Verliefd op cliënt
maandag 2 april 2018 om 20:50
Ik denk dat wanneer zij zich bewust is van haar gevoelens, hier direct de juiste actie op onderneemt, zij die afstand dus prima kan hanteren.Paarsebloem schreef: ↑01-04-2018 09:03Ze is wat met hem gaan drinken en heeft meteen vlinders. Ik denk niet dat ze klaar is om gepaste afstand te houden.
Ik werk al jaren in de ggz en het gebeurt vaak genoeg.. alleen wanneer je hier niet zuiver mee omgaat, heb je een probleem. Anders licht je je leidinggevende in, schort je de begeleiding op en zorg je voor een goede overdracht naar een collega.
We zijn naast professionals, ook mensen.
maandag 2 april 2018 om 20:54
maandag 2 april 2018 om 20:54
AZC's worden niet gerund door VWN, maar door COA. COA wordt gefinancierd door de overheid.MwTheelepel schreef: ↑01-04-2018 10:05Als je inderdaad bij vwn werkt mag ik je dan eens iets vragen? Is het bij jullie ook zo dat mensen die wel een verblijfstatus hebben gekregen (en waarvan dus besloten is dat ze een goede reden hebben hier te blijven) geholpen moeten worden door vrijwilligers (waarvan de een nu eenmaal veel beter is dan de ander door het grote niveau verschil) om hun leven op te bouwen en hetzelfde geld voor mensen de nog in de procedure zitten, terwijl er voor de uitgeprocedeerde Marokkanen en Armeniërs die hier helemaal niets te zoeken hebben wel betaalde krachten zitten om ze te helpen een leuk leven op te bouwen in het land van herkomst waar ze toch niet naar terug gaan omdat ze heel Europa oor zwerven en overal asiel aanvragen en net voor ze uitgezet worden de illegaliteit in verdwijnen? Ik kwam daar laatst achter bij een AZC en daar stond ik toch wel van te kijken dat er daar meer geld gestoken wordt in de begeleiding van de uitgeprocedeerde groep dan aan de mensen de nog in procedure zitten of al een status hebben. Ik betwijfel of donateurs daar nou voor doneren, vooral omdat het niets helpt omdat de meeste niet uitgezet worden. Maar wel werknemers naar de andere kant van de wereld sturen op kosten van vwn om al die projecten waar niemand heen gaat te bezoeken..
VWN maakt inderdaad veel gebruik van vrijwilligers. De inkomsten van vluchtelingenwerk komen ook grotendeels van donateurs en daarnaast verschillende subsidies, dus dan is het niet gek dat het aantal betaalde krachten laag is.
dinsdag 3 april 2018 om 07:51
Niet zo vreemd. Zie de laatste tijd zo veel bizarre en bekrompen uitspraken voorbij komen! Echt zonde van de welgemeende en doordachte adviezen die er tussen staan.