Een tweeling! Uitgerekend mei 2009 Wie nog meer in 2009?

16-11-2008 15:54 392 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, zoals de titel al zegt ben ik zwanger van een tweeling.

Zijn er nog meer meiden hier die dit jaar of volgend jaar een tweeling verwachten. Lijkt me leuk om erover te kletsen! Iedereen is welkom! Liefs Mirr

NicknameUitgerekende/geboortedatum twinsBijzonderhedenAyla216 juli 20082e en 3e kindjeVivalover15 augustus 2008Candy1 mei 20091e en 2e kindjeMirr0913 mei 2009, 2 meisjes!! 1-eiig2e en 3e kindje (zoontje feb2008)Mikey8014 mei 2009gemini7526 mei 2009Fre11 juni 2009, meisje en jongen!7vlinders18 juni 2009, meisje en jongen6e en 7e kindje[/quote]
ik zoek een manier om privee met iemand in contact te komen, maar dat lukt niet dus daarom plaats ik een algemeen berichtje...
Hoi Candy en andere dames, ik zou graag met jullie in contact komen voor een nieuw televisieprogramma voor de NCRV. Sorry, dat ik jullie hier zomaar mee overval, maar tijdens mijn research kwam ik op dit forum terecht. Ik zoek moeders die in het voorjaar/zomer bevallen van een tweeling.

Je kunt mij bereiken op claudia.van.tongeren@eyeworks.tv. Ik kan dan via de email meer vertellen.

Ik zal verder dit forum niet lastig vallen.

Dank voor de aandacht en hartelijk groet,

Claudia van Tongeren
hoi ook wij verwachten 2009 een tweeling, half juni worden ze officieel verwacht. ben nu dan ook 23 wkn zwanger. het ging tot nu toe allemaal super. maar nu heb ik toch wat angsten omdat de cervixlengte wat verkort was bij de vorige keer ( maar nog wel acceptabel ) en omdat ik erg veel harde buiken heb. maar goed ik hoop maar dat het een kwestie is van rustig aan doen en meer niet. voor ons is het het 1e en 2e kind, ben heel benieuwd hoe het gaan zijn straks, wel erg leuk om hier eea mee te lezen.

groetjes
He Candy en Marijke welkom hier!!!!!

Gisteren de pretecho, en het zijn 2 jongetjes!!!!! Verder was het geweldig om ze zo weer te zien!

Gisterochtend een extra controle gehad, ik moet het wat rustiger aan doen. Harde buiken was toch niet helemaal goed. Gelukkig zat de baarmoedermond nog dicht......
@ gemini, wat leuk 2 jongetjes. Ik krijg een zoon maar wat het 2e kindje is weet ik nog niet.

Wat gek dat jij nu al harde buiken hebt. Ik heb nog nergens last van, ik vind het net zo goed gaan.

liefs candy
Gelukkig zijn de harde buiken een heel stuk minder sinds ik veel meer rust. Wanneer weet jij meer over het geslacht van baby 2 Candy?
Welkom Candy en Marijke!!

Wat spannend Marijke dat je cervixlengte wat verkort is. En balen van die harde buiken, moet je nu dan ook meer rust nemen?

Gemini, jij ook al harde buiken. Wat fijn dat je merkt dat rust houden helpt.

Ik krijg ook steeds vaker harde buiken, tja, dan probeer ik toch inderdaad maar wat meer rust te nemen en inderdaad dat helpt. Werk halve dagen en das echt genoeg en heb me voorgenomen om vanaf nu echt elke middag ff een uurtje te gaan liggen. Zo houd ik het veel langer vol. Nu zit ik nog ff te laptoppen, maar ik ga zo ff naar mijn mandje!!

Voor de rest gaat het heel goed hier. Het genieten is wel echt al begonnen, das zo fijn! Ben ook al bijna 24 weken, dus het schiet echt op!!

xx
Hallo, wij zijn weer terug van een weekje vakantie! heerlijk. Maar wel weer ziek geworden het weekend... vooral keelpijn en goed verkouden. Ik heb echt geen weerstand...er hoeft maar een virusje in de buurt te zijn en ik krijg het! heel vervelend. Ook ons zoontje was zaterdag ziek. (koorts).

Welkom nieuwe dames.

hier ook meer last van harde buiken maar dat hoort wel een beetje rond deze termijn. (had ik met de eenling zwangerschap ook). Zolang ze maar niet heel lang duren en zeer doen volgens mij dan valt het allemaal nog mee! Maar rust nemen is zeker goed! Morgen is het mijn laatste werkdag en dan ga ik volledig de ziektewet in. Ben dan ook 28wk. Merkte vandaag al dat ik het gewoon niet volhoudt. Voel me dan zo moe en uitgeput en als ik lang zit kan ik bijna niet meer uit mijn stoel komen, zo'n zere kont heb ik dan.

Ayla, jullie zoontje was idd dan ook nog vrij jong he. begreep hij het al wel een beetje? zal wel superdruk zijn geweest. Nu vast nog. Wat vond jij de heftigste en drukste periode? (of moet die nog komen denk je?)

Ik duik ook even mijn bedje in!

Liefs Mirr
@ gemini, 23 feb heb ik een echo ik hoop dat het dan wel lukt.
Dag dames

ik werk sinds vorige week ook nog maar halve dagen, het ging gewoon niet meer als ik 's middags niet even een uurtje plat ging. Nu een weekje vrij, dus lekker aan het klussen in huis en op de babykamer,

Verder gaat het heel goed, kan nu ook veel meer genieten nu ik maar halve dagen aan het werk ben, dan heb ik tenminste 's avonds nog wat energie over. Ben benieuwd hoe lang ik nog kan blijven werken na mijn vakantie.

Morgen weer op controle. Vorige keer lagen ze allebei met het hoofdje naar beneden, ben benieuwd. Ik voel ze trouwens heel erg veel bewegen, wel veel verschil tussen de een en de ander, hebben jullie dat ook? Een hele drukke (wordt waarschijnlijk de eerste) en een rustige. Ben benieuwd of dat zo blijft.

groetjes
Sinds ik rustig aan doe, gaat het een stuk beter!

Vandaag groeiecho gehad, het zag er goed uit!
hoi hoi

we krijgen ook een twins als hetgoed is, de eerste echo al achterde rug ziet er mooi uit nu 11 weken...

uitgerekend op 7 sept maar zal wel wat vroeger komen ..

zijn nu zo beetje aan het rondkijken voor 2de hand babywagen.. is toch best wel moeilijk aan het komen een goede
Gefeliciteerd Annajordi. Worden het jullie eerste kindjes?

Hoe vond je het om het te horen?

groetjes Mirr
Wat leuk Annajordi! Welkom hier!

Mikey: ik merk ook duidelijk verschil. Het meisje ligt rechtsonderin (komt dus ook als eerste) en is de drukste. Haar voelde ik ook al vroeger dan het jongetje en nu ook nog steeds veel vaker. Op de echo's bij 10 en 11 weken hebben we haar ook allebei de keren heel enthousiast zien springen, terwijl ons ventje dat wel af en toe een keer deed, maar niet 10 keer achter elkaar... Ik zou het wel heel grappig vinden als dat ook zo is straks als ze geboren zijn!

xx
Haai!

Kom even snel dag zeggen, moet/wil nog het een en ander doen, er ligt een stapel was om U tegen te zeggen, drie overgevende kindjes zorgt daar wel voor

Hidde begon zaterdagavond, k*tste alles er onder.... en vandaag doen Jelke en Ferdau wie het meest kan.... ppppffffftttt, we zitten de laatste weken wel in een cirkeltje van ziek, zieker, ziekst, ben het spuugzat.... Wil nu al die bacillen de deur wel uitkijken

Ik heb overigens nergens last van ~klopt onwijs af op alle ongelakt hout wat ze maar tegenkomt~ maar kids en lief wisselen elkaar af!

Verder gaat alles goed hoor, maar merk dat ik het wel een beetje zat ben, het mag van mij wel weer normaal worden!

Wat betreft het bewegen, Jelke lag bij mij "onderin", en was een vrij rustig kindje. Is hij nu nog..... Ferdau lag echter bij elke controle weer anders, koppie onder, koppie boven, koppie rechts, koppie links, het was iedere keer weer een verrassing hoe we haar aan zouden treffen..... En nog is het een heelrijk actief kind, stilliggen kan ze niet Het was tijdens de bevalling ook wel even spannend hoe madam zou indalen, ze lag tot een kwartier voor haar geboorte nog overdwars in mijn buik! Op het moment dat Jelke geboren was daalde ze keurig met het koppie naar beneden in en was dat in ieder geval goed! (hoewel het dametje eerst met haar armpje naar buiten wilde, kijk, en dat is dan weer niet de bedoeling dat heeft de gyn "even" weer teruggedrukt en kon ze gewoon geboren worden!)

Goed, nog even op mijn andere forum een teken van leven geven, en dan was ophangen!

Groetjes Ayla
Heel veel beterschapsstraaltjes voor huize Ayla!

Hoop dat de bacillen heeeel snel weg zijn, want dit is verre van leuk zo!

Hier is er ook 1 drukker dan de andere, maar soms is het best ingewikkeld om te voelen wie wie is, als ze precies hetzelfde liggen....wel erg gezellig hoor!!!!!!
wat een rust hier!

Kids allemaal weer beter, eten weer als dokwerkers, dus dat zit wel weer goed!

je beterschapsstraaltjes hebben vast gewerkt Gemini, thanx! Heb je trouwens nog belang bij de rieten wieg?? Anders zet ik hem op MP.....

Fijn weekend allemaal!

Groetjes Ayla
o chips....helemaal vergeten door te geven dat we er eentje in de buurt hier gevonden hebben.....sorry sorry sorry!

Ben erg blij dat de kids weer helemaal beter zijn, heeft ook lang genoeg geduurd he?

Ondertussen hier druk bezig met alles kopen, leuk is dat zeg!
Geeft niks, kan gebeuren.... Ik zet hem op MP, plek om hem te bewaren ontbreekt hier, maar ik vind het wel ff slikken hoor, alles weg doen als ons tweetal eruit is, het blijft écht bij deze drie, en dat is ook goed, maar 't komt never nooit weer dat hele kleine.....

Ben ook zo blij dat kids weer opgeknapt zijn! We zijn hier gewoon onwijs aan de lente toe, kom maar op met de zon!!

Leuk hé, alles aanschaffen voor je kindjes! Dat vond ik ook zo leuk, al die minispulletjes

Liefs Ayla
ja dat is echt geweldig! Ik kan me ook niet echt inhouden met t-shirtjes enzo, zo leuk!!!!!!
ja lente heerlijk... zijn we hier ook aan toe! Ik was alweer ziek geworden en mijn verkoudheid is nu bijna voorbij..... hehe eindelijk want als je neus continu dicht zit is geen pretje... vooral als je al kortademig wordt door de zwangerschap! Het is vandaag in ieder geval al heerlijk weer.

Fijn dat bij jullie ook iedereen weer beter is Ayla! Wij hebben net lampjes opgehangen in de babykamer. De linnenkast is ook in elkaar en het begint nu een echt kamertje te worden! Van de week of volgende week ga ik alles nog even soppen en dan de kleren wassen. Ben nu bijna 30 wk.... voor je het weet is het al zover..vooral als de gyn nog steeds zegt dat ik er rekening mee moet houden dat ze met 36/37 wk worden gehaald. Vind het nu wel spannend worden. Ben wel benieuwd wie er in mijn buik zitten! Maar voorlopig mogen ze nog wel even groeien. Morgen weer naar de gyn. Ze liggen als het goed is nog steeds met het hoofdje beide naar beneden. ze schoppen vaak en ik kan merken dat ze minder ruimte hebben dan toen ik 1 kindje droeg. soms dan wordt heel mijn huid gewoon uitgerekt zo omhoog komen ze dan. Dat doet soms zelfs zeer. Net een slang die onder je buik doorkronkelt.

Ik heb trouwens wel meer last van harde buiken. Maar ik ben ook wel gewoon in huis bezig om de laatste dingen op orde te krijgen. Misschien niet altijd handig. Maar ik kan nu wel meer rusten want ben ook volledig gestopt met werken.

Hoe is het met de rest en en hoe ver zijn jullie nu?
Ayla, gelukkig dat iedereen weer beter is! En inderdaad tijd voor de lente, we hebben er vandaag alvast van kunnen genieten. Heerlijk, lekker wat in de tuin gedaan.

Wij zijn ook druk bezig met het kamertje. Mirr, wij schelen maar 1 dagje, ben benieuwd. Sinds wanneer ben je volledig gestopt met werken? Ik werk nu nog 5 x 3 uur, maar merk dat het steeds zwaarder wordt (zeker met mijn reistijd erbij, enkel bijna 1 uur). Moet as dinsdag weer op controle. Als het goed is, liggen ze hier ook nog beide met het hoofdje naar beneden.

Het gaat nu allemaal zo snel. Hoe is het met jullie buiken? Kunnen jullie nog goed slapen? Ik heb er wel moeite mee, heeft iemand goede tips?
Ik heb het hier nog niet eens verteld. Ik krijg een dochter. We wisten al dat we een zoon zouden krijgen dus het word een zoon en een dochter.
Candy wat leuk!!!!

Hier vandaag weer controle gehad. De jongens groeien goed. Wel was dit de eerste keer dat er wat dagen verschil zat in de groei, maar was alleen naar buikomtrek gekeken. Verder bloeddruk goed en buik begint hard te groeien. Volgens arts zat ik op een 36 weken eenlingen buik qua hoogte en laagte!!!!!
hallo! wat fijn dat alles goed is gemini!

ik was maandag weer op controle! ook alles zag er goed uit. het linker kindje is iets kleiner, maar dat was het altijd al.

Ze wegen nu 1300 en 1400 gram. de een iets onder het gemiddelde van de eenlingcurve de ander net iets erboven.

verder was mijn baarmoeder ook zo groot als 36wk zwangerschap (ben nu zelf 30wk) en mijn buik lijkt wel 40wk!!

Ben in ieder geval blij dat ik de 30wk grens maar weer heb gehaald! Nu moeten ze nog even goed doorgroeien!

oja mijn zoontje van bijna 13 maanden is deze week begonnen met zijn eerste pasjes los te doen! zo leuk! vandaag al een heel stuk gelopen! gaat steeds beter.

groetjes Mirr

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven