Verslaafde vriend

25-03-2018 23:13 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik ben al 10j samen met Mn vriend maar al veel uit mekaar gegaan we hebben samen een zoontje v 2j en mijn vriend is verslaafd aan marihuana en PlayStation ik probeerde al meerdere malen van weg te gaan bij hem en toch keer ik altijd terug . Zoals nu op deze moment ben ik het kotsmoe en wil ik gwn morgen als ie van zn werk komt gwn niet meer binnen te laten en hem blokken overal ik ben het beu dat zn hele leven draait rond drugs alcohol en PlayStation dat we zelf in financiële problemen zitten erdoor maar ik heb gwn schrik van
Mezelf omdat ik hem altijd altijd terug opnieuw kansen geef please hoe geraak ik af van dit leven
Door te doen at je zegt en dat vol te houden.
Vraag hulp aan de huisarts of Veilig Thuis.
Wilskracht. En hulp van buiten. Is er iemand op wie jij terug kunt vallen? Vraag diegene om hulp om uit deze situatie te komen. Oók voor je zoontje!

:hug:
Alle reacties Link kopieren
De knop moet bij jou om. Als je echt weg wilt, was je al weg. Wat houdt je tegen?
Alle reacties Link kopieren
Niemand neemt mij nog serieus omdat ik altijd terugkeer wat ik begrijp.. ik versta gwn niet Wrm ik mezelf in dit ongelukkig leven laat dat kan ik niet begrijpen waarom ik altijd terugga hoe kan ik die knop draaien in me hoofd
Waarom ga je altijd terug?
Ik las in een ander topic het verhaal van een dame die mishandeld werd in haar relatie. Op een dag was er weer sprake van geweld. Met het nodige lawaai. Toen belde de buurvrouw aan met in haar ogen een blik van zoveel medelijden dat ineens het kwartje viel.

Soms heb je een zetje nodig van buiten. Zoek dat op. Je directe omgeving is misschien zat van de situatie omdat je altijd bent teruggegaan. Zoek dan niet hun steun. Wel van iemand die hier nog geen mening over ontwikkeld heeft.
Lampie1986 schreef:
25-03-2018 23:25
Waarom ga je altijd terug?
Denk daar eens over na.. wat gaat er door je heen als je besluit toch weer terug te gaan?
Wat denk je dan?
Alle reacties Link kopieren
Jij en je zoon zijn meer waard dan dit. Zodra je dit echt realiseert ga je weg. Sterkte, ik ken je situatie (weliswaar zonder kind) en kan je beloven dat het een bevrijding is. Ik heb er veel te lang over gedaan de relatie te beëindigen en niet voor mezelf te kiezen. Jij kiest niet alleen voor jezelf maar ook voor je zoon.

:rose: :bye: :hug:
Chou schreef:
25-03-2018 23:20
Niemand neemt mij nog serieus omdat ik altijd terugkeer wat ik begrijp.. ik versta gwn niet Wrm ik mezelf in dit ongelukkig leven laat dat kan ik niet begrijpen waarom ik altijd terugga hoe kan ik die knop draaien in me hoofd
Meid.
Als dat jochie van twee al niet de motivatie voor je kan zijn om je biezen te pakken en hem uit deze situatie te halen dan weet ik het ook niet. Vraag iemand om je aan de haren daar weg te sleuren.
Je hebt niks aan deze knaap.
Er komt een moment dat je het echt spuugzat bent. Maar dat moment kunnen wij jou niet aanreiken.
Geen reactie meer.. jammer ik ben echt benieuwd waarom je de vorige keren terugging.
Als je dat weet ben je al een heel eind op weg.

Denk aan je kind.... dat zou de doorslag moeten geven. Zou jij zo op willen groeien?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet echt geen antwoord waarom ik terugkeer soms heb ik het gevoel dat ik hem kan veranderen en voel me schuldig als het goed gaat met mij en slecht met hem ik heb zo het gevoel dat ik verantwoordelijk ben voor hem en voel me egoïstisch als ik aan mezelf denk en tegenover mijn zoon weet ik dat het beste is voor hem om hem uit deze situatie te halen en dan soms denk ik dat hij me kwalijk zal nemen later omdat ik zn vader niet kon redden ik wil gewoon voor iedereen beste en vergeet mezelf erbij en ik ben echt ongelukkig in deze situatie en ik vind het echt moeilijk de gedachte dat het niet lukt om bij de vader v Mn kind te blijven ik probeer maar ik neem mezelf het meest kwalijk dat ik niet weggegaan ben voor er een kindje was want nu is het nog veel moeilijker
Alle reacties Link kopieren
Nuja ik ga morgen de stap ‘opnieuw’ nemen ik zal alles wat er is v hem in Mn huis wegdoen..sleutel heeft hij niet en zn adres staat niet bij mij zo veilig heb ik me wel al gesteld uit ervaring en hopen dat ik erdoor geraak en volhou blokken zal ik ook sowieso doen hopelijk draait die knop om in me hoofd en blijft het zo dank u alleszins voor jullie reacties geeft me kracht
Je zegt o.a.
" en tegenover mijn zoon weet ik dat het beste is voor hem om hem uit deze situatie te halen en dan soms denk ik dat hij me kwalijk zal nemen later omdat ik zn vader niet kon redden"

Je zoon zal je hoogstwaarschijnlijk veel meer kwalijk nemen als je hem in deze situatie op laat groeien.
Je vriend is egoïstisch en denkt niet aan jou, niet aan zijn kind: je helpt hem het beste door bij hem weg te gaan.

Wie weet beseft hij dan wat hij allemaal verliest (en voorgoed als je doorzet deze keer) met zijn verslavingen en wangedrag.
Nu ben jij er altijd nog om de boel weer recht te breien voor hem..

Kies voor je kind, en daarmee ook voor jezelf. Er is hulp; lees de reacties nog eens door.
Heel veel sterkte en bedenk dat de mensen die niet meer in je geloven respect voor je zullen krijgen als je deze keer wél je poot stijf houd en wegblijft.
Denk aan je kind, had jij op willen groeien met een vader of eigenlijk in de situatie zoals hij nu leeft?

Wees sterk, is het niet voor jezelf dan voor je kindje...
Als je het niet voor jezelf kan ...
Welke toekomst wil je je kind bieden?

Eén van schulden, verslaving en een moeder die dit allemaal accepteert?
Zodat hij straks ook aan de drugs zit? En met een meisje thuiskomt die dit ook allemaal moet slikken?

Of heb je zin dat de buren of de school straks Veilig Thuis bellen vanwege die marihuana en je je kind kwijt bent?
Chou schreef:
26-03-2018 00:49
Nuja ik ga morgen de stap ‘opnieuw’ nemen ik zal alles wat er is v hem in Mn huis wegdoen..sleutel heeft hij niet en zn adres staat niet bij mij zo veilig heb ik me wel al gesteld uit ervaring en hopen dat ik erdoor geraak en volhou blokken zal ik ook sowieso doen hopelijk draait die knop om in me hoofd en blijft het zo dank u alleszins voor jullie reacties geeft me kracht
Dat klinkt goed!! Hou vol en kom desnoods hier voor steun als je dat in je omgeving niet kan krijgen.
Je bent echt de enige niet en goed dat hij geen sleutel heeft én niet bij je staat ingeschreven.
Hou vol, echt helemaal geen contact maken of naar hem luisteren: je bent er klaar mee en meer valt er voorlopig niet over te zeggen.

Zoek wel hulp want zonder steun ga je mss weer voor de bijl zeker als hij jullie kind wil zien. Daar durf ik niets over te zeggen dat moet je met een professioneel iemand bespreken hoe dat aan te pakken.
Maar de komende weken zou ik zeker niet met hem in gesprek gaan; nogmaals ga naar je huisarts en vraag hoe nu verder.
Goed dat je de knoop hebt doorgehakt, dapper van je!! :rose: en :hug: het zal niet makkelijk zijn maar: niet onmogelijk!
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
26-03-2018 00:53
Je zegt o.a.
" en tegenover mijn zoon weet ik dat het beste is voor hem om hem uit deze situatie te halen en dan soms denk ik dat hij me kwalijk zal nemen later omdat ik zn vader niet kon redden"

Je zoon zal je hoogstwaarschijnlijk veel meer kwalijk nemen als je hem in deze situatie op laat groeien.
Je vriend is egoïstisch en denkt niet aan jou, niet aan zijn kind: je helpt hem het beste door bij hem weg te gaan.

Wie weet beseft hij dan wat hij allemaal verliest (en voorgoed als je doorzet deze keer) met zijn verslavingen en wangedrag.
Nu ben jij er altijd nog om de boel weer recht te breien voor hem..

Kies voor je kind, en daarmee ook voor jezelf. Er is hulp; lees de reacties nog eens door.
Heel veel sterkte en bedenk dat de mensen die niet meer in je geloven respect voor je zullen krijgen als je deze keer wél je poot stijf houd en wegblijft.
Denk aan je kind, had jij op willen groeien met een vader of eigenlijk in de situatie zoals hij nu leeft?

Wees sterk, is het niet voor jezelf dan voor je kindje...
Ik zou alles geven voor Mn kind gelukkig te zien dus ik weet wat er me te doen staat die knop omdraaien
Alle reacties Link kopieren
Chou schreef:
26-03-2018 01:00
Ik zou alles geven voor Mn kind gelukkig te zien dus ik weet wat er me te doen staat die knop omdraaien
Zoek hulp voor jezelf. Ga naar je ha en laat je doorsturen naar een psych. Zodat je kunt uitzoeken waarom je steeds terug gaat en hoe je dit in de toekomst kunt voorkomen.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Chou schreef:
26-03-2018 01:00
Ik zou alles geven voor Mn kind gelukkig te zien dus ik weet wat er me te doen staat die knop omdraaien
Echt doen hoor meid..
Je wil toch niet dat je zoon als zijn vader eindigt.
Alle reacties Link kopieren
Even ter update heb hem net laten buitenzetten door de politie hij was agressief en heeft Mn slaapkamerdeur ingetrapt dus vanaf nu begint mijn nieuw hoofdstuk hij heeft het me net makkelijker gemaakt om de stap te zetten dank u allemaal om me de realiteit te laten zien want zat in een gemanipuleerd wereldje
Dapper dat je de politie er bij hebt gehaald. Nu even doorzetten!
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-03-2018 09:07
Reden: Spam
99.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Door in therapie voor relatieverslaving te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Chou schreef:
26-03-2018 00:42
Ik weet echt geen antwoord waarom ik terugkeer soms heb ik het gevoel dat ik hem kan veranderenhij is niet te veranderen, dat heb je nu al een paar keer geprobeerd en dat is dus niet gelukt. Dus dat hoef je niet nog een keer te proberen en voel me schuldig als het goed gaat met mij en slecht met hem ik heb zo het gevoel dat ik verantwoordelijk ben voor hem iedereen is zelf verantwoordelijk voor zijn/haar eigen leven, niet iemand andersen voel me egoïstisch hij is egoïstisch dat hij niks aan zijn problemen doet terwijl hij een kind heeft als ik aan mezelf denk en tegenover mijn zoon weet ik dat het beste is voor hem om hem uit deze situatie te halen en dan soms denk ik dat hij me kwalijk zal nemen later omdat ik zn vader niet kon reddenvader is zelf verantwoordelijk, jij bent verantwoordelijk voor je zoontje en jij moet ervoor zorgen dat hij zonder problemen opgroeit en dat hij een goeie ontwikkeling doormaakt in een veilig omgeving ik wil gewoon voor iedereen beste en vergeet mezelf erbijjij doet nu alleen wat het beste is voor je vriend, hij kan zijn gedrag blijven vertonen en jij pikte dat, deze situatie is niet goed voor je zoontje en niet voor jou. Nu doe je maar voor 1 persoon het beste en als je weggaat doe je voor twee personen het beste. En voor die derde persoon ben je (nogmaals) niet verantwoordelijk en ik ben echt ongelukkig in deze situatie en ik vind het echt moeilijk de gedachte dat het niet lukt om bij de vader v Mn kind te blijven ik probeer maar ik neem mezelf het meest kwalijk dat ik niet weggegaan ben voor er een kindje was want nu is het nog veel moeilijkerde situatie is nu zoals hij is, het verleden kan je niet meer veranderen, de toekomst nog wel
Goed dat je hem eruit hebt gezet. Ik heb even je bericht gequote met jouw gedachten waarom je volgens jou makkelijker teruggaat, maar dan met mijn gedachten over deze situatie. Misschien helpt het je om vol te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven