kinderwens

29-03-2018 07:58 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik 37 was heb ik mijn relatie uitgemaakt. Ik heb meerdere relaties gehad, maar ik kwam steeds op een punt dat ik eigenlijk veel liever terug single was en me niet oud zag worden met mijn partner. Ik heb me ook nooit eenzaam gevoeld als single en ik heb al vaker met het idee gespeeld om bam-moeder te worden. Dit gaf me ook helemaal geen slecht gevoel. Na mijn laatste relatie ben ik er beginnen over nadenken om bam-moeder te worden. Ik ben nu bijna 38 en ik zit al heel ver in het proces. Ik was vast van plan om voor mijn 38e te starten met de inseminaties. Nu het bijna zo ver is, heb ik regelmatig last van paniekaanvallen: Ga ik dit wel kunnen? Wat als ik me heel onzeker ga voelen en continu ga twijfelen over mijn capaciteiten als moeder? Wat als het kind vindt dat ik een slechte moeder ben? Wat als mensen me zielig vinden omdat ik geen partner heb kunnen vinden? Wat als mensen me negatief beoordelen? Vooral het oordeel van anderen leek me steeds meer en meer angst aan te jagen. Mijn eigenwaarde is ook flink gezakt de laatste maanden. Nu ben ik een paar weken geleden een man tegen het lijf gelopen waar ik helemaal gek van ben. Hij is helemaal mijn type en iemand waar ik direct zou voor gaan. Nu is hij een paar jaar geleden gescheiden en heeft hij al oudere kinderen en wil hij zeker wel een vrouw die kinderen heeft, maar geen vrouw die nog moet starten met kinderen (zoals ik). Hij wil zelf ook geen kinderen meer omdat hij al begin 40 is en zich hier te oud voor voelt. Hij wil wel heel graag een relatie met mij en hij is ook echt helemaal gek op mij. Hij wil er volledig voor gaan. Het is echt iemand waar ik heel erg naar opkijk (veel bereikt, ziet er goed uit) en misschien dat ik net voor hem val omdat mijn eigenwaarde heel laag is op dit moment.
De hele situatie maakt me heel verward. Vooral omdat ik de laatste tijd met die faalangst zit en ik niet weet of het wel een goed idee is om met die gevoelens alleen aan een kind te beginnen. Wat zouden jullie doen?
Nee natuurlijk ga je je kinderwens niet opgeven voor een man die je net Kent.

Overigens klink je niet stabiel.
Te onzeker en dan bevestiging willen zoeken bij een man tegen wie je opkijkt.

Bedenk wel dat als jij te veel last krijgt van je onzekerheden je kind geen andere ouder heeft om op terug te vallen.

Nee ik zou je niet zielig vinden omdat je geen man hebt gevonden.

Wel egoïstisch omdat je je kind al bij voorbaat een vader ontzegt.
" ja ik twijfelde enorm over de volledig levensveranderende beslissing maar na wat onbekenden op een forum te hebben gevraagd toch maar gedaan want zij kennen me niet maar wisten zeker dat ik het kon"
retrostar schreef:
29-03-2018 08:58
Voordeel van inseminatie is dat de mannen goedgekeurde fokstieren zijn. Ze zijn intelligent, sociaal normaal, uiterlijk acceptabel dus op zich betere kans op een evenwichtig kind dan van een overblijvertje wat je in het wild tegengekomen bent. ;-)
Koekoek
De "volledig levensveranderende beslissing" valt heel vaak tijdens een gewone toevallige onbeschermde neukpartij met een oh zo sexy maar verder volledig ongeschikte jongen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
absor schreef:
29-03-2018 09:08
Koekoek
Tjilp. En hij hij zal later geen aanspraken maken op het kind.
Hij wil zelf ook geen kinderen meer omdat hij al begin 40 is en zich hier te oud voor voelt. Hij wil wel heel graag een relatie met mij en hij is ook echt helemaal gek op mij. Hij wil er volledig voor gaan.

Even een stukje uit jouw openingspost. Hij wil er helemaal niet volledig voor gaan. Een man die zelf al kinderen heeft en zo makkelijk over de gevoelens van een vrouw met kinderwens (en zonder kinderen) heenwalst, vind ik een zeer egoïstisch en egocentrisch persoon.

Hiermee wil ik niet zeggen dat hij zomaar moet 'toegeven' een kind met je te maken, maar 'helemaal voor JOU willen gaan'.........nee dus!
E
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 15:02
99.78% gewijzigd
retrostar schreef:
29-03-2018 09:11
De "volledig levensveranderende beslissing" valt heel vaak tijdens een gewone toevallige onbeschermde neukpartij met een oh zo sexy maar verder volledig ongeschikte jongen.
De beslissing valt vaak bij wel of geen abortus. En hier gaat het over een 37 jarige die een bewuste keuze gaat maken.
loisnvt schreef:
29-03-2018 09:13
Hij wil zelf ook geen kinderen meer omdat hij al begin 40 is en zich hier te oud voor voelt. Hij wil wel heel graag een relatie met mij en hij is ook echt helemaal gek op mij. Hij wil er volledig voor gaan.

Even een stukje uit jouw openingspost. Hij wil er helemaal niet volledig voor gaan. Een man die zelf al kinderen heeft en zo makkelijk over de gevoelens van een vrouw met kinderwens (en zonder kinderen) heenwalst, vind ik een zeer egoïstisch en egocentrisch persoon.

Hiermee wil ik niet zeggen dat hij zomaar moet 'toegeven' een kind met je te maken, maar 'helemaal voor JOU willen gaan'.........nee dus!
Wat een onzin. Een man van 40 plus met volwasswn kinderen die aan het begin meteen eerlijk zegt dat hij geen kinderen meer wil 'walst' niet over iemand heen.

Geen kinderwens,ongeacht je ze al heb, is niet egoistisch of egocentrisch.

Haar aan het lijntje houden,dat wel
R
0.00% gewijzigd
absor schreef:
29-03-2018 09:14
De beslissing valt vaak bij wel of geen abortus. En hier gaat het over een 37 jarige die een bewuste keuze gaat maken.
Voor velen is abortus geen optie hoor. Daar hoef je niet gelovig voor te zijn. Je eigen hormonen en beschermingsdrift spelen je dan parten.
absor schreef:
29-03-2018 09:18
Wat een onzin. Een man van 40 plus met volwasswn kinderen die aan het begin meteen eerlijk zegt dat hij geen kinderen meer wil 'walst' niet over iemand heen.

Maar; hij houdt ook niet zoveel van haar dat hij een nieuw vaderschap voor haar overheeft.
W
99.85% gewijzigd
Ik leee vooral dat een kind je ultiem gelukkig gaat maken en de relatie met een kind veel mooier is dan met een man.

Ik ben gewoon bang dat TO een onware mooie roze wolk voorgespiegeld krijgt.

Een kind is niet zaligmakend, vliegt na 18 jaar uit (als het goed is, of is gehandicapt en blijft voor altijd bron van zorg), leven van alleenstaand moeder gaat niet over rozen en leven zonder kinderen is niet het einde van de wereld.

Ik zeg helemaal niet dat TO wel of geen bam moet worden of met die man kappen, ik hoop gewoon dat TO rationeel met haar verstand beslist ipv luisteren naar anoniemen die niet eens de achtergrond van TO kennen (wellicht zouden ze dan wat anders roepen )en met haar eierstokken beslist.

Oh en zaaddonoren zijjn niet altijd intelligente evenwichtige fokstieren, zitten een boel bijzondere types bij die vooral hun zaad wilden verspreiden en kicken op 100+ kinderen.
retrostar schreef:
29-03-2018 09:21
Maar; hij houdt ook niet zoveel van haar dat hij een nieuw vaderschap voor haar overheeft.
Dit slaat nergens op.

Dus als mijn man een kind wil maar ik niet dan houd ik niet genoeg van hem anders zou ik dat wel over hebben voor hem??
Liefde staat daar los van.
absor schreef:
29-03-2018 09:07
" ja ik twijfelde enorm over de volledig levensveranderende beslissing maar na wat onbekenden op een forum te hebben gevraagd toch maar gedaan want zij kennen me niet maar wisten zeker dat ik het kon"
:rofl:
Ik hoop dat TO met gevoel en rationeel beslist, juist de combi is goed,

Je bent in een proces al heel ver, een kind krijgen is ingrijpend, het is niet gek dat je dan ineens gaat twijfelen dat lijkt me vrij normaal bij ingrijpende beslissingen.
Daar zou ik niet teveel aan ophangen.
Verder heb je vragen of je het wel kan, etc. of je voldoet,
die vragen hebben moeders met kinderen in een relatie ook , de rat die schuldgevoel heet weet elke weg naar een moederhart te vinden, links om of rechtsom

Of je het kan? Misschien nu nog niet, je leert het dan straks sowieso. Ik ben zelf single moeder van vier kinderen, voor mij zou 1 kind een makkie zijn, dus ja alles is perspectief. Als jij tegen jezelf zegt dat je het kan dan is het zo.
Als je het graag wilt, je hebt een netwerk./support en kan een kind onderhouden, dan ga je een prachtige tijd tegemoet als je er voor kiest.
Zonder kind wordt je ook gelukkig.
En dan die man, eh ja, leuk dat hij al een gezin heeft en begrijpelijk dat hij niet meer wil, maar jouw droom is een kind en maak alsjeblieft je eigen dromen waar en niet die van een ander!

Zoek eens contact met andere bam-moeders, degene die ik ken, doen het prima en zijn heel blij met hun keuze. Wat niet perse iets over jou zegt, maar wellicht wel herkenning over je twijfels
absor schreef:
29-03-2018 09:30
Dit slaat nergens op.

Dus als mijn man een kind wil maar ik niet dan houd ik niet genoeg van hem anders zou ik dat wel over hebben voor hem??
Liefde staat daar los van.
Je liefste iets gunnen in de vorm van een kind wat niet meteen jouw wens was met veertig (of een hond terwijl je niet van honden houdt) of in een stad gaan wonen terwijl je een plattelandsmens bent of juist andersom; het kan allemaal als zij plotseling het belangrijkste is wat je overkomt en je haar in je leven houden wil. Ik weet het uit ervaring. :proud: Je maakt nieuwe afwegingen uit een aantal opties.
loisnvt schreef:
29-03-2018 09:13

Volledig mee eens!! Lekker egoïstisch van hem om er zo over te denken... En daar kennelijk ook al heel stellig over is. Hij gaat dus niet volledig voor jou(w geluk). Voor mij al reden genoeg om te zeggen dikke doei!
absor schreef:

Helemaal mee eens, ik vind dat ook niet egoïstisch. Ik vind het vrij logisch dat iemand die geen kinderen meer wil gewoon dús geen kinderen meer wil. Ook niet als hij iemand tegenkomt die ze nog wel wil. Net zo min als dat je voor een eventuele partner je kinderwens overboord zet, besluit je ook niet even er nog eentje bij te krijgen terwijl je voor jezelf had besloten dat het klaar is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
absor schreef:
29-03-2018 09:27

Ik zeg helemaal niet dat TO wel of geen bam moet worden of met die man kappen, ik hoop gewoon dat TO rationeel met haar verstand beslist ipv luisteren naar anoniemen die niet eens de achtergrond van TO kennen (wellicht zouden ze dan wat anders roepen )en met haar eierstokken beslist.

Nou zoveel invloed hebben meningen, zeker die op een forum, nu ook weer niet hoor. Ik ben iig niet zo ijdel dat ik dat ooit gedacht heb. Anders had ik altijd mijn mond gehouden bij zoveel verantwoordelijkheid. :)

Er wordt heel veel zinnigs hier gezegd maar TO bepaalt wat van toepassing is.
Als ik dit zo lees zou ik je vooral aanraden iets aan je onzekerheid te doen. Angsten voor grote veranderingen (zoals een kind krijgen) zijn normaal, iedereen heeft dat wel in meer of mindere mate maar bij jou lijkt de invloed op je leven wel erg groot, je lijkt te zoeken naar redenen om het nemen van een beslissing uit de weg te gaan. Als je minder onzeker bent wordt het makkelijker je eigen weg te volgen, niet alleen bij de keus wel of geen kind te krijgen maar ook in de rest van je leven, ook als je eenmaal een kind hebt en voor allerlei nieuwe beslissingen komt te staan (stel je alle twijfel voor over het kiezen van het juiste kdv en een school enz waar je je meest kostbare 'bezit' moet achterlaten).

De reacties op die man snap ik niet zo goed. De liefde voor haar kan prima losstaan van de wens geen kinderen meer te krijgen. Dat vind ik helemaal niet zo gek eigenlijk. Hij heeft al kinderen en weet dus hoe dat is en hoeveel gedoe een scheiding oplevert, ik kan me best voorstellen dat hij kosten wat kost wil voorkomen dat hij straks met twee vrouwen regelingen heeft over kinderen en alle gezeik wat daar helaas in de meeste gevallen bij komt kijken. Daarbij is hij al begin veertig en de meeste mensen willen niet aan een kind beginnen met iemand die ze een paar weken kennen dus voor ze zouden starten zijn ze weer even verder. Dan kan het ook nog best even duren, gezien de leeftijd van TO is de kans best groot dat het een tijd gaat duren en het misschien ook niet in een keer goed gaat. Grote kans dat als er al een kind komt hij dan al halverwege de veertig is. Tegen de tijd dat het kind naar school gaat is hij al tegen de vijftig, ik heb nu die leeftijd en ik kan prima nog achter een kleuter aanrennen maar ik merk dat ik nu met mijn kleine neefjes en nichtjes na een dag echt gevloerd ben, veel vermoeider dan toen mijn kinderen vijftien jaar geleden die leeftijd hadden. Het valt echt niet mee om op je vijftigste nog achter een kleuter aan te rennen de hele dag, elke dag. Een kind is niet iets dat je zomaar even erbij doet en je kunt het ook niet meer terugdraaien. Als het dorp je niet bevalt kun je terug naar de stad verhuizen, als een hond toch echt niet in je leven past kun je hem herhuisvesten (al vind dat je daar eerst echt goed over moet denken en niet zomaar dieren wegdoen maar het kan zonder te grote problemen) maar een kind kun je nu eenmaal niet terug stoppen als het je niet bevalt. Hij komt op mij juist stabiel en intelligent over en niet als een egoïstische zak, hij weet wat hij wel en ook zeker niet wil in het leven en hij is zeker genoeg van zichzelf om ook voor zijn grenzen op te komen. Dat is helemaal prima. Ik snap niet zo dat hier gezegd wordt dat hij dan niet genoeg van TO houdt, zat topics hier over verschillen in kinderwens en daar zegt ook niemand tegen dat ze niet zo egoïstisch moeten zijn en maar gewoon een kind moeten krijgen voor hun partner. Een kind word bij voorkeur geboren omdat beide ouders het graag willen en niet omdat het een van de ouders door de strot gedouwd is omdat die ouder niet voor zichzelf op durfde te komen. Mij lijkt de kans op een scheiding en dus een kind in een gebroken gezin een stuk groter wanneer een van de ouders het kind eigenlijk niet wilde, dat zal in veel gevallen toch tot ergernis onderling gaan leiden. Tel daarbij het hoge aantal scheidingen bij samengestelde gezinnen en ik snap volledig dat hij er geen zin meer in heeft.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
retrostar schreef:
29-03-2018 09:48

Er wordt heel veel zinnigs hier gezegd maar TO bepaalt wat van toepassing is.
Over TO gesproken... kun je hier wat mee?
absor schreef:

Je leest niet goed wat ik schrijf!
absor schreef:
29-03-2018 09:27
Ik leee vooral dat een kind je ultiem gelukkig gaat maken en de relatie met een kind veel mooier is dan met een man.

Ik ben gewoon bang dat TO een onware mooie roze wolk voorgespiegeld krijgt.

Een kind is niet zaligmakend, vliegt na 18 jaar uit (als het goed is, of is gehandicapt en blijft voor altijd bron van zorg), leven van alleenstaand moeder gaat niet over rozen en leven zonder kinderen is niet het einde van de wereld.

Oh en zaaddonoren zijjn niet altijd intelligente evenwichtige fokstieren, zitten een boel bijzondere types bij die vooral hun zaad wilden verspreiden en kicken op 100+ kinderen.
Je hebt werkelijk geen idee wat voor dooddoener vetgedrukte zin is voor personen met een kinderwens. Echt, zeg dan niets!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven