Vapers
donderdag 7 september 2017 om 16:07
Hallo,
Alweer bijna een jaar ben ik erg happy met mijn modernere e-sigaret, daarvoor heb ik meerdere modellen gehad tot aan de eerste elektrische sigaret die naar oude sokken smaakte en niet zo 'n succes was.
Deze echter heeft me compleet van het roken afgehouden, ook alweer een jaar geleden.
Het was niet mijn plan maar het is toch een soort van hobby van me geworden en vind het nog iedere keer spannend om nieuwe smaakjes uit te proberen. Uiteindelijk zal ik ook gaan stoppen met de e-sig en ben benieuwd of dat me zwaar zal gaan vallen of niet.
Zijn hier nog meer dampers om ervaringen mee uit te wisselen?
Ik damp overigens nu afwisselend liquids met 6 mg en 0 mg nicotine. Als mijn laatste flesje liquid met 6 mg op is uit mijn laatste bestelling ga ik over op de 0 mg.
Ik ben benieuwd, negatieve reacties zijn natuurlijk ook van harte welkom
Alweer bijna een jaar ben ik erg happy met mijn modernere e-sigaret, daarvoor heb ik meerdere modellen gehad tot aan de eerste elektrische sigaret die naar oude sokken smaakte en niet zo 'n succes was.
Deze echter heeft me compleet van het roken afgehouden, ook alweer een jaar geleden.
Het was niet mijn plan maar het is toch een soort van hobby van me geworden en vind het nog iedere keer spannend om nieuwe smaakjes uit te proberen. Uiteindelijk zal ik ook gaan stoppen met de e-sig en ben benieuwd of dat me zwaar zal gaan vallen of niet.
Zijn hier nog meer dampers om ervaringen mee uit te wisselen?
Ik damp overigens nu afwisselend liquids met 6 mg en 0 mg nicotine. Als mijn laatste flesje liquid met 6 mg op is uit mijn laatste bestelling ga ik over op de 0 mg.
Ik ben benieuwd, negatieve reacties zijn natuurlijk ook van harte welkom
maandag 26 maart 2018 om 15:21
maandag 26 maart 2018 om 17:55
Kan ik in die van mij, jeetje welke heb ik ook alweer, alle liquids in doen? Vrouw van winkel zei dat er alleen Millers in mocht maar lijkt me gek.
Justfrog j-easy 9 heb ik, staat er vrij duidelijk op wel
Ga ik die 2 sowieso eens proberen. Nu 3 Mg vandaag voor eerst maar merk weinig verschil in behoefte om te dampen.
Weer verder, ben nog aan het werk.
Justfrog j-easy 9 heb ik, staat er vrij duidelijk op wel
Ga ik die 2 sowieso eens proberen. Nu 3 Mg vandaag voor eerst maar merk weinig verschil in behoefte om te dampen.
Weer verder, ben nog aan het werk.
maandag 26 maart 2018 om 23:12
Ik had hiervoor ook de q16,
Heet worden van het glaasje kan geen kwaad.
Ik gooide letterlijk alles in de clearomizer... Het is echt onzin dat ze zei dat je er maar 1 merk in mocht dampen.... Misschien een verkoop truc? I dont know...
Als je boven 50/50 vg/pg gaat, dus meer vg dan heeft je coil gewoon langer nodig om te verzadigen. Dus niet meerdere hits vlak na elkaar. Wat dat betreft kan je gewoon (bijna) alle liquids van alle merken erin gooien...
dinsdag 27 maart 2018 om 22:56
Twelve monkeys, DVTCH, vampire vapes, hackshots, driphacks (beide laatsten moet je zelf mengen en een poosje laten staan “steepen”..) maar is wel goedkoper op den duur dan 10ml flesjes.... Liqua, dinner lady... Er zijn er zoveel...
Gestolen van het internet: “PG staat voor Propylene Glycol (in het Nederlands noemen we het Propyleenglycol) en wordt door de World Health Organization gezien als niet-schadelijk bij kleine hoeveelheden en mag daarom gebruikt worden in voeding, cosmetica en geneesmiddelen. Mocht je een keer de ingrediënten van een pakje boter of een flesje bier checken, dan kun je PG vinden onder het E-nummer E1520.
VG staat voor Vegetable Glycerin (in het Nederlands noemen we het Plantaardige Glycerine) en wordt gebruikt in zowel verzorgingsproducten, voedingsmiddelen, maar ook in bijvoorbeeld de rookmachines zoals we die in de discotheken kennen. VG kun je op de ingrediëntenlijst van bijvoorbeeld een ijsje vinden onder het E-nummer E422.”
Vg is dikker, stroperig.. En pg is dunnere vloeistof.
Vg is dus op plantaardige basis, en hierom vape ik vg dus ook liever. Van PG krijg ik al snel jeuk... (je kan allergisch zijn voor pg)
Om die reden, dat de batterij snel leeg is. Had ik een 2e batterij aangeschaft. Maar mouth to lung vond ik niet prettig.
Dus ben op direct lung over gegaan, (Sub ohm)
Eerst gewoon de x8 smok kit, met de x-baby. Deze had ik geprobeert bij een kennis en wow wat een smaak geeft sub ohm!
Was meteen verkocht en kocht dan ook de dag erna een x8 stick. (3000mah)
Maar, geen zin om telkens op te laden en zonder te zitten... Dus een Smok AL85 aangeschaft en 4 sony vtc6 batterijen en een batterij oplader. Dus nu heb ik altijd batterijen bij me die vol zijn. Mocht de mod leeg zijn gooi ik er een nieuwe batterij in.
Maar dit is natuurlijk allemaal mijn ervaring, als jij MTL (mouth to lung, zoals een sigaret) fijner vind. Dan zijn er ook zat tanks MTL, die op een mod kunnen met verwisselbare batterijen. Zo hoef je nooit zonder te zitten. En kan je hele dagen door vapen, en als een batterij leeg is gooi je hem aan de lader. En heb je ‘m voor de volgende keer op zak.
dinsdag 1 mei 2018 om 12:30
Was dit topic al kwijt
Zelf brouwen begin ik nog maar niet aan, koop ze nog steeds online. Tabakszaak hier heeft echt maar heel weinig.
Dank je voor de uitleg, Zeikmatras!
Zit toch te denken aan een andere damper. Die van mij, Justfog Q16, is snel leeg qua batterij en coil moet echt heel vaak worden vervangen. Of is dat vrijwel bij alle dampers het geval?
Zelf brouwen begin ik nog maar niet aan, koop ze nog steeds online. Tabakszaak hier heeft echt maar heel weinig.
Zit toch te denken aan een andere damper. Die van mij, Justfog Q16, is snel leeg qua batterij en coil moet echt heel vaak worden vervangen. Of is dat vrijwel bij alle dampers het geval?
dinsdag 1 mei 2018 om 13:04
dinsdag 1 mei 2018 om 15:02
dinsdag 1 mei 2018 om 15:05
Wat een schatje is die Coolfire mini!
Wel vervelend dat de coils zo snel verbranden maar zoals Cateautje ook al aangaf zijn de zoete liquids hier de boosdoener van. Op een youtube filmpje had ik gezien dat je coils heel makkelijk schoon kunt maken voor een volgend gebruik. Dit ga ik proberen bij mijn Aspire coils, vind de aanschaf van coils de prijs van mijn bestelling zo doen stijgen
Wel vervelend dat de coils zo snel verbranden maar zoals Cateautje ook al aangaf zijn de zoete liquids hier de boosdoener van. Op een youtube filmpje had ik gezien dat je coils heel makkelijk schoon kunt maken voor een volgend gebruik. Dit ga ik proberen bij mijn Aspire coils, vind de aanschaf van coils de prijs van mijn bestelling zo doen stijgen
dinsdag 1 mei 2018 om 15:09
Aneso schreef: ↑01-05-2018 12:30Was dit topic al kwijt![]()
Bij de meeste starterssetjes wel maar de Ego AIO Eco lijkt dat weer mee te vallen en die schijnt ook nog zuiniger in gebruik w.b.t. de liquids te zijn.
De pico iStick gaat ook langer mee, die van mij hoef ik maar 1 x in de twee dagen op te laden. Ideaal! Ik damp met de Pico iStick op 15 á 20 Wtt met een Nautilus mini tank. Dat schijnt een match made in heaven te zijn volgens vele dampers en daar ben ik het wel mee eens
dinsdag 1 mei 2018 om 15:15
Vorige maand heb ik uber zuinig gedaan met de aanschaf van liquids dus over een paar dagen ga ik een grotere bestelling doen met wat nieuwe smaken ( ook wat duurder helaas ) en ga ik eindelijk eens die Ego AiO eco aanschaffen. Daar ben ik al weken nieuwsgierig naar en de coils zijn ook nog eens goedkoper. Lijkt me best een fijn dingetje.
Ik ben wel blij dat ik niet hebberig word van die enorm grote dampkanonnen, dan was ik wel wat duurder uit
Ik ben wel blij dat ik niet hebberig word van die enorm grote dampkanonnen, dan was ik wel wat duurder uit
dinsdag 1 mei 2018 om 15:21
Ja hoor, het gaat gestaag. Zit al die tijd op 6 mg., maar ik denk dat ik bij de volgende bestelling terugga naar de 12, dan heb ik meer troathit en verzadiging, dan leg ik hem wat eerder weg ook, want nu zit ik eraan te lurken alsof mijn leven ervan af hangt.