Oplossing buurkat uit tuin houden
maandag 19 maart 2018 om 03:52
Wij hebben altijd erg van onze tuin genoten: veel groen, grasveld met leuk vijvertje met vissen, kikkertjes en salamanders, etc.
Totdat we vorig jaar nieuwe buren kregen met twee Noorse boskatten...
En een daarvan is een echte terror. Hij is de eerste weken al thuisgekomen met een eend, diverse vogeltjes en kikkers, vertelde de buurvrouw. Het is nou eenmaal een jager, vertelde ze doodleuk.
En een uitstekende klimmer, ik heb hem zelfs in vliegende vaart recht tegen de zijmuur van onze garage het garagedak op zien klimmen/springen...
De buren hebben zelf hun tuin helemaal bestraat en onze tuin is zijn territorium en kattenbak geworden. Op blote voeten door het gras lopen is er niet meer bij: Er ligt zeer regelmatig Kattenpoep.
Onze vijver is al een paar keer helemaal leeggeroofd tot mijn verdriet. Ik durf hem nu niet meer te vullen met nieuwe vissen...
De lichtgrijze tuinkussens van onze nieuwe Tuinset hebben we al diverse keren moeten reinigen omdat er allemaal modderige kattenpootjes op stonden.
Ons vogelhuisje met vogelvoederplaats is niet meer ‘bewoond’ geweest sinds de kat er is.
Kortom: onze tuin is niet meer van ons, maar van de kat van de buren...
We hadden voor de vijver al een oplossing: een speciale sproeier die aanspringt als hij beweging detecteert. Maar die slaat ook aan als er vogels willen badderen in de vijver. Verjaagt dus echt alles en het grasveld eromheen is continu zeiknat.
We hebben een heel klein hondje, maar die is banger van de kat dan omgekeerd...
We hebben van die plastic punten (speciaal om katten uit de tuin te houden, kostte nog een aardige duit ook) op onze schutting gemonteerd, maar de kat loopt er gewoon overheen...
Ik heb niets tegen katten, heb zelf vroeger ook katten gehad, maar die bleven in de tuin. En ik snap dan ook echt niet dat mensen hun beestjes zo’n overlast bij anderen laten bezorgen. Ik ruim zelf altijd de poep van mijn hondje op, vind het gewoon smerig dat buurkinderen hier dan in zouden kunnen trappen en ik ben zelf van mening dat niemand last van mijn huisdier zou moeten hebben.
Ben uiteraard al met de buurvrouw meerdere keren wezen praten, maar die zegt alleen maar dat het nou eenmaal een buitenkat is en een jager. En dat ze hem moeilijk binnen kan houden, want dan sloopt hij het huis.
En ik weet het niet meer!
Mijn tuinplezier is echt weg: zelfs nu in de winterkou zit dat beest elke dag in mijn tuin. Hoe krijg ik hem eruit??
Het kan toch niet zo zijn dat ik dit gewoon maar moet accepteren?
Ben echt ten einde raad...
Iemand de gouden tip?
Totdat we vorig jaar nieuwe buren kregen met twee Noorse boskatten...
En een daarvan is een echte terror. Hij is de eerste weken al thuisgekomen met een eend, diverse vogeltjes en kikkers, vertelde de buurvrouw. Het is nou eenmaal een jager, vertelde ze doodleuk.
En een uitstekende klimmer, ik heb hem zelfs in vliegende vaart recht tegen de zijmuur van onze garage het garagedak op zien klimmen/springen...
De buren hebben zelf hun tuin helemaal bestraat en onze tuin is zijn territorium en kattenbak geworden. Op blote voeten door het gras lopen is er niet meer bij: Er ligt zeer regelmatig Kattenpoep.
Onze vijver is al een paar keer helemaal leeggeroofd tot mijn verdriet. Ik durf hem nu niet meer te vullen met nieuwe vissen...
De lichtgrijze tuinkussens van onze nieuwe Tuinset hebben we al diverse keren moeten reinigen omdat er allemaal modderige kattenpootjes op stonden.
Ons vogelhuisje met vogelvoederplaats is niet meer ‘bewoond’ geweest sinds de kat er is.
Kortom: onze tuin is niet meer van ons, maar van de kat van de buren...
We hadden voor de vijver al een oplossing: een speciale sproeier die aanspringt als hij beweging detecteert. Maar die slaat ook aan als er vogels willen badderen in de vijver. Verjaagt dus echt alles en het grasveld eromheen is continu zeiknat.
We hebben een heel klein hondje, maar die is banger van de kat dan omgekeerd...
We hebben van die plastic punten (speciaal om katten uit de tuin te houden, kostte nog een aardige duit ook) op onze schutting gemonteerd, maar de kat loopt er gewoon overheen...
Ik heb niets tegen katten, heb zelf vroeger ook katten gehad, maar die bleven in de tuin. En ik snap dan ook echt niet dat mensen hun beestjes zo’n overlast bij anderen laten bezorgen. Ik ruim zelf altijd de poep van mijn hondje op, vind het gewoon smerig dat buurkinderen hier dan in zouden kunnen trappen en ik ben zelf van mening dat niemand last van mijn huisdier zou moeten hebben.
Ben uiteraard al met de buurvrouw meerdere keren wezen praten, maar die zegt alleen maar dat het nou eenmaal een buitenkat is en een jager. En dat ze hem moeilijk binnen kan houden, want dan sloopt hij het huis.
En ik weet het niet meer!
Mijn tuinplezier is echt weg: zelfs nu in de winterkou zit dat beest elke dag in mijn tuin. Hoe krijg ik hem eruit??
Het kan toch niet zo zijn dat ik dit gewoon maar moet accepteren?
Ben echt ten einde raad...
Iemand de gouden tip?
hova wijzigde dit bericht op 19-03-2018 03:58
3.71% gewijzigd

zaterdag 24 maart 2018 om 19:03
Hopen dat het haar niet lukt dus!

De buurvrouw zal die drollen echt niet oprapen! Maar ik vrees ook dat ts te schijterig is om het te vragen. Alles pikken omwille van de lieve vrede.
zaterdag 24 maart 2018 om 19:06
Wat een rot egoïsten zeg! Naar hun eigen katten, naar jullie, naar jullie kat! Inderdaad, waarom moesten die zo nodig katten hebben? Die poep konden ze van mij om de oren krijgen! Echt!Eloa schreef: ↑24-03-2018 15:05Wij hebben ook een soortgelijk probleem. Onze buren die 2 jaar geleden naast ons zijn komen wonen hebben 2 katten en die liggen bijna de hele dag in onze tuin. Ze plassen en poepen erin en als je niet op let wandelen ze zo je woonkamer in als je de deur open laat staan.
Alleen ons probleem is dat we zelf ook een kat hebben. We hebben van die pinnetjes op de schutting gezet en die van ons blijft daardoor gewoon in de tuin. De buurkatten lopen er dus gewoon overheen.. Als ze in onze tuin zijn en onze kat loopt buiten dan nemen ze hem te grazen. Soms is het ook spelen maar meestal gewoon ruzie. Onze kat die het eerst heerlijk vond om buiten in de zo te liggen zit nu liever binnen voor het raam te kijken. Hij is nu zo van slag dat hij zijn behoefte ook buiten doet. Logisch want het is eigenlijk gewoon zijn territorium. Met resultaat een tuin vol met drollen. En ik heb ook nog eens twee kinderen die graag buiten spelen en geregeld naar binnen komen dat ze weer een drolletje hebben gevonden. Net als de TO is onze tuin gewoon niet meer van ons maar van de buurkatten.
Ik heb de buren al eens geconfronteerd maar dan zeggen ze ook last te hebben van onze kinderen en al die drollen zijn gewoon van onze eigen kat. Ook zeggen ze de katten niet binnen te kunnen houden. Is ook onmogelijk want ze zijn zelf van sochtends tot savonds weg en die katten zitten al die tijd gewoon buiten (waarom neem je dan überhaupt en kat denk ik dan) Ik heb al een keer peper op de schutting gestrooid en ze nat gespoten met de tuinslang. De kat vloog toch zeiknat over de schutting en een minuut later stond de buurvrouw rood gloeiend op de stoep waarom ik dat deed want dat was zielig.. Kortom ze geven er helemaal niks om dat een ander last heeft van hun katten en wij moesten niet zo moeilijk doen want als onze kinderen buiten spelen hebben ze er ook last van (?!) Onze kinderen maken nu eenmaal spelend wat herrie (rijden met speelauto’s over de stoep, hebben plezier in het zwembadje etc) maar schreeuwen, schelden en huilen niet. Als we iets over hun katten zeggen krijgen we dit dus altijd terug.
Ik weet nu dus ook echt niet meer wat we moeten doen. We gaan volgend jaar onze tuin aanpakken incl andere schutting en dan komt er stroomdraad op. Tot die tijd zou ik het dus echt niet weten.. We hebben dus zelf een kat dus van die kantwerende planten enzo kan hier dus niet.

maandag 2 april 2018 om 10:20
Mijn buren maken het nog bonter. Ze hebben een kat die voortdurend in onze voortuin poept. Sinds ze hun eigen voortuin opnieuw hebben aangelegd hebben ze hun eigen tuin afgezet met schrikdraad waardoor hun kat nu helemaal bij ons in de voortuin zit en poept. Sindsdien kan ik elke dag de kattendrollen uit mijn tuin scheppen en zo langzamerhand jeuken mijn handen om de drollen op het schepje over de heg te smijten....
Ik heb eerst geprobeerd mijn buurvrouw vriendelijk aan te spreken en te vragen of ze zich realiseerde dat door het schrikdraad haar kat elke dag bij mij poepte. Het antwoord was: “ik zal tegen mijn kat zeggen dat hij niet bij jullie mag poepen maar ik denk niet dat hij ernaar luistert.”
Iemand ervaring met een kattenverjager met ultrasoon geluid?
Ik heb eerst geprobeerd mijn buurvrouw vriendelijk aan te spreken en te vragen of ze zich realiseerde dat door het schrikdraad haar kat elke dag bij mij poepte. Het antwoord was: “ik zal tegen mijn kat zeggen dat hij niet bij jullie mag poepen maar ik denk niet dat hij ernaar luistert.”
maandag 2 april 2018 om 10:32
Wat een asociaal mens zeg. Smijt die drollen gewoon lekker terug.Bloemnon schreef: ↑02-04-2018 10:20Mijn buren maken het nog bonter. Ze hebben een kat die voortdurend in onze voortuin poept. Sinds ze hun eigen voortuin opnieuw hebben aangelegd hebben ze hun eigen tuin afgezet met schrikdraad waardoor hun kat nu helemaal bij ons in de voortuin zit en poept. Sindsdien kan ik elke dag de kattendrollen uit mijn tuin scheppen en zo langzamerhand jeuken mijn handen om de drollen op het schepje over de heg te smijten....
Ongelooflijk zeg.

maandag 2 april 2018 om 13:09
Wel over gelezen. Sommige mensen en kinderen kunnen net als de katten slecht tegen dat geluid. Zit op een hoge frequentie.
Er moet dus wel e.e.a. terug te vinden zijn. Is ook maar de vraag of het 100% wel tegen kat en niet meer bijeffecten heeft.
maandag 2 april 2018 om 19:52
Collega had ook extreme overlast van een kat. Brutaal beest dat ook andere buren voor schade zorgde oa mensen met vogels en dure vissen. Beest ging in de zomer ook gewoon naar binnen. Niet fijn als jij je huis hebt aangepast vanwege zware allergie van je kind. Verder sprong hij op auto's (lekker warm) die vol krassen zaten. Buren ontkenden (niet mijn kat) of kwamen met onzinnige oplossingen (prut in de tuin spoelt weg en de kat vloog weg als collega alleen al de tuindeur opende. Bespuiten met water lukte dus niet.
Collega geeft veel geld uit moeten geven aan middelen om andermans jat uit haar tuin te krijgen... Toen haar kleine kinderen opnieuw onder de poepzaten was ze het zat. Ze deelde buurvrouw mee de tuin vol te zetten met lelies. Goedkoop en zeer effectief. Buurvrouw was boos. Maar de kat heeft ze nooit meer gezien...
Een kennis heeft een buurtkat ooit gevangen en ver weg los gelaten. Ook na jaren overlast en kosten. En voor buren niet te achterhalen. Dus ze konden niets tegen kennis doen.
Collega geeft veel geld uit moeten geven aan middelen om andermans jat uit haar tuin te krijgen... Toen haar kleine kinderen opnieuw onder de poepzaten was ze het zat. Ze deelde buurvrouw mee de tuin vol te zetten met lelies. Goedkoop en zeer effectief. Buurvrouw was boos. Maar de kat heeft ze nooit meer gezien...
Een kennis heeft een buurtkat ooit gevangen en ver weg los gelaten. Ook na jaren overlast en kosten. En voor buren niet te achterhalen. Dus ze konden niets tegen kennis doen.

maandag 2 april 2018 om 20:05
Die Lelies zijn interessant. Kan je die ook in potten doen? Heb je een plaatje?evelien2010 schreef: ↑02-04-2018 19:52TEKST weg gelaten . Ze deelde buurvrouw mee de tuin vol te zetten met lelies. Goedkoop en zeer effectief. Buurvrouw was boos. Maar de kat heeft ze nooit meer gezien...
TEKST weg gelaten
Maar ik lees het hier op wikipedia. https://nl.wikipedia.org/wiki/Lelie_(geslacht)
Welke lelie groeit het best? Is het minst gevoelig?
Is bedoeld voor een perk om te beperken en dus zou het geen probleem moeten zijn.
Heeft iemand een idee?
maandag 2 april 2018 om 20:17
Mooi dat ik alles bij haar in de voortuin kieper, wat een lakse houding johBloemnon schreef: ↑02-04-2018 10:20Mijn buren maken het nog bonter. Ze hebben een kat die voortdurend in onze voortuin poept. Sinds ze hun eigen voortuin opnieuw hebben aangelegd hebben ze hun eigen tuin afgezet met schrikdraad waardoor hun kat nu helemaal bij ons in de voortuin zit en poept. Sindsdien kan ik elke dag de kattendrollen uit mijn tuin scheppen en zo langzamerhand jeuken mijn handen om de drollen op het schepje over de heg te smijten....
maandag 2 april 2018 om 20:21
De lelie is een vaste plant. Een x planten is genoeg, ze blijven terug komen. Ik had ze op het vorige adres ook in het bloemperk staan. Ze doen het heel rijkelijk. Je hebt ze in allerlei kleuren, dus gewoon kiezen wat je mooi vindt.Pumps_italiaans schreef: ↑02-04-2018 20:05Die Lelies zijn interessant. Kan je die ook in potten doen? Heb je een plaatje?
Maar ik lees het hier op wikipedia. https://nl.wikipedia.org/wiki/Lelie_(geslacht)
Welke lelie groeit het best? Is het minst gevoelig?
Is bedoeld voor een perk om te beperken en dus zou het geen probleem moeten zijn.
Heeft iemand een idee?
Maar waarschuw je buurvrouw wel eerst effe he.

maandag 2 april 2018 om 22:04
Wat een aso oplossing, de kat is hier de dupe van ipv de eigenaar.evelien2010 schreef: ↑02-04-2018 19:52Collega had ook extreme overlast van een kat. Brutaal beest dat ook andere buren voor schade zorgde oa mensen met vogels en dure vissen. Beest ging in de zomer ook gewoon naar binnen. Niet fijn als jij je huis hebt aangepast vanwege zware allergie van je kind. Verder sprong hij op auto's (lekker warm) die vol krassen zaten. Buren ontkenden (niet mijn kat) of kwamen met onzinnige oplossingen (prut in de tuin spoelt weg en de kat vloog weg als collega alleen al de tuindeur opende. Bespuiten met water lukte dus niet.
Stoer hoor.

maandag 2 april 2018 om 22:16
Nou, er lopen hier katten waarvan niemand weet van wie ze zijn.iones schreef: ↑02-04-2018 20:21De lelie is een vaste plant. Een x planten is genoeg, ze blijven terug komen. Ik had ze op het vorige adres ook in het bloemperk staan. Ze doen het heel rijkelijk. Je hebt ze in allerlei kleuren, dus gewoon kiezen wat je mooi vindt.
Maar waarschuw je buurvrouw wel eerst effe he.
Ze denken dat het de mijne zijn, maar ik heb er alleen maar ook last van.
Misschien krijg ik dan een reactie van een buurvrouw die gaat klagen over die lelies vanwege haar katten.

maandag 2 april 2018 om 22:22

maandag 2 april 2018 om 23:21
Gelezen op wikipedia. Zou dit dan niet een middel zijn om de katten niet verder te laten komen dan zo'n plant?Katten
Katten houden van kattenkruid. Ze lijken erdoor te worden gedrogeerd. Elke kat reageert op zijn eigen manier op kattenkruid. Nadat ze de geur ervan hebben opgesnoven of van de plant hebben gegeten, rollen sommigen zich dramatisch miauwend of jankend over de grond, schurken ze tegen de plant aan of blijven ze onbeweeglijk staan met een doffe blik in de ogen. Soms bedekt het derde ooglid het oog. Kwijlen en spinnen komt ook voor. Na tien à vijftien minuten is de "betovering" verbroken.

maandag 2 april 2018 om 23:34
Ben jij ook zo’n asociale kattenbezitter?Amant schreef: ↑02-04-2018 22:22In tegenstelling tot wat de wet schijnt te zeggen ben ik niet van mening dat katten een eigenaar hebben. Oftewel; of je zorgt er zelf voor dat die beesten je tuin niet meer in kunnen komen of je accepteert dat je niet net kunt doen alsof je op een eiland woont.
Je mag zelf kiezen.

dinsdag 3 april 2018 om 13:03
Wat een onzin verhaal zeg.... Een kat is een huisdier en heeft een eigenaar die verantwoordelijk is voor zijn of haar dier.
Zou wat zijn als iemand zo'n dier koopt en gewoon los laat lopen zonder ernaar om te kijken. En dat hij dan overal in de buurt gaat eten/slapen/wordt verzorgd etc.
Los lopende katten zonder eigenaar worden trouwens gevangen en belanden in het asiel. Als ze niet worden opgehaald of een nieuwe eigenaar vinden worden ze vaak afgemaakt. En je kunt katten echt gewoon opvoeden! Het zijn slimme dieren die genoeg kunnen leren.
Als eigenaar ben jij dus ook verantwoordelijk voor de schade die een kat aanricht bij een ander. En ben je verantwoordelijk voor het voorkomen van overlast en schade bij een ander.
Verder vraag ik mij altijd af waarom het wel erg is als een kat wordt beperkt in zijn vrijheid of iets oploopt. Maar waarom dit niet erg is voor andere dieren (vissen, vogels, knaagdieren etc) die het slachtoffer zijn van die kat. Deze dieren hebben ook eigenaren die gek zijn met hun dier!
Zou wat zijn als iemand zo'n dier koopt en gewoon los laat lopen zonder ernaar om te kijken. En dat hij dan overal in de buurt gaat eten/slapen/wordt verzorgd etc.
Los lopende katten zonder eigenaar worden trouwens gevangen en belanden in het asiel. Als ze niet worden opgehaald of een nieuwe eigenaar vinden worden ze vaak afgemaakt. En je kunt katten echt gewoon opvoeden! Het zijn slimme dieren die genoeg kunnen leren.
Als eigenaar ben jij dus ook verantwoordelijk voor de schade die een kat aanricht bij een ander. En ben je verantwoordelijk voor het voorkomen van overlast en schade bij een ander.
Verder vraag ik mij altijd af waarom het wel erg is als een kat wordt beperkt in zijn vrijheid of iets oploopt. Maar waarom dit niet erg is voor andere dieren (vissen, vogels, knaagdieren etc) die het slachtoffer zijn van die kat. Deze dieren hebben ook eigenaren die gek zijn met hun dier!
dinsdag 3 april 2018 om 15:21
Hoe kom je hierbij? Dat asieldieren worden geëuthanaseerd als ze niet (snel) worden opgehaald is pertinent niet waar. Alle asielen hebben een niet-inslaapbeleid. Alleen als een dier ernstig ziek is of dermate agressief dat dit een gevaar oplevert voor de medewerkers kan worden besloten te laten inslapen. En dan nog moet dit worden beoordeeld door een dierenarts en de euthanasiecommissie van het dierenasiel. Sommige dieren zitten jarenlang in het asiel tot er een nieuwe eigenaar wordt gevonden maar dat is absoluut geen reden om het dier zomaar te laten inslapen!evelien2010 schreef: ↑03-04-2018 13:03Wat een onzin verhaal zeg.... Een kat is een huisdier en heeft een eigenaar die verantwoordelijk is voor zijn of haar dier.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.