Vergoeding cursus
vrijdag 23 maart 2018 om 22:10
Ik zit in de bijstand en volg momenteel een cursus tot sportleraar omdat ik graag ander werk wil gaan doen. Is het mogelijk om de cursuskosten te laten vergoeden door bijzondere bijstand of een andere soort regeling? Ik moet best veel tijd besteden aan mijn opleiding en bijwerken heeft weinig zin omdat deze inkomsten alleen maar gekort zullen worden op mijn uitkering. Ik kom nu maandelijks geld tekort en als ik zo doorga, ga ik schulden opbouwen. Graag wat tips.
anoniem_354529 wijzigde dit bericht op 23-03-2018 22:16
1.08% gewijzigd
vrijdag 23 maart 2018 om 23:34
Hoeveel belasting die jij denkt dat ik heb betaald toen ik ook bovenmodaal verdiende? En wat dacht je van de belasting die ik betaalde toen ik eigen bedrijf had? What goes around should come around too.
vrijdag 23 maart 2018 om 23:36
Na het maken van mijn businessplan en deze indienen naar verschillende financierders kwam ik achter dat geen een financier 100% risico wil dragen. Geen eigen inbreng = geen lening.Tornacense schreef: ↑23-03-2018 23:35Heb je die 200.000 euro voor dat fin-techbedrijf dat je vorige maand wou opstarten nu al gevonden?
Vorige maand in de fin-tech, deze maand een sport-opleiding ...
Volgende maand wil je een trip naar de maan ondernemen?
vrijdag 23 maart 2018 om 23:41
En dan vind je het gek dat wij als viva-forum ook niet in jou zouden willen investeren?
vrijdag 23 maart 2018 om 23:42
Daar is ook nooit om gevraagd. Vind jij je opmerkingen zelf ook altijd zo slim?Koffielepel schreef: ↑23-03-2018 23:41En dan vind je het gek dat wij als viva-forum ook niet in jou zouden willen investeren?
vrijdag 23 maart 2018 om 23:47
Nee, valt eigenlijk wel mee. Je vraagt of er bijzondere bijstand voor je cursusje is (van negenduizend fucking euro), dan vraag je indirect of de Nederlandse bevolking dat wil sponsoren.
vrijdag 23 maart 2018 om 23:49
Nee hij vraagt gewoon of er een cursus voor hem word gesponsord. Daarop kunnen wij antwoorden nee. Hij had een spaarrekening waarop 9000 euro stond, en dat begint nu op te raken (<-- vandaar de vraag of hij zijn cursus op de staat kan verhalen)Koffielepel schreef: ↑23-03-2018 23:47Nee, valt eigenlijk wel mee. Je vraagt of er bijzondere bijstand voor je cursusje is (van negenduizend fucking euro), dan vraag je indirect of de Nederlandse bevolking dat wil sponsoren.
Waarop nogmaals het antwoord nee is.
vrijdag 23 maart 2018 om 23:50
Het kost geen 9.000 Euro. Leer eens lezen.Koffielepel schreef: ↑23-03-2018 23:47Nee, valt eigenlijk wel mee. Je vraagt of er bijzondere bijstand voor je cursusje is (van negenduizend fucking euro), dan vraag je indirect of de Nederlandse bevolking dat wil sponsoren.
zaterdag 24 maart 2018 om 00:19
Tussen alle zure reacties door:
Heb je al gekeken naar leven lang leren krediet?
https://duo.nl/particulier/levenlanglerenkrediet.jsp#
zaterdag 24 maart 2018 om 00:25
Weet je zeker dat trainingen geven bij je past? Zoals je op het forum reageert ben ik erg benieuwd naar je doelgroep.
Eigen bedrijf en (goede?) baan gehad, en dat is het allemaal niet geworden.
Vorige maand eigen bedrijf, toen kreeg je ook niemand mee.
En nu maar sporttrainer. En aan wie denk jij les te gaan geven? Loondienst? Zzp-er? Ze gaan je dan zo aannemen? Geen verdere investering nodig?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
zaterdag 24 maart 2018 om 00:29
Is een lening (krediet)... geen terugbetaling/sponsoring...Fragolisa schreef: ↑24-03-2018 00:19Tussen alle zure reacties door:
hij vraagt om gesponsord te worden...
zaterdag 24 maart 2018 om 10:16
zaterdag 24 maart 2018 om 13:45
Breng hem nou niet op ideeën. Straks wil hij hier ook een cursus voor gaan volgen. Gesponsord uiteraard.
En wat iedereen zegt: met €9000 kom je niet eens in aanmerking voor een bijstand. En je volgde de cursus tot trainer al, terwijl je een maand terug een eigen bedrijf wilde starten? Vind het een steeds meer een ongeloofwaardig verhaaltje worden.
Ps. 24 uur werken kan gewoon, hè. Je krijgt dan aanvullende bijstand.