Wat is dit voor doms?

30-03-2018 20:24 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok.. ik vraag me af of het volgende herkenbaar is voor sommigen.

Na een relatiebreuk vorig jaar met iemand waar ik een zeer lange relatie mee had (incl. kindje) weer wat aan het daten. 1 minder positieve ervaring gehad, maar nu sinds ongeveer een maand weer aan het daten met een leukerd. Echt een leukerd.
Qua uiterlijk mijn type, niet een typisch model ofzo maar leuke vent die ik aantrekkelijk vindt. We klikken echt goed, kunnen heerlijk kletsen, lachen met elkaar. Veel seksuele spanning, ook tussen de lakens is het heerlijk. Ik voel me fijn en gewaardeerd bij hem en hij is hartstikke lief voor me. Ik kan mezelf zijn en heb niet het gevoel dat ik echt mn best moet doen of onzeker ben. Op de eerste date zoenden we al na een half uur, zo leuk was het tussen ons. Geen gedoe en vaagheid. Hij appt me elke dag, bedenkt leuke dates en heeft me zelfs al een cadeautje gegeven.
Langzaam kreeg ik serieuze gevoelens voor hem. Niet hoteldebotelverliefd, maar zeker wel vlinders en er naar uitzien hem te zien.
Afgelopen weekend weer een heerlijke date gehad en hij maakte me duidelijk exclusief te willen zijn en vroeg of ik zijn vriendinnetje zou willen zijn. Superlief en ik zei ja :).
Maar nu het volgende. Nu het ‘officieel’ is begin ik ineens te twijfelen. Zie ik de dingen aan hem die ik niet zo leuk vind veel meer. Twijfel ik of ik wel genoeg verliefd ben (ik vind het heerlijk met hem maar het is niet zo dat ik niet kan eten en constant aan hem denk etc) en weet ik soms niet eens of ik hem binnenkort wel aan iedereen voor wil stellen en zit ik zelfs soms een beetje op tinder te kijken of ik echt wel de ‘juiste’ vriend heb nu. Uiteraard niet om echt contact aan te gaan want dat vind ik niet kunnen.
Ik baal hiervan en vraag me af wat de oorzaak is. Vind ik hem toch niet leuk genoeg? Is het koudwatervrees? Of is dit normaal?
saraah86 wijzigde dit bericht op 30-03-2018 20:29
7.55% gewijzigd
Vind een maand elkaar kennen voor een relatie ook best kort. Het kan best zijn dat het tijdelijke vlinders waren
Je topictitel....??

Misschien moet je niet zo snel officieel willen zijn met iemand. Beter stilstaan bij je eigen gevoel, meer de touwtjes in handen nemen dus.
Ik leg de lat lekker hoog. Dan kan ik er makkelijker onderdoor.
Koudwatervrees. Als je denkt het zonder hem (dus niet met een ander, maar gewoon ALLEEN) leuker te hebben dan met hem kun je t uitmaken. Anders kijk je het eens een half jaar aan en dan kun je je twijfels daarna nog bespreken. Nu zou ikd at absoluut niet doen want het klinkt echt 100% als koudwatervrees imo.

Veel plezier verder want ik snap eigenlijk niet wat je probleem is. Het klinkt leuk en gezellig. Wat wil je nog meer? Weggedragen worden op een roze wolk door een Disneyprins? Dat maken de meesten niet mee hoor. Heb gewoon plezier.
Klinkt gewoon als koudwatervrees.

Til er niet te zwaar aan. Verandert er echt vanalles nu jullie exclusief zijn? Je gaat toch alsnog kijken of het leuk blijft en jullie ook op de lange termijn bij elkaar blijven?
Als je het te snel vindt om hem aan iedereen voor te stellen, dan snap ik dat helemaal na 1 maand. Hij snapt dat ook vast heus wel.
Ik moet eerlijk zijn dat hij me ook wat overviel met de heftigheid en snelheid van zijn gevoelens. Ik dacht zelf: ah, lekker een paar maanden daten zonder verplichtingen. Maar doordat het zo leuk was (en ik zelf ook wel dat gevoel had echt zn vriendin te willen zijn) heb ik er bewust ja op gezegd.
Ik vind het met hem leuker dan zonder hem ja.
Je hebt te veel films gekeken.
Topictitel moet zijn: wat is dit voor doms? :facepalm:
Saraah86 schreef:
30-03-2018 20:32
Topictitel moet zijn: wat is dit voor doms? :facepalm:
Vraag aan de mods om je titel aan te passen:
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/398434/45
Kijk niet altijd naar de overkant waar het gras groener lijkt, want als je goed kijkt zie je dat het kunstgras is!
ik geef mn bek ook maar een douw
Verliefdheid is weg ge-ebt en blijkbaar is hij toch niet die ene. Als je al op tinder aan het kijken bent..
Eidde schreef:
30-03-2018 21:00
Verliefdheid is weg ge-ebt en blijkbaar is hij toch niet die ene. Als je al op tinder aan het kijken bent..
Toch ik mijn flat had gekocht, heb ik ook nog een jaar op Funda zitten kijken.
TO, kom je nog reageren?
Rebound. In koeienletters
Ja en?
Abigail* schreef:
30-03-2018 21:01
Toch ik mijn flat had gekocht, heb ik ook nog een jaar op Funda zitten kijken.

Goed vergelijk!
Abigail* schreef:
30-03-2018 21:02
TO, kom je nog reageren?
Dit vraag je al na een half uur? :-?
Je date net een maand. Doe effe relaxed. Kouwatervrees na een paar dates in ene maand tijd?

En als je je nu al ergert... dan word dat later heus niet minder.
Fizzyhideous schreef:
30-03-2018 21:33
Dit vraag je al na een half uur? :-?
Bijna net zo snel als dat TO twijfels kreeg :P
Als je dingen bij hem ziet die je niet zo leuk vindt, en als de vlinders nu al na een maand minder worden, tja, dan lijkt het me niet de ware.
Lizzy75 schreef:
30-03-2018 22:25
Als je dingen bij hem ziet die je niet zo leuk vindt, en als de vlinders nu al na een maand minder worden, tja, dan lijkt het me niet de ware.
Dus jij gelooft dat er voor iedereen een ware te vinden is, bij wie je na een maand nog niet één mindere kant hebt gezien en geen spoortje twijfel hebt gevoeld? Dan heb ik slecht nieuws: geliefden zijn mensen.

Ik sluit me aan bij degenen die dit al zeiden: kijk het een half jaartje aan en sluit niet gelijk een gezamenlijke hypotheek af. En geniet ervan.
kennis is knowledge
Die niets-meer-kunnen-eten-liefdes heb ik al sinds mijn tienerjaren niet meer... Mijn man is niet m’n grootste verliefdheid, wel m’n grootste en grootse liefde.
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe.
Ik heb besloten om maar niet teveel moeilijk na te denken en te analyseren maar gewoon te denken: zolang ik zin heb om hem te zien en ik het fijn vindt om bij hem te zijn is het ok.
Vlammende verliefdheid is ook geen voorwaarde voor een fijne relatie. Vaak was het ook nog eens zo dat de jongens waar ik hoteldebotel verliefd op was mij weer niet zagen staan :proud:
Dit is een lieverd, die ik leuk vindt en die mij ook nog eens top behandeld (tot nu toe iig ;)) Dus eigenlijk een beetje count my blessings
Het is een beetje snel maar je zit nergens aan vast hoor! Ik denk dat dat je angst een beetje is.
Klopt bucklebunny..
Ik heb er nog eens goed over nagedacht. Wat ook een rol speelt is dat ik nu veel een veel kieskeuriger ben en selectiever doordat ik een kindje heb. Een eventuele nieuwe partner zal op een gegeven moment ook een rol geen spelen in haar leven. En uiteraard wil ik dat dat dan iemand is die super is voor haar (stabiel etc), dus ik ben daarom al kritischer op de persoon. Maar daarnaast wil ik haar ook niet met allerlei mannen kennis laten maken. Ze heeft al een breuk te verwerken gehad, en dat wil ik haar geen tweede keer aandoen. Daarom vind ik ook dat ik wel erg zeker moet zijn van mijn keuze en dat hij ‘het’ moet zijn voor bij wijze zeker de komende 20 jaar..
Legt er een bepaalde druk op toch
Op de eerste date zoenden we al na een half uur, zo leuk was het tussen ons.
Jullie prille verhouding is kennelijk gebaseerd op oppervlakkigheden en dus kan de stemming ineens zomaar omslaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven