Zwanger worden, ronde 7 of meer (deel 2)

24-09-2017 20:20 1634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op zwanger worden, ronde 7 of meer...

Hier kletsen wij met elkaar over alles wat ons bezig houdt, steunen wij elkaar waar we kunnen en zijn wij blij voor elkaar als het dan eindelijk zover is! Nieuwe dames zijn altijd welkom :) .

Vraag gerust om de inloggegevens zodat je je gegevens in de tabel zelf kunt bijhouden :-) . Wil je liever dat andere het voor je aanpassen? Geen probleem, dan graag de gewenste aanpassingen dikgedrukt vermelden :) !

🍀 Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart Medisch Status Bijzonderheden
Puk32
(34/38)
eerste 2015 oktober Verminderde zaadkwaliteit IVF/ICSI poging 3 in maart, daarnaast afwachting gesprekken Düsseldorf 31/01 en Gent 04/03 Eerder: miskraam bij 6 wkn na IUI 2
Ka14
(30/34)
tweede 2016 januari Bezig met IVF/ICSI poging 2, afwachting bevruchtingen Eerder: BBZ
Sunny_Lady
(32/33)
eerste 2017 februari Verminderde zaadkwaliteit & lage AMH Bezig met ICSI (proef)poging 1, dinsdag 29/01 punctie daarna afwachting verwijdering poliep in baarmoederslijmvlies

:cheer2: Zwanger!
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart UD Geslacht Bijzonderheden
WildePerzik
(29/32)
Eerste 2017 oktober jongetje

:duckie: Mama geworden!
Naam
Kindje Gestart Bevallen Geslacht
Tara92 Eerste 2017 Januari september 2018 dochtertje
RainIsJustConfetti Eerste 2017 Maart oktober 2018 dochtertje
Lalameme Eerste 2016 December 8 november 2018 dochtertje
Devenie Eerste 2017 Maart 4 december 2018 zoontje
Yellow002 Eerste 2016 November 28 december 2018 dochtertje

:heart: Voormalige schrijfsters : Zwangeres, Jame, Falathiel

:duckie: Voormalige schrijfsters en mama's : PientjeG, Fab1981 :heart:

Deel 1: zwanger/zwanger-worden-ronde-7-of-meer/ ... ges/387296
anoniem_355263 wijzigde dit bericht op 27-01-2019 16:30
70.46% gewijzigd
:cheer: gefeliciteerd!
Wauw wat gaaf devenie! Gefeliciteerd! Als je het leuk vind kan je aansluiting in het groepje waar ik mee schrijf? g3zellig om daar samen in te zitten na hier al zolang met elkaar geschreven te hebben!

Verder reageer ik op jullie vanavond! Ben aan het werken !!
Super Devenie! Gefeliciteerd. Joepieeeeeee!

Puk: ik snap je helemaal. Het toenemende enthousiasme en afnemende.
Om terug te komen op je vraag: wij hebben de tweede iui niet omarmd. Laat ik het zo maar even zeggen. Er is was zoveel aan de hand dat ik het niet trok en eerst rust wilde. Als onze eigen poging niet lukt deze maand dan moeten we weer een eigen poging doen en pas in mei/juni een tweede iui ivm de vakantie.
Vanmorgen een dikke streep op de ovulatietest. Dus we kunnen vrijen. Whoop whoop

Ik ben zo blij voor je devenie. Geniet.
Dankje!
Klinkt het raar als ik zeg dat ik het én niet besef én ik me niet zwanger voel?
Geloof het gewoon niet

Is goed lalameme! Lijkt me leuk
Devenie wat leuk!! Van harte!!

Is dat standaard dat je na hsg meer kans hebt? Of meer dat, dat bij jou zo zou zijn?
Ik heb op eigen verzoek dat laten doen, vraag me dan af of je nog steeds een verhoogde kans hebt, of hadden ze hey bij jou met die olie gespoeld?

Ik herken dat Puk, al doen wij nog geen behandelingen ik heb precies ook dat soort fases, blijft een heel proces.
hier gaat het ok, ik zit nog rond de eisprong dus het wordt weer wachten, heb dr niet veel geloof nog in, maar ja wie weet
Redcurls schreef:
27-03-2018 17:07
Devenie wat leuk!! Van harte!!

Is dat standaard dat je na hsg meer kans hebt? Of meer dat, dat bij jou zo zou zijn?
Ik heb op eigen verzoek dat laten doen, vraag me dan af of je nog steeds een verhoogde kans hebt, of hadden ze hey bij jou met die olie gespoeld?

Ik herken dat Puk, al doen wij nog geen behandelingen ik heb precies ook dat soort fases, blijft een heel proces.
hier gaat het ok, ik zit nog rond de eisprong dus het wordt weer wachten, heb dr niet veel geloof nog in, maar ja wie weet
De ferriliteitarts kwam hier zelf mee. Met olie inderdaad, dat de kans de eerste 3mnd groter zou zijn werd me verteld door de arts. De heeft toen hele uitgebreide tekst en uitleg hierover gegeven. Ze gaf ook aan dat het jaren geleden standaard bij de onderzoeken hoorde, daarna werd dat afgeschaft en sinds enkele maanden word het standaard weer gedaan omdat er meer onderzoeken naar gedaan zouden zijn. En de resultaten positief waren.
Ja het probleem is dat de grotere kans niet in het spoelen maar het spoelen met die olie zit. Mijn gynaecoloog had het hier ook over maar krijgt de olie niet in ons zh al wil ze dit graag. Ik ben dus met water gespoeld, wel jammer wilde ook heel graag die olie.
Redcurls schreef:
27-03-2018 18:03
Ja het probleem is dat de grotere kans niet in het spoelen maar het spoelen met die olie zit. Mijn gynaecoloog had het hier ook over maar krijgt de olie niet in ons zh al wil ze dit graag. Ik ben dus met water gespoeld, wel jammer wilde ook heel graag die olie.
Misschien gekke gedachte, maar zou je daar niet voor naar een kliniek mogen gaan, of een ander zh?
Zit ik wel over na te denken ik wacht het nog even af en anders ga ik die vraag toch stellen bij mijn gynaecoloog
Jeeeeej Devenie!! Wat een super nieuws! Gefeliciteerd!

Jame, dat was het natuurlijk, geen IUI deze maand. En dus ook volgende maand niet. Dan inderdaad maar zelf aan de slag! Veel plezier :-D

Redcurls, kan me helemaal voorstellen dat je ook door die fases heen gaat. Komen bij jullie behandelingen al wel dichterbij of voorlopig nog zelf proberen. Ik duim voor deze maand. Het gaat zo goed hier, hopelijk zet dat door!

Het is trouwens wel zo dat ze ook een verhoogde kans zien bij een HSG op waterbasis, alleen is het nog positiever bij een HSG op oliebasis. Dus Redcurls, ondanks dat het geen olie was heb je wel een verhoogde kans.
Dankje Puk!
Heb vandaag nog eens 2 testjes gedaan, gewoon puur uit ongeloof! 😅 en die waren in no time positief. Snap het ook echt nog steeds niet. Van het enorm balen dat het maar niet wilt lukken en 0 kwaaltjes naar gisterochtend de gekke ingeving ach, knal gewoon een test er tegen aan.
20 april heb ik de eerste echo, Heel spannend!

Hoe gaat het verder met iedereen?
Jame Succes weer op het wachtbankje!! :thumbsup: Ga voor jullie duimen! Beetje relaxt erbij of enorm gespannen in de hoop dat t deze keer lukt?

Puk Oke, ga het tegen die tijd eens navragen. Naja, tegen die tijd... das misschien al vanaf volgende week, maar goed :whistle:

Vervelend is die emotionele cyclus die meegaat he :@@: . Ben je beetje door je verdriet weer heen nu? Wanneer heb je eerste echo? :sherlock:

Devenie Hoe gaat het met jou? Beetje ingezonken dat t zo is? :cheer: Kleine maand wachten voor echo, op zich nog wel vlotjes gelukkig. Hoop op een mooie!

Redcurls Ik denk idd is wat Puk zegt dat t bij beide verhoogde kans geeft, maar bij olie net wat meer. Daarnaast denk ik dat ze niet nog eens zo'n test doen, puur om de kans te verhogen. :nooo: Gok dat ze dan gewoon met hormoonbehandelingen gaan beginnen.

Hier Sinds gister weer aan t prikken. Hoop dat maandag weer goed is en we woensdag iui hebben, dan weten we dus binnen een week nu hoe we er deze maand weer voorstaan. Mijn voorgevoel zegt dat t deze keer weer op t randje doorgaat. Merk dat ik me erbij heb neergelegd dat we moeten wachten op ivf en t past wel in ons boekje om weer uitstel te krijgen op iets wat toch gaat gebeuren. :bonk:
Daarnaast hebben we gister weer een waslijst afspraken in t ziekenhuis gekregen, want bij mn vriend is zware slaapapneu geconstateerd :sheep: . Hij mag daarom ook geen auto meer rijden, dus hij werkt niet meer ver weg, alleen int dorp hiernaast (hij werkt normaal op 4 locaties, per toeval eentje dichtbij). Nu gaat hij dus thuis werken, op locatie dichtbij en op zn basis plek af en toe als ik hem kan brengen (kan alleen als ik op dat moment 1 kind extra maar heb, die moet dan dus mee, snel naar huis voordat de andere komen en s middags dus weer wachten tot er nog maar 1 is of alles weg is om hem weer op te halen). Dit gaat iig 3 weken duren.
Heb een extra babytje gekregen voor 2 volle dagen in de week, omdat een gastouder een burn out heeft. Geen vrije maandagmiddag meer en op di nu 5 kids :biggrin: . Op donderdag eentje erbij vanwege vakantie oma, dus dan ook 5 kids. Maandag en vrijdag opzich wel te doen met kids 3 of 4, maja dan ga ik dus taxi erbij spelen :rolling: . En de ziekenhuis afspraken voor hem die dus nu staan. Ben benieuwd hoe we t moeten gaan doen als t volgende week niet doorgaat de iui en we dus nog meer ziekenhuis afspraken gaan krijgen O_o

Zo lekker lang verhaal weer :lijstje: Int kort... tis druk :rofl: Voordeel is dat de tijd lekker snel gaat :whut: En geen tijd om veel na te denken :idee:
Owja NOD staat tussen 16 en 22 april, ligt eraan wanneer iui precies gaat zijn en of hij doorgaat.
Sorry voor de stilte.. Ga alle berichten lezen nog hoor!

Ik moet even wat kwijt

Sinds gister avond meer buikpijnen en sinds vanochtend bloedverlies. Het is nog niet veel maar wel echt rood. Ik ben doodsbang.. dus ik denk dat ik weer bij jullie aan ga sluiten.

Ik ben op t werk, geen doen. Ik wil eigenlijk huilen in een hoekje..
Ohh lala meen je! Heb je al een arts erover gebeld? Misschien even na laten kijken? Dikke knuffel
Oooh nee lala! Ik zou ook vk even bellen. Heb ik ook gedaan toen ik vorig jaar ging bloeden. Ik mocht toen langskomen. Ze zei wel dat ze weinig zou kunnen doen, maar gewoon voor mij wilde ze wel echo maken.
Lieve Lalameme, echt even de vk bellen!
Bloedverlies hoeft niets te betekenen, ik hoop heel erg dat het bij jou ook niets betekent! 😘

Devenie gefeliciteerd! :)
Gebeld maar alles is dicht tot na de paden verder. Verloskundige kan niets betekenen nu voor mij.. dinsdag beld ze of ik er ergens tussen geplaatst kan worden. Want mocht dit hopelijk niet doorzetten dan wil ik niet tot 10 weken wachten met een echo. voor t zelfde geld is t alsnog mis maar zet het dan gewoon niet door..

Omdat ik al een echo gehad heb waar op te zien was dat het op de juiste plek zit val ik niet onder spoed omdat het geen bbz kan zijn.. anders mocht ik dus wel naar de spoed post.

Word een lang weekend! Uiteraard bellen als ik echt kramp krijg en t erger word.
nee nee nee lalameme! :-( heb je al contact gehad met de vk? ik ga heel hard voor je duimen dat het onschuldig is.

@ka, ik ga voor je duimen dat de iui gewoon door kan gaan! :heart: stiekem hoop ik dat jullie het hele ivf gebeuren bespaard blijft.
ohh wat naar van je vriend zeg. is evengoed een hele aanpassing, ook voor jou!
je hebt het druk zo te horen! vind het knap dat gastouders 5/6 kindjes kunnen hebben op een dag. ik wordt al gek van een gezin met 3 kids haha. maar je dag gaat wel lekker snel om en je blijft continu bezig.

Ik voel me prima op de vermoeidheid na. die overvalt me opeens. verder niet echt het gevoel nog dat ik zwanger ben. heb 2 dagen echt in een achtbaan gezeten kwa emoties.
Kan ik dit wel, ben ik er wel klaar voor, spannend, blij noem maar op. maar ook dat zal er wel bij horen :)
Lala hoe is het nu?
Ben ook erg benieuwd. Ik hoop dat het allemaal mee valt
Even heel snel tussen het werk door.

Ook reactie gehad van de gyneacoloog. Ik had al langs mogen komen alleen ben aan het werk. Na 6 uur mag ik bellen, gelukkig heeft mijn gyn dienst dus de assistent zei al dat ik waarschijnlijk mits ze geen bevalling heeft langs kan komen voor een echo op de spoed. Toch fijn dat ik deze weg ook geprobeerd heb!

Bloedverlies is voor nu gestopt, het is niet heel heftig geweest maar wel rood. We hopen maar het beste..
:hug: denk aan je!
:hug: me 2! succes!
:hug: :bigkiss:
Wat zijn jullie toch lief! :hug:

Ik ben geweest, en heel blij dat ik ben geweest!

Er was een vruchtje te zien met kloppend hartje! Ik zou vandaag 6 weken 5 dagen zijn. Maar volgens meting 7 weken precies. Al is dat nu zo vroeg nog lastig te zeggen! Voor nu even gerust gesteld en hopen dat het bloedverlies nu echt weg blijft!

Jeetje ka! Wat naar voor je man, super druk voor jullie nu allemaal dus! Jouw werk lijkt mij echt prachtig mooi! Ik heb mijn diploma's alleen doe nu ander werk. Maar ik denk dat dat nog wel eens kan zijn wat ik uiteindelijk ga doen! :) ik ga keihard voor Je duimen lieve ka! hopen dat die ivf niet nodig gaat zijn! :hug:

Verder reageer ik morgen avond denk ik op iedereen! Nu even slapen en bijkomen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven