Werk & Studie alle pijlers

Vergoeding cursus

23-03-2018 22:10 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in de bijstand en volg momenteel een cursus tot sportleraar omdat ik graag ander werk wil gaan doen. Is het mogelijk om de cursuskosten te laten vergoeden door bijzondere bijstand of een andere soort regeling? Ik moet best veel tijd besteden aan mijn opleiding en bijwerken heeft weinig zin omdat deze inkomsten alleen maar gekort zullen worden op mijn uitkering. Ik kom nu maandelijks geld tekort en als ik zo doorga, ga ik schulden opbouwen. Graag wat tips.
anoniem_354529 wijzigde dit bericht op 23-03-2018 22:16
1.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
23-03-2018 23:10
En wat zegt de uitkerende instantie ervan dat jij die cursus volgt?
Zij weten dat ik cursus volg maar hebben nog niks erover gezegd.
Alle reacties Link kopieren
marcusday schreef:
23-03-2018 23:11
Zij weten dat ik cursus volg maar hebben nog niks erover gezegd.
En werken wil je dus niet?
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
23-03-2018 23:12
En werken wil je dus niet?
Ik heb maar 24 uur beschikbaar om te werken, soms minder. 24 uur per week op minimumloon kom ik lager uit dan een uitkering.
Alle reacties Link kopieren
9.000 euro per maand als salaris?
Alle reacties Link kopieren
marcusday schreef:
23-03-2018 23:13
Ik heb maar 24 uur beschikbaar om te werken, soms minder. 24 uur per week op minimumloon kom ik lager uit dan een uitkering.
Dan had je een vak moeten leren en je inkomsten worden dan aangevuld. Je creëert nu alleen maar een gat op je cv.
marcusday schreef:
23-03-2018 23:13
Ik heb maar 24 uur beschikbaar om te werken, soms minder. 24 uur per week op minimumloon kom ik lager uit dan een uitkering.

Die cursus omvat écht 88 uur per week?

16 uur per dag (8 uur slaap) x 7 dagen per week = 112 uur
- 24 uur dat je zogezegd maar kan werken
Alle reacties Link kopieren
Koffielepel schreef:
23-03-2018 23:15
Dan had je een vak moeten leren en je inkomsten worden dan aangevuld. Je creëert nu alleen maar een gat op je cv.
Een vak moeten leren? Daar ben ik nu mee bezig. Ik ben HBO afgestudeerd.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
23-03-2018 23:17
Die cursus omvat écht 88 uur per week?

16 uur per dag (8 uur slaap) x 7 dagen per week = 112 uur
- 24 uur dat je zogezegd maar kan werken
Ik werk niet meer dan 40 uur per week. Ik moet ook een leven hebben.
Alle reacties Link kopieren
marcusday schreef:
23-03-2018 23:17
Een vak moeten leren? Daar ben ik nu mee bezig. Ik ben HBO afgestudeerd.
Dat zegt toch helemaal niks. Jij zit werkloos thuis met een kans op minimumloon, ik verdien bovenmodaal.
Alle reacties Link kopieren
Koffielepel schreef:
23-03-2018 23:19
Dat zegt toch helemaal niks. Jij zit werkloos thuis met een kans op minimumloon, ik verdien bovenmodaal.
Wat heeft wat jij verdient ermee te maken?
marcusday schreef:
23-03-2018 23:19
Ik werk niet meer dan 40 uur per week. Ik moet ook een leven hebben.
Fijn. Dan kan je dus 40 uur aan 't werk.

Een cursusje is namelijk geen werk.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
23-03-2018 23:21
Fijn. Dan kan je dus 40 uur aan 't werk.

Een cursusje is namelijk geen werk.
Dit gesprek loopt nu buiten de kernvraag. Het gaat er meer om valt mijn cursuskosten te vergoeden? Ik wil uiteindelijk werk doen wat 100% bij mij past. In Juni ben ik namelijk klaar.
anoniem_354529 wijzigde dit bericht op 23-03-2018 23:24
26.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
marcusday schreef:
23-03-2018 23:17
Een vak moeten leren? Daar ben ik nu mee bezig. Ik ben HBO afgestudeerd.
Waarom dan een cursus tot trainer doen? Ga met je diploma aan de slag. Of doe cursussen in dezelfde richting om jezelf aantrekkelijker te maken voor werkgevers. Je gaat toch niet op mbo niveau 1/2 werken als je een hbo-briefje hebt liggen..
Lach hard, duik diep, kom terug..
marcusday schreef:
23-03-2018 23:22
Dit gesprek loopt nu buiten de kernvraag.
Jij vraagt achter "bijzondere bijstand" terwijl je dus duidelijk gewoon kan werken.
Die bijstand ga je dus niet krijgen.

Volgende keer beter nadenken over financiën voor je je zomaar in een onbetaalbaar avontuur stort.
Eerst sparen, dan pas allerlei cursussen beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
23-03-2018 23:24
Jij vraagt achter "bijzondere bijstand" terwijl je dus duidelijk gewoon kan werken.
Die bijstand ga je dus niet krijgen.

Volgende keer beter nadenken over financiën voor je je zomaar in een onbetaalbaar avontuur stort.
Het is geen avontuur. Het gaat om serieus omscholing om werk te doen wat meer bij mij past oftwel waar ik blij van word. Ik heb hiervoor gespaard. Toen ik begon met die cursus stond mijn saldo op 9.000 Euro.
anoniem_354529 wijzigde dit bericht op 23-03-2018 23:26
9.43% gewijzigd
Je zit in de bijstand en dan ga je extra kosten creëren door het volgen van een cursusje?
Ik zou die tijd en energie liever stoppen in het zoeken naar een baan.
Alle reacties Link kopieren
marcusday schreef:
23-03-2018 23:13
Ik heb maar 24 uur beschikbaar om te werken, soms minder. 24 uur per week op minimumloon kom ik lager uit dan een uitkering.
Hoe kan het dat je van 40 uur à € 9000,- gaat naar 24 uur á nog geen minimum?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
marcusday schreef:
23-03-2018 23:20
Wat heeft wat jij verdient ermee te maken?
1. Training geven is geen vak of je moet er toevallig erg goed in zijn. Waar ik niet vanuit ga overigens.
2. Jij begint over je HBO papiertje. Die heb ik ook, mooie startkwalificatie maar als je uitzicht hebt op een minimumloon heb je iets verkeerd gedaan in je loopbaan.
3. Dat ik als starter bovenmodaal verdien toont aan dat ik mijn papieren wel weet te gebruiken.
4. Je inkomen wordt aangevuld als jij maar 24 wilt werken (vraag me af of ze daar überhaupt mee akkoord gaan). Ik ken studenten die naast hun ft studie nog meer werken.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
23-03-2018 23:26
Je zit in de bijstand en dan ga je extra kosten creëren door het volgen van een cursusje?
Ik zou die tijd en energie liever stoppen in het zoeken naar een baan.
Een baan die het best bij mij past ja. En die krijg ik niet zondeer certificering.
Alle reacties Link kopieren
-Kia-Ora- schreef:
23-03-2018 23:26
Hoe kan het dat je van 40 uur à € 9000,- gaat naar 24 uur á nog geen minimum?
9000 Euro had ik spaargeld toen ik besloot ik wil andere werk gaan doen.
marcusday schreef:
23-03-2018 23:27
Een baan die het best bij mij past ja. En die krijg ik niet zondeer certificering.
En die certificering haal je maar in je vrije tijd - 's avonds of in 't weekend - als je dat zo belangrijk vind.

Nederland heeft al meegesponsord aan je HBO-diploma.
Wat dus duidelijk weggesmeten geld was, want je doet er niets mee.
Niet nog een keer dus ...
marcusday schreef:
23-03-2018 23:29
9000 Euro had ik spaargeld toen ik besloot ik wil andere werk gaan doen.
Dan heb je dus duidelijk niet lang genoeg gerekend vooraf om te kijken of je de boel wel zou trekken met bijstand + spaargeld.
Pech gehad ... Volgende keer beter budgetteren.
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 23-03-2018 23:31
1.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
marcusday schreef:
23-03-2018 23:29
9000 Euro had ik spaargeld toen ik besloot ik wil andere werk gaan doen.
En dat is nu op?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Als je nou eerst eens zorgt voor voldoende inkomen, ga dan een cursus volgen of beter nog, een opleiding.
Je zegt dat je HBO gedaan hebt, zoek dan een baan in de richting van je studie.

En hoezo denk je een cursus te kunnen doen op kosten van de belastingbetaler?
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
23-03-2018 23:30
En die certificering haal je maar in je vrije tijd - 's avonds of in 't weekend - als je dat zo belangrijk vind.

Nederland heeft al meegesponsord aan je HBO-diploma.
Wat dus duidelijk weggesmeten geld was, want je doet er niets mee.
Niet nog een keer dus ...
Ik zou zulke commentaar niet geven. Je weet niks over mijn arbeidsverleden en die moet ik hier ook niet kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven