Bord-en kaartspellentopic voor iedereen

09-05-2017 19:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601

Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.

Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren

Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.

Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt

Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel

Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk

veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Op 999 games loopt een actie waarbij je vanaf 20 euro een gratis spel krijgt. Geen idee wat het is en misschien heb ik het al, maar ik heb toch van de gelegenheid gebruik gemaakt om een paar spelletjes voor de komende vakanties te bestellen: Wizard, Dog Cards en Pungi.
Was aan het twijfelen over Mafia (we gaan over een paar weken naar Napels :) maar ik vond het er op de een of andere manier toch niet zo leuk uitzien.) Dat List en Bedrog dat zou uitkomen in maart een waar ik op aan het wachten was, kan ik nergens op de site meer vinden.
nlies schreef:
17-03-2018 22:13
Ik ga ook op zaterdag, heb er zin in. heb afgesproken meteen vriendin te gaan, en ga er vast ook nog wel wat bekenden tegenkomen
Nu ga ik bij iedereen die aan jouw profiel (voor zover ik die uit je posts haal) voldoet, denken dat jij het bent haha.
Ik ben met vriend en peuterzoon.
:cry:

Net de tweede set in Maart (Pandemic Legacy season 1) weer verloren. Damn damn damn! Dit keer echt maar NET. Met 1 actie extra, of 1 kaart extra, hadden we gewonnen. Bijna aan het eind van het spel trok mijn man in 1 beurt 2 Pandemic kaarten. Dat deed ons de das om. We moesten een ziekte uitroeien en het was net 1 stap te ver om het laatste steentje te verwijderen. Arrrghh dat is dan zo balen!

:hamer:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alohamora schreef:
18-03-2018 13:01
Nu ga ik bij iedereen die aan jouw profiel (voor zover ik die uit je posts haal) voldoet, denken dat jij het bent haha.
Ben benieuwd, doen we een bakje koffie als je me herkent
@ Lunchlover, wij hebben er ook 3 keer over moeten doen bij Orleans . ook steeds met 1 ding te weinig
the4ofus schreef:
18-03-2018 11:23
Op 999 games loopt een actie waarbij je vanaf 20 euro een gratis spel krijgt. Geen idee wat het is en misschien heb ik het al, maar ik heb toch van de gelegenheid gebruik gemaakt om een paar spelletjes voor de komende vakanties te bestellen: Wizard, Dog Cards en Pungi.
Was aan het twijfelen over Mafia (we gaan over een paar weken naar Napels :) maar ik vond het er op de een of andere manier toch niet zo leuk uitzien.) Dat List en Bedrog dat zou uitkomen in maart een waar ik op aan het wachten was, kan ik nergens op de site meer vinden.
Ik heb capo Della Mafia (die bedoel je toch?) 3 maanden geleden gespeeld. Was er niet kapot van. Er staat dat het bluf is, maar het is eigenlijk gewoon gokken. Je kunt te weinig tactisch spelen.

Vandaag voor de tweede keer time stories gespeeld. De eerste keer was niet zo'n succes. Het scenario was niet erg leuk, veel dode eindjes, eindoplossing was ook behoorlijk vaag. Dit scenario was stukken leuker! Een hele zit, je bent zo een paar uur bezig, maar ik vind het zelf heel leuk wegspelen :) ik maak zelf wel aantekeningen, zodat je weet waar je geweest bent enzo.
Ik heb gisteren Unfair gespeeld (echt unfair :D), een nieuwe variant van Houdt de dief (met tablet), het Istanbul dobbelspel en Ninjato. Allemaal erg leuk :)
Zanahoria schreef:
18-03-2018 22:18
Ik heb capo Della Mafia (die bedoel je toch?) 3 maanden geleden gespeeld. Was er niet kapot van. Er staat dat het bluf is, maar het is eigenlijk gewoon gokken. Je kunt te weinig tactisch spelen.
Ja, die bedoel ik. Dan heb ik juist gekozen want spelletjes die vooral op geluk gebaseerd zijn, doen het hier nooit zo heel erg goed. Gisteren dik 3 uur good old Risk gespeeld en uiteindelijk moeten stoppen omdat we echt weg moesten. Maar objectief gezien stond man er het beste voor.... Risk wordt hier zelden door iemand anders gewonnen als hij meedoet. Helaas.
Ik hoop dat jullie een tip voor me hebben. Ik zoek een spel wat ik kan doen met (slimme) zoon van 7. Mag best wat langer duren. Iets waarbij je dingen moet verzamelen (waar je dan later weer iets van kan kopen of zo) lijkt me leuk. Is er zoiets wat leuk is voor kinderen?
stenen tijdperk? Niet heel moeilijk maar een wat langer spel. Dobbelen naar grondstoffen en die omzetten naar kaarten of hutten die punten opleveren.

Potion explosion is ook leuk en niet heel moeilijk. Heeft alleen niet zo dat verzamel en koop element, wel verzamel en pas toe. (De looks van dit spel doen het vaak goed bij kinderen is mijn ervaring)
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
Stenen tijdperk hebben we! Nog nooit gespeeld dus daar ga ik eens naar kijken. Ik had hem gekocht om samen met mijn man te spelen maar die speelt niet zo graag spelletjes, zal eens kijken of het al wat is met zoon samen.

Potion explosion ziet er leuk uit, ga een filmpje zoeken om te kijken hoe het spel gaat, bedankt voor de tips!
Alohamora schreef:
18-03-2018 13:01
Nog een aanwijzing, een van de vriendinnen (gaan er 2 mee nu) zit in een rolstoel zit
Pucker schreef:
21-03-2018 22:48
Stenen tijdperk hebben we! Nog nooit gespeeld dus daar ga ik eens naar kijken. Ik had hem gekocht om samen met mijn man te spelen maar die speelt niet zo graag spelletjes, zal eens kijken of het al wat is met zoon samen.

Potion explosion ziet er leuk uit, ga een filmpje zoeken om te kijken hoe het spel gaat, bedankt voor de tips!
Stenen tijdperk verzamel je spullen door met dobbelstenen te gooien, hoe waardevoller hoe meer ogen per dobbelsteen nodig, dus het is wel rekenen, maar hij zal snel de tafels tot 6 kunnen.
nlies schreef:
22-03-2018 01:11
Nog een aanwijzing, een van de vriendinnen (gaan er 2 mee nu) zit in een rolstoel zit
Nu moet het niet meer te missen zijn zou je denken! zit nu aan de koffie :)
En dames? Elkaar getroffen? Wij gaan morgen! Whoop Whoop!!
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
Nee, niet gezien. Van mij uit niet tenminste. Het was niet superdruk, maar wel in 2 zalen, heb kennissen 1 keer gezien bij het binnenkomen, daarna niet meer, en anderen kwamen we 5 keer tegen.
Niets gekocht, stuk of 4 spellen gespeeld
Klinkt leuk Nlies!
Vanmiddag weer een spelletje Legacy gedaan en gelukkig dit keer gewonnen. Weer flinke twists gekregen halverwege de maand. Ik moet voor het volgende spel alles nog maar eens goed doornemen want we kwamen er achter dat we een regel compleet vergeten waren die in ons voordeel werkt.

:bonk:
Ik denk dat ik Legacy toch nog eens goed moet gaan doorlezen en opzoeken. Vorige keer klonk het al leuk, maar jullie zijn zo enthousiast!
Azarole schreef:
24-03-2018 22:23
Ik denk dat ik Legacy toch nog eens goed moet gaan doorlezen en opzoeken. Vorige keer klonk het al leuk, maar jullie zijn zo enthousiast!

Hihi yeeah :cheer2:

Ik dacht vanmiddag damn we zijn al bijna op de helft! Man zei: maar er is een seizoen 2!

Zorg wel dat je redelijk geoefend (zeg min 5x gespeeld) bent in de gewone Pandemic. Anders is het niet te doen.

:proud:
Vervelend, nog een extra spel om het andere te kunnen spelen :proud: :proud:
Zorg er wel voor dat je het eindspel (laatste maand) goed doordenkt. Wij hebben daar heel veel laten liggen en dat was niet nodig.

Ik vond seizoen 2 mogelijk nog leuker dan seizoen 1, dus dat belooft wat voor jullie :).
Ik moet vriend ook nog even vragen of het hem interessant lijkt. Ik denk het wel.
Maar goede tips :proud:
Krullie-wullie schreef:
24-03-2018 23:20
Ik vond seizoen 2 mogelijk nog leuker dan seizoen 1, dus dat belooft wat voor jullie :).

:hyper: :hyper: :hyper:

Boy o boy o boy o boy!

:blob:
Azarole schreef:
24-03-2018 22:48
Vervelend, nog een extra spel om het andere te kunnen spelen :proud: :proud:

Technisch gezien kan je het gewone spel spelen met Pandemic Legacy en dan de Legacy regels en kaarten niet gebruiken. Maar ik zou die verleiding niet kunnen weerstaan lol.

@Krullie, tnx voor de tip nog trouwens! Ik merk dat je dat tussendoor al echt even moet doen. Zovan oké wat is de bedoeling, hoe gaan we het doen, wat zijn de mogelijkheden. Soms zie ik nog niet echt het nut in van nieuwe regels, maar die komen vaak dan later toch van pas. Op 1 ding na, maar ik wil niet spoilen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven