Zolder afscheiding maken, hoe?
zondag 1 april 2018 om 14:50
Na een nogal ingrijpende renovatie heb ik een ventilatiesysteem in mijn huis gekregen.
Het apparaat wat dat regelt staat naast mijn ketel op zolder, met over het trapgat een enorme wirwar aan grote, dikke en vooral lelijke buizen
.
Ik slaap daar echter ook, en wat ik altijd mooi aan die zolder vond (de balken onder andere) is nu weg.
Nu zit ik te puzzelen hoe ik die buizen en ketels uit het zicht kan krijgen, liefst met een constructie van stof vanuit de nok van de zolder.
Met Google en Pinterest kom ik niet veel verder, het meeste wat ik vind gaat uit van een rechte afscheiding maar daar ben ik die buizen niet mee kwijt.
Wie wil er meedenken zodat ik wat inspiratie krijg?
Het apparaat wat dat regelt staat naast mijn ketel op zolder, met over het trapgat een enorme wirwar aan grote, dikke en vooral lelijke buizen
Ik slaap daar echter ook, en wat ik altijd mooi aan die zolder vond (de balken onder andere) is nu weg.
Nu zit ik te puzzelen hoe ik die buizen en ketels uit het zicht kan krijgen, liefst met een constructie van stof vanuit de nok van de zolder.
Met Google en Pinterest kom ik niet veel verder, het meeste wat ik vind gaat uit van een rechte afscheiding maar daar ben ik die buizen niet mee kwijt.
Wie wil er meedenken zodat ik wat inspiratie krijg?
zondag 1 april 2018 om 15:11
Je bedoelt met een koof oid?
Een extra wand wil ik liever niet, omdat ik juist de loftuitstraling van de ruimte zo mooi vind.
Bovendien is het een huurhuis en kost deze (onvrijwillige) renovatie al meer dan me lief is
zondag 1 april 2018 om 15:15
zondag 1 april 2018 om 15:24
Ja, met drie keer zoveel buizen van ongeveer die dikte.Nummer*Zoveel schreef: ↑01-04-2018 15:15Ziet het er zoiets uit nu?
https://www.werkspot.nl/opdracht/203533 ... -op-zolder
Wel allemaal in de nok, vanaf het hoogste punt zo'n 50 cm naar beneden zeg maar.
zondag 1 april 2018 om 15:46
Ik zou dan toch een wandje plaatsen, maar dan niet na het trapgat, maar boven het trapgat. Dus eigenlijk een valse voorzetwand voor de eigenlijke wand. Dan blijf je het meest van de dakconstructie zien, en werk je het toch weg. Maak dat dan wel van board i.p.v. gips, en maak op de plek van de MV een deur, zodat er altijd onderhoud gepleegd kan worden.
Ik zou geen stof gebruiken, want zolders zijn erg stoffig en voor je het weet heb je een groot stofnest i.p.v. een gezellig gordijntje.
Ik zou geen stof gebruiken, want zolders zijn erg stoffig en voor je het weet heb je een groot stofnest i.p.v. een gezellig gordijntje.
zondag 1 april 2018 om 15:48
Ja, precies.
Maar juist met er iets voor hangen (wat ik het liefste wil) kom ik er dus niet uit.
Geen idee hoe ik dat aanpak en met wat.
Ik zoek dus vooral inspiratie.
zondag 1 april 2018 om 16:42
Je zou een rail/buis kunnen maken, ter hoogte van het (onderste) punt waar de witte en de zwarte buis elkaar kruisen en daar een gordijn aan hangen (twee dus, een links van het trapgat, een rechts. Boven kan je ze dan dicht laten. Als je vanaf de muur ophangt waar het trapgat zich bevindt, kan ook de wasmachine dan uit het zicht. Zoiets als een klamboe dus, duidelijker kan ik het niet uitleggen
Bovenste stuk, de driehoek zeg maar zou je een driehoekig plaatje voor kunnen zetten, kan makkelijk met latjes links en rechts op het schuine stuk.
anoniem_646db39a375d0 wijzigde dit bericht op 01-04-2018 16:44
Reden: stukje vergeten
Reden: stukje vergeten
15.70% gewijzigd
zondag 1 april 2018 om 16:55
zondag 1 april 2018 om 17:11
Ariellle schreef: ↑01-04-2018 16:42Je zou een rail/buis kunnen maken, ter hoogte van het (onderste) punt waar de witte en de zwarte buis elkaar kruisen en daar een gordijn aan hangen (twee dus, een links van het trapgat, een rechts. Boven kan je ze dan dicht laten. Als je vanaf de muur ophangt waar het trapgat zich bevindt, kan ook de wasmachine dan uit het zicht. Zoiets als een klamboe dus, duidelijker kan ik het niet uitleggenBovenste stuk, de driehoek zeg maar zou je een driehoekig plaatje voor kunnen zetten, kan makkelijk met latjes links en rechts op het schuine stuk.
Ja, aan zoiets denk ik dus!
zondag 1 april 2018 om 17:18
Zou ik ook vreselijk van balen! Maar ik ben dan ook extreem erg in het 'wegwerken van meuk'.Knuffelheks schreef: ↑01-04-2018 17:13Ja, voor de afwerking hadden ze blijkbaar geen tijd, ofzo. Vind het zelf ook écht niet leuk.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zondag 1 april 2018 om 19:20
Ik zou denk ik de wasmachine wegwerken met deuren, en dan bij het trapgat een tweede “plafond” creeeren; zoiets:
http://pobiusa.com/een-warm-en-zonnig-i ... n-plafond/
http://pobiusa.com/een-warm-en-zonnig-i ... n-plafond/