** UITGEREKEND AUGUSTUS 2008**

21-12-2007 02:34 4902 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLftdBev.NaamBijz.Lucycat3322/7Kyan1e - 6315 gr - 65 cm caporice3326/7'Smurfje'3e - 5960 grTori23330/7Emma2e - 8210gr - 68,5 cmkimmutje2930/7Mila3e - 5440 gr - 54,5 cmSarah20063031/7Lucas1e - 7312 gr - 69 cm Reness371/8Sten2e - 6350 gr - 62 cm minny2351/8'Timo'2e - 6925 gr - 62 cm ericaatje392/8Roan1e - 8305 gr - 68 cm marEsol273/8Jasmijn2e - 3810 gr - 52 cmBessie852310/8Lucas1e - 8400 gr - 68 cm dametje272812/8'Prada'1e - 4070 grMorrie3214/8'Knorrie2e - 6750 gr - 63 cm _zaza_2715/8?1e - 3510 grNoukD2921/8Lieve1e - 3060 grSummel3424/8Fenna1e - 4460 grpebbles102728/8Eva2e - 5810 gr - 59,5 cmPolleke P2630/8Sofie1e - 7300 gr - 65,3 cmMarjanNH3730/8Marzoon1e - 7930 gr - 72 cm belly304/9'Nicolaas' 2e - 5946 gr - 61 cm nut294/9Jari1e - 7820 gr - 68 cm
Goeiemorgen

Marjan H, jeetje, nu al pogingen om te kruipen?

Wat snel!

Hier nog niet hoor!

Morrie en ericaatje beterschap!

Hier ook geen zwangerschap meer.

Ik ben 'klaar'

Ik zie dat sommigen al op 4 voedingen zitten.

Hier nog niet, afgelopen dagen zat ze op 5.

(jaja ze heeft al 2 dagen doorgeslapen!!)

Fruit vind ze heerlijk, vooral vers (peer en appel)

Groente 4 mnd potjes vond ze NIET lekker.

De 6 mnd potjes wel en dan vooral de visrisotto!

Brood eet ze ook al een beetje mee, maar dan als ze toevallig wakker is en bij mij op schoot zit.

Ze vind het enorm lekker!

(ik trek kleine stukjes van het brood af, en doe er verder niks op hoor)

Ze slikt het ook prima door, en dat geldt ook voor broodkorsten.

Geven jullie ook wel eens iets van Sap, Thee of water in een flesje?

Hier nog niet.

Volgende week weer naar het CB, dan zal ik haar maten weer even door geven, want ik zag in het schema dat ze nog steeds 52 cm is, hahaahaha

Ze heeft nu trouwens mt 62/68 aan.

68 is nog wel wat te groot hoor.

Avondje uit: oooh ik zou zo graag eens de deur uit willen!

ik ben er ook echt aan toe, zeker na alle 'ellende' die we met Jasmijn hebben gehad, al dat huilen en de slapeloze nachten (nog steeds).

Het moet er binnenkort maar eens van komen!

Ze is wel eerder eens een nacht weggeweest hoor, en dat is best goed bevallen, zowel van ons, als van Jasmijn en oma!

Pienfien: ik ben ook benieuwd wat je had geschreven???

Oh jee, en was ook iemand nieuw hier he?

sorrie sorrie, ik ben je naam vergeten....

Welkom!

Ik zal zoon even in de kleren heisen, brood smeren, jasmijn in de kleren en dan moet ik werken.

Liefs MarEsol
De reactie van pienenfien was helemaal niet leuk, het is maar goed dat ze het heeft weggehaald, het was een nare reactie op het kruipverhaal van Marzoon.

Hier is de misselijkheid weer wat gezakt. Voel me nog niet toppie, heb nog geen eetlust en voel me ook nog wel wat gammel,maar als ik rustig aan doe, gaat het wel. Heb wel enorme last onder mijn oksels in mijn longen van het overgeven.

En jawel, Roan heeft een keer doorgeslapen van 19.15 uur tot 06.00 uur. Ben er echt helemaal onder de indruk van en dat zowaar al 2 nachten! Zou het dan toch gaan gebeuren?

Roan is ook al flink aan het tijgeren. Hij gaat alleen achteruit ipv van vooruit En die glimlach. Er is sinds deze week een nieuwe leidster bij mij op de opvang en die is zo gecharmeerd van hem en die glimlach, die vindt het niet erg als hij huilt, ze wil hem dan gewoon troosten, niks bellen dat hij niet in het ritme meegaat! Ook hier zijn de wonderen de wereld nog niet uit.
@ maresol, ik ben het nieuwe schaap hier! Dank je!

@ voedingen, hier zit ik eindelijk een week op 4 voedingen. Lucas was na het overstappen op de fles nog steeds erg hongerig, hij dronk soms wel 6/7 flessen!! Echt te veel en niet goed. Nu zijn we overgestapt op nutrilon 2 en dat is een hele verbetering. Meteen is hij maar 4 flessen gaan drinken en hij heeft ook zowaar een ritme gekregen.

dagritme:

6.30 uur wakker fles 180 cc

8.30/9.00 uur slapen

10.00-10.30 uur wakker en fruit

11.30-12.00 uur slapen

13.00 uur wakker fles 180 cc

15.00 uur slapen

16.00 uur fles 180 cc

18.00 uur groente en fles 180 cc (als hij honger heeft)

19.00 uur slapen

dus het gaat hier super!

Het zal wel verradelijk zijn om al aan een 2e te denken! Lucas is zo makkelijk dat ik nu denk.... dit lukt met nog zo'n makkelijk kind ook wel! Maar zul je net zien dat het dan een huilbaby wordt haha.

Dus ik geniet lekker van deze zomer en rond zijn 1e verjaardag maar weer eens kijken! Kan stiekem toch niet wachten hoor haha, het is zo gezellig met een kind! Wil er wel 4 haha

@ ericaatje, wat lekker zeg zo'n lange nacht! Ben je vast even wat bijgeslapen of niet!

Dat is dan denk ik een hele verademing, de volgende ochtend haha.

Ik geef nog geen thee, sap of water. Maar de melk heeft hij voor de groei zeker niet nodig haha, dus misschien maar even navragen bij de volgende afspraak bij het consultatiebureau.
Vanochtend naar de eerste zwemles geweest en Sofie vond het prachtig! (En papa en mama ook) Zelfs met haar hoofd onder water vond ze prima.

Hier oefenen we nog volop met draaien, dus kruipen zit er voorlopig nog niet in denk ik. Wel duwt ze haar billen soms de lucht in als ze op haar buik ligt en probeert ze haar knieen onder haar lijfje te trekken, maar dat lukt nog niet goed.

Vanochtend draaide de voor het eerst helemaal zelf naar haar buik, alleen kreeg ze vervolgens haar arm weer niet onder haar lijfje uit...

Maar wel heel knap van Marzoon dat hij al "kruipt" (of wat er voor door moet gaan ) Bij roan duurt dat ook niet lang meer zo te horen!

@brood: Dat mag toch pas vanaf een maand of 8? Of heb ik het mis.

@tweede zwangerschap: graag, maar nog niet nu. Ik denk dat wij rond de eerste verjaardag van Sofie weer gaan proberen. en dan hopen we op een (kleine) 2 jaar leeftijdverschil. ik zou daarna een derde kindje nog wel heel leuk vinden, maar daar moeten we nog even over discussieren

@ericaatje: drie hoeraatjes voor Roan omdat hij heeft doorgeslapen!!!

@voeding: Bessie, ik was bewust met groeten begonnen om haar aan die smakente laten wennen. Gisteren ging het al weer veel beter dan maandag. Ik ben benieuwd hoe het straks gaat. Geven jullie overigens allemaal al fruit ('s ochtends) en groenten ('s avonds)? Ik geef alleen nog groeten en wilde over een weekje of 2 beginnen met fruit. Of heeft ze dat nu ook al nodig?
Grmpf wat een takketrol die Pienfien. Als je zo'n belachelijke opmerking maakt moet je hem laten staan ook!!!

Gisteren ben ik trotse tante geworden van een neefje...Benjamin. Zondag gaan we kijken, kijk er nu al naar uit om zo'n klein wurmpje vast te houden.

Nou hier is nog geen sprake van teigeren of kruipen. Voorlopig vindt ie t allemaal nog prima om op zn rug te liggen. Af en toe een beetje rollen en als ie op zn buik ligt heel erg hard maaien met zn armen en benen...net droogzwemmen

Ga vanmidag de kinderwagen ombouwen tot buggy. Zo jammer want hij slaapt er nog zo goed in, maar dan laat ik de bak nog beneden staan zodat ie daar 's middags nog kan slapen. (doen jullie dekindjes overdag altijd naar bed? Bij mij valt ie overal in slaap, behalve in zn eigen bedje overdag)

Polleke hier wordt meer fruit gegeten dan groenten. Hij vindt fruit lekkerder dan de groenten. Hij krijgt nu ok sinaasapplesap met liga....smikkelen hoor....en ik maar poetsen..die plakzooi

jari drinkt alleen water als ie in bad gaat, we hebben een douchekop met gaatjes die alle kanten opspuiten, en eentje richt ik dan even op zn mondje en dan giert ie het uit en hoppa dan gaat dat mondje weer open.

Er werd van de week gevraagd volgens mij door Pebbles tot hoelaat ik dan moet werken als ik moet afsluiten op de zaak....Maandag was ik pas om 1.30 thuis :( dan is het vroeg hoor om 7.30 dat vrolijke gekwebbel naast me. vanavond weer werken, deze week veel werken en dan volgende week op vakantie!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hoe kun je nou een nare opmerking maken over een kruipend kind? Rare mensen heb je toch.

Nut, gefeliciteerd!! Tante worden vond ik zelf heel erg bijzonder.

Ik ben nog steeds misselijk, word er gek van, ik wil dat het over gaat. Ben nu al vanaf vrijdag misselijk, bedacht me zelfs om een zw. schapstest te gaan doen, ondanks dat ik zeker weet dat ik niet zwanger ben.

Polleke, brood mag nog niet inderdaad, maar een broodkorst wel om te beginnen.
Hallo,

@bijvoeden: Vandaag beginnen met wortels. Ik ben erg benieuwd. Gewoon met de staafmixer pureren is toch prima of niet?

@kruipen: Jongens het kruipen stelt echt niet zo heel veel voor hoor. Een klein beetje achteruit, net als Roan waarschijnlijk. Wel erg grappig om te zien en het zal vast snel gaan vanaf nu.

@Ericaatje: ik had helemaal niet meegekregen dat je ziek was? Sorry. Vervelend en hopelijk is het snel weer beter! En ook gefeliciteerd met je creche verhaal, dat lijjkt me een erg lekker gevoel dat er zulke goede leidsters rondlopen.

Nog even een vraag over het bijvoeden. Ik krijg er tijdens de avondvoeding vak niet meer in dan zo'n 150ml en dat is dan eigenlijk voor zijn doen al veel. Ochtend voeding ook niet meer dan 150ml/ De rest is zo'n beetje verdeeld en ik kom dan totaal uit op zo'n 700ml. Ik wil die avondvoeding nu gaan laten vallen door gewoon steeds iets minder te geven (als hij ten minste geen honger heeft), maar ben een beetje bang dat hij het niet in gaat halen met de eerdere voedingen. Nu jullie bijvoeding geven, drinken jullie kindjes dan nog wel de fles op die je daarna geeft? Ik wil bijvoorbeeld om een uur of 18.00 groente geven en daarna moet er nog wel een fles in. Lukt dit ook? Hoevel moeten babies drinken die bijvoeding krijgen? Is dat minder dan hiervoor?

Groetjes en tot later want mijn wortels zijn klaar.
Oh heej, ik ben in de war, want Tori zei dat je wel brood mocht geven vanaf 6 maanden?
Oh en nog een vraag. Stap je vanaf 6 maanden ook over op opvolgmelk of blijf je dezelfde melk geven? Die van mij id melk voor vanaf de geboorte. Ik geef hem de opvolgmelk in de fles van 22.30 maar vraag me af of ik nu alle flessen moet vervangen door de opvolgmelk. Sorry veel vragen maar mijn CB is niet bereikbaar deze week
@Pienenfien, ik heb haar reactie gelezen, maar was te laat om hem te quoten met de vraag waarop ze zo'n rotopmerking plaatste. Lekker laten gaan, zo iemand verdient onze aandacht niet.

@Kruipen, bij Roan is het nu zo, kont omhoog, armen vooruit, en dan valt hij weer op zijn buik, en glijdt hij met zijn lichaampie weer naar achteren. Het zijn kleine stukjes, maar ik vind het geweldig! Hij vindt het trouwens ook helemaal geweldig om te staan, dan staat hij met die pamperkont te draaien/swingen

@Marjan, Roan eet 's avonds groente en meteen daarna geef ik hem nog een fles, maar ik mag ook blij zijn als er 120-130 ml in gaat. Ik las wel in een van die nieuwsbrieven waarop ik geabonneerd ben, dat kinderen steeds minder willen gaan drinken en langzaamaan steeds meer behoefte gaan krijgen aan ander voedsel, dus misschien is dat het wel?

@Nut, eigen baas zeker dat je zoveel moet werken?

Hier nog eentje hoor, moet deze week 6 dagen, kijk nu al uit naar zaterdagmiddag dat ik weer lekker samen kan zijn met mijn mannetje. Maar jij hebt vakantie in het vooruitzicht. Lekker hoor, waar ga je heen?

@Morrie, hoe ellendig kan je je voelen he? Je bent je meteen weer bewust hoe het is als alles goed gaat en je lekker in je vel zit. Sterkte en beterschap!
@Marjan, hier in Nederland heb je na 1 (0-6 maanden) nr. 2 en die is goed voor baby's van 6-12 maanden. Hebben jullie dat daar niet? Ik ben toen Roan 6 maanden was overgestapt op nr. 2. En dat geef ik nu in alle flessen.
Marjan, je gaat nu inderdaad opvolgmelk geven.

Ik gebruikte altijd dit voedselintroductieschema, ik zal hieronder even een link plaatsen. Het is wel erg borstvoedingsgericht maar dan moet je maar even doorheen lezen . Overal waar borstvoeding staat kun je ook kunstvoeding plakken .

voedselintroductieschema
@Morrie, mooi/handig schema
Morrie tnx voor de link, eindelijk eens een duidelijk schema!
Jongens lees even op hyves.
Heej fijn schema, bedankt! Er staat dat je het niet weer op mag warmen maar dat klopt toch niet neem ik aan. Ik heb net een hele baal gekookt en de bedoeling is toch wel dat ik daar wat van invries en daarna dus weer opwarm.
Dat van niet weer opwarmen ken ik niet, ik doe het net als jij Marjan, koken, invriezen en dan later weer opwaren.

Weet wel dat het met nitraatrijke groente niet mag, zoals spinazie.

Edit: Het is een heel voorzichtig schema overigens, als je eens op het cb bijvoorbeeld hoort dat je al eerder bepaalde dingen mag geven dan is dat niet gelijk onzin ofzo.

En ik zie nu ook dat ze zeggen dat je restjes groente niet weer moet opwarmen. Maar dat lijkt mij persoonlijk niet zo'n probleem. Wat ik niet snel zou doen is bereide groente van een dag oud en wat ik bewaard heb aan Knorrie geven, terwijl ik dat zelf nog wel opeet.
Mooi. Ik dacht al, anders kan ik het nu al weer weggooien want ik heb het vanmiddag gemaakt en moet het dus straks nog wel even opwarmen

Man belde net, ik moet wachten tot hij thuis is, want hij wil het zien, hihi.

Oh enne hier spreekt een topkok maar niet heus. Ik neem aan dat ik de groente dus eerst kook, dan pureer, dan af laat koelen buiten de koelkast (?) en dan in de vriezer? Ik heb echt geen flauw benul wat beter zou zijn voor de vitamines, doe voor onszelf altijd maar wat.
Volgens mij is het het beste om het zo snel mogelijk af te laten koelen. Dus niet buiten de koelkast maar in de koelkast of direct invriezen. Dat dat vaak afgeraden wordt heeft volgens mij meer te maken met dat het veel energie kost voor je koel- of vriezer. En dat het natuurlijk niet goed is voor de andere etenswaren in de vriezer als je er iets warms bovenop zet. Ik zet het dus meestal eventjes in de koelkast zodat de ergste warmte er vanaf is, en daarna vries ik het in.
@ Marjan, het zal denk ik vanzelf gaan dat je straks steeds meer hapjes tussen de flessen door geeft. Lucas moest ik juist steeds bezig houden om niet teveel te drinken! En toen kreeg hij ook al hapjes tussendoor. Echt elke 2,5 uur wilde hij wel wat. Nu ik ben overgestapt naar nr. 2 (6-12 maand) en dit vult wel genoeg en nu drinkt hij 3 á 4 flessen van 180 cc en 2 x groente/fruit.

Ik denk dat je zoontje hier wel in zal groeien! Misschien heeft het even tijd nodig maar het komt vast helemaal goed!!

Succes met de eerste hapjes wortel!!

Vandaag ben ik nog naar de HA geweest voor Lucas zijn oortje, volgens de kinderarts was het trommelvlies iets wat onrustig. Had me dus al voorbereid op medicatie. Maar het was alweer over gelukkig! Helemaal gezond!

Hebben jullie dat ook met kleding dat de maat die ze eigenlijk zouden moeten kunnen passen al niet meer aankunnen of te klein is?

Lucas is nu 68 cm en je zou denken dat die maat hem nu goed past maar dat zit zo armoedig. Veel te korte mouwen en een 'sexy' blote buik haha. Hij heeft al zeker 2 weken maat 74 aan. Of zou het in de breedte zitten bij hem met zijn 8400 gram haha...

@ Polleke, wilde ook al beginnen met babyzwemmen maar door mijn eczeem waag ik het nog maar niet. Het gaat nu net wat beter met me en om nu een half uur in het chloor te gaan staan lijkt me niet gunstig... erg jammer.

Volgens mij hebben ze bij 6 maanden nog niet echt persee fruit en groente nodig. Het is meer om ze ermee kennis te laten maken en bij 7/8 maanden is het wel de bedoeling dat ze regelmatig en dagelijks vitaminen binnen krijgen.

@ Nut, gefeliciteerd met je kersverse neefje!! Dat is dan weer zo klein he!!!

Probeer je hem wel steeds bewust in zijn bedje te leggen overdag of niet persee? Lucas slaapt wel altijd in zijn bedje. Hoe moe hij ook is, in de auto of de wandelwagen zal hij niet snel in slaap vallen.
Nou, hij vond het smerig! Kokhalsen ook. We hebben erg moeten lachen. Heb maar een paar hapjes geprobeerd. Morgen misschien weer.

Oh en Nut, hier slaapt Marzoon eigenlijk alleen maar in zijn bedje en de auto. Wandelwagen ook nog wel maar wordt al moeilijker. In de box of in zijn wipstoel valt hij absoluut niet in slaap.
Wij filmden het eerste hapje van Knorrie. En toen ging hij kokhalsen en overgeven. Zo'n leuk filmpje geworden .

Knorrie slaapt nog wel in de wagen, maar sliep voorheen ook in de bos en nu niet echt gemakkelijk meer. Hij begint toch meer te wennen aan vaste plekjes merk ik. Jammer, geeft wel iets minder vrijheid.
@Bijvoeding: tot ongeveer even jaar is het echt nog BIJvoeding. in dat halve jaar gaan ze het langzaam leren (de ene wat sneller dan de ander) maar als ze met 8 maanden nog bijna alleen melk en brood of pap krijgen is dat zeker geen ramp.

Als ze een jaar zijn geweest zie je vaak dat ze kieskeurig worden en dat ze soms weken, maanden of nog langer bijvoorbeeld helemaal geen groente eten maar ook dat is niet erg.

Ze hebben de voedingsstoffen nu nog lang niet allemaal nodig en het is vooral wennen aan smaken en het verwerken van vast voedsel.

@marjan: voor opvolgmelk is een andere darmflora nodig als voor zuigelingenmelk dus het is het beste om volledig over te gaan op opvolgmelk.

Knap zeg dat marzoon al een beetje kan kruipen! Heb je het dan over echt kruipen (buik van de grond) of over tijgeren?

Hoe waren de worteltjes?

@nut: gefeliciteerd met je neefje. Ik vind Benjamin ook een hele leuk naam! (maar manlief niet).

Waarom ga je eigenlijk over op de buggy als hij nog zo graag slaapt in de wagenbak? Als hij er nog in past kan het nog prima toch?

@dagritme: eeeeeeeh, ja dus...................5 keer borstvoeding tussen 6.00 en 23.00 en dan meestal nog 1 nachtvoeding (soms 2).

Op de creche krijgt ze om half 11 en half 3 een flesje maar thuis wil het nog wel eens anders gaan.

Gisteren hebben we voor het eerst een boontje gegeven tijdens ons avondeten en dat vond ze erg boeiend. Ze heeft ermee gespeeld, even geproefd en gesabbeld en toen vond ze het wel weer goed. Van het weekend maar eens worteltjes of courgette proberen. En dan een weekje later met fruit denk ik (als ze wakker is tijdens het fruit).

@bessie: fijn dat jullie het zo leuk vinden om ouders te zijn. Wat de kledingmaat betreft denk ik dat het toch ook een beetje door het gewicht van hem komt. Ik heb juist de ervaring dat ze een iets kleinere maat heeft dan haar lengte. Ze is nu zo'n 64 cm en past nog in best wat dingen maatje 62.

@ericaatje: beterschap! Fijn dat er nu zo'n lieve leidster is bij de creche. Zit je toch een stuk lekkerder op je werk.

Hoe doe je dat met opvang nu je 6 dagen moet werken?

@polleke: Eva doet net zoveel (of weinig) als Sofie. Eigenlijk nog minder want omrollen lukt nog net niet maar duurt niet zo heel lang meer gok ik.

Ik heb een soort RSI klachten denk ik. Al een paar dagen heb ik een heel "doof"gevoel in mijn handen, vooral rechts, en gaan ze steeds heel pijnlijk tintelen als ik er iets mee doe.

Hopelijk helpt een beetje rust anders ga ik toch maar even naar de huisarts.
@marjan: had ik net je post gemist van de worteltjes. Wat ik begrepen heb komt dat kokhalzen niet omdat ze het vies vinden maar omdat de kokhals-reflex (heet volgens mij anders maar ik weet de naam even niet) bij baby's nog voorin de mond ligt. Naarmate ze ouder worden gaat die reflex naar achter in hun mond. Bij de ene ligt die reflex veel verder naar voren dan bij de ander dus als je er iets in doet dan gaan ze vanzelf kokhalzen.

Het levert vaak wel leuke foto's op, die eerste hapjes.
@ Pebbles, ik vind het zo knap van je dat je nog steeds BV geeft!

@ Ericaatje beterschap! en fijn dat Roan al 2 nachtjes door geslapen heeft!

@ Bessie

Zo het in de naam Lucas zitten? Hier ook een super makkelijke baby, slaapt al maanden gewoon +- 12 uur per nacht aan elkaar, 2300 voeding is er ook al maanden af en het is echt een heerlijk mannetje!

Hier nog geen tijgeren of kruipen maar daar waren zowel manlief als ikzelf erg laat mee dus ik verwacht het eigenlijk ook nog niet. Hij rolt nu wel lekker op zijn zij.

@ groente

Wij maken vaak ook een hele pot vol broccoli met aardappelen of bloemkool of sperziebonen, even koken, blender in en dan de diepvries in. Hij vindt het allemaal heerlijk, net zoals zijn fruit, hij is echt een super tevreden lief ventje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven