Percolator - wat gaat er mis?
maandag 2 april 2018 om 20:54
Hoi,
Ik heb een percolator (espresso maker) gekocht voor maar 6 euro (afgeprijsd). Ik ben sceptisch vanwege de lage prijs en het onbekende merk. Google geeft niet superveel reviews. Ik heb nog nooit een percolator gehad en ik twijfel of het niet handiger is om hem terug te brengen en een duurdere te kopen. Ik heb niet veel geld dus het zou wel fijn zijn als ik deze gewoon zou kunnen houden zonder al teveel problemen.
Wat kan er misgaan met een percolator? Welke nadelen kunnen aan een goedkoop apparaat zitten, kunnen er ook problemen zijn met bijv de veiligheid?
Dit is 'm trouwens, alleen heb ik de versie van 3 kopjes:
KLIK
Ik heb een percolator (espresso maker) gekocht voor maar 6 euro (afgeprijsd). Ik ben sceptisch vanwege de lage prijs en het onbekende merk. Google geeft niet superveel reviews. Ik heb nog nooit een percolator gehad en ik twijfel of het niet handiger is om hem terug te brengen en een duurdere te kopen. Ik heb niet veel geld dus het zou wel fijn zijn als ik deze gewoon zou kunnen houden zonder al teveel problemen.
Wat kan er misgaan met een percolator? Welke nadelen kunnen aan een goedkoop apparaat zitten, kunnen er ook problemen zijn met bijv de veiligheid?
Dit is 'm trouwens, alleen heb ik de versie van 3 kopjes:
KLIK
maandag 2 april 2018 om 21:19
het handvat kan heel heet worden bij de goedkopere, en als je hem niet goed schoonhoudt kan het ventiel dicht gaan zitten, dan heb je wel wat kans op 'ontploffingsgevaar'. (hete stoom die klem zit in het reservoir).
Maar als je wacht met opendraaien tot ie weer koud is, is dat gevaar geweken.
Ik heb een dure, want heb stadsverwarming en dus inductiekookplaat. Daar werkt een goedkope niet op, die is van ander materiaal. Mijne is wat zwaarder en staat stabieler, verder is er geen reden om een dure te kopen.
Ik heb een dure, want heb stadsverwarming en dus inductiekookplaat. Daar werkt een goedkope niet op, die is van ander materiaal. Mijne is wat zwaarder en staat stabieler, verder is er geen reden om een dure te kopen.
maandag 2 april 2018 om 21:24
Dank je wel voor de waarschuwingen, ik zal erop letten! Ik heb een keramische kookplaat dus ik hoop dat het goed zal gaan met deze percolator (er staat niks over op de doos).Toverspiegel schreef: ↑02-04-2018 21:19het handvat kan heel heet worden bij de goedkopere, en als je hem niet goed schoonhoudt kan het ventiel dicht gaan zitten, dan heb je wel wat kans op 'ontploffingsgevaar'. (hete stoom die klem zit in het reservoir).
maandag 2 april 2018 om 22:04
Dank jePinda-Kaas schreef: ↑02-04-2018 21:25oh tips: idd zorgen dat het handvat niet smelt (bij goedkope is dat wel een reeel gevaar.)
als je hem vult, water niet boven het ventiel uit laten komen
Oh, wat vervelend! Hoe lang duurde het ongeveer voordat hij ging lekken? Aangezien hij maar 6 euro kostte verwacht ik niet dat hij jaren mee zal gaan.
maandag 2 april 2018 om 22:21
Ik heb ze vroeger gehad maar er kwam altijd prut in je kopje. Verder weet ik niet meer hoe het ging. Op een gaspitje geloof ik. Ik had drie maten. Vond ze leuk staan; drie op een rij. Maar eigenlijk stonden ze er alleen voor de sier.
Ik geef de voorkeur aan filterkoffie.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
maandag 2 april 2018 om 23:19
dinsdag 3 april 2018 om 00:00
dan was de maling niet goed, als je prut in je kopje hadretrostar schreef: ↑02-04-2018 22:21Ik heb ze vroeger gehad maar er kwam altijd prut in je kopje. Verder weet ik niet meer hoe het ging. Op een gaspitje geloof ik. Ik had drie maten. Vond ze leuk staan; drie op een rij. Maar eigenlijk stonden ze er alleen voor de sier.
maar ik vind filterkoffie ook lekkerder hoor, of uit de french press
dinsdag 3 april 2018 om 10:07
Zal best want ik kocht altijd snelfiltermaling. Zelf bonen malen hielp ook niet echt. Ik had een slagmolen en het resultaat gaf zo mogelijk nog meer koffiedik in je kopje dan de snelfiltermaling. Ik had ook een ander soort molen van Braun maar dat ding was pet en gaf grote stukken ertussen. Lag aan de molen overigens; was een miskoop.Pinda-Kaas schreef: ↑03-04-2018 00:00dan was de maling niet goed, als je prut in je kopje had
maar ik vind filterkoffie ook lekkerder hoor, of uit de french press
Koffiemolen - Wikipedia
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
dinsdag 3 april 2018 om 14:54
Koop ze altijd bij de kringloop prijzen zijn gelijk maar ik hou het voorlopig bij Bialetti is tot nu toe de beste, waarom? lekkerste koffie,lekt niet, handvat wordt niet heet.
Heerlijk slow koffie zetten (maal ook zelf) en dan op het kleinste pitje lekker laten uitpruttelen en dat voor een paar euro MMmmmm
Heerlijk slow koffie zetten (maal ook zelf) en dan op het kleinste pitje lekker laten uitpruttelen en dat voor een paar euro MMmmmm
dinsdag 3 april 2018 om 15:28
Je moet espressomaling hebben. Met filterkoffie krijg je inderdaad prut, die maling is te klein en wordt dus door het filter van de percolator geduwd.retrostar schreef: ↑03-04-2018 10:07Zal best want ik kocht altijd snelfiltermaling. Zelf bonen malen hielp ook niet echt. Ik had een slagmolen en het resultaat gaf zo mogelijk nog meer koffiedik in je kopje dan de snelfiltermaling. Ik had ook een ander soort molen van Braun maar dat ding was pet en gaf grote stukken ertussen. Lag aan de molen overigens; was een miskoop.
Koffiemolen - Wikipedia