Vergoeding cursus
vrijdag 23 maart 2018 om 22:10
Ik zit in de bijstand en volg momenteel een cursus tot sportleraar omdat ik graag ander werk wil gaan doen. Is het mogelijk om de cursuskosten te laten vergoeden door bijzondere bijstand of een andere soort regeling? Ik moet best veel tijd besteden aan mijn opleiding en bijwerken heeft weinig zin omdat deze inkomsten alleen maar gekort zullen worden op mijn uitkering. Ik kom nu maandelijks geld tekort en als ik zo doorga, ga ik schulden opbouwen. Graag wat tips.
anoniem_354529 wijzigde dit bericht op 23-03-2018 22:16
1.08% gewijzigd
zaterdag 24 maart 2018 om 17:04
Je hebt grote kans dat je geen bijstand krijgt omdat je zonder toestemming een cursus doet.
Als je vraagt om een vergoeding vergroot je de pakkans. Hoe dan ook: ga overleggen met je bijstandsconsulent.
zaterdag 24 maart 2018 om 17:20
Een cursus die je zelf thuis kunt doen en dus tijd ook zelf kunt indelen mag altijd. Je mag geen dagopleiding volgen zonder toestemming.