JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Marianne, misschien neemt Melle straks wel wraak voor je als hij wat ouder is Onze 2-onder-1-kap-buurman hoort gelukkig heel weinig van ons.

Wat leuk dat hij al aan het brabbelen slaat!

Etentje vanavond ging goed. We hadden de bovenverdieping voor onszelf, dat was fijn. Dan voed en verschoon je net even wat rustiger. Verschil van opvoeden wordt wel weer duidelijk op zo'n avond, mijn moeder vroeg zich hoofdschuddend af waarom we niet proberen Bloem snel door te laten slapen. Toen ik zei dat we het prima (nou ja... relatief prima ) vinden als dat een half jaar of langer duurt, dat ze dat zelf wel aangeeft, verklaarde ze ons bijkans voor gek. En toen kwam ook al snel op tafel dat je een baby van een paar maanden vooral niet moet verwennen, en dat ze al zo snel doorhebben dat je komt als ze huilen, en dat ze daar gebruik van kan maken. Dat zo'n kleintje dat nog niet kan, dat krijg ik er niet in bij hen. Maar het fijne is, normaal trek ik me best wat aan van dat soort dingen. Nu niet, het interesseert me geen fluit dat ze er anders over denken: mijn kind, mijn opvoeding!
wat was je nog laat wen! en sja al die mensen die het beter weten, zucht. op zich baal ik er best van dat de borstvoeding weer niet lukte, maar zoveel mensen die dan zeggen: ach op de fles worden ze ook groot hoor! en het is net zo goed, mijn kinderen waren noooooooit ziek. dat alle onderzoeken toch het tegendeel bewijzen.

goed ik vind het wel belangrijk dat mijn kind ook daadwerkelijk wat binnenkrijgt, maar borstvoeding is wèl beter.

en dan dat verwennen, je zou bijna denken dat baby's vroeger toch wel binnen een week doorsliepen. ik geloof er helemaal niets van.

ik zit nu alweer te hanessen met spenen. sammie krijgt de omneo voeding en daar ben ik erg tevreden over, maar ze krijgt het niet uit de speen. ze doet meer dan 25 minuten over 90 cc.. vannacht in een bui van agressie de speen een stukje groter gebeten (want ze ligt al in coma na 10 cc...), maareh nu issie dus weer te groot. dat is ook niet de oplossing... nu de aventspeen verkracht met een naald, maar moet nog kijken of die nu goed is. pfff. 1 2 3 speen is altijd veel te groot, daar kan al pap doorheen, dat hoeft nou ook weer niet.

de krampjes zijn echt zo goed als weg hoor!! ze drinkt over het algemeen rustiger uit de fles dan uit de borst, ook omdat het uit de borst eruit spuit en uit de fles dus niet. dus ik gebruik geen infacol meer (wel net een nieuw flesje...) en eigenlijk de cinababy gisteren ook helemaal niet meer. joepie! ik bedoel natuurlijk dat ik het voor haar het fijnst vind, vond het zo zielig. maareh het geeft mij ook veel rust... :-)
Fijn dat de krampjes weg zijn Sam! Lijkt me heerlijk.... Hier bijna aan de 3 maanden, hoop echt dat het dan weg is.

En wat die spenen betreft; je kunt toch gewoon een Aventspeen kopen die wat groter is (met meer gaatjes erin)? Maar dat heb je vast zelf ook al bedacht
hai,hai,

De omneo ken ik van mijn eerste. Echt super spul. Omdat het dikker is minder kramp én minder spugen. Welke speen heb je nu? Je hebt ze van nr. 1 tot en met 4 geloof ik zonder dat je op de papspeen overgaat. Nr 1 lijkt met inderdaad te klein maar als je een 2 of 3 neemt zou het moeten lukken?

Wen... Dat snel doorslapen kan helemaal nog niet als ze zo klein zijn hoor. Borstvoeding is licht verteerbaar en dan hebben ze vaak gewoon wat extra nodig nog. Lost zich meestal na een maand of 3 wel op heb ik begrepen en ze laten er vanzelf meer tussen.

Björn had gisteren weer zo'n aparte avond. Hij kreeg een fles van 140 ml rond 19.15 uur. Nadat hij die op had bleek hij na ongeveer een half uur nog niet genoeg te hebben!!??!!. Hup nog even aan de borst dan maar. 1kant zou genoeg moeten zijn. Maar nee hoor half uur later weer krijsen!!

Zo gek.. Ok dan. om 21.00 laatste borst gegeven. Dus 2 uurtjes na die grote fles en toen was hij pas tevreden. Om 21.15 viel hij in slaap om pas om 04.15 uur weer wakker te worden!!

Ik wist niet wat me overkwam. Ik werd wakker van de pijn in mijn borsten. Want door die fles had hij wel om 20.30 en 21.00 uur gedronken maar natuurlijk veel minder dan normaal. Dus ze stonden echt op ploffen... Oef. Gelukkig dat hij wakker werd want anders was ik gaan kolven midden in de nacht.

Hij liet er dus ineens 7,5 uur tussen...

Nu eens hopen dat hij dit v.a. een uurtje of 23.00 uur gaat doen.

Overdag blijft een drama. Hij wil gewoon zo slecht slapen. Af en toe een half uurtje of een kwartiertje en dan is het weer huilen. In de wippert wil hij dan meestal wel even maar hij heeft ook veel krampjes en kan ineens minder poepen. Herkennen jullie dat nu ze wat ouder worden? Volgens mij heeft hij al 2 dagen niet gepoept. zo zielig. Hebben jullie iets hiervoor?

Ik geef dus al cinababy.

Ga nu weer naar hem toe. Krijst weer de boel bij elkaar. Hij lift in de reiswieg in de box.

tot later.

groetjes,

nikiet

en oh ja.. Hij is tussendoor ook heel vrolijk hoor en lacht dan heel veel. Met van die geluidjes. Heel lief. Hij reageert ook echt op je stem gaat hij mee babbelen en steeds harder. Zo schattig.
Pluk de dag!
de avent 2 of 3 speen heeft geen grotere gaatjes dan de 1 speen, alleen meer gaatjes. dus het probleem van de kleine gaatjes lost daar niet mee op...

maargoed mijn amateuristisch zelf groter gemaakte speen heeft de test doorstaan!
Dag dames,

Fijn Sam, dat de krampjes over zijn!

Nikiet, Linde poept maar 1 keer in de drie/vier/vijf dagen. Schijnt ook normaal te zijn, ze heeft er ook helemaal geen last van ofzo. De krampjes die ze nog heeft zijn eigenlijk allemaal lucht.

Wen wat goed dat je het je niet aantrekt, die goedbedoelde adviezen. ik heb daar nog weleens moeite mee, vooral als er een sausje van kritiek overheen zit.. Ik voel me al continu schuldig tegenover mijn kinderen (zit in mijn karakter, het "ik-ben-niet-goed-genoeg-syndroom" ) en dan wordt het nog een tikje erger. Helaas.

Helena, ik ga het zekere een keer proberen die voetmassage! Bedankt voor de tip!

Marianne, wat schrijf je liefdevol over Melle.. Leuk om te lezen!

Hier gaat het wel. Linde lijkt niet heel veel last te hebben van haar wond. We kregen nog wel een telefoontje van de HAP die avond, dat we nu wel met spoed de eerste inenting moeten laten geven, omdat de katten dan wel niet buiten komen, maar ze graven natuurlijk wel in een kattenbak. Dat hadden ze helemaal moeten overleggen met een kinderarts en een chirurg. Was dus een goede vraag van ons geweest. Nu maandagochtend meteen bellen of ze een plek voor ons hebben dus.

Linde past trouwens nog prima in maat 50-56 en sommige kledingstukken zelfs nog maat 50!

Ik heb een nieuwe foto van haar op onze hyve gezet!
quote:Voyager schreef op 01 maart 2009 @ 17:48:Voyager wanneer leer je nou eens het verschil tussen de quote-knop en de bewerken-knop....
Was ik helemaal vergeten om je een te geven Voy!
Dank je Lily, lief van je!
de dame hier groeit flink en krijg ik niet meer in een 50 gepropt

vandaag iets aan in 62 maar de ene 62 is de andere niet.

heb al vaker gemerkt dat ze in het een verzuipt en het andere strak zit.

Ondertussen is ze dan ook al 5700 gr en 57 cm.

ben wel heel benieuwd hoe het bij jullie met de oogjes zit.

zien jullie al kleur verandering ?

gisteravond en vannacht was ze flink onrustig, vraag me af of dat nog door de prikken van vrijdag kan komen.

gelukkig ligt ze nu heerlijk te slapen en heeft haar net gekregen kadootjes van het kraambezoek nog niet eens gezien.

mens wat wordt dat kind verwend

Arme Linde met die snee,gelukkig dat ze er niet zoveel last van lijkt te hebben.

tis wel een mooi moppie zeg, net de foto even bekeken.

Hoe bevalt het met de draagdoek Wen?

Ik loop er soms ook nog wel over te denken.
't Bevalt best goed Hip! Morgen ga ik een draagzak uitproberen, en dan maar eens kijken wat me het prettigst lijkt. Maar je baby zo dicht bij je dragen vind ik heel prettig. Ze valt ook meteen in slaap.
Wen: goed zo. Gewoon lekker op je eigen gevoel afgaan. Ik geloof die ouders van ons ook echt niet meer hoor. Ze zijn gewoon de eerste herinneringen aan ons kwijt. Volgens mij herinneren ze ons pas vanaf een jaar of 2. Logisch dat we toen al doorsliepen.

Sam, en een 1 2 3 -speen op stand 2 dan? Melle heeft ook zo'n speen en ik geef meestal op 1, maar soms het laatste gedeelte op 2, omdat hij dan echt in begint te dutten. Je hebt 1-2-3 spenen vanaf de 1e dag. Moet je even kijken of je niet toevallig die hebt vanaf 3 maanden of 6 maanden (of ik weet niet precies vanaf welke maand ze er allemaal zijn.) Maar er zit dus wel verschil in.

Nikiet, mss helpt de voetmassage die beschreven is op de vorige bladzijde? Of buikje masseren?

Hip, Melle was ook wel een een dag of 2 wat anders dan anders na zn prikjes.

Nou, hier gaat het nog steeds gewoon zn gangetje zoals eerder beschreven. Melle slaapt toch steeds als een roosje, zowel overdag als 's nachts. Alleen dus steeds iets langer wakker na het flesje. En vanmorgen was hij ruim een half uur voor zn voeding wakker en hij huilde niet. Hij heeft lekker in de box om zich heen liggen kijken. Tis zo'n heerlijk jongetje.

Ik heb foto's ingeplakt en ik had zin om bij elke foto van hem een grote hart te tekenen. Maar ja, ik dacht: dat is mss toch wel een beetje raar. Dus heb ik het maar bij 2 foto's gedaan. Bij de ene foto heeft hij een speen in van "i hartje mama", heb ik onder de foto bijgeschreven "en i hartje Melle". En bij nog een andere foto waar hij heel mooi op staat heb ik een hartje getekend.
Ik probeer weer even te reageren nu ons prinsesje nog even ligt te slapen.

Knap Voyager en Lucia, dat jullie zoveel kunnen kolven. Ik heb de moed hier opgegeven. Wel een beetje (te) snel hoor, maar ik heb gewoon geen zin in al dat gedoe. Ik heb ook zo'n handmatige pomp wat ook niet veel opschiet. Zo'n elektrische aanschaffen vind ik te duur, met het risico dat ik hem dan toch niet ga gebruiken.

Bedankt Golfje, voor de puckababy site. Ik heb hem bekeken en ik denk inderdaad dat het wel 'ns goed kan zijn om zo'n ding aan te schaffen. Elena is nu echter ruim 8 weken dus om zo'n puckababy van 0 tot 3 maanden aan te schaffen schiet niet op. Ik wacht dus nog een paar weekje om tte zien of haar gedrag veranderd en anders schaf kan ik er een aanschaffen van 3 tot 6 maanden.

Trouwens, is het slaapgedrag van je oudste nog goedgekomen? En wanneer veranderde dat dan?

Lucia, die luiers, hahaha! Ik kon trouwens niet lachen om je berichtje over je konijn en je man, die z'n baan gaat verliezen. Wat rot zeg. Stress waar jullie niet op zitten te wachten. Hopelijk vind je man de komende maanden een andere baan.

Dat berichtje over je (oudere) collega die zwanger is heb ik met verbazing gelezen. Wat een verrassing zeg. Gelukkig maar dat alles goed is.

Helena, ik hoop dat dat wonder dat bij jouw heeft plaatsgevonden (Lize die beter slaapt) ook bij ons gaat plaatsvinden. Dat laten huilen gaat mij ook heel slecht af dus ik heb alle hoop gevestigd op de 3 maanden grens. Als er dan nog niets verbeterd ga ik echt proberen om 'streng' te zijn.

Die massage klinkt trouwens als een heel goed idee. Ik dacht dat m'n rug tijdens m'n zwangerschap al veel te lijden had maar met een baby voelen m'n rug, nek en schouders soms als gebroken aan!

Marianne, ik denk dat jij zoveel tijd overhebt omdat er bij jou wel veel regelmaat in zit. Die is bij ons dus nog ver te zoeken, vandaar. Fijn dat het zo goed gaat met jou en Melle.

Nikiet, ik hoop ook dat je voorgevoel betreffende je baan niet waar is. Ik moet trouwens zeggen dat ik ook geen goed gevoel heb over mijn baan. Voordat ik met verlof ging zou er een vervangster komen, maar zij is nooit begonnen. In plaats daarvan hebben ze m'n werk intern verdeeld. Verder vallen er op de vestiging waar ik zit 300 ontslagen. Dat beloofd weinig goeds dus!

Bjorn slaapt dus ook nog steeds slecht overdag. Wat ik zo raar vind bij Elena, is dat ze 's nachts doorgaans wel goed slaapt. Als ik haar dan voed kan ik haar gewoon wegleggen, ook al is ze wakker, en valt ze vanzelf in slaap terwijl ze overdag dan keihard begint te huilen.

Reageer dadelijk verder!
Oei Voyager, dat is schrikken, wat je kat heeft aangericht bij Linde! Daar ben ik hier af en toe ook zo bang voor. Wij hebben hier 2 katten rondlopen die dus wel naar buiten kunnen door het kattenluik en als ze te wild zijn binnen, doe ik ze in de hal en dan de deur dicht. Gelukkig zijn er nog geen ongelukken gebeurd.

Hip, ik zag je foto op Hyves met je poes. Dat is dan weer erg lief.

Een draagdoekconsulente Wen, ik zou willen dat ik die ook een kende want ik weet nog steeds niet hoe ik dat ding moet knopen. Ik zag je foto op Hyves en het ziet er knap uit hoor!

Ik weet niet wat Berg is, maar zoals ik het lees maakt het er je Bloemetje niet knapper op. Och ja, ook dat zal wel weer snel overgaan. Fijn dat het etentje goed verlopen is. En ja, die adviezen van anderen ken ik ook. Vooral als ze horen dat ik zo weinig tijd heb omdat Elena overdag niet in haar bedje slaapt. Mijn moeder zegt dat ze mij ook altijd moest laten huilen, maar bij haar kleindochter kan ze dat blijkbaar toch ook niet aanhoren. Ondertussen baalt ze denk ik wel dat Elena ook niet bij haar in haar nieuw aangeschafte bedje wilde slapen....

Helena, die voetmassage lijkt me inderdaad wel wat. Het lijkt er hier echter op dat de 'krampjes' minder worden. Ze lijkt makkelijker te kunnen boeren ook zonder Infacol en dat levert dus ook minder gekrijs op. Wel zo prettig.
Hier dus geen problemen met poepen. Ook zonder Infacol nog zeker 2 vieze luiers per dag maar niet meer zo overdreven als daarvoor. Voor beter poepen kan ik dus zeker Infacol aanbevelen!

Hip, ik lees dat jouw dochter ook goed op gewicht is. Mooi zo.

Sam, fijn dat het bij jou nu ook lekker loopt.

Ons dametje heeft inmiddels al 4,5 geleden haar laatste voeding gehad en ligt nu nog steeds te slapen in de armen van m'n man! Ik hoop toch dat ze nu snel wakker wordt zodat ik haar kan voeden en zelf nog even kan slapen!
hmm hier dus gisteravond wel weer wat krampjes. voetmassage bracht geen verlichting alleen een erg boos meisje... ik denk door de nieuwe speen, dus toch maar weer wat infacol gebruikt.

vannacht wel goed geslapen.

oh en volgens mij ben ik al ongesteld... dacht van de week nog mijn ei te hebben, maar ik bloed nu al een paar dagen terwijl ik al een tijd niet meer vloeide. daarnaast ben ik mega chagerijnig.....
Hé bah Sam dat zou wel vroeg zijn! Zeker omdat volledige bv hebt gegeven. Ik heb ook steeds wel en dan weer niet gevloeid tot een paar dagen geleden. Dan was het weer helder rood en werd het bruinig en was het weg en dan kwam het weer.

Nou ja who knows!

Verder zit ik sinds een uur in tranen, grenzeloos verliefd stond hier aan en toen moest ik huilen omdat het zo mooi was dat twee geliefden elkaar weer teug hebben gevonden maar toen ging dat over in wat hou ik veel van Lola en van man en dat wil nu niet stoppen. Jeetje! Echt niet te zuinig, haha. Kan er ook om lachen. Hormonen ook!

Kitty, ik hoop dat jij niet bij die 300 zit! die luier van Elena op hyves deed man van afschuw schrikken haha! Zulke hebben wij nog niet gehad! Wat een leukerd is ze ook!

Wen, hoest met de acne van Bloem?! En berg ook nog! Ach ja babys zijn altijd mooi dus ze komt er mooi mee weg! Ben benieuwd hoe het met de bondolino is vandaag! Fijn hé dat dragen zo dich tegen je aan.
ja het zou inderdaad vroeg zijn. bij mijn eerste zwangerschap werd ik ook al ongesteld met volledige borstvoeding. was wrs al een signaal dat het aan het teruglopen was en was na 6 weken.

nu dus na vier en een halve week na de bevalling. het is niet zo heel veel, wel veel voor vloeien en ook veel oud bloed zegmaar. maareh ik mag zeker nog geen tampon in hè? weten jullie dat? ik HAAT maandverband...

oh en lil, ik kan ook echt janken om het minste of geringste. vandaar dat ik denk dat ik menstrueer. janken en chaggie, wat een combi. arme kinderen...
Ah Lily, wat schattig Leuk he, die hormonen!

Bloemetjes acné is over! De berg lijkt ook al weg te gaan. 't Is sowieso een prachtbaby, maar het knuffelt toch veel lekkerder als ze een zacht huidje heeft in plaats van schuurpapier

Kitty, de draagdoekdame heeft foto's van mij gemaakt van elke stap van het knopen, en me die gemaild met steekwoorden. Als je wilt, wil ik je die wel mailen?

Die rotcrisis ook, werkgevers ontslaan volgens mij vaak ook mensen omdat daarmee de winst weer wat opgekrikt wordt voor dit jaar, = goed voor de aandeelhouders... Mooi lullig als je je baan kwijtraakt

Ik was het ultieme advies van mijn moeder nog vergeten: joh, waarom een speen? Leer haar lekker op haar duim zuigen! .... ja, da's lekker makkelijk afleren later, die duim kun je ook zo handig weghalen

Wat doen jullie eigenlijk met je baby aan spelletjes en ontwikkeldingetjes? Wij zingen wel een liedje tijdens het verschonen, en ik doe wat met gekleurde speeltjes in de box, haar op haar buik leggen, en op haar rug haar bovenlijfje omhoog trekken, maar eigenlijk vind ik het moeilijk om nieuwe dingen te bedenken die leuk en uitdagend zijn voor haar, maar ook weer niet té moeilijk. Iemand ideeën?
O, wat een ontzettend lieve foto's allemaal weer op hyves. We hebben echt vreselijk mooie babies gemaakt allemaal! En ik vind echt niet elke baby mooi, normaalgesproken..

Ik kom effe zwaaien, want ik moet zo naar schiphol, om een vriend van Man op te halen die een paar dagen bij ons komt logeren. Dus ben waarschijnlijk niet veel aanwezig de komende dagen.

Lily, ik kan daar soms ook om huilen, dat ik zo vreselijk veel van dat wurm hou en dat Man en ik zo prachtige gezinnetje hebben opeens..

Wen, fijn he, al die adviezen.. Hier komen ze ook hoor, al is het niet van mijn moeder (die kreeg dat destijds van haar schoonmoeder en vond dat zo erg, dat ze gezworen heeft dat nooit te zullen doen en ze houdt zich er netjes aan ), maar van andere mensen.. Ook dezelfde onderwerpen als jij. Met als toppunt van de buuf: 'gewoon een hele nacht laten huilen als het nodig is, dan leert ze het wel af om 's nachts te willen eten'..

Wij doen dezelfde dingen als jij om te stimuleren. Ik ben van mening dat Chica nu op een dag al zoveel nieuws te zien/horen krijgt, dat extra stimuleren nog niet nodig is. Wel zijn we (vooral voor onszelf) al aan het oefenen met het tweetalig opvoeden. Soms lezen we nog een boekje voor, maar dan vindt ze het horen van mn stem al helemaal leuk. Je kan net zo goed het telefoonboek voorlezen.

Sam, geen idee over die tampons. Ik zou even wachten daarmee tot je nacontrole. Ik heb ook een bloedhekel aan maandverband. Het vloeien is bij mij nu een paar dagen écht weg, trouwens.

Gaan de andere tweetalige koppels dat eigenlijk ook doen (Lily? Kitty?)?

O ja, vergeet ik het belangrijkste 'nieuws' nog.. Man en ik zijn ouderwets uiteten geweest, mét Chica! En nog wel in een niet-kindvriendelijk restaurant. Het ging supergoed, ze was de hele tijd wakker, maar heeft gewoon rond liggen kijken in dr wagen. Jippie! Ik voelde me weer een beetje in 'the land of the living'.
oh wen, eigenlijk knuffel ik haar alleen nog maar . leg haar wel in de box en in de wipper, maar ben niet echt bezig met de ontwikkeling. straks gaat ze echt kijken vastpakken en in haar mond doen, maar nu slaapt ze bijna alleen maar.

nog een "meisjesvraag", hoe doen jullie dat met verschonen? gaan jullie ook helemaal met een luierdoekje tussen de schaamlipjes? beetje stomme vraag ms. mijn kraamverzorgster zei dat dat niet hoefde en ik was haar daar wel in bad, maar moet alles daar weg zijn? er zit ook wit spul en dat moet daar toch blijven? of niet?

pff jongens zijn makkelijker schoonmaken
Haha, ik dacht al dat ik een saaie moeder was die niets leuks doet met haar kind maar gelukkig doe ik dus normale dingen. Ja, stel je voor, zit ik met zo'n gekleurd boekje heen en weer te zwaaien, terwijl zij denkt 'joh, laat me dat boek lekker lezen in plaats van zo dom te bewegen'

Sam, ik doe dat alleen als er poep zit, eigenlijk. Soms haal ik er tussendoor nog een lap overheen tegen de plas, maar verder laat ik het een beetje met rust.
Sam, Lola poept soms zo dat het ook bij de schaamlipjes zit dus dan maak ik het wel schoon met een doekje en ook in bad/douche. Maar en blijft idd wat van dat witte spul tussen zitten, weet eigenlijk ook niet of dat erg is of niet?! Goede vraag!

Ook dat spelen vind ik lastig, wat is teveel en wat is te weinig?! Ik doe maar wat en hoop dat het goed komt, haha.

Lola hoeft geen speen, ze gaat inmiddels janken als ze hem ziet dus die boodschap is duidelijk. Wel likt ze hartstochtelijk aan haar hand en vingers, tja doe je niets aan. Afhakken is ook zo drastisch, kan altijd nog !

Lucia, wat stoer zeg, dat durf ik dus niet. Ik zou de hele tijd bang zijn dat ze gaat huilen, honger krijgt oid en niet relaxed eten.

Ja dat 2talig opvoeden.... we doen dat ook maar een beetje op de 'tast' en niet heel bewust. we spreken hier thuis Engels én Nederlands en dus ook tegen Lola. Ik lees dat dat zo prima werkt en dat ze misschien iets later gaat praten maar dan wel beide talen.

Ik zal me er eens beter in verdiepen want straks maken we haar stuk
Sam, ik gebruik wel tampons hoor. Ben echt zat van dat maandverband tussen mn billen. Ongesteld/vloeien lijkt hier nu toch wel een stuk minder te zijn. Dus ik hoop dat ik er voorlopig weer vanaf ben. Ik wil trouwens weer mirenaspiraal. Die had ik ook en toen werd ik amper ongesteld. Ik was dus ook al bijna vergeten hoe het was om ongesteld te zijn.

Kitty, mss is Elena er aan toe om overdag wat langer wakker te zijn? Als ik Melle na zn voeding meteen terugleg is het ook huilen, maar in de box is hij heel erg tevreden en als hij dan moe wordt, is hij ook echt toe aan zn slaapje.

Ik hoop ook dat je je baan houdt!

Lily, dat is ook een mooi programma. Snik en dan dat het gevoel overgaat in houden van Lola en je man. Herkenbaar!

Wen, ik doe nog niet zoveel aan ontwikkelspelletjes. Melle heeft zn mobiel: die vind ie echt helemaal geweldig. Gisteravond, toen de mobiel stopte, begon hij zelfs te mopperen, haha. En ik zing liedjes met hem. Eigenlijk steeds 3 dezelfde liedjes. En Gronings wiegelied, klap es in je handjes en grote favoriet Alle eendjes zwemmen in het water. In de box ligt een stoffen bal met een rammeltje er in en Woezel met een rammeltje erin. Verder niet.

Ik vind (oei en nu wordt het gevaarlijk...) dat hij ook moet leren zichzelf te vermaken, dus ik wil hem ook niet overvoeren met dingetjes. En hij vermaakt zich ook prima in de box. Ik doe meestal 2x zn mobiel aan of ik zing de liedjes met hem. En verder vermaakt hij zichzelf prima, tenminste hij is erg tevreden in de box.

Lucia, ik ga ook tweetalig opvoeden: Gronings en Nederlands...

Oh, lekker om uit eten te gaan. Zucht...

Volgens mij is er wel info te vinden op internet over het schoonmaken van de schaamlipjes. Ik geloof dat je ze niet teveel uit elkaar mag halen.

Jeetje, schrik me de pleuris. Gaan de sirenes ineens af (1e maandag) en Melle staat buiten en hier staat er eentje vlakbij. Ik snel naar buiten. Slaapt hij er gewoon doorheen. En dat ding maakt me toch een kabaal...

Ik heb 3 dozen met kleren van mn zusje gekregen om uit te zoeken wat ik wil houden voor Melle. Vindt dat best wel moeilijk, omdat het allemaal grotere maten zijn. Maar goed, ik zal alles ns even bekijken.

Hoor ik net op de radio dat er een olifant in de dierentuin van Emmen dood is. Is in de gracht gevallen en moest toen een spuit, omdat ze niet meer kon staan. Daar gaan van mij de tranen lopen. Zo zielig...
Hai, hai,

Jee wat gezellig veel geschreven alweer. Ff teruglezen tussendoor en dan reageren:

By the way. Zit nu achter mijn pc met kopje thee en milka chocolade...mmmmmmm... Moet me beheersen want volgens mij krijgt de kleine er krampjes van. Hij ligt lekker te slapen in de reiswieg en mijn oudste is naar de opvang. Heerlijk zo'n dagje!

Voyager. Ik had idd ergens gelezen dat sommige baby's zelfs maar 1 of 2 keer per week poepen. Mijn voeding zal wel erg verandert zijn. Toch lijkt het alsof hij er wel last van heeft hoor. Ik heb het masseren v.d. voetjes ook geprobeerd. Snap nog niet precies hoe... hahaha... doe maar wat maar baad het niet dan schaat het niet.

En wat schrikken van je kat zeg. Wij hebben ook twee van die beesten. Gelukkig geen krabben bij de jongste wel een keer bij de oudste die hem toch echt net iets teveel aan het pesten was. Wel heeft er eentje laast het ledikantje als slaapplaats verkozen en dat vond ik ook niet zo'n goed idee. Wel zonder Björnboy erin hoor.

En moet de kleine dan geen tetanus injectie? Oh ja die zit bij de prikjes in geloof ik.

Hip. Het aparte van Björn is dat hij meteen v.a. de geboorte al bruine ogen had. (zie hyves). Dit in tegenstelling tot zijn broer die wel eerst blauwe oogjes had en daarna bruin.

En dat onrustig zijn na de prikjes herken ik wel. Björn heeft donderdag zijn prikjes gehad en was vooral vrijdag en in het weekend wat onrustig. V.a. vandaag lijkt het beter te gaan.

Marianne. Echt super hoe het bij jou gaat. Heb je dat ook dat het nu langzamerhand vanzelf lijkt te gaan? Dat je je 'oude' leven steeds meer terug hebt maar dat aan de andere kant je kindje ook zo vanzelfsprekend hier onderdeel van uit maakt?

Dat van die hartjes herken ik ook zo goed. Ik kan mijn manneke de hele dag wel knuffelen. Ik vind um zo'n popje en kan soms niet ophouden met knuffelen en kusjes geven. Mijn oudste wil dat dan nadoen hahaha... Toch is het gevoel voor mijn oudste nu heel anders dan voor de jongste. Heel gek hoor. Met mijn oudste wil ik ook wel even lekker knuffelen of kroelen maar toch minder. Dit ondanks dat ik ook heel erg van hem houdt. Maar hij lijkt zo'n reus vergeleken bij... Dat poppige vind ik zo aandoenlijk. Mijn moeder was er gisteren ook en kon Björn ook wel 'opeten'... Hij heeft ook echt van die kraaloogjes die je heel indringend aan kunnen kijken al. En ook zo onschuldig. Ook lacht hij veel met van die geluidjes erbij. Dan smelt je gewoon.

Kitticat. Aan de ene kant jammer dat je het kolven hebt opgegeven. Ik wilde het ook niet maar kocht (mede door reacties op mijn topic 'Borstvoeding en werk ...') toch een elektrische kolf. Ik had een handkolf en vond dat ook niets. Daar was mede mijn mening op gebaseerd om niet te gaan kolven. Maar de elektrische kolf (medela swing, eenzijdig) is echt een uitkomst! Ik moest ff wennen maar kolf nu steeds meer. Bij de thuiszorg winkel kreeg ik 10% korting op de aanschafprijs van 150,=.. Ook kun je er evt. eentje 2e hands kopen op marktplaats? En zelf heb ik nu zoiets van ik zet um straks ook gewoon op marktplaats en kunstvoeding is ook erg duur...

Wat je schrijft is bij mij hetzelfde. In de nacht na het voeden kan ik hem ook gewoon wegleggen en overdag niet.

Maar stug volhouden blijkt nu wel te werken. Zojuist legde ik hem na een zeur (moe) huiltje in zijn wipstoel, wakker in de reiswieg en hij heeft geen kick meer geslepen en sliep zo in. Gaat dus steeds beter als slaapt hij overdag gewoon minder. In de auto slaapt hij wel heel snel hoe kort het ritje ook is.

Sam... Volgens mij kan je wel een tampon gebruiken maar ik zou het toch de eerste keer niet doen. Misschien is je baarmoedermond toch nog niet helemaal geslopen en sowieso ben je denk ik nog wat vatbaarde voor bacteriën. Maar anders ff de verloskundige vragen??

Wen. Veel spelletjes doe ik nog niet hoor. Wat ik begrepen heb en gelezen en via het CB meekreeg is dat ze vooral nog erg druk zijn met kijken. Jouw gezicht of die van een ander en de schaduw op de manier is al heel erg interessant. Het CB gaf aan dat ik hem op z'n rug op m'n benen moet leggen en dan moet uitdagen naar links en rechts te kijken. Wat ook al leuk is om in die houding of als ze in de box liggen een rammelaar boven het hoofdje te houden en deze van links naar rechts te bewegen. Die volgen ze dan als het goed is ook.

Björn vindt de witte schaapjes boven zijn box (mobiel) ook helemaal geweldig. Kan ik wel een paar keer achter elkaar laten draaien en daar reageert hij dan op met allemaal kreetjes. zooooo leuk en lief..

Lucia. Wat super dat je al uit eten bent geweest en dat ze zo lief en rustig was?! Daar kijk ik ook zo naar uit om weer lekker te eten én naar een wijntje. Heel af en toe neem ik een paar slokjes. Meer lijkt me toch niet goed als je bv geeft?

Je bracht me op een idee. Wij hebben hier zo'n speciaal kinderrestaurant. Apart gedeelte voor met kids en apart gedeelte voor zonder. Misschien dat we daar binnenkort weer eens heengaan. Daar is een beetje gehuil heel normaal en de oudste kan in een gigantische speelhoek spelen terwijl wij eten.... Top uitvinding!

Bijna doorslapen!

En ik voel me vandaag een stuk fitter!

Björn wilde overdag weer eens nauwelijks slapen. Maar dit maakte hij in de nacht goed. Hij heeft van 22.30 - 5.15 uur geslapen! De laatste voeding om 21.30 uur. Toppie dus! Het gaat steeds beter. Helaas kwam mijn oudste er wel weer 2 keer uit en hij maakte mij wakker. Maar al met al kan ik steeds meer uurtjes slapen. Ik hoop dat deze trend zich doorslaapt en dat hij straks van ongeveer 22.00 - 06.00 gaat slapen als ik over 5 weken (de 30e) weer moet gaan werken.

En ik kom vandaag waarschijnlijk op 6 voedingen uit.

Hij kwam dus om 5.15 uur. Omdat mijn zoontje om 09.00 uur bij de opvang moest zijn heb ik Björn wakker gemaakt rond 8.45 uur. Hij was een btje wakker al. Zo in de maxi en mee naar de oppas. Geen kick gegeven tot ca. 9.15 uur. En toen had hij dus wel honger. Maar daarvoor keek hij gewoon rustig rond. Om 9.30 volgende voeding dus en dat was weer na 4,25 uur. Heerlijk zoveel tijd er ineens tussen.

Tot later.n ff kijken of mijn mannetje nog slaapt.

groetjes,

nikiet
Pluk de dag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven