Zolder afscheiding maken, hoe?

01-04-2018 14:50 40 berichten
Na een nogal ingrijpende renovatie heb ik een ventilatiesysteem in mijn huis gekregen.
Het apparaat wat dat regelt staat naast mijn ketel op zolder, met over het trapgat een enorme wirwar aan grote, dikke en vooral lelijke buizen :'( .

Ik slaap daar echter ook, en wat ik altijd mooi aan die zolder vond (de balken onder andere) is nu weg.

Nu zit ik te puzzelen hoe ik die buizen en ketels uit het zicht kan krijgen, liefst met een constructie van stof vanuit de nok van de zolder.

Met Google en Pinterest kom ik niet veel verder, het meeste wat ik vind gaat uit van een rechte afscheiding maar daar ben ik die buizen niet mee kwijt.

Wie wil er meedenken zodat ik wat inspiratie krijg?
Af laten timmeren?
redbulletje schreef:
01-04-2018 15:05
Af laten timmeren?
Je bedoelt met een koof oid?
Een extra wand wil ik liever niet, omdat ik juist de loftuitstraling van de ruimte zo mooi vind.
Bovendien is het een huurhuis en kost deze (onvrijwillige) renovatie al meer dan me lief is :(
Alle reacties Link kopieren
Ziet het er zoiets uit nu?
https://www.werkspot.nl/opdracht/203533 ... -op-zolder
Nummer*Zoveel schreef:
01-04-2018 15:15
Ziet het er zoiets uit nu?
https://www.werkspot.nl/opdracht/203533 ... -op-zolder
Ja, met drie keer zoveel buizen van ongeveer die dikte.
Wel allemaal in de nok, vanaf het hoogste punt zo'n 50 cm naar beneden zeg maar.
Ik denk dat er niet veel meer oplossingen zijn dan af laten timmeren of er iets voor hangen. Als je stof gebruikt, impregneer het dan wel: brandveiligheid.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik zou dan toch een wandje plaatsen, maar dan niet na het trapgat, maar boven het trapgat. Dus eigenlijk een valse voorzetwand voor de eigenlijke wand. Dan blijf je het meest van de dakconstructie zien, en werk je het toch weg. Maak dat dan wel van board i.p.v. gips, en maak op de plek van de MV een deur, zodat er altijd onderhoud gepleegd kan worden.

Ik zou geen stof gebruiken, want zolders zijn erg stoffig en voor je het weet heb je een groot stofnest i.p.v. een gezellig gordijntje.
Oudblond schreef:
01-04-2018 15:42
Ik denk dat er niet veel meer oplossingen zijn dan af laten timmeren of er iets voor hangen. Als je stof gebruikt, impregneer het dan wel: brandveiligheid.
Ja, precies.
Maar juist met er iets voor hangen (wat ik het liefste wil) kom ik er dus niet uit.
Geen idee hoe ik dat aanpak en met wat.
Ik zoek dus vooral inspiratie.
Begrijp ik het goed dat er veel buizen vanuit de nok zo'n 50 cm naar beneden over de muur lopen?
Oudblond schreef:
01-04-2018 15:49
Begrijp ik het goed dat er veel buizen vanuit de nok zo'n 50 cm naar beneden over de muur lopen?

Het is een grote kluwen van buizen die overdwars lopen, zeg maar.
Ze "hangen" over het trapgat.
Sorry heksje, ik snap het niet :blond: en kan je dus niet helpen.
Heb je een foto? Dan is het iets beter te begrijpen denk ik.
Ik wilde liever geen foto plaatsen maar snap ook dat het zo onbegrijpelijk is :P
anoniem_265461 wijzigde dit bericht op 05-04-2018 23:38
20.20% gewijzigd
Wat ik dus wil is vanuit de nok iets met stof dat naar de zijkanten wegloopt.

En dan het trapgat vrij.
Denk toch dat zoiets het meest effectief is.
Afbeelding
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wil je helemaal geen buizen meer zien? of alleen het gedeelte in de nok?

Indien dat laatste dan zou ik er gewoon een mooie doek hangen, tot aan dat muurtje. Als een driehoek zeg maar.
every journey starts with a single step
Je zou een rail/buis kunnen maken, ter hoogte van het (onderste) punt waar de witte en de zwarte buis elkaar kruisen en daar een gordijn aan hangen (twee dus, een links van het trapgat, een rechts. Boven kan je ze dan dicht laten. Als je vanaf de muur ophangt waar het trapgat zich bevindt, kan ook de wasmachine dan uit het zicht. Zoiets als een klamboe dus, duidelijker kan ik het niet uitleggen :) Bovenste stuk, de driehoek zeg maar zou je een driehoekig plaatje voor kunnen zetten, kan makkelijk met latjes links en rechts op het schuine stuk.
anoniem_646db39a375d0 wijzigde dit bericht op 01-04-2018 16:44
Reden: stukje vergeten
15.70% gewijzigd
Ik wil eigenlijk niks meer zien, ook de ketels niet :) .

En ik zoek een beetje boho achtig sfeertje.
Enn schreef:
01-04-2018 16:29
Denk toch dat zoiets het meest effectief is.
Afbeelding
Denk ik ook. En dat hoeft helemaal niet zo duur te zijn.
( Maar TO wat hebben 'ze' dat onachtzaam en slordig geïnstalleerd zeg! )
Ariellle schreef:
01-04-2018 16:42
Je zou een rail/buis kunnen maken, ter hoogte van het (onderste) punt waar de witte en de zwarte buis elkaar kruisen en daar een gordijn aan hangen (twee dus, een links van het trapgat, een rechts. Boven kan je ze dan dicht laten. Als je vanaf de muur ophangt waar het trapgat zich bevindt, kan ook de wasmachine dan uit het zicht. Zoiets als een klamboe dus, duidelijker kan ik het niet uitleggen :) Bovenste stuk, de driehoek zeg maar zou je een driehoekig plaatje voor kunnen zetten, kan makkelijk met latjes links en rechts op het schuine stuk.

Ja, aan zoiets denk ik dus!
Oudblond schreef:
01-04-2018 16:55
Denk ik ook. En dat hoeft helemaal niet zo duur te zijn.
( Maar TO wat hebben 'ze' dat onachtzaam en slordig geïnstalleerd zeg! )

Ja, voor de afwerking hadden ze blijkbaar geen tijd, ofzo. Vind het zelf ook écht niet leuk.
Knuffelheks schreef:
01-04-2018 17:13
Ja, voor de afwerking hadden ze blijkbaar geen tijd, ofzo. Vind het zelf ook écht niet leuk.
Zou ik ook vreselijk van balen! Maar ik ben dan ook extreem erg in het 'wegwerken van meuk'.
Jeetje. Het is vast effectief maar inderdaad nogal lelijk.
Iets met stof lijkt me lastig vanwege brandveiligheid en stofnesten. Ik zou toch de boel aftimmeren en er dan eventueel een doek voor hangen?
Ik zou het Boho sfeertje creëren met een plant, mooi kleed en wat kussens, want die investering raak je niet kwijt en kun je altijd nog een keer meeverhuizen.
Ik zou denk ik de wasmachine wegwerken met deuren, en dan bij het trapgat een tweede “plafond” creeeren; zoiets:

http://pobiusa.com/een-warm-en-zonnig-i ... n-plafond/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven