pispaaltje

24-03-2018 19:13 33 berichten
.
anoniem_6538c652240ab wijzigde dit bericht op 25-03-2020 14:39
99.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe vrienden zoeken. Of je vraagt het aan ze.
Those who don’t believe in magic will never find it
Ik zou dan minder met ze optrekken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik persoonlijk zou een groepsmailtje (of Whatsapp) sturen waarin je aangeeft dit gevoel te hebben en wat het met je doet (houd het bij jezelf en ga geen verwijten maken). Het kan ook zijn dat jij bepaalde gevoelens hebt, die niet zozeer met hun te maken hebben. Misschien ben je ze aan het ontgroeien. In ieder geval; uit je gevoelens, dat lucht op. Als ze niet reageren zoals je wilt, dan weet je waar je aan toe bent en zijn het niet meer jouw vrienden. En wie weet komt het de vriendschap ten goede. Zo door blijven modderen heeft geen zin, dus pak de regie in eigen handen.
Oh zo'n groepje had ik ook. Is nu heerlijk rustig zónder en ik mis er niks van.
paloma schreef:
24-03-2018 19:31
Ik persoonlijk zou een groepsmailtje (of Whatsapp) sturen waarin je aangeeft dit gevoel te hebben en wat het met je doet (houd het bij jezelf en ga geen verwijten maken). Het kan ook zijn dat jij bepaalde gevoelens hebt, die niet zozeer met hun te maken hebben. Misschien ben je ze aan het ontgroeien. In ieder geval; uit je gevoelens, dat lucht op. Als ze niet reageren zoals je wilt, dan weet je waar je aan toe bent en zijn het niet meer jouw vrienden. En wie weet komt het de vriendschap ten goede. Zo door blijven modderen heeft geen zin, dus pak de regie in eigen handen.
Dit zou ik niet doen. Ze lachen zich rot.
Misschien ook eens met bepaalde vrienden (vriendinnen) separaat afspreken. In groepsverband zijn mensen vaak wat mondiger, dan ze normaliter zijn.
HasseSimonsdochter schreef:
24-03-2018 19:32
Dit zou ik niet doen. Ze lachen zich rot.
So what? Weet je gelijk waar je aan toe bent en kun je op zoek gaan naar nieuwe vrienden.
Doe jij dingen ook totaal anders? ( loopbaan/ school/ relaties )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
paloma schreef:
Ik persoonlijk zou een groepsmailtje (of Whatsapp) sturen waarin je aangeeft dit gevoel te hebben en wat het met je doet (houd het bij jezelf en ga geen verwijten maken).
Dit zijn nu typisch van die onderwerpen die je absoluut niet via mail of whatsapp moet bespreken. De kans dat een geschreven tekst verkeerd valt is ontzettend groot. Email e.d. is de oorzaak van de grootste communicatieve fuck-ups.
anoniem_360188 wijzigde dit bericht op 24-03-2018 19:38
7.47% gewijzigd
Hè bah, wat naar voor je.

Misschien is voor jou fijner om 'losse' vrienden te hebben
in plaats van zo'n groep waarin mensen samenklitten.

Je gaat je OP toch niet leeggooien?
Ik lees alleen maar negatieve dingen over je vriendengroep.w Waarom zijn het je vrienden; wat waardeer je in ze etc.?
Heb je nog behoefte aan deze vriendschappen? Maak het dan bespreekbaar.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 25-03-2018 05:54
0.79% gewijzigd
Ik heb een keer een mail gestuurd aan een groep. Het ging om een afspraak voor een avond samen.

Toen stuurde één van die groep me een mail om te zeggen dat er 'heel veel' mensen geïrriteerd over mijn mail waren. Ze hadden dus over me lopen kwekken.
Later stuurde die vrouw me een mail dat ik partij moest kiezen tussen haar en haar vriend, toen ze uit elkaar gingen.
Tja, dat zijn gewoon geen fijne vrienden. Ook al kenden we elkaar al onze hele schooltijd.
Ik zie ze niet meer.
Ergens is er een situatie ontstaan waar de mogelijkheid gecreëerd is om zo met jou om te gaan. Misschien moet je je minder verontschuldigen en verdedigen en grenzen stellen.
Wat een nare situatie TO. Het is echt wel het aankaarten waard. Dat kun je doen door het te formuleren in termen als "Ik merk dat je mij nu allerhande kritische vragen stelt en dat geeft mij het gevoel dat ik me hier altijd moet verantwoorden en dat voelt rot" of "Jullie maken nu het zoveelste grapje over mij en daardoor voel ik mij hier nu het pispaaltje en dat maakt me verdrietig". Als ze vervolgens ontkennen dan is het vooral zaak duidelijk te maken dat dit het gevoel is wat zij jou geven. Daar zou geen discussie over moeten zijn.

Als je merkt dat het ze weinig deert wat jij voelt dan zou je daar je eigen conclusies aan kunnen verbinden.

Sterkte. :hug:
Ana_Isabel2 schreef:
24-03-2018 19:46
Ergens is er een situatie ontstaan waar de mogelijkheid gecreëerd is om zo met jou om te gaan. Misschien moet je je minder verontschuldigen en verdedigen en grenzen stellen.
Eens. Al zal dit wel moeilijk zijn, want mensen die zich zo gedragen houden er niet van als het pispaaltje mondiger wordt.

Ik zou energie steken in het maken van nieuwe vrienden.
Het feit dat men verantwoording vraagt betekent niet dat je het hoeft te geven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ana_Isabel2 schreef:
24-03-2018 19:46
+1
paloma schreef:
Ik persoonlijk zou een groepsmailtje (of Whatsapp) sturen waarin je aangeeft dit gevoel te hebben en wat het met je doet (houd het bij jezelf en ga geen verwijten maken). Het kan ook zijn dat jij bepaalde gevoelens hebt, die niet zozeer met hun te maken hebben. Misschien ben je ze aan het ontgroeien. In ieder geval; uit je gevoelens, dat lucht op.
Ik zou het volstrekt debiel vinden als iemand mij een dergelijk bericht per mail of Whatsapp zou sturen en ik zou er dan ook geen antwoord op geven. Dat soort dingen doe je face to face. Bovendien zou ik het niet kunnen waarderen als groep aangesproken te worden en niet als persoon. Kortom: bij mij zou zo’n mailtje het tegengestelde effect bereiken, ik zou de afzender niet meer serieus nemen.
Ik zou het niet aankaarten want dan leg je de macht weer bij een ander. Volgende keer wanneer men over jou oordeelt geef dan op het moment aan dat je niet naar hun mening hebt gevraagd en dat je er ook niet van gediend bent. Wanneer men je uitleg vraagt over iets wat je hebt gedaan of als men vraagt waarom heb je dat gedaan. Zeg dan...ik heb verteld wat ik wil vertellen. Ik geef verder gaan aanvulling of verklaring.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Vermoedelijk een of meer dominante ongevoelige types in de groep die de toon zetten. Dit soort mensen hecht zelf erg aan hun positie en die willen ze steeds weer bevestigen door een ander omlaag te drukken.

Maar je kan ze niet veranderen. Je kan niet op hun gevoel gaan werken, dat lukt niet want ze zijn niet met jou bezig maar met zichzelf.

Je hebt het gewoon niet goed getroffen. Zoek fijnere mensen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Nog afgezien van dat je jezelf voor lul zet met zo’n groepsmail / app, vraag ik me echt af waarom jij bevriend wil zijn met mensen die over je grenzen heengaan. En waarom jij dat hebt laten gebeuren. Leuke vrienden gebruiken iemand niet als pispaal. Zoek nieuwe vrienden en besteed daar je energie aan.
Als je tot een vriendengroep behoort en je hebt al enige tijd het gevoel niet serieus genomen te worden, dan laat je het toch niet sudderen of ga je toch niet buiten je comfortzone assertiever zijn? Als men een email of Whatsapp niet serieus neemt, dan weet TO tenminste waar ze aan toe is. En als TO het prettiger vindt, dat kan ze het ook in een persoonlijk gesprek aankaarten; in ieder geval zou ik er iets van zeggen en verder niet met buikpijn in de rondte blijven lopen.
Je hoeft niet super assertief te zijn. Gewoon zwijgen kan je al heel erg helpen. Men roept je ter verantwoording zeg desnoods niets om jezelf te beschermen. Je bent als volwassene niemand een verklaring verplicht of verschuldigd.
viva-amber schreef:
24-03-2018 20:03
Het feit dat men verantwoording vraagt betekent niet dat je het hoeft te geven.
En andersom ook.
Dat jij het gevoel hebt je te moeten verantwoorden betekent niet dat zij dit van je verwachten.

Was deze vriendengroep altijd zo of is dit iets van de laatste tijd?

Als je nog bij deze vriendengroep wil blijven denk ik dat je meer voor jezelf moet opkomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven