Oplossing buurkat uit tuin houden
maandag 19 maart 2018 om 03:52
Wij hebben altijd erg van onze tuin genoten: veel groen, grasveld met leuk vijvertje met vissen, kikkertjes en salamanders, etc.
Totdat we vorig jaar nieuwe buren kregen met twee Noorse boskatten...
En een daarvan is een echte terror. Hij is de eerste weken al thuisgekomen met een eend, diverse vogeltjes en kikkers, vertelde de buurvrouw. Het is nou eenmaal een jager, vertelde ze doodleuk.
En een uitstekende klimmer, ik heb hem zelfs in vliegende vaart recht tegen de zijmuur van onze garage het garagedak op zien klimmen/springen...
De buren hebben zelf hun tuin helemaal bestraat en onze tuin is zijn territorium en kattenbak geworden. Op blote voeten door het gras lopen is er niet meer bij: Er ligt zeer regelmatig Kattenpoep.
Onze vijver is al een paar keer helemaal leeggeroofd tot mijn verdriet. Ik durf hem nu niet meer te vullen met nieuwe vissen...
De lichtgrijze tuinkussens van onze nieuwe Tuinset hebben we al diverse keren moeten reinigen omdat er allemaal modderige kattenpootjes op stonden.
Ons vogelhuisje met vogelvoederplaats is niet meer ‘bewoond’ geweest sinds de kat er is.
Kortom: onze tuin is niet meer van ons, maar van de kat van de buren...
We hadden voor de vijver al een oplossing: een speciale sproeier die aanspringt als hij beweging detecteert. Maar die slaat ook aan als er vogels willen badderen in de vijver. Verjaagt dus echt alles en het grasveld eromheen is continu zeiknat.
We hebben een heel klein hondje, maar die is banger van de kat dan omgekeerd...
We hebben van die plastic punten (speciaal om katten uit de tuin te houden, kostte nog een aardige duit ook) op onze schutting gemonteerd, maar de kat loopt er gewoon overheen...
Ik heb niets tegen katten, heb zelf vroeger ook katten gehad, maar die bleven in de tuin. En ik snap dan ook echt niet dat mensen hun beestjes zo’n overlast bij anderen laten bezorgen. Ik ruim zelf altijd de poep van mijn hondje op, vind het gewoon smerig dat buurkinderen hier dan in zouden kunnen trappen en ik ben zelf van mening dat niemand last van mijn huisdier zou moeten hebben.
Ben uiteraard al met de buurvrouw meerdere keren wezen praten, maar die zegt alleen maar dat het nou eenmaal een buitenkat is en een jager. En dat ze hem moeilijk binnen kan houden, want dan sloopt hij het huis.
En ik weet het niet meer!
Mijn tuinplezier is echt weg: zelfs nu in de winterkou zit dat beest elke dag in mijn tuin. Hoe krijg ik hem eruit??
Het kan toch niet zo zijn dat ik dit gewoon maar moet accepteren?
Ben echt ten einde raad...
Iemand de gouden tip?
Totdat we vorig jaar nieuwe buren kregen met twee Noorse boskatten...
En een daarvan is een echte terror. Hij is de eerste weken al thuisgekomen met een eend, diverse vogeltjes en kikkers, vertelde de buurvrouw. Het is nou eenmaal een jager, vertelde ze doodleuk.
En een uitstekende klimmer, ik heb hem zelfs in vliegende vaart recht tegen de zijmuur van onze garage het garagedak op zien klimmen/springen...
De buren hebben zelf hun tuin helemaal bestraat en onze tuin is zijn territorium en kattenbak geworden. Op blote voeten door het gras lopen is er niet meer bij: Er ligt zeer regelmatig Kattenpoep.
Onze vijver is al een paar keer helemaal leeggeroofd tot mijn verdriet. Ik durf hem nu niet meer te vullen met nieuwe vissen...
De lichtgrijze tuinkussens van onze nieuwe Tuinset hebben we al diverse keren moeten reinigen omdat er allemaal modderige kattenpootjes op stonden.
Ons vogelhuisje met vogelvoederplaats is niet meer ‘bewoond’ geweest sinds de kat er is.
Kortom: onze tuin is niet meer van ons, maar van de kat van de buren...
We hadden voor de vijver al een oplossing: een speciale sproeier die aanspringt als hij beweging detecteert. Maar die slaat ook aan als er vogels willen badderen in de vijver. Verjaagt dus echt alles en het grasveld eromheen is continu zeiknat.
We hebben een heel klein hondje, maar die is banger van de kat dan omgekeerd...
We hebben van die plastic punten (speciaal om katten uit de tuin te houden, kostte nog een aardige duit ook) op onze schutting gemonteerd, maar de kat loopt er gewoon overheen...
Ik heb niets tegen katten, heb zelf vroeger ook katten gehad, maar die bleven in de tuin. En ik snap dan ook echt niet dat mensen hun beestjes zo’n overlast bij anderen laten bezorgen. Ik ruim zelf altijd de poep van mijn hondje op, vind het gewoon smerig dat buurkinderen hier dan in zouden kunnen trappen en ik ben zelf van mening dat niemand last van mijn huisdier zou moeten hebben.
Ben uiteraard al met de buurvrouw meerdere keren wezen praten, maar die zegt alleen maar dat het nou eenmaal een buitenkat is en een jager. En dat ze hem moeilijk binnen kan houden, want dan sloopt hij het huis.
En ik weet het niet meer!
Mijn tuinplezier is echt weg: zelfs nu in de winterkou zit dat beest elke dag in mijn tuin. Hoe krijg ik hem eruit??
Het kan toch niet zo zijn dat ik dit gewoon maar moet accepteren?
Ben echt ten einde raad...
Iemand de gouden tip?
hova wijzigde dit bericht op 19-03-2018 03:58
3.71% gewijzigd

donderdag 22 maart 2018 om 11:42
Och ja was ook zo, nee, dan is dat niet te doen. He, echt vervelende situatie voor jullie. Dan zou mijn 2e optie schrikdraad spannen zijn. IS wel goed dom dan advies in te winnen bij verkoper, hoeveel draden en waar te spannen, en dat er geen bomen of struiken staan die spanning afvoeren.

donderdag 22 maart 2018 om 13:28
Ik heb ook echt een schijthekel aan al die katten in mijn tuin. Nu hebben we weer draad gespannen boven de schutting, maar net zag ik dat ze er gewoon weer tussendoor springen. Cacaodoppen, sateprikkers, koffiedik, hoge tonenapparaat, het helpt allemaal voor geen meter. En wij maar geld, tijd en energie stoppen in het verjagen van die beesten maar het enige dat helpt is zelf binnen blijven. Tsja. Daar had ik nu net geen huis van een half miljoen voor gekocht.
Ik vind het onderhand echt het allerasociaalste wat je kunt doen, een kat nemen en deze in andermans tuin laten schijten. Wat als ik mijn kind in andermans tuin zijn behoeft liet doen. Dan was de buurt te klein neem ik aan.
Houd *** je kat bij je.
Sorry to, geen tips want ik heb zelf alles al geprobeerd. Ik deel alleen je frustratie.
Ik vind het onderhand echt het allerasociaalste wat je kunt doen, een kat nemen en deze in andermans tuin laten schijten. Wat als ik mijn kind in andermans tuin zijn behoeft liet doen. Dan was de buurt te klein neem ik aan.
Houd *** je kat bij je.
Sorry to, geen tips want ik heb zelf alles al geprobeerd. Ik deel alleen je frustratie.
donderdag 22 maart 2018 om 14:36
Heel duidelijkmade@kate schreef: ↑22-03-2018 13:28Ik heb ook echt een schijthekel aan al die katten in mijn tuin. Nu hebben we weer draad gespannen boven de schutting, maar net zag ik dat ze er gewoon weer tussendoor springen. Cacaodoppen, sateprikkers, koffiedik, hoge tonenapparaat, het helpt allemaal voor geen meter. En wij maar geld, tijd en energie stoppen in het verjagen van die beesten maar het enige dat helpt is zelf binnen blijven. Tsja. Daar had ik nu net geen huis van een half miljoen voor gekocht.
Houd *** je kat bij je.

donderdag 22 maart 2018 om 19:28
Als je de buis ingraaft kan de kat er niet meer uit. En gaat dus op een afschuwelijke wijze dood. Niet doen dus!
Je kan de buis gewoon in je tuin leggen, met wat verf, behangplak of smeerolie inderdaad. Wel je eigen tuinkussens binnenhalen. En als het even kan de kat terugjagen naar de juiste tuin.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-03-2018 14:35
Reden: Quote verwijderd
Reden: Quote verwijderd
27.06% gewijzigd
donderdag 22 maart 2018 om 19:59
Wat een akekige methodes hier...jezus, het beest kan er toch niks aan doen..
Als buurvrouw zo dol op haar kat is zal ze toch echt iets moeten doen aan de overlast. Voordat een of andere psycho het beest wat ergs aandoet.
Snap het overigens wel dat het erg irritant kan zijn...wij hebben zelf 2 katten die alleen overdag een paar uur buiten zijn. Ook hier lopen soms wel piskaters die alles eronder zeiken en lopen te vechten met die mietjes van ons.
Wij wonen wel gunstig, weiland en bos achter ons huis, dus weinig overlast. Alleen rond deze tijd ongecastreerde katers van boerderijen die op vrouwenjacht zijn.
Maar die stroomdraden is nog niet zo goedkoop lijkt me. Je hebt toch ook een stroomklok nodig, en die isolatoren zijn ook best prijzig.
Als buurvrouw zo dol op haar kat is zal ze toch echt iets moeten doen aan de overlast. Voordat een of andere psycho het beest wat ergs aandoet.
Snap het overigens wel dat het erg irritant kan zijn...wij hebben zelf 2 katten die alleen overdag een paar uur buiten zijn. Ook hier lopen soms wel piskaters die alles eronder zeiken en lopen te vechten met die mietjes van ons.
Wij wonen wel gunstig, weiland en bos achter ons huis, dus weinig overlast. Alleen rond deze tijd ongecastreerde katers van boerderijen die op vrouwenjacht zijn.
Maar die stroomdraden is nog niet zo goedkoop lijkt me. Je hebt toch ook een stroomklok nodig, en die isolatoren zijn ook best prijzig.
donderdag 22 maart 2018 om 20:29
Werkelijk misselijkmakend sommige 'tips' die hier gegeven worden waarvan de kat het slachtoffer wordt terwijl de buurvrouw de enige schuldige is en heel makkelijk de overlast die Hova ervaart kan oplossen.
Hopelijk is Hova assertief genoeg om niet meer over zich heen te laten lopen en gaat ze het gesprek met de buurvrouw aan.
Zij en haar buurvrouw zijn volwassen. Dan praat je dingen uit, maakt desnoods ruzie, maar probeer je tot een compromis te komen waarin alle partijen zich kunnen vinden. Kwaad met kwaad vergelden is nooit een oplossing, ik hoop dan ook dat Hova zich niet verlaagt tot het niveau van sommigen hier die de kat wel eens even flink mores willen leren. Te sneu voor woorden gewoon.
Hopelijk is Hova assertief genoeg om niet meer over zich heen te laten lopen en gaat ze het gesprek met de buurvrouw aan.
Zij en haar buurvrouw zijn volwassen. Dan praat je dingen uit, maakt desnoods ruzie, maar probeer je tot een compromis te komen waarin alle partijen zich kunnen vinden. Kwaad met kwaad vergelden is nooit een oplossing, ik hoop dan ook dat Hova zich niet verlaagt tot het niveau van sommigen hier die de kat wel eens even flink mores willen leren. Te sneu voor woorden gewoon.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.

donderdag 22 maart 2018 om 20:48
Helemaal mee eens. Schrik ook van sommige reacties.Calamitycat schreef: ↑22-03-2018 20:29Werkelijk misselijkmakend sommige 'tips' die hier gegeven worden waarvan de kat het slachtoffer wordt terwijl de buurvrouw de enige schuldige is en heel makkelijk de overlast die Hova ervaart kan oplossen.
donderdag 22 maart 2018 om 22:37
Natspuiten heb ik niets tegen.
Van een (corrigerende) tik begrijpen katten echt helemaal niets en daar leren ze ook niets van.
Je stelling dat dieren leren via pijn en eten raakt kant noch wal. Dat laatste heeft namelijk al helemaal niets te maken met de voorbeelden die je noemt. Of je moet bedoelen dat TO brokjes over de schutting moet gooien om de kat huiswaarts te laten keren?
En waarom in hemelsnaam de kat een corrigerende tik willen geven? Het beest volgt gewoon zijn instinct, de tuin van TO is namelijk veel uitdagender dan zijn eigen tegel"tuin". De buurvrouw moet haar verantwoordelijkheid nemen zodat haar kat geen overlast veroorzaakt en dus maatregelen treffen zodat de kat haar tuin niet uit kan, dat is waar het hier om gaat.
Van een (corrigerende) tik begrijpen katten echt helemaal niets en daar leren ze ook niets van.
Je stelling dat dieren leren via pijn en eten raakt kant noch wal. Dat laatste heeft namelijk al helemaal niets te maken met de voorbeelden die je noemt. Of je moet bedoelen dat TO brokjes over de schutting moet gooien om de kat huiswaarts te laten keren?

En waarom in hemelsnaam de kat een corrigerende tik willen geven? Het beest volgt gewoon zijn instinct, de tuin van TO is namelijk veel uitdagender dan zijn eigen tegel"tuin". De buurvrouw moet haar verantwoordelijkheid nemen zodat haar kat geen overlast veroorzaakt en dus maatregelen treffen zodat de kat haar tuin niet uit kan, dat is waar het hier om gaat.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
vrijdag 23 maart 2018 om 10:51
Ja en wie heeft daar de tijd voor?Hamsterweken schreef: ↑22-03-2018 22:49
Dus als TO schrijft dat kat voortdurend in haar tuin zit, op haar tuinset ligt, haar brutaal aan zit te kijken etc maak ik daar vooral uit op dat TO daar veel sneller én consequenter actie op moet ondernemen. Zodra kat ook maar één poot in de tuin zet, meteen natgooien. En blijven herhalen.
Ik snap heel veel tips wel, maar hier werken ze ook niet. En wat als je veel verschillende katten in je tuin hebt (zoals hier)
Ik zou er een dagtaak aan hebben.
Maar ik blijf het zo merkwaardig vinden dat veel mensen het normaal vinden als anderen last hebben van hun huisdier.

vrijdag 23 maart 2018 om 12:07
Zolang je in een buurt woont heb je dit soort problemen. Als de kat van de buurvrouw er niet is komt er wel een nieuwe voor in de plaats. Hier hebben we af en toe ook vreemde katten in de tuin, en last van blaffende honden. Of een overijverige buurman met een takkenversnipperaar....och, en een buurman die te pas en te onpas op de toeter drukt als hij vertrekt of thuiskomt...ook vroeg in de ochtend of laat in de avond. En een buurman die altijd met zijn hoge drukspuit de auto wast, elke zaterdagochtend. Afgelopen eerste kerstdag om half 10 in de ochtend...
Ik bedoel maar..ik probeer me er maar niet teveel aan te storen, maar mensen houden gewoon erg weinig rekening met elkaar helaas.
Ik bedoel maar..ik probeer me er maar niet teveel aan te storen, maar mensen houden gewoon erg weinig rekening met elkaar helaas.

vrijdag 23 maart 2018 om 13:11
Oh ja RockOla ik kan inderdaad meepraten over de andere buurproblemen die je kan ervaren.
Gelukkig loopt het bij mij met een sisser af maar het baart me wel zorgen dat een maatschappij waar het prima is om schijt aan elkaar te hebben blijkbaar de toekomst is
Wat gruwelijk asociaal om jouw huisdier anderen overlast te laten bezorgen. Schijten in je gras, je vissen op eten. Je tuin set bevuilen.
en jij bent dan van de categorie; kleine dingen hou je toch?
werkelijk....
Gelukkig loopt het bij mij met een sisser af maar het baart me wel zorgen dat een maatschappij waar het prima is om schijt aan elkaar te hebben blijkbaar de toekomst is
Wat gruwelijk asociaal om jouw huisdier anderen overlast te laten bezorgen. Schijten in je gras, je vissen op eten. Je tuin set bevuilen.
en jij bent dan van de categorie; kleine dingen hou je toch?
werkelijk....

vrijdag 23 maart 2018 om 13:30
O ja, dat is waar ook.
De katten zijn weer krols. Het was te koud. (Ik zag toevallig dat 20% van de wintersporters het ook wel eens buiten deed.)
Ik vroeg me al af waarom de honden zo heftig aan het blaffen waren.
Sporen in de sneeuw. Het kreng wat hier gevechten heeft in mijn area.
Iedereen denken dat ik de heks met of van die kat ben.
Niet alleen de overlast van andermans katten, maar ook nog straffen in allerlei vormen die op het foute adres worden bezorgd.
(Maar een buur heeft mij gevraagd of het mijn kat was. Grappig dat ik dacht dat het hun kat was.)
Ik ben er dus voor om die kat op te pakken en hem weg te brengen als de echte eigenaar er niet goed op let.
De katten zijn weer krols. Het was te koud. (Ik zag toevallig dat 20% van de wintersporters het ook wel eens buiten deed.)
Ik vroeg me al af waarom de honden zo heftig aan het blaffen waren.
Sporen in de sneeuw. Het kreng wat hier gevechten heeft in mijn area.
Iedereen denken dat ik de heks met of van die kat ben.
Niet alleen de overlast van andermans katten, maar ook nog straffen in allerlei vormen die op het foute adres worden bezorgd.
(Maar een buur heeft mij gevraagd of het mijn kat was. Grappig dat ik dacht dat het hun kat was.)
Ik ben er dus voor om die kat op te pakken en hem weg te brengen als de echte eigenaar er niet goed op let.