pispaaltje

24-03-2018 19:13 33 berichten
.
anoniem_6538c652240ab wijzigde dit bericht op 25-03-2020 14:39
99.46% gewijzigd
Misschien zijn ze jaloers of snappen ze het pad dat jij hebt gekozen niet.
Ik heb zelf nogal een bord voor mijn kop en merk dat sommige mensen dan ook zo gaan doen, die zien een andere keuze als een aanval op hun eigen keuzes.
Dan ben ik eerder wat verbaasd dat ik zo vaak hetzelfde moet uitleggen of verbaasd over de vraag op zich of ineens scherpe toon of rare sfeer.
Werkt best goed, zo heb ik er weinig last van alleen is het soms achteraf wat confronterend, zo van: Goh. Dat was eigenlijk niet zo aardig.
Ik doe weinig met groepen mensen hierdoor (itt tot wat je van mijn nick verwacht misschien).
En wat fijn ook dat je reageert op alle adviezen en vragen.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
24-03-2018 20:36
Je hoeft niet super assertief te zijn. Gewoon zwijgen kan je al heel erg helpen. Men roept je ter verantwoording zeg desnoods niets om jezelf te beschermen. Je bent als volwassene niemand een verklaring verplicht of verschuldigd.
Inderdaad, gewoon zwijgen werkt vaak beter

Want als je wel wat zegt gaan ze er weer tegen in. Als ze iets tegen je zeggen/aan je vragen en je laat merken dat je het wel hebt gehoord, maar je zwijgt...nou als dat nog niet overkomt hebben ze niet echt veel verstand

Maar wat iemand al zei, zou het kunnen dat je ze ontgroeit, bv op werkgebied? Voor sommigen is dat moelijk te verkroppen, en ipv het fijn te vinden voor iemand gaan ze lullig doen.

Voorbeeld: een vriend van me heeft een goede baan met goed salaris, je hoort hem er nooit over maar er is altijd 1 iemand die er wat over moet zggen: Opmerkingen als: ambtenaartjes zoals jij, kantoorslaaf, altijd een beetje achter een bureau zitten,enzovoort

Tot die vriend het een keer goed zat was en zijn jaarsalaris uit zijn mond liet vallen, met daarbij de opmerking: Dat is zeker wat jullie met zijn tweetjes verdienen he?

Hij heeft nooit meer vervelende opmerkingen gehad

Maar oke, als ik jou was zou ik meer met de leuke mensen uit de groep apart gaan afspreken en de rest laten gaan
Dat zijn geen vrienden.
HasseSimonsdochter schreef:
24-03-2018 20:26
Nog afgezien van dat je jezelf voor lul zet met zo’n groepsmail / app, vraag ik me echt af waarom jij bevriend wil zijn met mensen die over je grenzen heengaan. En waarom jij dat hebt laten gebeuren. Leuke vrienden gebruiken iemand niet als pispaal. Zoek nieuwe vrienden en besteed daar je energie aan.
Ik zou de eer aan mijzelf houden.
Ik zou niets meer zeggen of ergens op reageren.
TO, als je op zaterdagavond een topic start,
is het fijn als je op zondag eens komt antwoorden op de reacties.

Je OP is nogal summier.
Ik zou andere vrienden gaan zoeken, of ik zou echt even flink de bezem erdoor halen.
Dit klinkt niet als een leuke vriendengroep.
En verder zou ik er ook geen woorden aan vuil maken, als je toch al niet lekker in de groep ligt, heeft dat helemaal geen zin.
Misschien blijven er uiteindelijk een paar echte vrienden over, die gewoon wel de moeite waard zijn, om leuk mee om te gaan, de rest laat je dan verwateren, je zit niet meer op school of iets dergelijks, en al die extra mensen, die toch niet leuk zijn, kun je missen als kiespijn.

Zelf zat ik vroeger in een grote vriendengroep, meer dan de helft daarvan is uiteindelijk gewoon verwaterd, er is een handjevol overgebleven, waar ik echt een fijne vriendschap mee heb, en daar ben ik heel erg blij mee.
nu zijn er bij ons nooit vervelende dingen voorgevallen, maar uiteindelijk, hou je denk ik gewoon maar een paar mensen over die echt om je geven, en andersom, en die mensen die tellen, de rest is gewoon vergankelijk, ik weet bijna zeker dat die mensen er hetzelfde over denken, anders hadden we elkaar nog wel gezien.

maak je niet te druk om mensen die voor jou niets toe te voegen hebben. soms ontmoet je iemand en na een tijdje ga je je eigen weg, das heel normaal.
en mensen die jou een rotgevoel bezorgen, mag je nog eerder dumpen dan gisteren, dat voegt niks toe.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er aan waarvoor ze je ter verantwoording roepen. Bijvoorbeeld het niet reageren op een topic, of wellicht dingen die je IRL bij je vrienden aankaart, is erg irritant en daar zal men wat van zeggen.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven