Waarom voelen vrouwen zich aangetrokken tot "foute mann

06-03-2018 17:36 1056 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb veel verhalen gelezen over voetballers, rappers en andere beroemde(rijke) mannen. En wat mij opvalt is dat hun vrij gemakkelijk aan vrouwelijke sexpartners komen, dat vrouwen zichzelf vrij makkelijk aanbieden. Waarom vinden vrouwen dat soort mannen aantrekkelijk? Want de kans dat ze een serieuze relatie of willen trouwen met de vrouwen in kwestie, is vrijwel nihil. En geld zullen ze ook niet krijgen, dus wat hebben ze eraan?

Enige die er profijt uit haalt is de man, aangezien die aan zijn trekken komt. Lees zelfs dat minderjarige meiden zichzelf aanbieden aan dat soort mensen. :facepalm:
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
Bombus-Sylvarum schreef:
19-03-2018 19:24
Ik geef les en ik krijg vaak van volwassen studenten te horen waarom ze allerlei zaken niet kunnen. Het eerste wat ik hen aangeef is dat dat me geen reet interesseert. Wat heb je eraan om aan te geven dat je een "rugzakje" hebt in het echte leven? Bovendien zijn het dure woorden (dus halfslachtige etiketten) die mensen graag gebruiken om zaken NIET te doen. Als je dingen NIET doet, dan leer je over het algemeen ook vrij weinig. Dus daarom ontraad ik het mensen om excuses te vinden om zaken NIET te doen, maar naar een motivatie te zoeken om zaken WEL te doen. Juist door je achter etiketten en labels te verschuilen maak je je kleiner dan noodzakelijk is.
Ik ben het er allemaal niet zo mee eens. Jammer dat mensen nog zo denken. En even over deze 'zaak' (ik ken jouw leerlingen niet) TO heeft zich niet achter een label verstopt, hij vroeg zich af of hij misschien autisme kan hebben. En dan kan je gewoon anders zijn, en kunnen dingen lastiger gaan. Dat onderzoeken en er eventueel mee om leren gaan zou dan een goed plan zijn. Dat vind ik niet verstoppen. Hoofd in het zand steken en doen alsof er niks aan de hand is vind ik wel een vorm van verstoppen.
Sereia schreef:
19-03-2018 20:36
Ik ben het er allemaal niet zo mee eens. Jammer dat mensen nog zo denken. En even over deze 'zaak' (ik ken jouw leerlingen niet) TO heeft zich niet achter een label verstopt, hij vroeg zich af of hij misschien autisme kan hebben. En dan kan je gewoon anders zijn, en kunnen dingen lastiger gaan. Dat onderzoeken en er eventueel mee om leren gaan zou dan een goed plan zijn. Dat vind ik niet verstoppen. Hoofd in het zand steken en doen alsof er niks aan de hand is vind ik wel een vorm van verstoppen.
In principe mee eens, maar dan is het nog steeds niet iets waar je je achter kunt verschuilen. Overigens weet ik niet zeker hoe oprecht forumposts in het algemeen zijn, dus ik sta er sowieso iets wantrouwiger tegenover dan jij.
Bombus-Sylvarum schreef:
19-03-2018 20:39
In principe mee eens, maar dan is het nog steeds niet iets waar je je achter kunt verschuilen. Overigens weet ik niet zeker hoe oprecht forumposts in het algemeen zijn, dus ik sta er sowieso iets wantrouwiger tegenover dan jij.
Ik snap ook wel wat jij bedoeld. Het verschilt ook per mens, hoe je om gaat met je problemen, een stoornis. Wat voor een karakter je hebt. Als voorbeeld: Ik heb een angststoornis en ik spreek niet het niet uit wanneer ik angstig ben, ik hou het allemaal in mijn hoofd. Pas wanneer ik echt paniekaanvallen krijg geef ik het (te laat) aan dat het niet ging. Ik vind TO een moeilijk geval en ik weet ook niet goed of het allemaal oprecht is, maar hij komt op mij in ieder geval niet empatisch over. Lijkt me wel een onderzoekje waard. Denk dat een psycholoog hem wel verder zou kunnen helpen, maar volgens mij verstopt hij zich juist liever voor de labels, en niet erachter.
Bombus-Sylvarum schreef:
19-03-2018 19:19
Precies.

Ik vond mezelf niet laatdunkend, dat heb jij er in gefantaseerd. Ik val alleen op slimme, misschien wel een tikkeltje arrogante VWO-meisjes. En aangezien ik niet de enige ben, heb ik er ook wel andere mannen op de impliciete eisen van deze categorie vrouwen zien stuklopen. Verder weet ik uit diezelfde ervaring dat mensen met een lage of hoge opleiding doorgaans (dus niet per definitie) met hele andere zaken in het leven bezig zijn. Dat is niet zozeer laatdunkend doen, maar gewoon een eenvoudig feit constateren die veel mensen waaronder jij gewoon niet graag wilt horen.

Absoluut waar. Mijn moeder heeft het altijd gezegd, en ik vond haar arrogant, maar ze had zo verschrikkelijk gelijk, merk ik nu.

En ja dat zijn nu eenmaal levenslessen die sommige mannen, waaronder TO, wel wat van kunnen leren: meer boeken lezen, discussiëren, redeneren, taalgebruik, humor, niet verbergen achter etiketten als Asperger/Autisme/ADD/ADHD enzovoort en niet onnodig zielig zijn.
Hmmm, ik weet niet of dat helpt hoor. Je kan interesses niet veinzen.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Bombus-Sylvarum schreef:
19-03-2018 19:19
Ik vond mezelf niet laatdunkend, dat heb jij er in gefantaseerd. Ik val alleen op slimme, misschien wel een tikkeltje arrogante VWO-meisjes.

Oh, tuurlijk, leraar en dan vallen op vwo-meisjes.....de hommel als hoofdrolspeler in een #metoo verhaal...... :facepalm:
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
KroegFilosoof schreef:
21-03-2018 09:31
Oh, tuurlijk, leraar en dan vallen op vwo-meisjes.....de hommel als hoofdrolspeler in een #metoo verhaal...... :facepalm:
Uw fantasie slaat op hol. Ik heb nooit een relatie gehad met leerlingen. Maar goed, ik zie uw reactie maar als het toegeven van uw ongelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven