Relatie over - loslaten is zo moeilijk

26-01-2009 17:14 1515 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds twee weken weer vrijgezel, hij zette er een punt achter omdat hij zich niet zo aan mij wil binden als ik aan hem. Hij is gehecht aan zijn vrijheid, wil geen verantwoording afleggen, zijn eigen dingen doen en weinig tot geen rekening houden met mij. Iedereen zegt dat ik hem moet vergeten, door moet gaan met mijn eigen leven. Alleen: ik heb mezelf steeds verder weggecijferd om het te laten slagen tussen ons, hij was als een verslaving voor mij (en volgens mij ik ook voor hem getuige het constante contact zoeken met elkaar, zo'n twintig maal per dag). Ik wist dat het niet goed zat, dat hij niet echt voor me ging, maar ik ben enorm gaan knokken voor ons en heb dat lange tijd volgehouden. Nu val ik in een enorm gat. Ik heb bijna al mijn vrienden verwaarloosd, zijn wereld was de mijne geworden. Het liefst zou ik hem willen bellen en het weer proberen samen. Deze pijn is zo erg! Ik voel me zo alleen en afgewezen. Alles heb ik voor deze man gedaan. Ik had gehoopt dat hij mij ook zou gaan missen, maar daar lijkt het niet op, ik hoor niks van hem. En elke dag die verstrijkt, voelt het alsof hij verder bij me vandaan is. Daar raak ik dan van in paniek, bang dat hij me allang vergeten is. Ik weet dat deze man niet goed voor me is, maar ik heb toch nog hoop dat hij me niet kan missen, bereid is toch te investeren in ons. Hoe moet ik hem loslaten? Ik weet het ook even niet meer, ik moest het ergens kwijt!
ik heb hem net gesproken. morgen brengt hij de spullen terug naar mijn ouders. Ach hij zegt dat hij gewoon niet toe is aan een relatie. Met niemand en hij weet ook niet of het ooit zal gaan komen. Hij vind zijn leven zoals het nu is ergh fijn. Geen rekening te houden helemaal niks, En het had nogmaals niks met mij te maken.

Pfff nee maar ik ben er wel in mee gesleurd! Zo kut dan! Zo weer de deur uit kijken of iok dan wat vrolijker kan worden.

Kus aan iedereen
Ja dat heeft die van mij ook wel eens gezegd... Hij gaat voor tevredenheid in zijn eentje i.p.v. geluk met z'n 2tjes. Maar ondertussen wel mijn leventje op z'n kop zetten. Had me dan 1,5 jaar geleden met rust gelaten...

Have fun Scorp!
quote:jeanne schreef op 28 februari 2009 @ 18:08:

Sinds 10/2 is het voor de 3e keer in 1,5 jaar over.

Ik voel dat er nog veel zit van beide kanten. Waarschijnlijk niet genoeg vanuit zijn kant. En dat moet ik maar eens gaan accepteren i.p.v. hoop blijven houden. Makkelijker getypt dan gedaan, maar (zoals velen tegen mij zeggen) blijven trekken aan een dood paard kost ook erg veel energie.

Ik heb nog wel met enige regelmaat (om de 2 dagen) contact met hem. Voel me nog niet sterk genoeg om dat stop te zetten, ik voel me daarna namelijk wel iets of wat beter. Zo van, zie je dat hij me mist, wel van me houdt, het is zijn gekwetste ziel die tijd/ruimte nodig heeft, bla bla bla...

Fijn zo'n zaterdagavond... Behhh! Word ik weer even met mn neus op de feiten gedrukt. Vond het altijd heerlijk om in het weekend lekker samen te zijn. Maar eens kijken of er iets leuks op tv komt vanavond.

lijkt me heftig.. zo steeds aan en toch weer uit.. dat vreet toch je energie? ja je moet het echt gaan accepteren.. zelfs als ie nog wel wat voor je voelt is het wel dermate ingewikkeld bij hem dat ie je niet gelukkig kan maken.. maar het is idd makkelijker om te zeggen dan om te doen he.. je bent zo gewend aan het gevoel met hem te zijn..

als mijn ex me terug zou willen ben ik bang dat ik m direct terug zou nemen.. alleen hoef ik hier eigenlijk niet overna te denken.. hij is nogal zeker van zijn zaak..

ik vraag me wel vaak af wat ik nou wil.. of ik hem nou mis of iemand.. soms mis ik hem echt als persoon.. maar vaker nog het gevoel, dat er iemand in huis is, dat het gezellig is samen, dat hele sociale leven samen.. zijn vrienden.. onze toekomst.

Verschrikkelijk he meiden die lege weekenden.. zaterdag avond vlucht ik meestal ook.. maar ben nu moe en een beetje ziek en vind dat t me maar een keer moet lukken om een zaterdagavond alleen thuis te zijn.. marijntje, jou idee om elkaar toe te voegen op msn vind ik wel goed.. als mensen me toe willen voegen kunnen jullie me als vriendje toevoegen hier op t forum dan geef ik prive mn msn adres door (want is mn voor en achternaam).

moppie, fijn dat je toch redelijk je dag door bent gekomen.. moeders zijn niet altijd even tactvol he.. maar toch beter dan thuis zitten.. huis lekker opgefleurd met de plantjes?

goed dat je je vriendin om hulp vraagt bij t bedenken van negatieve dingen.. dat lukte mij eerst ook niet.. maar ze zijn er echt.. je gaat ze later uit jezelf ook wel meer zien.. als is het maar de manier waarop het uit ging en hoe hij niet eerlijk was over hoe hij op een gegeven moment over de relatie dacht.

Scorpia, rot om te horen is dat he dat hij zijn leven zo fijn vindt zo.. want hoe kan hij dit nou beter vinden dan toen jullie samen waren he, als dat voor jou wel zo voelt..

knuffel voor allemaal .. we komen de avond wel door
Herstel: ik heb nog wel tranen! Damn: hele dag gehuild! Komt waarschijnlijk ook door vermoeidheid en verkoudheid, slecht geslapen, het verdriet dat er gewoon nog wel zit enz. enz. Morgen weer een nieuwe dag! Ik vind het ook erg jammer dat meneer me liever kwijt is dan rijk terwijl ik met mijn hele hart en ziel aan hem verbonden was. Jammer dat ie er in the first place aan begonnen is eigenlijk, had mij een hoop verdriet bespaard. Waarschijnlijk wist ie van zichzelf al wel dat ie geen relatie-materiaal was, maar eerlijk zijn is voor mijn ex not done. Sorry, ben even beetje rancuneus maar het voelt gewoon allemaal zo oneerlijk als je zo voor iemand gaat en je wordt zonder pardon aan de kant gezet! Sterkte allemaal! En voor straks alvast welterusten!
Ja lovehurts.. zo oneerlijk en verkeerd he.. ik ook, dacht dat we het zelfde wilden.. dat was eerst ook zo, waardoor ik er helemaal voor ging.. en toen bleek hij dat ineens niet meer te doen.

gaat t een beetje met je? wordt allemaal extra moeilijk als je moe bent en je niet prettig voelt he.. slaap lekker voor straks! en morgen als je wat uitgerust bent hopelijk weer een wat betere dag.
hier ook zo'n verhaal dat hij me eigelnlijk in d erelatie heeft gepraat....ik was al bang dat het niet zou werken of iig niet lang en wilde onze vriendschap daar niet voor op het spel zetten maar meneer bezwoer me dat het nooit stuk kon...

ik heb er een goede relatie met een hele lieve man voor opgegeven, een heleboel mensen, incl. mijn kinderen, verdriet gedaan daarmee maar ik zou mijn geluk achterna....

en zie hoe gelukkig ik nu ben na 4 maanden...
Hebben we onszelf dan écht zo voor de gek gehouden om er volledig voor te gaan?

Het zou toch eigenlijk andersom moeten zijn, zij die ons achterna lopen omdat ze ons echt niet kwijt willen.

Nee, wij zitten te simmen op de bank, hebben het slecht en hun leventje gaat 'gewoon' door. Zal niet zeggen dat hij me niet mist en daar geen last van heeft, maar hij kan er iig anders mee om gaan...
Ik ben ook moe en voel me ook rot... Hele dikke knuffel voor jullie allemaal!

En Jeanne: wij hebben onszelf niet voor de gek gehouden, we zijn ws te goed geweest...

heel veel liefs en slaap lekker allemaal!
Hallo meiden, kom even iedereen sterkte wensen met het weekend, blijft toch altijd lastig.

4wheels, wat goed en helder je tips!

Ik kan alleen maar slapen, heb nog nooit zoveel geslapen, zo moe van het denken en malen en voelen en vechten.

Besefte me vandaag ineens even heel helder hoe mijn ex me gebruikt heeft en hoe lelijk dat hem maakt.

Ik ben tegen hem heel open geweest altijd over mijn verleden, verlatingsangst en toch heeft hij mij zo in de maling genomen.

Baal nog erg van mijn carnavals-smsjes, maar helaas kan ik dat niet terug draaien.

Leuk idee op elkaar op msn toe te voegen.
Hoe willen jullie dat ik het doe met de emailadressen?

Gewoon alle adressen aan iedereen doormailen?

Suggesties?
die van mij mag je doormailen hoor, das gelijk mn msn adres, ben vaak online en verslaafd aan msn!

heb toch niks beters te doen op t moment....
mooi nummer....
en deze ook....
ook mooi

deze moeten we eigenlijk heel hard meezingen!
LH: voel je je wat beter? Ken het, ben dus ook btje verkouden, en moe, en dan voel je jehelemaal kut.

Ik denk ook: had ik er dan nooit aan moeten beginnen? Was het altijd al gedoemd om te mislukken (mede door de afstand ook?). Heb ik het altijd te mooi gezien? Maar ik weet ook wel zeker dat alle mooie momenten wel echt waren, en dat ik uiteindelijk denk dat ik dat niet had willen missen (maar nu doen al die mooie herinneringen nog te veel pijn).

Ik zit nog steeds op een 9,5 hoor...

Die pillen van de huisarts lijken toch te werken, want heb afgelopen 2 dagen redelijk geslapen. Maar dan word ik net wakker, en weer hard met m'n neus op de feiten gedrukt... 3 weken werden we nog samen wakker!! Doordat het (voor mijn gevoel) van de ene op de andere dag, en zo abrupt over is, begrijp ik het gewoon niet. Ik zit voor mijn gevoel nog 3 weken geleden toen het nog leuk was. Maar ja, hij was er wrsl wel langer mee bezig...

En ik mis zowel hem als persoon, als het gevoel van samen zijn, beide dus...

Meiden, kop op, er komen betere tijden!

Hoop dat jullie allemaal een beetje geslapen hebben, en wens jullie een fijne zondag!
Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen
Even stampvoeten hier hoor, mezelf weer even op aarde brengen, m'n fantasie gaat met me op de loop, hoe gelukkig hij wel niet zal zijn nu.....

Auw, kwelgedachten!

Koffie erin en even naar buiten

Knuffel voor jullie allemaal
Hee Meiden!

Ik had een vraagje aan jullie allemaal..

Ondanks dat het verdriet erg groot is, en we ontzettend veel leuke dingen aan onze ex missen, zijn er toch ook dingen die we absoluut NIET missen? Vaak gaan we iemand idealiseren als het uit is, en ik heb dat zelf ook erg lang gedaan, terwijl mijn partner allesbehalve perfect was! Misschien is het ook weleens goed om het van de andere kant te bekijken!

De dingen die ik NIET mis:

Ik kan elke avond eten wat ik wil eten zonder zijn gezeur aan te horen van : Dat lust ik niet!

Ik kan uren onder de douche staan, of lekker in bad gaan zonder dat hij loopt te zeiken dat water zo duur is.

Als ik savonds thuis komt, zit er niet iemand chaggerijnig op de bank op me te wachten. (Dat deed hij heel vaak, en als ik hem nu mis als ik savonds thuis kom denk ik daar gewoon aan ipv dat ik mezelf wijs maak dat het zo gezellig was..)

Ik kan de hele dag hetzelfde nummer 100x op repeat zetten.

Er ligt geen druk meer op me wat ik zgn allemaal wel niet zou moeten doen van hem..

Het huis is 10x schoner!

Ik kan misschien over een tijdje wel een hondje nemen! (Wat nooit mocht van hem, en ik al jaren zo graag wil!)
Jee kruimeltje ik doe met je mee, hartstikke goed denken aan de slechte punten!

Wat ik niet mis:

- ik hoef geen kwartier nadat ik klaar was met eten meer op hem te wachten.. jezus wat at ie langzaam

- ik kan kopen wat en waneer IK wil.. hij was en super zuinig en vond bijna nooit het zelfde leuk om te kopen

- ik hoef nooit meer teleurgesteld te zijn omdat ie niet samen wilde uitslapen/ontbijten/douchen/op de bank

- en ik mis ook zeker niet hoe zn haar de laatste maanden zat :D

Zo en nu lekker de stad in.. fijne zondag allemaal en niet te veel piekeren
Wat goed zeg, die lijstjes met NIET dingen...

Ik zit hard te denken, maar ik kan echt nog niks bedenken... snik..

Bedankt voor de emailadressen 4wheels!

Ik ga ze meteen op msn toevoegen!
Oh, ik zou zoveel dingen op kunnen noemen, maar in verband met de herkenbaarheid even alleen de meest belangrijke punten:

- ik mis het niet dat ik alles voor hem moest betalen (hou bakken met geld over nu!);

- ik hoef niet meer te sexen met iemand die alleen aan zijn eigen gerief denkt;

- ik mag douchen zolang als ik wil en als ik op de bank wil hangen, dan hang ik op de bank! Voor mij geldt hetzelfde als wat Porcelina schrijft : ik hoef nooit meer teleurgesteld te zijn omdat ie niet samen wilde uitslapen/ontbijten/douchen/op de bank!

Zou zoooooo graag ook de rest willen opschrijven hier, maar ja!
Goed idee kruimeltje!

Ik mis vooral niet:

- zijn commentaar op alle tvprogramma's die ik leuk vond om te kijken

- zijn commentaar (en de daarop volgende ruzie) als ik (in zijn ogen) even te lang naar een andere man keek

- het stiekeme smsen

- zijn commentaar/wantrouwen als ik met familie of vrienden wilde afspreken

- de toiletbril die altijd omhoog stond

- zijn gezeur dat ik te lang achter de pc zat

- het verantwoording afleggen over waar ik was, met wie, hoelang, waarom etc.

- het commentaar over hoe ik met mijn geld omging

- zijn luie instelling wat betreft een woning en werk zoeken

- de ruzies en de vele jankmomenten

- de (terechte) onzekerheid over de alsmaar aanwezige schaduw van zijn ex

Als ik het zo lees, zat hij vooral veel te zeuren...
Ik doe ook mee!

Wat ik niet mis:

-zijn mini piemel

-zijn gesmak tijdens het eten

-zijn gezeik over zijn twijfels

-mijn onzekerheid door die twijfels

-jankmomenten in bed (laatste weken v relatie)

-zijn gezeik over de tv-programma's die ik leuk vind

-zijn onbegrip t.o vrouwen

-zijn rotzooi die hij mijn huis achterliet

-zijn sporen achterlaten in de wc

Als ik dat nu opschrijf, heb ik mezelf gedwongen om ervoer na te denken en dat verdriet/onzekere gevoel tijdens de relatie is weg... ik wil hem niet terug, maar toch die pijn...
heb heel erg lang zitten nadenken wat ik niet mis maar kan echt niks bedenken.....
Wat ik niet mis zijn geen dingen van praktische aard. Ik heb dat soort irritaties niet gehad. Vind ook nog steeds dat we het erg goed hadden samen...

Maar toch

- niet verder kunnen plannen dan 1 maand,

- niet samen kunnen fantaseren 'als...' ooit samenwonen etc.,

- niet samen op vakantie te zijn gegaan,

- zijn alles onder controle houden,

- zich niet volledig overgeven aan het gevoel,

- zijn bindingsangst...

Ja dat zijn dingen die ik totaal niet zal missen!!!
nou ja, 1 ding dan wat ik niet mis: het onzekere gevoel of ik wel leuk/knap/lief/leuk/aardig/spontaan genoeg was voor hem, weet nu zeker dat ik het niet ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven