Werk & Studie alle pijlers

Vergoeding cursus

23-03-2018 22:10 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in de bijstand en volg momenteel een cursus tot sportleraar omdat ik graag ander werk wil gaan doen. Is het mogelijk om de cursuskosten te laten vergoeden door bijzondere bijstand of een andere soort regeling? Ik moet best veel tijd besteden aan mijn opleiding en bijwerken heeft weinig zin omdat deze inkomsten alleen maar gekort zullen worden op mijn uitkering. Ik kom nu maandelijks geld tekort en als ik zo doorga, ga ik schulden opbouwen. Graag wat tips.
anoniem_354529 wijzigde dit bericht op 23-03-2018 22:16
1.08% gewijzigd
marcusday schreef:
23-03-2018 23:22
Dit gesprek loopt nu buiten de kernvraag. Het gaat er meer om valt mijn cursuskosten te vergoeden? Ik wil uiteindelijk werk doen wat 100% bij mij past. In Juni ben ik namelijk klaar.
Je hebt grote kans dat je geen bijstand krijgt omdat je zonder toestemming een cursus doet.
Als je vraagt om een vergoeding vergroot je de pakkans. Hoe dan ook: ga overleggen met je bijstandsconsulent.
Doe je een opleiding voor fitnessinstructeur A of B?
Kun je van de belasting aftrekken.
Is best veel werk in maar niet full time,meesten werken 20 uur in een sportschool en vullen dat aan met ZZP personal training.
-jolijn- schreef:
24-03-2018 17:04
Je hebt grote kans dat je geen bijstand krijgt omdat je zonder toestemming een cursus doet.
Als je vraagt om een vergoeding vergroot je de pakkans. Hoe dan ook: ga overleggen met je bijstandsconsulent.
Een cursus die je zelf thuis kunt doen en dus tijd ook zelf kunt indelen mag altijd. Je mag geen dagopleiding volgen zonder toestemming.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven