Zwanger worden eind 2017/begin 2018
maandag 30 oktober 2017 om 10:33
Hoi!
De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.
Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).
Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.
Zwanger!!!:
Roffa38, Stippeltjesbehang
De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.
Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).
Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.
| Naam | Leeftijd | 1e/2e/3e kindje | Ronde | NOD |
|---|---|---|---|---|
| eneriirene | 29 | 1e kindje | ronde 9 | 2-7 |
| Stippeltjesbehang | 36 | 1e kindje | ronde .. | 12-7 |
| theemonster | 30 | 1e kindje | ronde 5 | 17-4 |
| Roffa38 | 38 | 1e kindje | ronde 5 | 17-5 |
| Yogayup | 36 | 1e kindje | ronde 5 | 20-5 |
| Theepoes | 30 | 3e kindje | ronde 2 (IUI) | 18-2 |
| Pennelopeeeee | 24 | 1e kindje | ronde 5 | 2-4 |
Zwanger!!!:
| Naam | Leeftijd | 1e/2e/3e kindje | 1e echo | UD |
|---|---|---|---|---|
| Jade_1982 | 35 | 2e - zoon 15 mnd | 20-7-2018 | |
| Koekie27 | 33 | 2e - dochter 15 mnd | 2-8-2018 | |
| Rose-87 | 30 | 2e - dochter 1 | 21-8-2018 | |
| Vlammetje-1 | 32 | 2e - dochter 2 | 22-2 | 15-9-2018 |
| Elle_86 | 31 | 2e - zoon 1 | 2-2 | 21-9-2018 |
| Vievie_abc | 32 | 2e - zoon 1 | 12-2 | 23-9-2018 |
| Kaatje1988 | 29 | 2e kindje | 16-10-2018 | |
| Bella15 | 31 | 2e kindje | 27-3 | 6-11-2018 |
| Merl0t | 31 | 1e kindje | 9-4 | 17-11-18 |
| Femme | 30 | 2e kindje | 1-5 | 12-12-18 |
| Roos7 | 28 | 1e kindje | .... | 14-12-18 |
| Donderwolkje | 28 | 1e kindje | 19-6 | 30-1-18 |
| Yogayup | 36 | 1e kindje | …... | 27-1-18 |
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
zondag 18 maart 2018 om 18:06
Stippeltjes, lief dat je het vraagt. Het is gelukkig bij 1 keer een heel klein beetje oud bloed gebleven. Omdat ik dit bij mijn dochter ook had probeer ik het wel te relativeren. Balen zeg dat je weer ongesteld bent geworden. Dat gevoel herken ik wel een beetje. Ik denk vaak waarom zou het nu wel goed gaan of waarom zou ons kindje nu wel helemaal gezond zijn. Dat komt ook wel door alles wat je mee maakt en vooral toch ook wat je allemaal leest en hoort. Ik heb ook al meerdere keren eraan gedacht om te stoppen met het forum. Juist omdat je daardoor veel meer leest.
@loeloe, ik heb een LF van 8 of 9 dagen. En ik ben nu voor de 4de keer zwanger. Dus het kan zeker.
@loeloe, ik heb een LF van 8 of 9 dagen. En ik ben nu voor de 4de keer zwanger. Dus het kan zeker.
maandag 19 maart 2018 om 11:28
@Bella wat een opluchting dat het maar een kleine/oude bloeding was.
@Roos he wat verwarrend. Toch misschien een testje er tegenaan gooien om het zeker te weten?
@Roffa succes op het wachtbankje!
@Dawn drie dagen voor je ovulatie seks is niet onmogelijk om zwanger mee te worden. Maar ik snap dat het frustrerend is om telkens "langs je ovulatie te vrijen". Ik duim voor je dat het deze maand voldoende is.
@Stippeltjes
. Je gevoel is heel herkenbaar hoor. Zeker nu we een half jaartje bezig zijn, lijkt het allemaal heel ver van m'n bed. Misschien komt dat ook omdat er geen logica aan vast te knopen is. zaadje+eitje=baby zou je denken, dus als het tot nu toe niet lukte, waarom zou het deze ronde wel goed gaan dan? We moeten met z'n allen flink geduld hebben ben ik bang...
@Loeloe ik heb geen ervaring met tarwekiemolie, maar als het verder geen kwaad kan, zou ik het zeker proberen. Je weet maar nooit... Al hoor ik dus vanuit meerdere kanten dat een korte LF geen probleem hoeft te zijn, dus er is goede hoop
@Roos he wat verwarrend. Toch misschien een testje er tegenaan gooien om het zeker te weten?
@Roffa succes op het wachtbankje!
@Dawn drie dagen voor je ovulatie seks is niet onmogelijk om zwanger mee te worden. Maar ik snap dat het frustrerend is om telkens "langs je ovulatie te vrijen". Ik duim voor je dat het deze maand voldoende is.
@Stippeltjes
@Loeloe ik heb geen ervaring met tarwekiemolie, maar als het verder geen kwaad kan, zou ik het zeker proberen. Je weet maar nooit... Al hoor ik dus vanuit meerdere kanten dat een korte LF geen probleem hoeft te zijn, dus er is goede hoop
maandag 19 maart 2018 om 21:03
Pennelope is terug van weggeweest. Er Js veel gebeurt in de afgelopen weken, promotie gemaakt op m’n werk, verhuisd, een nieuw huisdier geadopteerd.. noem maar op. Helaas ook nog eens ongesteld en gelukkig 0,0 klachten gehad bij m’n menstruatie. M’n nieuwe NOD is 2 april, ronde 5. Van het weekend heb ik voor het eerst m’n ei gevoeld. Zaterdagochtend werd ik wakker met een beetje buikpijn, raar klein krampje. Toch weer in slaap gevallen en toen ik wakker werd een beetje slijm verloren. Ik was nieuwsgierig en heb meteen een ovulatietest gedaan, en ja hoor deze liep meteen positief op! Zaterdag, zondag en vanmorgen optimaal gebruik gemaakt van het moment, ik ben benieuwd!!
woensdag 21 maart 2018 om 11:00
@ Bella, ik snap dat je je daar zorgen om maakt! Gelukkig heb je een goede echo gehad. Probeer er lekker van te genieten.
@Stippeltjesbehang, ik begrijp hoe je je voelt... Ik heb ook het gevoel dat het voor ons niet vanzelfsprekend is. In mijn familie zijn ook veel miskramen geweest en zelfs vroeggeboortes die het helaas niet gehaald hebben. Mijn man is iets ouder dan ik (hij is 40) en dat geeft toch wel wat druk. Als het ons op de natuurlijke manier niet lukt om kinderen te krijgen, dan willen we graag adopteren. We kunnen ons namelijk echt niet indenken dat we kinderloos door het leven zouden moeten. Helaas is adopteren vanaf 41 jaar niet meer zo makkelijk en kun je alleen kindjes adopteren die wat ouder zijn, wat voor mij dan weer wat te oud is (ik ben 28). Vriendinnen om me heen beginnen nu allemaal net met zwanger worden, en dan zou ik opeens een kindje hebben van bijvoorbeeld 6 jaar. Dat voelt alsof het niet klopt. Dus we houden hoop!
Probeer het een beetje los te laten. Vaak hoor je dat wanneer iemand het wat meer los laat, het opeens wel lukt! Het komt vast allemaal goed, maar deel vooral je gevoelens en de rottige momenten hier
Laat je niet gek maken!
@Yogayup, ik heb precies hetzelfde! Ik heb altijd geroepen dat ik nooit een decemberkindje wilde. Een onhandige maand en ook een beetje zielig ofzo was mijn gedachte. Maar 1x per jaar cadeautjes (verjaardag + sinterklaas) en iedereen druk. Maar nu we er al een tijdje mee bezig zijn om zwanger te worden merk ik dat het me niet zoveel meer uitmaakt. We willen een baby, en wanneer maakt niet uit. Hoe we het verder oplossen zien we dan wel weer. Een vriendin van mij is op 5 december jarig, en vierde altijd de halve verjaardag, dus in de zomer. Best een leuke oplossing! Dat kun je met kerst natuurlijk ook doen, dan ben je alsnog een beetje een zomer moeder
@Merl0t, gefeliciteerd! Geniet van je zwangerschap, ondanks dat je je niet lekker voelt.
Hou vol meiden! Als we hier over een jaar terugkijken, dan zijn we vast allemaal zwanger! (Of allang bevallen natuurlijk)
@Stippeltjesbehang, ik begrijp hoe je je voelt... Ik heb ook het gevoel dat het voor ons niet vanzelfsprekend is. In mijn familie zijn ook veel miskramen geweest en zelfs vroeggeboortes die het helaas niet gehaald hebben. Mijn man is iets ouder dan ik (hij is 40) en dat geeft toch wel wat druk. Als het ons op de natuurlijke manier niet lukt om kinderen te krijgen, dan willen we graag adopteren. We kunnen ons namelijk echt niet indenken dat we kinderloos door het leven zouden moeten. Helaas is adopteren vanaf 41 jaar niet meer zo makkelijk en kun je alleen kindjes adopteren die wat ouder zijn, wat voor mij dan weer wat te oud is (ik ben 28). Vriendinnen om me heen beginnen nu allemaal net met zwanger worden, en dan zou ik opeens een kindje hebben van bijvoorbeeld 6 jaar. Dat voelt alsof het niet klopt. Dus we houden hoop!
Probeer het een beetje los te laten. Vaak hoor je dat wanneer iemand het wat meer los laat, het opeens wel lukt! Het komt vast allemaal goed, maar deel vooral je gevoelens en de rottige momenten hier
@Yogayup, ik heb precies hetzelfde! Ik heb altijd geroepen dat ik nooit een decemberkindje wilde. Een onhandige maand en ook een beetje zielig ofzo was mijn gedachte. Maar 1x per jaar cadeautjes (verjaardag + sinterklaas) en iedereen druk. Maar nu we er al een tijdje mee bezig zijn om zwanger te worden merk ik dat het me niet zoveel meer uitmaakt. We willen een baby, en wanneer maakt niet uit. Hoe we het verder oplossen zien we dan wel weer. Een vriendin van mij is op 5 december jarig, en vierde altijd de halve verjaardag, dus in de zomer. Best een leuke oplossing! Dat kun je met kerst natuurlijk ook doen, dan ben je alsnog een beetje een zomer moeder
@Merl0t, gefeliciteerd! Geniet van je zwangerschap, ondanks dat je je niet lekker voelt.
Hou vol meiden! Als we hier over een jaar terugkijken, dan zijn we vast allemaal zwanger! (Of allang bevallen natuurlijk)
donderdag 22 maart 2018 om 00:34
WoW, dat klinkt als een heftige periode. Van harte met alle nieuwe dingen! En hopelijk is het raakPennelopeeeee schreef: ↑19-03-2018 21:03Pennelope is terug van weggeweest. Er Js veel gebeurt in de afgelopen weken, promotie gemaakt op m’n werk, verhuisd, een nieuw huisdier geadopteerd.. noem maar op. Helaas ook nog eens ongesteld en gelukkig 0,0 klachten gehad bij m’n menstruatie. M’n nieuwe NOD is 2 april, ronde 5. Van het weekend heb ik voor het eerst m’n ei gevoeld. Zaterdagochtend werd ik wakker met een beetje buikpijn, raar klein krampje. Toch weer in slaap gevallen en toen ik wakker werd een beetje slijm verloren. Ik was nieuwsgierig en heb meteen een ovulatietest gedaan, en ja hoor deze liep meteen positief op! Zaterdag, zondag en vanmorgen optimaal gebruik gemaakt van het moment, ik ben benieuwd!!
donderdag 22 maart 2018 om 13:00
Het is beduidend rustiger op dit topic de laatste tijd. Ik ben zelf ook minder actief, want druk op het werk en weinig te melden. Wat wel leuk is: ik vlieg vandaag naar Nederland voor het eerst sinds de emigratie. De koffer is nog niet gepakt, maar daar heb ik nog zeeën van tijd voor. Dit betekent ook dat mijn NOD in deze week valt! In de tabel staat het op 20/3, maar volgens mij is het eerder 25/3 door mijn rara cyclus van vorige maand.
We zien het wel en we willen evt pas testen op de 29e, de verjaardag van mijn moeder. We slapen dan ook bij ze. Maar ik weet het nog niet zeker. Nog even wachtbanken dus!
We zien het wel en we willen evt pas testen op de 29e, de verjaardag van mijn moeder. We slapen dan ook bij ze. Maar ik weet het nog niet zeker. Nog even wachtbanken dus!
donderdag 22 maart 2018 om 20:02
Yoga je hebt helemaal gelijk. Ik denk dat de zwangeren meer meeschrijven in een uitgerekend topic en de niet zwangeren tabel is niet meer up to date volgens mij. Een deel daarvan leest ook alleen maar mee.
Wat leuk dat je in Nederland bent! Heb je nog wat besloten over t evt vast aanschaffen van babyspul? Ik zou je nod nog even rustig af proberen te wachten. Hoe mooi zou t zijn om je moeder te verrassen op haar verjaardag!
Ik lees morgen even bij!
Wat leuk dat je in Nederland bent! Heb je nog wat besloten over t evt vast aanschaffen van babyspul? Ik zou je nod nog even rustig af proberen te wachten. Hoe mooi zou t zijn om je moeder te verrassen op haar verjaardag!
Ik lees morgen even bij!
donderdag 22 maart 2018 om 21:41
Het is hier idd heel rustig! En jammer dat de tabel niet up to date is (no offense hoor vlammetje!), maar ik vind het leuk om te volgen en zelf up to date te blijven.
Ik vind het echt zo flauw dat een cyclus niet 5 dagen is ofzo :p Ik heb hier zo onwijs geen geduld voor dat mijn NOD pas op 6 april ligt....
Yogayup, wat spannend zeg!
Ik vind het echt zo flauw dat een cyclus niet 5 dagen is ofzo :p Ik heb hier zo onwijs geen geduld voor dat mijn NOD pas op 6 april ligt....
Yogayup, wat spannend zeg!
donderdag 22 maart 2018 om 23:58
Ik snap dat helemaal dat als je zwanger bent, hier minder actief wordt ook.
En ja, spannende week! We hebben zaterdag een bruiloft en ik twijfel of ik daarvoor een test moet doen of niet. Voordeel: ik weet of ik wel of niet zwanger ben (mogelijk)
Nadeel: mijn vrienden gaan denk ik in de gaten houden of ik drink en ik ben dan wel heul heul pril zwanger.
@donderwolkje: ik woon op Curacao
@roos: ik twijfel: als ik zwanger ben wel. Anders voelt het toch een beetje als jinxen...
Verder heb ik de hele week al een hoge temperatuur (37,6), dus ik vind het nu toch extra spannend. Ik heb niet de hele cyclus getemperatuurd, dus het kan ook een rare week zijn.
En ja, spannende week! We hebben zaterdag een bruiloft en ik twijfel of ik daarvoor een test moet doen of niet. Voordeel: ik weet of ik wel of niet zwanger ben (mogelijk)
Nadeel: mijn vrienden gaan denk ik in de gaten houden of ik drink en ik ben dan wel heul heul pril zwanger.
@donderwolkje: ik woon op Curacao
@roos: ik twijfel: als ik zwanger ben wel. Anders voelt het toch een beetje als jinxen...
Verder heb ik de hele week al een hoge temperatuur (37,6), dus ik vind het nu toch extra spannend. Ik heb niet de hele cyclus getemperatuurd, dus het kan ook een rare week zijn.
vrijdag 23 maart 2018 om 07:22
Yogayup, spannend! Het klinkt veel belovend met die hoge temperatuur!
Succes met wachten nog even. En dan zou ik toch wel voor de bruiloft gaan testen. Weet je iig waar je aan toe bent.
En veel plezier natuurlijk in Nederland!
Ik ben even wat minder aanwezig. Ik merk dat het er toch wel inhakt allemaal. En dat ik dan weer met een prik of echo kom, is voor jullie ook niet zo interessant om te lezen. Verder gebeurt er hier weinig. Ik leef nu van menstruatie naar echo naar behandeling naar wachtbank (and again, autocorrect maakt er slachtbank van, hoe toepasselijk haha).
Maar ik lees en leef wel mee hier!
Succes met wachten nog even. En dan zou ik toch wel voor de bruiloft gaan testen. Weet je iig waar je aan toe bent.
En veel plezier natuurlijk in Nederland!
Ik ben even wat minder aanwezig. Ik merk dat het er toch wel inhakt allemaal. En dat ik dan weer met een prik of echo kom, is voor jullie ook niet zo interessant om te lezen. Verder gebeurt er hier weinig. Ik leef nu van menstruatie naar echo naar behandeling naar wachtbank (and again, autocorrect maakt er slachtbank van, hoe toepasselijk haha).
Maar ik lees en leef wel mee hier!
vrijdag 23 maart 2018 om 07:58
Hey meiden!
Ik lees en leef nog steeds met jullie mee. Reageren doe ik wat minder. De meeste zwangeren schrijven in een fb-groep en het voelt ook een beetje ‘niet op mijn plek’ om in een ‘zwanger worden’ topic verder te schrijven. Maar ik leef nog zeker met jullie mee en hoop op hele mooie zwangerschappen en baby’s voor jullie allemaal!
Ik lees en leef nog steeds met jullie mee. Reageren doe ik wat minder. De meeste zwangeren schrijven in een fb-groep en het voelt ook een beetje ‘niet op mijn plek’ om in een ‘zwanger worden’ topic verder te schrijven. Maar ik leef nog zeker met jullie mee en hoop op hele mooie zwangerschappen en baby’s voor jullie allemaal!
vrijdag 23 maart 2018 om 11:29
Dankjewel vievie
En theepoes:
Ook echo’s en prikken vind ik ‘fijn’ om te lezen. Ik kan mij voorstellen dat het voor jou klinkt als hetzelfde riedeltje en proces van slachtbank. Doe vooral wat voor jou fijn voelt natuurlijk, maar ik lees je graag.
Qua testen: nu twijfel is. Dinsdag is onze shopdag, dus we hebben testdag sowieso al naar voren gehaald. Mocht ik (pril) zwanger zijn, dan willen we misschien toch al wat aanschaffen. In denk dat voorlopig het grootse probleem positie kleding gaat worden. Andere spullen kunnen we vast deels mee laten nemen door het bezoek dat in het najaar gepland staat.
En theepoes:
Ook echo’s en prikken vind ik ‘fijn’ om te lezen. Ik kan mij voorstellen dat het voor jou klinkt als hetzelfde riedeltje en proces van slachtbank. Doe vooral wat voor jou fijn voelt natuurlijk, maar ik lees je graag.
Qua testen: nu twijfel is. Dinsdag is onze shopdag, dus we hebben testdag sowieso al naar voren gehaald. Mocht ik (pril) zwanger zijn, dan willen we misschien toch al wat aanschaffen. In denk dat voorlopig het grootse probleem positie kleding gaat worden. Andere spullen kunnen we vast deels mee laten nemen door het bezoek dat in het najaar gepland staat.
vrijdag 23 maart 2018 om 11:32
Ik heb de tabel weer bijgewerkt. Ik vind het alleen lastig te bepalen wie niet meer meeschrijven. Dus als jullie tips hebben over wie eruit kan dan graag!
Merl0t, jij nog gefeliciteerd!! Wat super!
Hier alles nog steeds ok al blijf ik vrij moe. Komende donderdag weten wij het geslacht van de baby, spannend!
Merl0t, jij nog gefeliciteerd!! Wat super!
Hier alles nog steeds ok al blijf ik vrij moe. Komende donderdag weten wij het geslacht van de baby, spannend!
vrijdag 23 maart 2018 om 16:32
@vlammetje dank voor 't bijwerken. Mijn eerste echo is 9 april en UD 17 nov.
Fijn dat het goed gaat met je. En spannend, het geslacht! Heb je een voorgevoel?
@yogayup, lijkt me heel gek om zo te plannen wanneer je wil shoppen. Gun je een dikke streep! Dan kun je los
@meeschrijven: ik lees nog elke dag mee, leef ook mee, maar heb niet altijd woorden om te schrijven. Hopelijk blijft dit een fijne plek om de weg naar zwanger worden te delen. 't Is iedereen zo gegund!
Fijn dat het goed gaat met je. En spannend, het geslacht! Heb je een voorgevoel?
@yogayup, lijkt me heel gek om zo te plannen wanneer je wil shoppen. Gun je een dikke streep! Dan kun je los
@meeschrijven: ik lees nog elke dag mee, leef ook mee, maar heb niet altijd woorden om te schrijven. Hopelijk blijft dit een fijne plek om de weg naar zwanger worden te delen. 't Is iedereen zo gegund!
Hips, hopsakee en pierlala.