Werk & Studie alle pijlers

Doktersassistente worden

22-03-2018 14:52 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb een hele leuke baan bij een leuk bedrijf en hoop daar nog lang te werken. Maar met het oog op de toekomst ben ik eens aan het rondkijken naar iets anders. Ik ben 55 jaar en zoals het er nu voor staat zal ik moeten werken tot mijn 68ste. Niks mis mee maar ik moet ervoor in de auto, eindje rijden. Het zal wel fijner zijn als ik in mijn eigen woonplaats zou kunnen werken tzt. Wat ik al mijn hele leven zou willen is doktersassistente worden, maar nooit wat mee gedaan want ik heb een hele leuke baan. Is hier iemand die doktersassistente is geworden op latere leeftijd? Ik heb al eens gekeken bij studie centra maar zie dat dat eigenlijk alleen gericht is op jongeren. LOI heb ik gekeken maar zie daar slechte recensies.
Hoezo gericht op jongeren?
NIPA staat goed aangeschreven in die wereld.
Ik zou proberen om te kijken of je je droom alsnog kunt verwezenlijken. Niet dat je straks alsnog spijt krijgt. Succes!
Ik werk in een ziekenhuis als doktersassistente en daar zijn meerdere dames die al wat ouder zijn en de opleiding doen. Als je het wat lijkt zou ik er zeker voor gaan. Houd er wel rekening mee dat er ook een stage is verbonden aan de opleiding. Succes. Het is een leuke opleiding. Volgems mij doen zij de opleidjng via het NTI.
Ik was begin 40 toen ik met de opleiding begon en ik werk nu al jaren bij een praktijk, zeer naar mijn zin. We hebben echter net een nieuwe collega die net 60 is geworden, net klaar met de opleiding maar zij heeft wel erg veel moeite om de dingen op te pakken. Dat kan aan haar karakter liggen maar zal ook wel een beetje met de leeftijd te maken hebben. Ik weet niet wat voor werk je nu doet maar het werk kan echt heel hectisch zijn en je moet snel kunnen schakelen. ik heb de opleiding via LOI gedaan maar je leert het meeste echt in de praktijk.
Mocht je besluiten om de opleiding te gaan volgen, succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven