Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik breek even bruut in. Had deze maand een heel moeilijke maand. Het vrijen op de klok en de 'angst' of het wel ging lukken zaten me flink in de weg. Flink hormonaal geweest halverwege m'n cyclus. Ik was er klaar mee. Toch de knoop doorgehakt om ovulatietesten te gaan gebruiken. Dezelfde dag gestart en ik had meteen een lh-piek op de test. Eigenlijk wilde ik deze maand laten voor wat het was. De stress zat me in de weg en ik was niet meer bezig met zwanger worden. Maar m'n cyclus werd wel heel lang. En vandaag, achttien dagen na m'n ovulatie durfde ik te testen. Ik bleef namelijk moe. Viel in slaap op de bank en m'n onderrug deed zeer.

En ja hoor.. Ik ben zwanger! :heart:
Een enorme knalstreep, donkerder dan de controlestreep. Ik ben zo opgelucht en blij. Het is zo bijzonder.
We vertellen het nog aan niemand, pas na de eerste echo vertellen we het eerst aan (stief)dochter. Wilde het graag met jullie delen, als dank voor alle steun door de maanden heen!
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
@Merlot Jaaaaaaa wat leuk!! Gefeliciteerd :cheer:
Alle reacties Link kopieren
:heart: :high5: van harte! Wat heerlijk!
Gefeliciteerd Merlot!!
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa merlot wat fijn! Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel :redrose:
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaa Merlot wat een supernieuws!
Alle reacties Link kopieren
Aaah wat fijn!!! Gefeliciteerd Merlot!
Geweldig nieuws, gefeliciteerd merlot!!!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Merlot!!
Alle reacties Link kopieren
Even een ego post.

Ik ging net naar de wc en er zat wat oud bloed op het papier. Ik zit gelijk weer in de zenuwen 😔. Ik heb dit bij mijn dochter ook meerdere keren gehad maar toch ga je twijfelen. Ik ben zo bang dat het weer mis gaat. En waarom precies in het weekend. Anders had ik de vk kunnen bellen voor een echo.

Verder ben ik onwijs misselijk en super moe. Dus hopenlijk is het gewoon bloed van de innesteling.
Alle reacties Link kopieren
Aaw Bella wat vervelend :hug: als het aanhoudt maandagochtend meteen bellen? Zo naar als je er niks mee kan...
Alle reacties Link kopieren
Hè bella wat schrikken! Hopelijk blijft t hierbij en je kwaaltjes zijn nog goed aanwezig dus dat helpt misschien wel wat?

Ik had gister ineens weer een veeg bruin slijm. Snap er echt niets meer van. Verder nergens last van dus ik ga dr echt niet vanuit toch zwanger te zijn, maar t is zo lastig dat je niet weet waar je aan toe bent. Vandaag is cd9 dus gister maar vast begonnen met t gezellig maken hihi
Deze week t ook met een vriendin gedeeld. Versprak me eigenlijk een beetje, maar eigenlijk is t wel fijn t toch ook live met iemand te kunnen delen. Ze gaan zelf waarschijnlijk ook binnenkort starten met proberen, dus t zou helemaal gaaf zijn om een zwangerschap tegelijk mee te maken :-)
Alle reacties Link kopieren
Hè getsie Bella. Wat een onzekerheid. Had je al een afspraak staan met de vk? Dan zou ik gewoon bellen maar het altijd-te-bereiken-nummer.
Al lees ik ook overal dat oud bloed geen kwaad kan.

Roos, wat dubbel dat de twijfel blijft. Gelukkig ga je alweer richting ovulatie, dan heb je ook weer een doel ipv enkel afwachten.

Ik gun alle wachtende en hard humpende dames ook heel snel een positieve test in handen!
Dank voor alle lieve felicitaties :redrose:
Hips, hopsakee en pierlala.
Ik ga even in meeleesmodus :) nod mag naar 29-03
anoniem_63c248662ca98 wijzigde dit bericht op 18-03-2018 07:22
30.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaa Merlot wat leuk gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden.
Heeeeuuuul lang niks van mij laten horen maar ik volg en lees nog steeds mee met enige regelmaat.
Ik vind het alleen zo lastig en dubbel om te reageren. Mede omdat het hier zo snel raak was en ik het dus ergens unfair vind om daar aan te blijven herinneren door mee te blijven posten.

Ik zie wel een aantal 'nieuwe' zwangeren sinds mijn laatste blik die ik hier worp. Gefeliciteerd meiden!
Hopelijk mogen velen snel volgen!

Bella, wat schrikken dan weer he? Maar groeien van de baarmoeder, een niesbui of flink hoesten (en dus een gesprongen adertje) kan ook wat bloed veroorzaken.
Alle reacties Link kopieren
@ merlot, van harte gefeliciteerd! Wat fijn zeg

@ Bella, bah wat schrikken. Hopelijk is het gewoon wat oud bloed en heb je snel zekerheid

@ roos, ik zou dan toch zo benieuwd zijn of er misschien niet een kleine kans is dat je toch zwanger zou zijn, door het oude bloed. Hoewel cyclussen raar kunnen doen.

Hier op cyclus dag 10. Morgen komt man thuis tot woensdag. Dus ben bang dat we weer geen gebruik kunnen maken van de eisprong :"-( vorige keer was die op dag 17. hopelijk is het dit keer weer later als man er weer is. Ga toch maar weer aan de gang met de ovulatie testen.
Zit wel eens te denken als het iedere keer zo is dat hij er niet is, kunnen we het dan niet beter in laten vriezen ofzo... Maar dan denk ik meer aan als het dit jaar niet is gelukt.
Blijft lastig en frustrerend!
Alle reacties Link kopieren
@Bella hoe gaat het inmiddels?

Ik ben zojuist ongesteld geworden. Heb een flinke jankbui gehad. Voelt even alsof mijn hele lichaam faalt momenteel. Aan de andere kant had ik er natuurlijk ook niet meer heel erg op getekend deze maand. Maar ja, niet op rekenen en niet op hopen blijken toch twee heel andere dingen.

Eigenlijk heb ik altijd al het gevoel gehad dat kinderen krijgen voor mij niet vanzelfsprekend zal zijn. Ik weet niet of dat angst is of voorgevoel. In ieder geval is het nergens op gebaseerd. Soms kan ik mij simpelweg niet voorstellen dat zoiets moois en bijzonders als het krijgen van een kindje voor mij zal zijn weggelegd. Dat vind ik een hele verdrietige gedachte en ik snap niet waar dat nou vandaan komt.
Ik vraag mij af of dit voor anderen herkenbaar is? Hoort dat gevoel er misschien gewoon bij?
@stippetljesbehang, ik ben blij dat je je verhaal deelt. Ik denk er ook zo over. Het is voor mij ook erg lastig. De ene keer kan ik het makkelijker relativeren dan de andere keer. Ik heb die angst ook nog eens omdat ik van die korte cyclussen heb met een tekorte luteale fase. Ik denk dat we toch moeten proberen los te laten....
Alle reacties Link kopieren
@stippel: moeilijk he? En dan hebben we de leeftijd ook niet meer aan onze kant.
Ik had juist gedacht dat ik binnen no time zwanger zou zijn door mijn enorm vruchtbare zusje (en naar nu blijkt schoonzusje), dus dat was even slikken toen dat bij mij niet gelijk raak was. Nu maak in mij nog geen zorgen, maar ik snap wel het gevoel:
Wat als het niet voor mij is weggelegd. Dat gevoel komt vaak direct in mijn menstruatie omhoog en ebt dan langzaam weg.

Ik zag een ander topic: zwanger worden vanaf 2017 en daar was bijna iedereen zwanger. Dat gaf wel even goede hoop.

@loulou: het lijkt mij ook moeilijk om er relaxt in te zitten met zo’n korte luteale fase. Vriendin van ons had dat ook en gelukkig is zij wel moeder van een hele lieve dochter zonder medisch traject (maar wel met geduld).
@yogayup , ja ik ben benieuwd wat het deze cyclus doet. Weet je toevallig hoeveel dagen haar LF was? Ik lees ook verhalen op inet dat mensen zo zwanger waren met 7/8 dagen, echter lees ik ook dat minimaal 10dgn nodig is. Ik wacht deze cyclus af en dan ga ik tarwekiemolie proberen. Misschien helpt dat. Het gestress er over is ook niet helpend.
Alle reacties Link kopieren
Nee, de exacte duur weet ik niet precies, maar wel echt kort. Ze hebben het een jaar geprobeerd en zouden net onderzoeken krijgen toen ze toch spontaan zwanger was.

Over tarwekiem denk ik: baat het niet, dan schaadt het niet. Ikzelf ga kijken of ik iets kan doen met voetreflex bij mijzelf. Sowieso omdat het fijn is (rustgevend en je raakt meer in contact met je lichaam) en omdat je daarnaast nog fysieke voordelen zou kunnen ervaren. Ik heb een mooi boek thuis, dus die pak ik er maar weer bij.
Alle reacties Link kopieren
Stippeltjesbehang schreef:
18-03-2018 15:06

Eigenlijk heb ik altijd al het gevoel gehad dat kinderen krijgen voor mij niet vanzelfsprekend zal zijn. Ik weet niet of dat angst is of voorgevoel. In ieder geval is het nergens op gebaseerd. Soms kan ik mij simpelweg niet voorstellen dat zoiets moois en bijzonders als het krijgen van een kindje voor mij zal zijn weggelegd. Dat vind ik een hele verdrietige gedachte en ik snap niet waar dat nou vandaan komt.
Ik vraag mij af of dit voor anderen herkenbaar is? Hoort dat gevoel er misschien gewoon bij?
Och Stip, ik herken dit zo. Wat ik omschreef in m'n lange post: mijn moed was ook in m'n schoenen gezakt. Ronde 7 kwam er aan en ik dacht alleen maar dat het een ellendige, eindeloze tocht zou worden. Heb zelfs enorme ruzie gemaakt met m'n vriend en geroepen dat ik de stress van zwanger worden niet trok en dat we een maand zouden overslaan enz.
Tegen alle verwachting in, bleek ik nu zwanger. En vriend vroeg, als je nu terugkijkt, vind je dan dat we er lang over hebben gedaan? Ik dacht meteen, nee. Maar toen ik er vorige week nog middenin zat, leek het eindeloos.

Wees mild voor jezelf en je lijf. En ik denk dat het hartstikke goed is om te benoemen wat je voelt, dat geeft je weer even lucht. Sterkte, ik gun het jou en de andere dames die wachten enorm!
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Dawn2 schreef:
17-03-2018 22:35

Hier op cyclus dag 10. Morgen komt man thuis tot woensdag. Dus ben bang dat we weer geen gebruik kunnen maken van de eisprong :"-( vorige keer was die op dag 17.
Even snel gerekend: als je woensdag (dag 14) vrijt, dan kan zijn zaad wel drie dagen in je voortleven. Wie weet tip je dan net je eitje aan!
Snap dat je er moedeloos van wordt. De situatie zit je niet mee.
Hips, hopsakee en pierlala.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven