Een tweeling! Uitgerekend mei 2009 Wie nog meer in 2009?

16-11-2008 15:54 392 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, zoals de titel al zegt ben ik zwanger van een tweeling.

Zijn er nog meer meiden hier die dit jaar of volgend jaar een tweeling verwachten. Lijkt me leuk om erover te kletsen! Iedereen is welkom! Liefs Mirr

NicknameUitgerekende/geboortedatum twinsBijzonderhedenAyla216 juli 20082e en 3e kindjeVivalover15 augustus 2008Candy1 mei 20091e en 2e kindjeMirr0913 mei 2009, 2 meisjes!! 1-eiig2e en 3e kindje (zoontje feb2008)Mikey8014 mei 2009gemini7526 mei 2009Fre11 juni 2009, meisje en jongen!7vlinders18 juni 2009, meisje en jongen6e en 7e kindje[/quote]
Leuk zeg Mirr.

Bij mij gaat alles prima met de zwangerschap ik heb alleen wel eens het gevoel van dat ze nu komen. Ik ben nu 32 weken en de vorigge keer had ik een buik van iemand met 34 weken nu mischien groter. Bij mij is mijn buik helemaal niet zo grood heerlijk zo.
hoi meiden! Begin weer langzaam meer harde buiken te krijgen (soms om de 4 minuten!) dus moet echt wat meer rust pakken. Dat helpt dan gelukkig weer wel.

Mirr, fijn dat je zoontje losse stapjes doet nu! Ook wel een mooie timing zo met je zwangerschap!
Bij mij is het niet bij harden buiken gebleven ik had ook duidelijk weeen. Nu is alles weer goed (hoop ik) maar ik moet het vanaf nu wel heel rustig aan doen. Iederre dag is voor mij gewoon een extra dag.
hier helaas nu in ziekenhuis, had 1 cm ontsluiting en teveel haede buiken. Ook voor mij geldt nu dat iedere dag er 1 is....
Candy, ik lees je bericht nu pas... oeps...wel even rustig aan doen nu.. gaat het goed met je? hoeveel weken ben je nu?

En Gemini.... he bah wat vervelend zeg.... komen de hardebuiken en de ontsluiting nu echt van "teveel" doen denk je? Of zou het gewoon anders ook gebeurd zijn?

Immers zijn er genoeg zwangeren (ook van tweelingen) die nog heel actief zijn, ook veel harde buiken hebben en toch de 40 weken uitzitten.

Inderdaad nu heel belangrijk voor je gemini dat ze nog even blijven zitten. Jij bent nu bijna of net 30 weken toch? Gelukkig is de kans dat alles goed met ze zal gaan als ze nu geboren worden al erg groot. al is het beter als ze nog een paar weken blijven zitten! Ik hoop voor je dat door rust het nu allemaal goed gaat. Wel minder dat je in het ziekenhuis moet blijven maar je hebt er iig wel goede zorg. Kan je daar ook makkelijk internetten nu? Ik duim voor je meid!

Hier gaat het goed. ondanks alle vervelende kwaaltjes. ik blijf verkouden, heb last van mijn bekken, ben ontzettend moe.... dinsdag weer op controle. Dan ben ik bijna 32 weken.

Van het weekend de babykleren gewassen en van de week ga ik een poging doen om wat dingen te strijken.

hoe gaat het met de rest van de tweeling zwangeren?

en met de tweeling mama's?

Liefs Mirr
Candy en Geminni, rustig aan doen hoor! ppfftt, wat zullen jullie geschrokken zijn!! knuf voor jullie beiden!

Mirr, hier alles goed, beetje druk, maar goed, dat hoort erbij! Zal van de week hier weer eens komen kletsen, nu eerst kolven en naar bed, 6 uur gaat de wekker weer!

Voor jou schiet het nu ook op hé! Leuk, alle spulletjes strijken en wassen, ik vond dat zo schattig, die mini spulletjes aan de waslijn.....

ok, nu actie!

doeidoei!

Ayla
Wat spannend allemaal hier. Ik ben ook erg bang dat die van mij eerder gaan komen. Merk dat ik tot de 20 weken nog niks wilde kopen enzo, maar dat nu alles onderhand wel klaar mag zijn, terwijl ik nog geen 28 weken ben. Dus het kamertje wordt nu langzaamaan ingericht (had geluk met een heel korte levertijd!) en ach, het voelt ook wel goed om alles al klaar te gaan maken. Het kost me ook best veel energie om naast de halve dagen die ik werk ook nog dit soort klusjes te doen. Dus ik hoop dat ik nog weeeeeeken de tijd heb.

Sterkte voor de rest,

xx
Oeps, dubbele posting, beetje ongeduldig...
Candy en Gemini, inderdaad rustig aan doen. Jeetje, dan schrik je wel inderdaad.

Mirr, ik ben nu ook bijna 32 weken en ben ook bezig de kleertjes te wassen en strijken, inderdaad heel erg schattig, al die kleine dingetjes aan het wasrek. Ik ben ook heel erg moe, gister weer op controle geweest en alles was hartstikke goed. Ze liggen allebei in hoofdligging dus dat ziet er goed uit.

Ik slaap wel heel slecht, wordt om de haverklap wakker en snurk ook nog eens, niet zo fijn voor mijn man. Ik werk nu nog wel een paar uurtjes per dag maar dat zal deze week de laatste week zijn. Dan vind ik het ook wel mooi geweest en wil ik niet meer aan mijn werk denken.

Sterkte voor iedereen!!
mikey, fijn dat alles er goed uitzag weer! die van mij liggen ook nog in hoofdligging... hoop trouwens ook dat het nu nog zo is..ga zo weer op controle.

Lekker stoppen gaan met werken hoor mikey...ook al voel je je nog fit. het is wel belangrijk voor je baby's! Ik had zelf het idee dat mijn leidinggevende het onderschatte maar ik ben lekker met 28wk gestopt. Ik slaap nu ook slechter. heb last van mijn bekken dus draaien doet zeer. verder snurk ik ook maar dat deed ik in mijn vorige zwangerschap ook dus we zijn er inmiddels aan gewend... mijn man heeft gewoon elke nacht oordopjes in en slaapt daardoor heel goed. Succes met je laatste werkweek en daarna lekker rustig aan doen he!

Fre, waarom denk je dat ze misschien wel eerder komen? voorgevoel? Soms ben ik er ook wel bang voor maar hiervoor heb ik een goede zwangerschap gehad dus ik moet maar positief blijven. Mijn zoontje kwam wel op tijd (met 37wk en 5dg) dus ik verwacht dat de tweeling niet langer dan gemiddeld blijven zitten. dus ik verwacht ze eigenlijk wel met of voor de 37 weken maar ik hoop tocht wel dat ze minimaal tot 35 liefst wk 36 blijven zitten. vooral voor de rijping van de longen.

ik heb de wasjes rustig aan gedaan. Moet nu ook nog steeds strijken. het blijft erbij want ik heb niet veel puf. Maar aan de andere kant... als ze nu geboren zouden worden, dan zouden ze toch nog 5 of meer weken in het ziekenhuis moeten blijven dus echt alles hoeft nog niet klaar te zijn.

Gemini, kan je nog meelezen vanuit het ziekenhuis? hoe is het? En Candy hoe is het met jou?

Liefs Mirr
Vanochtend bij de gyn geweest en het gaat nu allemaal wel spannend worden vind ik zelf. Alles was goed. de baby's liggen nog met hun hoofd naar beneden en wegen rond de 1700 en 1800 gram. Ze groeien goed. De curve laat zeg maar mooie lijn zien als je de afgelopen weken bekijkt. 3 april dan moet ik weer naar de gyn. Dan ben ik 34+2wk. Hij gaat dan een inwendig onderzoek doen, hoe het ervoor staat. (hoop dat dat onderzoek niks opwekt...). Hij gaf aan dat ik tussen week 36 en 37 ingeleid zal worden. Dat is dus tussen 15 en 22 april. Heel spannend dus allemaal!
Het gaat weer (redelijk) goed met mij. De harde buiken heb ik nog wel maar het word minder als ik ga liggen. Vrijdag ben ik 34 weken zwanger. De gyn verwacht dat ze met 35 weken wel geboren zullen worden.
Jeetje mijn 2ling worden in mei alweer 4 jaar. Ik heb een jongen en een meisje. 1 tip doe zoveel mogelijk tegelijk bij de kids. daar bedoel ik mee laat ze vanaf het begin in 1 schema leven. Dus als de een honger heeft probeer ook meteen de de ander een flesje of de borst te geven. Het duurt even voordat ze op een schema zitten, en ze zullen natuurlijk niet helemaal het zelfde schema hebben. Maar geloof me het scheelt enorm.

Maar vooral geniet, geniet, geniet.

Want voor je het weet zijn ze 4.

Oja en de smoes dat de 2ling klein worden geboren, mijn meisje bijna 3400 gr, jongen bijna 3800.

Ik had wel geluk was maar 15 kilo aangekomen, dus voornamelijk baby's. Bij mij zijn ze uiteindelijk met 39 weken en 3 dagen gehaald omdat mijn buik in de omtrek bijna net zo lang was als mijn lengte, haha. Ik ben ongeveer 1.60m
Dank je wel voor de tips Pinkie! Dus die van jou gaan al naar school...wat gaat de tijd dan hard.

Liefs Mirr

Candy, fijn dat het weer beter gaat! En op zich zit je a.s. vrijdag al op een mooie termijn he! 34 wk is niet eens zo gek. Ben benieuwd wanneer ze komen.

groetjes!
Ja ik ben ook erg benieuwd wanneer ze komen. Ik ben er helemaal klaar voor al is het wel wat te vroeg.

Gaan julie allemaal voor een keizersnee of ook somigge voor een natuurlijke?
Keizersnede is voor mij laatste optie hoor! ik ga voor natuurlijk.

Ze liggen beide met hun hoofd naar beneden dus het zou moeten kunnen! En anders is het niet anders en wordt het wel een keizersnede. Jij dan Candy?
Hier goed nieuws, want ben weer thuis, met baby's in mijn buik. Moet eigenlijk vooral rusten, maar dat maakt niet uit, alles wat goed is voor die twee. Harde buiken zijn er nu nog veel, maar ontsluiting is nog hetzelfde, dus nu hopen dat ze mooi nog even blijven zitten.
Mirr, ik denk dat ik me er op voorbereid dat ze eerder komen, omdat ik er op mijn werk elke dag midden in zit: ik werk op een couveuse afdeling... Maar ik hoop natuurlijk heel erg op 37 weken. Het zou zoooo fijn zijn namelijk als de kindjes lekker snel mee naar huis kunnen!

En vorige week van de gyn gehoord dat hij bovenal voor een vaginale bevalling wil gaan en zelfs bij een stuit niet direct een keizersnede wil adviseren. Dat vond ik wel fijn om te horen.

Spannend dat jouw gyn de volgende keer gaat checken hoe het er voor staat bij je baarmoedermond. Ik heb vorige week een onderzoek gelezen dat je aan de cervixlengte kan afmeten of de bevalling eerder begint. En ik heb toen meteen aan de gyn gevraagd of dat klopte en of ie dat dan wilde doen. Maar hij was er niet zo happig op. Zolang ik geen andere tekenen van een naderende bevalling heb wil hij geen slapende honden wakker maken...

Candy, spannend zeg, het gaat echt al korten! En Gemini, wat fijn dat je weer thuis bent! xx
fijn dat je weer thuis bent gemini! doe lekker rustig aan he!
fijn dat je weer thuis ben geminni.

Ik ga ook voor een natuurlijke bevalling. Veel mensen die ik hoor en een tweeling hebben zijn voor een keizersnee gegaan.
Wat fijn dat je weer thuis bent Gemini en nu inderdaad rustig aan doen zodat ze zo lang mogelijk blijven zitten.

Ik hoop ook op een natuurlijke bevalling. Mijn gyn heeft nog niks gezegd over inleiden, zal volgende keer eens aan hem vragen.
Mikey, gaat het bij jou om een 1 of 2 eiige tweeling. sorry ben het ff vergeten. Dat scheelt namelijk ook in het het handelen van de gyn. bij 2 eiig laten ze vaak gewoon tot 40 wk zitten. En elke gyn is natuurlijk anders en elk ziekenhuis. scheelt ook weer.

Ik moet wel wennen aan het idee nog hoor dat ze rond 36/37 wk zoiezo gehaald worden...... heb er al 2 nachten dromen over!
Ja, Mirr, lijkt me echt raar dat je dus eigenlijk gewoon een soort 'afspraak' maakt om moeder te worden van je tweede en derde kindje!! Ze zeggen allemaal dat je het gewoon los moet laten enzo, maar ja, als ze dan sowieso gehaald gaan worden is er geen loslaten maar aan!!!

Spannend hoor!!

Ben trouwens bezig met het regelen van een kraamborrel: is echt superleuk. Ik voel me alsof ik ga trouwen (geen idee hoe dat voelt ) en een tof feest ga geven (tja, das dan wel weer de bedoeling). Jullie ook?

xx
Hoi!

Leuk een kraamborrel Fre!

Even over te vroeg geboren worden en naar huis mogen. Is het inderdaad zo dat als een kindje boven de 32 weken is, goed gezond is en boven de 2000 gram, dat het dan snel mee naar huis mag? Ik hoorde namelijk van wel, en dat zou mooi zijn!

Hier gisteren controle gehad, ze liggen mooi op groei, eentje ligt al iets dieper met zijn hoofd als de ander, alletwee mooi in hoofdligging!
Voor zover ik weet moeten ze de couveuse dan in en zoiezo in het ziekenhuis blijven totdat ze de termijn hebben gehaald van zo'n 37 weken. Dus het aantal weken dat je zwanger was vanaf geboorte tot aan die 37 weken. dus als je bevalt met 32 weken zouden ze nog zoiezo 5 weken moeten blijven. nu lijkt me dat dit ook weer allemaal afhankelijk is van hoe het met je kindje gaat en hoe groot die is of ie goed drinkt etc etc. Boven de 2000 gram is in elk geval een mooi gewicht voor een vroeggeborene. vanaf week 34/35 zijn de longen goed gerijpt. dat is ook weer belangrijk volgens mij voor wanneer ze ze ontslaan uit het ziekenhuis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven