De vajayjay Viva? Echt?

03-04-2018 09:32 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooit was Viva een vooruitstrevend blad voor de moderne vrouw. Geen onderwerp werd geschuwd, wat inhield dat er elke week wel wat over seks of het sexy vrouwenlichaam in het tijdschrift stond. Geen uitdaging ging Viva uit de weg.

Verfrissend.
En leuk voor de jonge dame, die ik 35 jaar terug was.

Nu zie ik tot mijn verbazing dat Viva het woord 'vagina' niet meer durft te gebruiken. Het is vajayjay geworden. Echt waarom??
Is de vagina ineens een eng woord? Moeten we het met 'speelse' woorden verbloemen? Schrikt vagina af?

Of is de Viva de nieuwe Yes, waarin voor de jonge tienermeisjes de vrouwelijke lichaamsdelen nog niet te 'hard' benoemd mogen worden?

Geen idee wat de reden is, maar voor mij slaat het nergens op,
Vajayjay :nope:
Later is nu
Het is gewoon de logische tegenhanger van de penaynay. Penis is zo’n ranzig woord hè.
Oh, die had ik nog niet gehoord/lezen :rofl:
Later is nu
In de Yes stonden nog redelijk normale artikelen, als ik de artikelen hier op de Viva lees ben ik verbaasd dat er überhaupt nog iemand die rommel leest. Zo slecht geschreven en het slaat nooit ergens op.
Nouja, ik weet niet of de artikelen op de website hetzelfde zijn als in het blad. Vroeger waren ze in het blad ook leuk, alleen op den duur steeds hetzelfde.
Later is nu
Het viel mij ook al op... Ik denk dat Viva denkt hier lekker vlot en grappig mee over te komen...
Hihi Vajayjay :shame:
En vergeet je vajayjay vooral geen water te geven!
No one should brave the underworld alone.
Hangmat schreef:
03-04-2018 09:47
Het viel mij ook al op... Ik denk dat Viva denkt hier lekker vlot en grappig mee over te komen...
Hihi Vajayjay :shame:
Mwah, heel vlot is het niet. Vajayjay werd door Oprah gebruikt.
Misschien was de schrijfster van het artikel stoned?
Ik zag dat iemand van de redactie ook LSD had getest. Nou ja dat stond op de cover.

Snap dat niet, komt beetje triest over om te proberen hip te zijn. Sowieso is al dat hippie gedoe uit. Als je echt verfrissend wil zijn moet je conservatief worden.
Artikelen zijn zo'n beetje hetzelfde ja. Ik had een gratis abbo van 10 keer, en ja Vajayjay of Punani wordt continu gebruikt. Vreselijk. Hipdoenerij vrees ik. Maar volgens mij is de doelgroep van de Viva dan ook verschoven. Of ik ben ouder geworden en de doelgroep is gelijk gebleven, kan ook.
Ik vind het juist voor de doelgroep (de hippe jonge vrouw) wel zo goed om het beestje bij de naam te noemen, eerlijk gezegd. Ik vind daar wat van, dat mensen tegenwoordig wel bang lijken om hun geslachtsdelen te benoemen met de termen, die daarvoor zijn.

Zo omslachtig.

Maar goed, Viva bereikte vorige week wél dat ik het artikel opende om te kijken of ze nu écht bedoelden wat ik dacht dat ze bedoelden.
Later is nu
Zelfs hier wordt vaak in omfloerste taal geschreven over de vagina, als "down under" of "daar beneden".
idd, wat een non-"artikelen", foute koppen en zgn popiejopie-taal, zgn gewaagde onderwerpjes, vooruitstrevende "shocking" plaatjes erbij ook. :facepalm:

Enorm oppervlakkige en toch onwaarschijnlijke inkoppers, en de enkele keer dat ik per ongeluk zoiets aanklik erger ik me ook aan het gebruik van "we", "ons ondergoed", moet dat eoa vrouwelijk saamhorigheidsgevoel opwekken of zo?
"we hebben allemaal wel dit of dat ongemak" ??

Maar ja, kunnen we dat (jonge?) stagiaires kwalijk nemen, die vermoedelijk these days overvloedig uit mediaopleidingen uitstromen en uit kostenoogpunt massaal worden ingezet op media? Lekker goedkoop, maar vaak zó de plank pijnlijk misslaand vanwege (nog) gebrekkige interesse/ echt verdiepen in een onderwerp, ontbrekende kennis & levenservaring?

Vaak gebaseerd op 1 enkel onderzoekje (onder 300 Britse vrouwen oid), of 1 psych aanhalen en dat dan als waarheid verkopen: altijd, nooit (hiernaast al 2 titels waarom je iets nooit moet doen/meenemen), wij, de vrouw, de man, generaliserender kan haast niet..
Zelfs als het als luchtig en grappig bedoeld zou zijn vind ik het nog een aanfluiting.
Zoveel cliché's of juist zo vergezocht, ik denk dat de taboes een beetje "op" zijn geraakt in deze tijd dat alles al breed uitgemolken is?
Kom dan nog maar eens met iets nieuws.

Net als de Televaag die nog denkt te scoren met een "shocking" wekelijks verslag van
een minnares of dat kinderen boven de 18 geen ouderlijke betrokkenheid meer wensen en nodig zouden hebben, hooguit je als ouders nog nuttig bent om geld voor een huis of als oppas op evt kleinkinderen.
En dat geldt dan voor álle ouders en álle kinderen, zo is of hoort het dan, he, brr, alsof elke 18+ alleen maar waardevol vindt wie/wat hij/zij kan "gebruiken", wat een mager wereldbeeld wordt er hier en daar gepresenteerd.

Het erge is dat dit voor sommigen de énige info is (of de koppen alleen) en dat soort cliché's klakkeloos voor waar aanzien, wat de media de wereld in slingeren.

Edit, ff eea gelezen hiernaast: tietzweet?!
Really? Halleluja, wij zijn om?!
"We" moeten 's nachts schoon ondergoed aan en niet denken dat je nachtstring de volgende dag gewoon kunt dragen, pff, al die vooronderstellingen, dat je uberhaubt iets aan hebt in bed, lijkt mij juist heel onnatuurlijk om dat dag en nacht te bedekken.
En zo staat eea bol van aannames en algemeenheden.
Want "we" hebben natuurlijk allemaal last van schurende dijen en een stapel werkmails, want we werken allemaal op kantoor, gaan naar de sportschool voor "onze" workout, enz.
En dan vol spel- en typfouten ook nog, zinnen die niet kloppen, geen eindredactie oid die checkt en corrigeert?

En dat zijn wel allemaal dingen waaraan veel (onzekere? jonge?) mensen zich dan helaas ook echt spiegelen (eigenlijk hoor je dit te doen of te willen), mn de jongeren op wie ze mikken hebben geen idee aan hoeveel boodschappen ze zich blootstellen door allerlei standaard-onzin over "wat hoort".
Nooit een kritische noot erbij, eea wordt gepresenteerd als "voor eens en altijd uit de wereld helpen" (over wat je gelooft over gezond eten, enz), met 5 "tips" of "feitjes".
suzy65 wijzigde dit bericht op 03-04-2018 10:54
22.20% gewijzigd
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Bij koffietijd noemde ze de vagina laatst oa "poesje", ik dacht dat ik dood bleef.
Wat een idioot gedoe allemaal
Tijden veranderen dames. Trendy meegaan met jeugd dat 30 jaar terug nog richting Parijs wilde, de wereld over wilde backpacken en mensenrechten hoog in het vaandel had is iets anders dan trendy meegaan met jeugd dat denkt dat hun Sannie verradelijk is.

Natuurlijk past de viva zich een beetje aan maar ze hebben geen idee wie ze nu als lezers willen en doen dus maar wat.
Oh echt? :cat:

Suzy, mooi verhaal :)
Ik vind juist in het geval van stagiaires en dergelijke, dat je dan de terminologie vastlegt. Taboe of niet, een vagina is een vagina, niet een vagijn of vajayjay of yoni, whatever. En een penis is een penis, geen pielemuis of wat ze dan hier ook gebruiken.

Wél maandenlang tekeningen van de vulva op allerlei manieren in beeld, maar het ding niet willen benoemen. Stoort me enorm.
Later is nu
Sophiever schreef:
03-04-2018 10:34
Tijden veranderen dames. Trendy meegaan met jeugd dat 30 jaar terug nog richting Parijs wilde, de wereld over wilde backpacken en mensenrechten hoog in het vaandel had is iets anders dan trendy meegaan met jeugd dat denkt dat hun Sannie verradelijk is.

Natuurlijk past de viva zich een beetje aan maar ze hebben geen idee wie ze nu als lezers willen en doen dus maar wat.
Sannie? :O

Ja, ik behoor natuurlijk ook niet meer tot de doelgroep, daar zit ook wat in. :proud:
Later is nu
Echt hé. En niet alleen dat, al die artikelen zijn tenenkrommed. 'Waarom je het bonnetje van de Mac moet bewaren'. En dan krijg je een artikel over een McDonalds in Londen. Waar men dus heel anders te werk gaat dan hier.

Ik klik er niet meer op, ik weet niet wie die rotzooi schrijft maar het gaat nergens over.
Kasboom schreef:
03-04-2018 10:41
Echt hé. En niet alleen dat, al die artikelen zijn tenenkrommed. 'Waarom je het bonnetje van de Mac moet bewaren'. En dan krijg je een artikel over een McDonalds in Londen. Waar men dus heel anders te werk gaat dan hier.

Ik klik er niet meer op, ik weet niet wie die rotzooi schrijft maar het gaat nergens over.
Of 'dit moet je nooit mee nemen naar een sollicitatiegesprek'. Nou ik denk dan 'urn met de as van je moeder', 'je hond', 'anekdotes van je collega's hoe goed je wel niet bent', maar nee. Je moet geen tasje van de Bijenkorf mee nemen want dan denken ze dat je de sollicitatie even tussen het shoppen door doet.

Man man man.
Dreamer schreef:
03-04-2018 10:36
Oh echt? :cat:

Suzy, mooi verhaal :)
Ik vind juist in het geval van stagiaires en dergelijke, dat je dan de terminologie vastlegt. Taboe of niet, een vagina is een vagina, niet een vagijn of vajayjay of yoni, whatever. En een penis is een penis, geen pielemuis of wat ze dan hier ook gebruiken.

Wél maandenlang tekeningen van de vulva op allerlei manieren in beeld, maar het ding niet willen benoemen. Stoort me enorm.

Inderdaad. Dat natuurlijk weer wel. :facepalm:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
strikjemetstippels schreef:
03-04-2018 10:45
Of 'dit moet je nooit mee nemen naar een sollicitatiegesprek'. Nou ik denk dan 'urn met de as van je moeder', 'je hond', 'anekdotes van je collega's hoe goed je wel niet bent', maar nee. Je moet geen tasje van de Bijenkorf mee nemen want dan denken ze dat je de sollicitatie even tussen het shoppen door doet.

Man man man.
:rofl:
Vajaya? Zag ik haar laatst niet in het meisjesnamentopic?
strikjemetstippels schreef:
03-04-2018 10:45

Man man man.

Echt hé? Het lijkt wel of de doelgroep bestaat uit verstandelijk gehandicapten.
absor schreef:
03-04-2018 10:53
Vajaya? Zag ik haar laatst niet in het meisjesnamentopic?
Leuk
Als zusje van Yoni? :couple:
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven