Honden Italië

23-03-2018 19:42 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb een beetje een rare vraag. Wij zijn van plan om deze zomer op vakantie te gaan naar Italië. Superleuk natuurlijk, maar ik heb een hondenfobie(heeft verschillende oorzaken). Ik zal hier binnenkort ook behandeling voor krijgen, maar ik verwacht niet dat het tegen die tijd al echt beter is. Hier in Nederland vind ik het al doodeng om überhaupt gewoon buiten te lopen.

Ik probeer het niet uit de weg te gaan, maar omdat ik in de vakantie hier liever niet te veel mee bezig wil zijn vroeg ik me af hoe het in Italië zit met honden.

Lopen honden daar los of aan lijn? Zijn er veel honden of is het daar niet zo'n populair huisdier? En hoe zit het met stranden?

P.s. Het gaat mij echt om hoe het is in Italië. Ik weet dat het echt een probleem is en ik krijg behandeling. Ik weet ook dat de meeste honden gewoon lief zijn. Dus over die fobie hoef ik geen advies ;-)
Ik ben half Italiaans en regelmatig daar en heb als ik er over nadenk echt nog nooit een hond gezien. Omgeving Bologna en Napoli. Ben ook ik Florence geweest maar daar ook volgens mij niks gezien.

Oh shit ja mijn neef heeft een hond. Maar volgens mij lopen ze wel gewoon allemaal aan de lijn
anoniem_364944 wijzigde dit bericht op 23-03-2018 19:51
20.08% gewijzigd
Italië lijkt mij een prima land om te gaan oefenen om van jouw ongefundeerde angsten af te komen. Daar lopen inderdaad wel eens honden namelijk.
Overal ...elk land ..lopen natuurlijk wel eens honden op straat.
Italië is daar geen uitzondering op.
Ik heb een fobie voor zure mensen die slecht lezen en te pas en te onpas hun ongefundeerde mening spuien. Gelukkig post ene Jo hier waarmee ik kan oefenen om van die angst af te komen. :high5:

To, het ligt er mss aan waar en hoe je op vakantie gaat? Kan een reisforum je verder helpen? Sterkte en ik hoop dat het meevalt en je van je vakantie kan genieten!
In Italië zijn wel honden. Ook die loslopen.
Maar je kunt een bestemming zoeken waar je ze niet verwacht. In de stad zijn ze veel minder aanwezig dan in afgelegen dorpjes. En op de meeste stranden mogen ze (net als in NL) in de zomer niet komen.
Ik weet dat je niet zozeer tips wil over je fobie. Maar wat ik als hondeneigenaar vaak 'mis' zie gaan is dat mensen oogcontact maken/contact maken met de hond of handen omhoog gaan steken. Juist dat maakt de hond dan nieuwsgierig. Tenminste mijn nieuwsgierige pup wel. Het is een enorm blij ding hoor, echt een clown en wil gewoon geaaid worden en spelen. Als hij in een losloopgebied los loopt, loopt hij mensen die hem negeren zo voorbij maar owee als iemand een hand uitsteekt, of naar hem gaat kijken. Ja dan gaat hij even kijken of diegene hem leuk vind (hij vind zichzelf namelijk heeeuul leuk!). Dus als ik een tip mbt hondentaal mag geven: negeren! En vooral ook niet kijken, dan lopen 99/100 honden je zo voorbij.
In Milaan lopen ze bijna allemaal aangelijnd. Behalve op de aangewezen uitlaatplaatsen. Daar zit dan wel vaak een hek omheen. Mijn ervaring is dat het vaak ook kleinere honden zijn dan in Nederland. Weet niet of de grootte van de hond iets voor je veranderd.
Let’s Go Brandon!
normandina schreef:
23-03-2018 20:06
Ik heb een fobie voor zure mensen die slecht lezen en te pas en te onpas hun ongefundeerde mening spuien. Gelukkig post ene Jo hier waarmee ik kan oefenen om van die angst af te komen. :high5:

To, het ligt er mss aan waar en hoe je op vakantie gaat? Kan een reisforum je verder helpen? Sterkte en ik hoop dat het meevalt en je van je vakantie kan genieten!
Haha bedankt!
RP7 schreef:
23-03-2018 20:09
Ik weet dat je niet zozeer tips wil over je fobie. Maar wat ik als hondeneigenaar vaak 'mis' zie gaan is dat mensen oogcontact maken/contact maken met de hond of handen omhoog gaan steken. Juist dat maakt de hond dan nieuwsgierig. Tenminste mijn nieuwsgierige pup wel. Het is een enorm blij ding hoor, echt een clown en wil gewoon geaaid worden en spelen. Als hij in een losloopgebied los loopt, loopt hij mensen die hem negeren zo voorbij maar owee als iemand een hand uitsteekt, of naar hem gaat kijken. Ja dan gaat hij even kijken of diegene hem leuk vind (hij vind zichzelf namelijk heeeuul leuk!). Dus als ik een tip mbt hondentaal mag geven: negeren! En vooral ook niet kijken, dan lopen 99/100 honden je zo voorbij.
Bedankt voor je tip! Ik probeer ook altijd honden niet aan te kijken. Vroeger keek ik ze altijd aan en dat hielp idd niet echy
Maar heel weinig stranden laten honden toe in de zomer. Ik woonde naast een parkje, en daar liepen wel veel honden. Kleine rassen in de meerderheid. Meestal wel aangelijnd. In winkelcentra of restaurants mogen ze ook niet binnen. Misschien kun je wel beter een hotel of camping boeken waar huisdieren niet zijn toegestaan?
Waar ga je naar toe? Op campings mogen ze vaak gewoon komen en er zijn ook campings waar ze op een stuk strand ook mogen komen.
Wil je een stedentrip gaan doen of je begeven op het platteland?

In Italie heb je overal wel honden, maar net als hier lopen ze in de stad aangelijnd. Zeker in drukke steden als Rome en Florence. Dat moet wel, met al dat verkeer.

Maar op het platteland zul je net als hier loslopende honden aantreffen.

Jammer dat je een fobie hebt voor het liefste, meest genereuze dier dat er bestaat.
Op het platteland hebben veel mensen een erfhond dus die kan je tegenkomen tijdens wandelingen. In steden hebben veel mensen kleinere hondjes en die kom je dus vaak tegen (wel altijd aan de lijn eigenlijk). Op terrassen zie je ook wel mensen met honden (vaak kleinere honden). Ik denk dat het niet heel anders is dan in Nederland.
Anders Italië skippen en naar een Islamitisch land?
Ja, daar dacht ik in eerste instantie ook aan, Ikje. Maar hebben ze daar niet meer zwerfhonden?
sakamanga schreef:
24-03-2018 20:59
Ja, daar dacht ik in eerste instantie ook aan, Ikje. Maar hebben ze daar niet meer zwerfhonden?
Geen idee, heb nog nooit een voet in een islamitisch land gezet en voorlopig hou ik dat zo.
We zijn vaak in Italië geweest in veel gebieden, en ik kan me niet herinneren dat er veel loslopende honden waren. Maar toegegeven, ik heb er ook niet speciaal opgelet ;)
Miss is het een idee om zo’n hondenalarm in je zak te doen? Als een hond dan te dichtbij komt voor je gevoel, dan kan je dat alarm laten afgaan. En zijn ze zeker weg ^^
sakamanga schreef:
24-03-2018 20:59
Ik denk het wel. Heel schrijnend. Daarom ga ik daar weer niet naar toe. Ik kan niet tegen hondenleed.

En als Italiefreak vind ik dat er weinig landen op kunnen tegen Italie, dus ik zou dat zeker niet skippen. Ik ben zelf op vakantie geweest in Italie. Naar Rome, Florence, allerlei mooie plaatsen in Toscane. Maar in die steden of stadjes lopen honden stuk voor stuk aangelijnd. Maar zoveel honden zie je er niet eens. Dus gewoon gaan met die banaan.
Italie is zo prachtig. Het heeft er ALLES. Fijn klimaat, strand en zee, historie, cultuur en (vind ik) de lekkerste keuken. En de mooiste taal.
Bedankt voor alle reacties! We waren van plan wat meer naar het platteland te gaan. Van zo'n hondenalarm heb ik nog nooit gehoord. Ik ga het eens googlen.
Voor een alarm zou je kunnen kijken naar DogChaser of Dazer.
Doe eens even normaal met tips geven over een hondenalarm.
Als je zo panisch bent, doe dan jezelf, maar ook de honden een plezier: ga ergens anders heen of blijf thuis en ga flink in therapie.
Echt je gaat toch geen honden laten schrikken of een rot geluid laten horen omdat jij er bang voor bent?? Leuk als zo’n hond ineens in paniek raakt oid.
Alsof een hond er iets aan kan doen dat je bang voor hem bent. Hem straffen voor iets dat bij jezelf ligt.
Dan maak je van jou probleem een andermans probleem!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven