Werk & Studie alle pijlers

Vergoeding cursus

23-03-2018 22:10 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in de bijstand en volg momenteel een cursus tot sportleraar omdat ik graag ander werk wil gaan doen. Is het mogelijk om de cursuskosten te laten vergoeden door bijzondere bijstand of een andere soort regeling? Ik moet best veel tijd besteden aan mijn opleiding en bijwerken heeft weinig zin omdat deze inkomsten alleen maar gekort zullen worden op mijn uitkering. Ik kom nu maandelijks geld tekort en als ik zo doorga, ga ik schulden opbouwen. Graag wat tips.
anoniem_354529 wijzigde dit bericht op 23-03-2018 22:16
1.08% gewijzigd
Je mag helemaal geen opleiding volgen zonder toestemming!
Alle reacties Link kopieren
Ach gut, is het niet gelukt om €200.000 bij elkaar te krijgen voor je totaal ander nieuw op te starten bedrijf.

Elke maand een ander proefballon!
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
23-03-2018 22:19
Ach gut, is het niet gelukt om €200.000 bij elkaar te krijgen voor je totaal ander nieuw op te starten bedrijf.

Elke maand een ander proefballon!
Nope, als je geen eigen inbreng hebt is dat geen optie
Alle reacties Link kopieren
Goede keuze, gelukkig is de markt voor sportleraren goed op dit moment! said no one ever
Alle reacties Link kopieren
Volgende maand een opleiding tot keramist?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Eerst kijken of dit kan en mag van de bijstand en welke potjes er zijn voor je aan zoiets begint is echt moeilijk te bedenken natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, een cursus tot sportleraar? Dat is een hbo-opleiding van 4 jaar. Bedoel je een cursus tot trainer?
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Huh? Je weet van tevoren toch waar je aan begint? Dus dat het eigenlijk niet mogelijk is met “eigen” geld, omdat je anders schulden opbouwt?
Ga nu eerst overleggen met de uitkerende instantie
voordat je kosten maakt.
Alle reacties Link kopieren
marcusday schreef:
23-03-2018 22:10
Ik moet best veel tijd besteden aan mijn opleiding en bijwerken heeft weinig zin omdat deze inkomsten alleen maar gekort zullen worden op mijn uitkering.
Een bijstandsuitkering is een vangnet en geen hangmat. Het idee is dat je zoveel mogelijk zelf je geld verdient en alleen bijstand ontvangt wanneer dat echt niet anders kan. Dus gewoon werken naast je opleiding.
Alle reacties Link kopieren
bumbly schreef:
23-03-2018 22:27
Sorry, een cursus tot sportleraar? Dat is een hbo-opleiding van 4 jaar. Bedoel je een cursus tot trainer?
Klopt, een cursus tot trainer.
Alle reacties Link kopieren
Op 16 februari had je nog een baan.
ik geef mn bek ook maar een douw
Zoek een gitaar, leer een paar akkoorden en ga in de Kalverstraat elke dag / elke week een paar uur zitten spelen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou de uitkerende instantie jouw cursus moeten vergoeden?
En waarom begin je aan een cursus die je niet kunt betalen?
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
23-03-2018 22:56
Zoek een gitaar, leer een paar akkoorden en ga in de Kalverstraat elke dag / elke week een paar uur zitten spelen.
daar moet je een vergunning voor hebben. Dat heet straatperformer.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
23-03-2018 22:56
Waarom zou de uitkerende instantie jouw cursus moeten vergoeden?
En waarom begin je aan een cursus die je niet kunt betalen?
Ik kon het toen wel betalen in september vorig jaar toen mijn saldo 9.000 Euro was. Maar nu zijn mijn vaste uitgaven ineens hoger dat mijn inkomsten.
anoniem_354529 wijzigde dit bericht op 23-03-2018 23:02
4.62% gewijzigd
Stop met de cursus en hoop dat je genoeg stof hebt gehad om te kunnen beginnen lesgeven.
Of wordt persoonlijk trainer als zelfstandige ... als je je werk goed doet is er toch écht geen hond die vraagt naar een diploma.
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 23-03-2018 23:03
4.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
marcusday schreef:
23-03-2018 23:00
Ik kon het toen wel betalen in september vorig jaar. Maar nu zijn mijn vaste uitgaven ineens hoger dat mijn inkomsten.
En je hebt al met je cursus gebeld om deze te stoppen neem ik zomaar aan? Kun je met de tijd die overblijft weer gaan solliciteren. Win-win.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
23-03-2018 23:02
Stop met de cursus en hoop dat je genoeg stof hebt gehad om te kunnen beginnen lesgeven.
Of wordt persoonlijk trainer ... als je je werk goed doet is er toch écht geen hond die vraagt naar een diploma.
Dat gaat niet gebeuren, ik moet mijn licentie halen om les te kunnen geven. Net als bij auto rijden.
Als niks kan en alles moet ... ga dan zo lang mogelijk op je hoofd staan, draai rondjes ondertussen terwijl je ook nog es armworstelt en serveer jezelf als circus-act bij 't lokale circus.

Met een beetje geluk raak je ooit bij 't Cirque du Soleil :P.


Of zoek een rijke vriendin. Die je hobby's en cursussen wil bekostigen.
Alle reacties Link kopieren
marcusday schreef:
23-03-2018 23:03
Dat gaat niet gebeuren, ik moet mijn licentie halen om les te kunnen geven. Net als bij auto rijden.
Waar wil je les in gaan geven dan? Voor jou natuurlijk 10 frisse, fruitige CALO'ers
Alle reacties Link kopieren
En wat zegt de uitkerende instantie ervan dat jij die cursus volgt?
Alle reacties Link kopieren
Koffielepel schreef:
23-03-2018 23:08
Waar wil je les in gaan geven dan? Voor jou natuurlijk 10 frisse, fruitige CALO'ers
Dat is niet relevant.
Alle reacties Link kopieren
marcusday schreef:
23-03-2018 23:11
Dat is niet relevant.
Tuurlijk wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven