Bord-en kaartspellentopic voor iedereen

09-05-2017 19:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601

Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.

Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren

Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.

Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt

Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel

Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk

veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Wij hebben afgelopen weekend Machiavelli gekocht. Nu nog een keer gaan spelen.
Leuk spel! Gelijk ook de deluxe versie? Wij hebben onze namelijk ingeruild voor de deluxe en die bevalt ook goed.
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
flip-flop schreef:
27-02-2018 22:50
Leuk spel! Gelijk ook de deluxe versie? Wij hebben onze namelijk ingeruild voor de deluxe en die bevalt ook goed.
Oh, echt?

Ik had het basisspel en de uitbreiding en pas de deluxe versie cadeau gekregen. Nog niet gespeeld. Is het anders dan de oude?
Fotosynthese vind ik inderdaad super saai...
Thuis weer VEEL nieuwe spellen, vind zelf Altiplano erg leuk!
En Tybor der baumeister als korter spelletje.
altiplano ben ik wel benieuwd naar.
Fotosynthese had ik niet zulke goede recensies van gelezen
Voor morgenavond staat de Orleans coop op het programma, als het intussen niet veranderd is
Leuk Nlies! Altiplano heeft wel wat weg van Orleans, maar ook wel echt z'n eigen voordelen. Soms echt wel een breinbreker. Zo moet je stappen zetten naar het veld waar je acties wil uitvoeren. En als je te weinig stappen hebt, kun je sommige acties dus niet doen, ookal heb je wel de benodigde fiches. In tegenstelling tot bij Orléans dus.
Daarmee wel een leuke aanvulling!
ElizabethThatcher schreef:
27-02-2018 22:53
Oh, echt?

Ik had het basisspel en de uitbreiding en pas de deluxe versie cadeau gekregen. Nog niet gespeeld. Is het anders dan de oude?
Anders is het niet echt. Je hebt 3 'sets' karakterkaarten waarmee je kunt wisselen, dus één set meer dan basis + uitbreiding. En je hebt een stel extra gebouwenkaarten (paarse) die niet in de uitbreiding of basisspel zitten. Het grootste voordeel vind ik de fiches die je op tafel kunt leggen zodat je weet met welke karakters je speelt. Op die manier blijf je niet naar de magiër vragen terwijl de tovenares in het spel zit.

Oh en ik vind de hulp/volgorde kaarten veel fijner! :hyper:
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
Het is gelukt, co-op Orleans gewonnen :cheer2:
Gisteren eindelijk Pandemic Legacy geopend. Iemand hier bekent met de regels? Die hebben we door zitten nemen. We willen vanavond beginnen. Maar heb je net als bij Pandemic een onderzoeksstation in Atlanta die je krijgt in het begin? Ik kan dat niet zo goed terug vinden. Niet dat het zo is, maar ook niet dat het niet zo is.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Geen idee lunchlover , heb het nooit gespeeld
Nou ons eerste spel zit erop! :cheer2:

We hebben gewonnen, maar sjemig, het is echt veel pittiger! We kregen wel vijf uitbraken voor onze kiezen, zoveel hebben we er überhaupt nog nooit gehad, laat staan in 1 spel!

Je speelt met vijf pandemie kaarten, had misschien een idee geweest om het gewone spel ook met meer dan de minimale vier te spelen. Dat deden wij nog steeds :proud:
Hebben jullie seizoen 1 of 2 lunchlover?

Het is ook gewoon pech soms...
overigens zonder te spoilen: het hoeft niet erg te zijn als het soms slechter gaat. Wij vlogen er doorheen (vaak juist geluk) en dat was achteraf soms nadelig.

Nu seizoen twee, die is echt super heftig!!!
Alohamora schreef:
04-03-2018 09:29
Hebben jullie seizoen 1 of 2 lunchlover?

Het is ook gewoon pech soms...
overigens zonder te spoilen: het hoeft niet erg te zijn als het soms slechter gaat. Wij vlogen er doorheen (vaak juist geluk) en dat was achteraf soms nadelig.

Nu seizoen twee, die is echt super heftig!!!

Seizoen 1, in het engels want ik kon hem hier nergens vinden dus uit Amerika laten komen. Is toch even wennen qua benamingen.

Ik vond het ook wel leuk dat het zo pittig was. En ik durfde soms niet zo goed iets te beslissen omdat ik dacht ja straks krijg ik ineens een kaart dat ik iets toch nodig heb, wat ik net allemaal had weggedaan. :P

Ben geloof ik wel 1x vergeten te infecteren. Soms ga je in je enthousiasme te snel en ik kon het me niet met herinneren. Nouja geeft ook niet.

Ik ben nu al benieuwd naar seizoen twee :rofl:
Wij hebben in seizoen 2 ook al wel wat foutjes gemaakt. Zowel in ons voordeel als nadeel (wel of geen winst boehoe)

Maar het is een geweldig spel!
Alohamora schreef:
04-03-2018 09:57
Wij hebben in seizoen 2 ook al wel wat foutjes gemaakt. Zowel in ons voordeel als nadeel (wel of geen winst boehoe)

Maar het is een geweldig spel!

Heb jij seizoen 1 ook gedaan Alohamora?

Idd geweldig hihi, net het tweede spel gedaan en gewonnen! De nieuwe regels zijn wel even wennen en goed lezen steeds.

Oké ik stop nu met mijn gespam :proud:
Zeker ook seizoen een gedaan! Geweldig inderdaad.
En dit is toch niet spammen, hier draait het topic om :)

Nu krijg ik ook zin in legacy... alleen zou niet weten waar we de komende weken de tijd vandaan halen.
Vanavond Qwirkel gedaan. Was minder dan ik dacht. Misschien omdat we het met 2 deden?

Verder Notre Dam. Had ik eerder gedaan en dat was erg leuk. Dit keer vond ik het na een uur ineens wel gek dat iedereen zoveel punten en geld kreeg en alle taxi acties al gedaan waren. Na 1,5 uur dacht ik goh vorige x duurde het toch niet zo lang. Toen na bijna 2 uur alle punten en geld op was gingen we nadenken. Bleken we het fout te spelen. Eigenlijk hebben we 2 volledige spellen achter elkaar gespeeld door 1 actie (iemand inhuren) pas na 3 rondes te spelen ipv elke.
:rofl:

Maar gestopt want alles was op lol :facepalm:
ja met 3-4 is Qwirkle leuker. Breng een volgende keer wel Genius mee, ja Notre Dame was stom. Daarna nog Nmbrs gedaan, uitleg simpel, het puzzelen stuk lastiger
24-25 maart zuiderspel, ik ga 24 maart
nlies schreef:
08-03-2018 12:29
24-25 maart zuiderspel, ik ga 24 maart
Wij 25e. Doen ook mee aan het NK carcassonne! Leek ons wel eens leuk om mee te maken. Ben benieuwd, iemand al eens zoiets gedaan?
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
Succes op het NK.

Ik heb hier nog een stapel spellen waar ik niks mee doe en die ik graag voor gratis van de hand wil doen. Zit er iets bij van je gading? Stuur even een pb.
  • De wraak van Toetanchamon (8+)
  • Karavaan (12+)
  • Kraak van de eeuw (10+)
  • Café Internationaal
  • Trik Trak (8+)
  • De duivelsdriehoek
  • The MOB (12+)
  • KLM the world over
  • Jagd der Vampire (10+)
  • Geisterschiff (8+)
  • Axis & Allies (12+)
  • Armafa
  • Ridderstrijd (9+)
  • Legende van Zagore (9+)
  • Slag om het slot (7+)
spannend Flip-flop, nee ik heb nooit met zoiets meegedaan. dat wordt nog even goed oefenen
Axis & Allies zou ik via mp verkopen.
Zou je zomaar een leuk bedrag kunnen opleveren.
fb pagina van gezelschapspellenmarkt, zou ook kunnen, weet niet of A &A nog wat oplevert tegenwoordig
(en dit is dan bericht 1000 in dit topic :cheer2:
Alohamora schreef:
04-03-2018 14:47
Zeker ook seizoen een gedaan! Geweldig inderdaad.
En dit is toch niet spammen, hier draait het topic om :)

Ja dat is ook wel waar Alohamora :)

Hier vanmiddag glorieus verloren met de missie in Maart. Kan er weinig over zeggen zonder te spoilen voor het geval iemand het nog wil gaan spelen maar onze blauwe steentjes waren op :facepalm:

We hadden ook 0 funding en kregen meteen vrij vlot 2 epidemieën voor onze kiezen. Maar ook wel weer prima want als we alles zouden winnen is het ook niet leuk.

Iemand anders nog wat gespeelt dit weekend?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven