Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Het ziet er een beetje uit als opgedroogd snot. Korstjes en zo. Het ruikt ook wat weeiig. Ik wacht het nog even af.
Wat is jullie ervaring met ontstoken oogjes? Hier al een tijdje verkouden en ook wat prut uit de ogen. Vorige week helemaal rood en gezwollen kon ze het oog niet goed openen. Paar dagen iets beter en gister kreeg ze haar oog weer niet open.
Huisarts vorige week gebeld en zolang ze er niet heel erg last van lijkt te hebben en het oogwit niet rood wordt niks anders doen dan schoon maken met een natte doek. Het ziet er vooral sneu uit.
Nu ben ik vergeten te vragen hoe lang dit meestal duurt. Jullie een idee?
Hier gelukkig nog geen last gehad van ontstoken ogen of looporen *afkloppen*

Inmiddels is mijn dochter 13 maanden en krijgt ze nog één flesje in de ochtend. Niet zozeer omdat ze die fles nodig heeft en nergens anders uit drinkt, maar vooral omdat ik hetzelfde nog wel fijn vind. Op mijn vrije dagen geef ik haar namelijk nog één flesje in bed en liggen er daarna nog lekker te knuffelen en luieren in bed. :flirting: Hou ik haar zo niet een beetje klein of zal ik er maar gewoon zo lang mogelijk van genieten zolang ze dit nog prima vindt?
Alle reacties Link kopieren
De oudste heeft in 19mnd nog nooit last gehad van snotogen of een loopoor, de jongste daarentegen heeft als sinds ze geboren is last van snotoogjes, maar het lijkt nu wel wat minder te worden na 4wk (afkloppen...).

Wij gaan zo met Puk trouwens naar de psz om te kijken en ons in te schrijven, wat gaat het allemaal toch snel! :love:
Nou echt wel! Wij hebben onze dochter een week nadat ze 1 is geworden al ingeschreven. Schijnen nogal lange wachtlijsten te zijn en dan is er nu in ieder geval al een plekje voor haar gereserveerd! Hopelijk vind Puk het leuk! V een plezier!
@lavendel, ze is met 13mnd toch ook nog redelijk klein?

Hier is dochter 13,5mnd en die krijgt avonds en morgens nog een flesje. In de ochtend idd lekker in bed en dan nog even stoeien. Voor knuffelen heeft ze alleen geduld als ze ziek is...
Met looporen heb ik geen ervaring en ontstoken oogjes ook niet gelukkig. Maar de ogen schoonmaken met afgekoeld gekookt water, kan sowieso geen kwaad en maak je het ook mee schoon.

Mijn zoontje van 1,5 krijgt ook nog flesjes warme (gewone) melk. Vaak alleen smiddags voor het middagdutje maar af en toe ook sochtends om inderdaad even te blijven luieren in bed, heerlijk. Maar mijn zoon geniet er ook echt van (het flesje vooral, luieren iets minder)
En of ik hem daarmee klein hou, nog niet over nagedacht maar dat zal toch wel meevallen.
Gelukkig hier ook geen ervaring met loopoor. Ontstoken oogjes heeft hij een keer in het ziekenhuis gehad. Dat maakte ze heel voorzichtig schoon met water.

Zoon (bijna 2) krijgt hier ook nog melk s' ochtends en s' avonds in een fles. (Gewone melk, beetje opgewarmd) vind hij lekker en zo drinkt hij gewoon het meest (heeft 2x in het ziekenhuis gelegen met uitdroging doordat hij niet meer wilde drinken dus vind het wel best zo)

Hier zaterdag weer aan het werk na alles wat er gebeurd is. Ene kant heel fijn andere kant kijk ik er ook wel een beetje tegenop.
Haha, oke misschien vind haar soms al wel een grote meid, kleine wijsneus. Overdag wil ze ook alles behalve even knuffelen, er is zoveel te beleven! Daarom vind ik die momentje 's ochtends ook zo fijn! Ze is natuurlijk ook nog maar 13 maanden. Ik geniet er nu nog maar even flink van!

Hoelang een loopoor mag/kan duren geen idee. Vroeger toen ik klein was had een vriendje dit ook vaak en duurde het voor mijn gevoel wel lang, maar ja toen was ik klein en duurde misschien alles was langer voor mijn gevoel ;-)
Wanneer zijn jullie trouwens begonnen met bestek introduceren? Het is hier alleen nog maar een instrument om mee te spelen als ik het haar geef en het eten zelf gaat nog volledig met de handen. (behalve de yoghurt die ik bij haar naar binnen lepel)
@bestek: we hebben altijd plastic lepeltjes naast zijn bord gelegd, al was het alleen maar om mee te spelen. Toen die steeds vaker ons bestek probeerde te pakken hebben we hem plastic bestek gegeven, maar al heel snel wilde die weer ons bestek, dus nu dekken we zijn eigen, echte kinderbestek (ok, we laten het hem zelf dekken ;-) ). Hij eet nu afwisselend met handen en bestek, daar gaan we ons nog niet druk om maken...
Kwark eet die trouwens wel helemaal zelf uit het bakje met een klein lepeltje :heart: , als we hem daarbij mogen helpen houdt het in dat het allang bedtijd is.
Oei, ik weet niet meer wanneer we begonnen zijn met kinderbestek. Inderdaad eerst begonnen met plastic bestek, daar speelde hij dan ook mee. Nu krijgt hij kinderbestek, vork en lepel. Afwisselend prikt hij/schept het op de lepel en eet met zijn handen.

Ik denk rond een jaar en 2/3 maanden dat we daarmee begonnen zijn.
Wij rond 12 mnd gok ik. Dreumes doet zijn best om te prikken en anders prik ik aan. Hij stopt het dan in zijn mond. Lepel kan hij ook aardig.
Af en toe tussendoor met de handjes.

Peuter van bijna drie eet met mes en vork en mag niet meer met de handen.
Dan ga ik hier toch ook maar eens wat meer moeite doen voor het bestek, had het nu ook uit gemakzucht weer aan de kant gelegd...
Marloes85 schreef:
03-04-2018 13:55
Dan ga ik hier toch ook maar eens wat meer moeite doen voor het bestek, had het nu ook uit gemakzucht weer aan de kant gelegd...
Geen moeite doen, gewoon standaard naast het bord leggen, zelf gaan eten en kijken wat er gebeurd. Je kan altijd beginnen met voeren als je zelf al halverwege je eigen bord bent ofzo.
Type bestek maakt hier wel veel uit. Het langwerpige plastic bestek van de hema vindt hij veel lastiger dan het korte peuterbestek. Zoiets:

Afbeelding
https://www.baby-dump.nl/product/voedin ... il/100939/

Deze dus
Wij hadden het plastic bestek van de ikea en kinderbestek van de action
Hier kinderbestek van nijntje, we geven haar altijd een vork of lepel bij haar eten en in het begin probeert ze dat, na een tijdje duurt het haar te lang en schakelt ze over op met haar handen eten. Vind het wel best zo.
Eten jullie kindjes alles zelf met bestek?
Met sperziebonen zou ik dat nog durven, maar spinazie lijkt me een gigantische bende worden als ze dat op eigen houtje gaat proberen....
Tot nu toe lepel ik onder regelmatig protest en grijpende handjes het eten naar binnen. Soms is ze me te snel en gaat het inderdaad op haar eigen manier met vork/lepel naar binnen.
Wij volgen Rapley methode dus zoon doet alles zelf. Wel of geen bestek maakt dan niet uit ;-). Het spelen met eten is al geweest eigenlijk. Hij gooit het alleen op de grond als hij klaar is.

Ontstoken oogjes duurden hier 1,5 week.

Manman. Mijn kind heeft me toch driftbuien soms. Bij kdv zeiden ze ook wel dat hij temperamentvol is en als hij iets wil zich niet laat tegenhouden door andere/oudere kindjes.
little_angel89 schreef:
03-04-2018 15:01
Met sperziebonen zou ik dat nog durven, maar spinazie lijkt me een gigantische bende worden als ze dat op eigen houtje gaat proberen....
Tot nu toe lepel ik onder regelmatig protest en grijpende handjes het eten naar binnen. Soms is ze me te snel en gaat het inderdaad op haar eigen manier met vork/lepel naar binnen.
Alles behalve soep of echt vloeibare pap ofzo.
Wat wel scheelt is dat we zo,n kunststof slab met opvangbakje hebben. Drie kwart belandt daarin als het mis gaat. En verder nemen we voor lief dat het dus een bende wordt.
little_angel89 schreef:
03-04-2018 15:01
Of met zijn handen :biggrin:

Wij hebben zo'n vloerbeschermplaat voor bureaustoelen van ikea onder zijn stoel, dat maakt wat makkelijker schoon (we hebben tegels met groeven :facepalm: ).

Spinazie prakken we van tevoren door de aardappels, dat scheelt dan al weer iets.

En we doen ook al niet aan slabbertjes. We trekken altijd zijn trui of shirt uit en stropen dan de mouwen van zijn rompertje op. Toen we nog slabbers gebruikten waren die meestal het enige wat schoon van tafel kwamen... Rompertjes zie ik als onderkleding, dus dat maakt me minder uit als daar vlekken inzitten die je er niet uitkrijgt. Bovendien is her grote knoeien hier ook voorbij ;-)
Ik weet niet meer wanneer we begonnen zijn met kinderbestek, ik denk rond de 12 maanden. Hier eet hij alles met bestek. Dat wil zeggen, wij mogen hem niet meer vieren is zelluf doen! Ook soep en spinazie enz. Hij legt nog wel vaak bestek aan de kant en gaat dan met zijn handen eten.
Zoon eet alles zelf, vanaf 15 maanden helemaal zelf. Daarvoor was het helpen met heel veel drama. Daar heb ik geen zin in aan tafel. Dus dan maar knoeien. Dat knoeien wordt vanzelf minder. Het maakt mij niet zo veel uit als alles er onder zit, zo moet hij het leren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven