** UITGEREKEND AUGUSTUS 2008**

21-12-2007 02:34 4902 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLftdBev.NaamBijz.Lucycat3322/7Kyan1e - 6315 gr - 65 cm caporice3326/7'Smurfje'3e - 5960 grTori23330/7Emma2e - 8210gr - 68,5 cmkimmutje2930/7Mila3e - 5440 gr - 54,5 cmSarah20063031/7Lucas1e - 7312 gr - 69 cm Reness371/8Sten2e - 6350 gr - 62 cm minny2351/8'Timo'2e - 6925 gr - 62 cm ericaatje392/8Roan1e - 8305 gr - 68 cm marEsol273/8Jasmijn2e - 3810 gr - 52 cmBessie852310/8Lucas1e - 8400 gr - 68 cm dametje272812/8'Prada'1e - 4070 grMorrie3214/8'Knorrie2e - 6750 gr - 63 cm _zaza_2715/8?1e - 3510 grNoukD2921/8Lieve1e - 3060 grSummel3424/8Fenna1e - 4460 grpebbles102728/8Eva2e - 5810 gr - 59,5 cmPolleke P2630/8Sofie1e - 7300 gr - 65,3 cmMarjanNH3730/8Marzoon1e - 7930 gr - 72 cm belly304/9'Nicolaas' 2e - 5946 gr - 61 cm nut294/9Jari1e - 7820 gr - 68 cm
Als hij er nog niet echt iets mee wil en er geen zin in heeft zou ik het de dag erna nog een keer proberen en anders even een paar dagen wachten.

Bij Floor bleek het uiteindelijk te helpen om haar zelf stukjes te laten eten. Kreeg ze nog niet veel binnen maar was ze er wel heel enthousiast en veel positiever mee bezig.

Met zelf de regie laten houden bedoel ik dat je hem niks tegen zijn zin in opdringt. Dus alleen geven als hij zijn mond zelf open doet en geen happen naar binnen proppen.

Wel grappig want nadat ik de reactie aan Marjan had geschreven werd Eva wakker, nog maar 2,5 uur na de voeding met alweer honger.

Omdat ze met rapley natuurlijk nog niet veel binnenkrijgt heb ik eens een wortelhapje die ik nog in de kast had staan geprobeerd. Van Floor wist ik nog dat ze de lepel echt niet naar binnen wilde en dat ze zeker niks opat van wat ik haar gaf.

Tot mijn grote verbazing heeft Eva op de eerste dag van de bijvoeding een half potje worteltjes weggewerkt! Ze zat echt te smullen.
Pebbles, fijn dat je weer opknapt en ook heel fijn dat je moeder er was. Ziek zijn met kinderen is niet handig.

Enne, succes, mocht je ervoor kiezen om 9 uur met twee kids naast het zwembad te staan!! Ik vind het iedere keer zo'n heisa om weg te komen in mijn eentje met die twee, hahaha. Maar goed, goede voorbereiding is het halve werk.

@de mol: ik denk vanaf het begin dat het Anniek is. Ik baalde er wel van dat Dennis eruit is. Vond het leuk hoe hij het spel speelde.

@Marjan: Emma hapt hier de stukjes groente naar binnen. Ik vind in haar luier dan wortel, broccoli en bloemkool terug. Ik heb vanochtend een peer-banaan fruithap gegeven, maar ik heb het idee dat ze minder eet als ik het pureer dan wanneer ik het à la Rapley aanbied.

O ja, ik gebruik Avent-flessen. Emma gebruikt vanaf een maand of drie speen 2 en daarmee ben ik gewoon doorgegaan toen ik overging op opvolgmelk. Voor de pap gebruik ik een driestandenspeen van Avent.

@ MarEsol, ik vind je kinderen juist heel erg op elkaar lijken. Jasmijn lijkt wat blonder, maar wat mij betreft toch duidelijk broer en zus. Grappig dat daar zo verschillend naar gekeken wordt. Veel mensen vinden zoon en Emma ook erg op elkaar lijken, maar dat zie ik niet. Ik vind ze heel erg van elkaar verschillen. Ik zie trouwens ook niet dat ze op mij lijken. Dat wordt dan ook weleens gezegd, maar ik heb het nog niet ontdekt.

@Bessie: zoon kreeg pas een week voor z'n eerste verjaardag z'n 1e tand. Bij Emma ook nog geen tand te bespeuren. Ik vond het gemakkelijk omdat je dan die tand niet hoeft te poetsen, maar het is wel weer een mijlpaal, gefeliciteerd!

Hier weer een druk weekend. Verjaardag van schoonzus, vanavond eten bij vrienden en morgen naar een vriendin van mij, gaan we naar de dierentuin. Emma heeft wel verhoging. Zit vol met snot... Nog maar even aankijken of onze plannen doorgaan of dat we plan B in werking stellen (maw thuisblijven )
Haha nut, nee hier nog niet echt geslikt. Ik dacht het eerst wel maar gister kwam gewoon alles weer naar buiten. Hij duwt het met zijn tong terug en als het wel verder naar achter komt dan gaat hij kokhalsen. Zijn mondje deed hij wel open. Morgen probeer ik het nog een keertje.

Grappig zeg Pebbles, dat Eva zo maar even een half potje weghapt!

Fijn weekend allemaal...
@Tori: De verschillen tussen de kindjes van MarEsol ging over karakter (volgens mij). Als je de foto's op hyves ziet, vind ik dat jij inderdaad gelijk hebt... qua uiterlijk lijken ze veel op elkaar.

@Bijvoeding: De wortel is op... morgen gaan we bloemkool proberen. Hier wordt overigens ook veel doorgeslikt hoor. (gezien de oranje-wortel-poepluiers...)

@Nut: veel plezier bij je neefje

@Pebbles: Jiij zult wel verrast zijn geweest toen er een half potje wortels inging... Beterschap verder.
De courgette reepjes vanavond vond Eva erg interessant maar er echt iets van opeten is nog wat teveel gevraagd.

Ik vind het wel weer leuk, dat bijvoeden maar het is nu ook nog redelijk vrijblijvend. Over een tijdje kan je niet zomaar meer een dagje overslaan.

@tori: ook wel lekker, morgen een dagje thuis.
De zondagsrust wordt hier wel heel letterlijk genomen
haha, hier een hele burgerlijke zondag: wandelen in het bos en daarna pannenkoeken eten

En Roan vond het geweldig. Hij kon best al een beetje zitten in de kinderstoel en "mama" had pannenkoek met ananas genomen en Roan heeft dus al mijn ananas (die apart was bijgeleverd) opgegeten (lees het sap uitgezogen). Hij hing helemaal over het stoeltje heen richting die ananas, zo van ik wil meer, meer, meer....

En boslucht heeft hem goed gedaan. Hij heeft vannacht weer doorgeslapen tot 05.30 uur. Heerlijk!!

@Slikken. Hier eentje die enorm goed kan slikken, zeker als hij het lekker vindt. Ik geef hem tegenwoordig ook na het avondeten roeryoghurt met druppeltje roosvicee, het is brullen hoor als het op is, meneer wil meer, dat vindt hij echt super lekker.

En meneer steekt graag veel dingen in zijn mond, maar als ik eten aanbiedt a-la-rapley kijkt hij er naar, knijpt het helemaal fijn, maar in zijn mond steken, ho maar, hij steekt de verkeerde dingen in zijn mond.

@Marjan, ik ben destijds heel rustig aan begonnen. Om de dag proberen en als hij het niet wilde, niet gaan doorzetten. Wil niet dat eten een strijd gaat worden voor hem. Vorige week wilde hij ook niet eten, nou dan niet, dan krijgt hij gewoon lekker de fles met schepje extra pap en verder niet. Ik hoor hem vanzelf wel als ie honger heeft.
Heej, klinkt goed Ericaatje zo'n smikkelaar.
Zo! Merk dat ik echt word opgeslokt door die 4 dagen werken, nauwelijks de puf om hier achter de compu te kruipen....

@hapjes: wij zijn vorige week heel voorzichtig begonnen. Af en toe een stukje a la Rapley, maar ook op een lepeltje. Hij vindt t erg leuk. Werkt alles ook van achter naar voren, dus uiteindelijk spuugt ie het weer uit. Maar hij zit wel heel vrolijk te smakken en heeft er veel lol in. Ik heb nog niets gemaakt voor Nicolaas, hij krijgt gewoon wat er op tafel staat (courgette, wortel) Bessie, ik heb ook vaak gekookt uit opperdepop. Leuk om ideeen op te doen

Nut, ik doe dat precies hetzelfde met het fruit van mijn dochter, als zij niet wil, krijg ik zelf tenminste wat binnen!

@zwemmen: ik vond het met 1 kind al een hele toer, laat staan met 2, maar wie weet ga ik wel weer. Dochter vond het destijds wel ontzettend leuk. Zwembad ik ook erg dichtbij. Het buitenbad hebben wij zelfs op loopafstand.

@Pebbles: beterschap!

Hier trouwens wel goed slaapnieuws: Nicolaas heeft al 3 keer de late voeding geweigerd en wel doorgeslapen. Dus van 7 tot 7!!! Lekker hoor! We zijn trouwens afgelopen donderdag bij de kinderarts geweest. Zijn curve buigt nog steeds iets af, maar bijna niet meer. Het is gewoon een lichtgewicht. Maar ik mocht dus 1 maand niet wegen en ik merkte dat ik daar helemaal relaxed van werd. Over 2 maand weer controle.

O, nog even opscheppen: hij "praat" dus echt heel veel .Elke ochtend word ik wakker van een heel blij "paapaapaa" zo leuk!
Hahaha leuk Belly dat praten. Hoe doe je dat a la Rapley dan? Geef je bijvoorbeeld een stukje gekookte wortel? Bijt hij het dan niet af (want zacht) en kan er dan in stikken? Hier wil hij namelijk continu de lepel vasthouden en dus krijg ik er niets in. Het eten vast houden is misschien een betere optie maar het lijkt me een beetje eng.
Hallo, paar dagen niet geschreven want manlief is geopereerd en dus druk in de verzorging ! Gelukkig gaat het nu weer wat beter met hem helaas niet met mijn poets en strijk!

Ik vind dat wakker worden van gekraai en gepraat ook zo leuk

Fruithapjes vries ik niet in die maak ik eigenlijk altijd vers, ik prak gewoon wat en ik eet de restjes ook altijd zelf op! Grappig dat er meerdere dames zijn die dat zo doen. Friso heeft nu trouwens een coupon op de site voor 5 hapjes kopen en dan geld terug, voor de liefhebber.

Ik merk dat Lucas 's avonds met de groentehap en de laatste fles bomvol zit. Er komt regelmatig wat terug. Nu heb ik in dat yunio boekje gekeken en bij kindjes van 7 maanden ga je weer 1 fles minder geven. Zijn er al andere moeders die dat doen?
he meiden,

hier erg druk. We gaan vrijdag op vakantie en nu dus alles regelen voor de zaak en 3 koffers met schone kleren, hond wegbrengen....affijn een hoop geregel en gedoe en vriendlief ok retedruk met werken tot vrijdagochtend :(

Dat gekraai en gepraat is idd erg leuk, maar om 5.00 in de nacht toch wat minder hoor! Maar overdag vindt ik t heel gezellig.

Zondag zijn we bij ons neefje geweest, zooo klein weer, kan me al niet meer voorstellen dat jari ook zo klein was. En hoe goed zie je dan wat ze nu al kunnen. Ik ben gek op baby's maar nu wordt t toch wel steeds leuker, veel meer interactie met je kindje!
Ja, lief hé dat gebrabbel. Wij worden 's ochtends ook vaak wakker van Sofie. Het lijkt wel of ze dan hele verhalen aan het vertellen is tegen haar knuffel. Het is een echte kletskous!

@Nut: Fijne vakantie! Waar ga je trouwens heen? Wordt het skien of luieren?

@Sarah: Succes met het verzorgen van je man!

(Niet té lief voor hem zijn hè... we weten hoe mannen zijn... )

@Belly: Hier ook een 4-daagse werkweek. Soms vind ik het ook veel hoor. Zeker nu we bij ons op school in een drukke periode zitten... al het werk dat dan nog eens mee naar huis gaat...
Vier dagen werken lijkt me eigenlijk ook best veel, dan moet ik de meerderheid van de dagen mijn meiden missen.

@sarah: bij Floor heb ik het toen met een maand of 8 gedaan, weer een fles minder maar die kreeg borstvoeding dus dan is het weer net ietsje anders. Als je denkt dat hij echt teveel krijgt dan zou ik het gewoon eens proberen. Als hij fruit en groente goed eet dan kan er best wat melk af lijkt me.

@marjan: je kan gewoon een worteltje geven en hem dan zelf een stukje af laten happen. Hij stikt daar echt niet in, sterker nog, in vloeistof verslik je je veel sneller. Als er een stukje de keel in schiet hoesten ze dat er gewoon weer uit.

Het zal hoogstens even duren voordat hij door heeft dat hij het door kan slikken maar dat komt vanzelf wel.

@belly: goed hee dat hij zo goed slaapt! Wat zal je uitgerust zijn.

@ericaatje: klinkt als een heerlijke zondag!
Hoi Pebbles, ik heb het vandaag geprobeerd met een wortel maar dat vond hij ook niets. Ik denk dat ik het één of een paar dagen laat rusten want hij lijkt het niet echt leuk te vinden. Vooral van een lepel happen lukt me niet. Hij wil perse de lepel vasthouden en als ik hem dan een eigen lepel geef dan gaat die meteen in zijn mond en krijg ik de mijne er niet meer in. Denk ook dat de planning niet optimaal is aangezien er weer 4 tanden aan zitten te komen...
Lekker een paar dagen laten rusten dan inderdaad. Komt vanzelf wel.
Trouwens die potjes fruit zijn behoorlijk lekker. Gister middag probeerde ik er eentje want dacht misschien gaat zoet beter. Heb het zelf opgegeten, appel en bessen, heerlijk!

Dat geklets is inderdaad schattug maar niet om half 4 's ochtends! De afgelopen 3 of 4 nachten wordt hij telkens wakker. Een klein flesje werkt meestal. Volgens mij omdat hij zo weinig drinkt overdag vanwege tandpijn (tip: gebruik de 3 standen speen. Gaat heel hard maar dan hoeft hij bijna niet te zuigen en krijgt meer binnen). Vannacht had hij echter ook geen honger maar was gewoon wakker, mpffffff.
Gisteren voor het eerst 3 flesjes gegeven (en fruit en warme maaltijd met toetje, hihi) en dat ging dus helemaal goed. Vannacht ook niet wakker geworden voor voeding of iets dergelijks dus wij gaan dit erin houden.

Ja zieke mannen kunnen erg zijn maar hier heb ik er eentje die ondanks dat je de pijn op zijn gezicht kon zien nog zei dat het allemaal wel mee viel etc. Hij kan zich niet echt overgegeven aan de zorg van een ander. Gelukkig gaat het nu ook wel weer, hij is vanochtend mee wezen babyzwemmen en wil morgen ook weer gaan werken.

Morgen weer naar het CB voor de 7 maanden afspraak. Ben benieuwd naar zijn lengte en gewicht.

Ik kan mij voorstellen dat dat gebrabbel diep in de nacht niet zo leuk is Nut!

4 tandjes al Marjan? Sterkte!
6! Twee zijn al al door en 4 komen eraan.

Hier trouwens 6 maanden : 8.5 kilo en 74.5 cm voor het schema. Van alle curves afgegroeid.
Net terug van het CB,

Alles prima hier. Met haar 66 cm en 7400 gram zit Sofie precies op de middellijn van de grafiek.

vandaag voor het eerst banaan op. Dat ging er aardig in...

Marjan, al weer 4 tanden die eraan zitten te komen... Hoeveel heeft ie er al dan? Hier begin ik een beetje bobbeltjes te voelen op de onderkaak, maar verder nog niks hoor!
Belly gefeliciteerd met de halve verjaardag van Nicolaas! De laatste kindjes uit de lijst alweer 6 maanden.

Ik heb vandaag de opvolgmelk gekocht, zijn jullie zo over gestapt of hebben jullie 1 en 2 gemengd?

6 tanden, master hoor! Hier nog echt helemaal niks, voel ook niks. Verbass me erover dat ze wel een hoop wegkrijgen zonder tanden en kiezen.

Potjes en lekker...nou hier in nederland niet hoor marjan. Bah vooral de groentenpotjes ruiken echt vies, en het plakt. Nee vreselijk, kan me voorstellen dat kinderen het ook niet lekekr vinden. Volgens mij smaken al die potjes ook hetzelfde.
@ Belly Leuk hé? Dat geklets....babababababaaaaaa, iiiieeeee en schaterlachen!!! Om vrolijk van te worden. Behalve 's morgens vroeg, als ik hem na de eerste voeding om 7.00u nog even terug in bed leg, doe ik wel zijn deur dicht hahaha.

@Sarah Fijn dat het met je man weer wat beter gaat!

@ Nut helemaal mee eens...zo'n pasgeborene is toch echt nog een larfje (om met de woorden van Midas Dekkers te spreken). Interactie is echt leuk, mijn man had laatst al gedroomd dat ons zoontje kon praten, zo verlangt hij ernaar!

Vorige week naar het CB geweest. Alles goed. Mag nu vanalles eten. Boterhammetje, fruit (deden we al) en groente met vlees etc).

De boterhammen vindt hij erg lekker en het vliegt erin. Met smeerkaas of smeerworst. Pindakaas blijft plakken aan zijn verhemelte

Fruit gaat ook erg goed, opent zijn mondje als een spreeuw en slikt het allemaal weg in een aardig tempo. Banaan, appel, sinaasappel, mango, meestal met een verkruimelde liga erdoor.

De groente proberen we wel rapley, maar dat vindt hij niet echt lekker. Een rijstwafel hapt hij wel af, maar het meeste valt naast zijn kinderstoel Lekker om te oefenen. Door al die bijvoeding ben je er wel weer veel mee bezig zeg....nog 4 flessen en 3 keer eten....zitten we weer op 7 voedingen, maar nu in 12 uur ipv 24 uur....aanpoten hoor. Hoe doen jullie dat?

Voorlopig doe ik die laatste bijvoeding maar niet al te serieus. Het is allemaal zo veel!

Gewicht nu 6600 gram
Lucycat, 7 voedingen? Je hebt toch 3 flessen en twee keer bijvoeden (1 keer fruit en 1 keer avondeten) of is dat niet voldoende?

Ik voed dus nog helemaal niet bij en weet dus niets hoor maar kijk altijd naar het voorbeeldschema op alleroverkinderen.nl
Bij het CB vertelde ik dat ik op 4 borstvoedingen zit en dat vond ze heel normaal (4 x 200ml ongeveer schat ik, we geven 200cc per voeding mee als ik er niet ben en dat gaat meestal helemaal op). Daarnaast 1 x fruit (kleine banaan met 1 liga bijvoorbeeld), dan 1 boterham en verder dan nog bij de avondmaaltijd wat groente en een aardappeltje. De boterham en het fruit gaat inderdaad prima, maar 's avonds ook nog...

Gisteren gaf ie alles over 's avonds.

Dat voorbeeldschema ziet er ook druk uit trouwens: naast BV naar behoefte 2 x pap, 1 x fruit en 1 x warm en dan nog tussendoor een rijstewafel of soepstengel...
Hoi,

Oh ik dacht dat je al op 3 flessen zat. Ikzelf zit nog op 5 flessen hoor en moet nog beginnen met echt voeden. Maar ik dacht dat het schema dus ongeveer zou zijn: fles, fruit, boterham+fles voor de lunch, avondeten en dan misschien nog een fles. Maar als het straks 7 voedingen gaan worden is het maar goed dat ik niet werk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven