!

Voorbeeld twee, door omstandigheden moest ik een aantal keren naar de spoedeisende hulp in de nacht. Ex-vriend was nog wakker, ik was erg ziek, maar hij bood geen enkele hulp aan! We wonen nog geen 5 min van elkaar vandaan en geen ‘kan ik iets voor je doen’ of ‘zal ik meegaan?’

Klinkt allemaal misschien dramatisch of kinderachtig, maar gewoon de simpele dingen van ‘kan ik iets voor je doen?’ Was voor hem al teveel. Dat vond ik af en toe vervelend.
Hij is kennelijk geen zorgzaam type .

Waarom wil jij hem terug ?
Oh, ik lees nu je je laatste reactie. Die gast is sws een hork, laat lekker gaan, er lopen nog genoeg leukere mannen rond die wel aardig voor je zijn. En je bent nog piep, dus geniet ervan.
Er vroeg uitmoeten en dan pas om 13:00 wakker????? Die kan ik niet plaatsen.

waarom wil je hem terug als hij zo reageert op voor jou belangrijke dingen?
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Groningen12 schreef:

Dan moet je in je handjes knijpen dat ex je nu niet terug neemt. Jij bent nog steeds niet veranderd, maar hij ook zeer zeker niet. Want zijn gedrag veranderen is niet voordelig voor hem, en de noodzaak ziet hij ook niet in.

De kans dat een tweede relatie zou werken is op dit moment nihil. Vanuit jou snap ik wel dat het nu steekt, voor jou gevoel hoort hij jou terug te nemen want jij was wél altijd begaan met hem en hij was daarom zo gezegd "de mindere". De afwijzing die je voelt is een ego dingetje, echt laat het los. Richt je energie nu op jezelf door mentaal beter in je vel te zitten en kijk dan nog eens naar je ex. Grote kans dat je dan zelf er ook definitief klaar mee bent.

Als je in een moment zit van hem terug willen. Schrijf dan eens op wat zijn goede en slechte punten waren en daarnaast wat je zoekt in een relatie. Grote kans dat je iemand mist, maar niet specifiek hem.
anoniem_240091 wijzigde dit bericht op 18-03-2018 09:40
Reden: Toevoeging
5.47% gewijzigd
Vief74 schreef:
18-03-2018 09:34
Misschien wilde hij de relatie ook wel beëindigen, maar deed hij dat niet omdat hij zich bezwaard voelde omdat jij niet lekker in je vel zat. In ieder geval is de enige kans om hem nog terug te krijgen: hem de kans geven je te gaan missen. En dat gebeurt niet als je spreekwoordelijk aan zijn been gaat hangen. Ga lekker verder met je leven, zorg dat het goed met je gaat en wie weet ziet hij weer de persoon waar hij ooit verliefd op werd. Smeken en stalken is zo onaantrekkelijk.

Ik denk trouwens dat het bij jou meer een kwestie is van geen controle meer hebben over de relatie, dan dat je hem echt zo graag terug wilt.
Hij zei dat hij altijd genoegen nam met hoe het was, en dat doet hij nu ook denk ik met het feit dat het uit is. Ik heb mij inderdaad opdringerig gedragen en hij heeft aangegeven daar niet van gediend te zijn. Daar heb ik ook niet meer op gereageerd en zijn nummer verwijderd. Ik weet dat ik mijzelf beter had kunnen inhouden, maar ik vond het zooo lastig ook al weet ik dat het erg onaantrekkelijk is.
Ik moet inderdaad proberen de dingen weer op te pakken.. Bedankt voor je reactie!
Julia10 schreef:
18-03-2018 09:36
Hij is kennelijk geen zorgzaam type .

Waarom wil jij hem terug ?
Omdat ik hem mis, ik denk teveel/meer aan de leuke tijden denk ik.. Maar misschien denk ik nu niet rationeel, dat zal het wel zijn. Het is lastig iemand compleet los te laten na zo’n lange tijd. Zeker als het niet fijn is afgesloten.
Vief74 schreef:
Oh, ik lees nu je je laatste reactie. Die gast is sws een hork, laat lekker gaan, er lopen nog genoeg leukere mannen rond die wel aardig voor je zijn. En je bent nog piep, dus geniet ervan.
Je hebt gelijk, moeilijk om nu in te zien en los te laten, maar wel nodig! Dankjewel voor je reactie!
Een aantal keer naar spoed moeten in de nacht? Dat is eigenaardig. Dat dit steeds in de nacht gebeurt en meerdere keren voorvalt.
Hightower schreef:
Er vroeg uitmoeten en dan pas om 13:00 wakker????? Die kan ik niet plaatsen.

waarom wil je hem terug als hij zo reageert op voor jou belangrijke dingen?
Nee kon ik ook niet plaatsen.. :-?
Ik denk dat ik niet rationeel nadenk en gewoon het vertrouwde en een relatie hebben mis.. Althans, ik hoop dat dat het is.
Groningen12 schreef:

Het klinkt als een goede keuze dat je deze relatie hebt verbroken. En logisch dat je toch heel moeilijk vindt. Zoek zoveel mogelijk afleiding, ga leuke dingen doen. Ook al heb je daar eigenlijk helemaal geen zin in. Ga ook naar vriendinnen en vraag of ze je op sleeptouw willen nemen. Naar de film, shoppen, avondje samen bankhangen etc.
En wat mij hielp; maak een lijstje waarom het ook fijn is dat ‘ie weg is. Een beetje zoals je hierboven beschreef. En lees die steeds als je weer twijfelt. Echt, dat helpt ;) En dit nare gevoel gaat echt over.
Sterkte :hug:
Hadewychh schreef:
18-03-2018 09:43
Een aantal keer naar spoed moeten in de nacht? Dat is eigenaardig. Dat dit steeds in de nacht gebeurt en meerdere keren voorvalt.
Twee keer ongeveer en dat hij dan zo reageerde. Hoezo is dit eigenaardig? En waarom is dat nu relevant?
LiveLoveLaugh2 schreef:
18-03-2018 09:39
Dan moet je in je handjes knijpen dat ex je nu niet terug neemt. Jij bent nog steeds niet veranderd, maar hij ook zeer zeker niet. Want zijn gedrag veranderen is niet voordelig voor hem, en de noodzaak ziet hij ook niet in.

De kans dat een tweede relatie zou werken is op dit moment nihil. Vanuit jou snap ik wel dat het nu steekt, voor jou gevoel hoort hij jou terug te nemen want jij was wél altijd begaan met hem en hij was daarom zo gezegd "de mindere". De afwijzing die je voelt is een ego dingetje, echt laat het los. Richt je energie nu op jezelf door mentaal beter in je vel te zitten en kijk dan nog eens naar je ex. Grote kans dat je dan zelf er ook definitief klaar mee bent.

Als je in een moment zit van hem terug willen. Schrijf dan eens op wat zijn goede en slechte punten waren en daarnaast wat je zoekt in een relatie. Grote kans dat je iemand mist, maar niet specifiek hem.
De mensen in mijn omgeving zeggen inderdaad ook dat ik een goede keuze heb gemaakt en hij niet is wat ik echt in een vriendje zoek. Ik hoop dat ook ik die snel ga beseffen! Hij gaat inderdaad niet veranderen en dat moet ik ook niet willen. Dat werkt niet. Bedankt voor je tips, ik ga ze zeker proberen op te volgen!
Labalade schreef:
18-03-2018 09:44
Het klinkt als een goede keuze dat je deze relatie hebt verbroken. En logisch dat je toch heel moeilijk vindt. Zoek zoveel mogelijk afleiding, ga leuke dingen doen. Ook al heb je daar eigenlijk helemaal geen zin in. Ga ook naar vriendinnen en vraag of ze je op sleeptouw willen nemen. Naar de film, shoppen, avondje samen bankhangen etc.
En wat mij hielp; maak een lijstje waarom het ook fijn is dat ‘ie weg is. Een beetje zoals je hierboven beschreef. En lees die steeds als je weer twijfelt. Echt, dat helpt ;) En dit nare gevoel gaat echt over.
Sterkte :hug:
Ik moet inderdaad alles weer proberen op te pakken en proberen te genieten. Ik hoop dat dit snel een beetje gaat lukken.. Tot nu toe vind ik het erg lastig mij er toe te zetten om door te gaan. Heb echt een schop onder mijn kont nodig. Dat van dat lijstje ga ik zeker doen, bedankt voor de tip!
Groningen12 schreef:
18-03-2018 09:46
Twee keer ongeveer en dat hij dan zo reageerde. Hoezo is dit eigenaardig? En waarom is dat nu relevant?
Omdat wij niet kunnen weten of hij misschien terecht afwijzend reageerde. Was het écht telkens nodig om midden in de nacht naar spoed te gaan? Zoja was het heel ongevoelig van hem. Zoniet is het beter te begrijpen dat het voor hem een opluchting is dat jij het uitgemaakt hebt.
Hadewychh schreef:
18-03-2018 09:51
Omdat wij niet kunnen weten of hij misschien terecht afwijzend reageerde. Was het écht telkens nodig om midden in de nacht naar spoed te gaan? Zoja was het heel ongevoelig van hem. Zoniet is het beter te begrijpen dat het voor hem een opluchting is dat jij het uitgemaakt hebt.
Er werd niet voor niets gebeld :) En als was het twee keer misschien niet helemaal nodig, waarom zou dat voor hem een reden zijn om opgelucht te zijn over de relatiebreuk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven