Ex

04-04-2018 15:12 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, graag zou ik jullie méningite willen over iets dat mij erg verdrietig maakt. Mijn man en ik zijn al 8 jaar samen en hebben 2 mooie meiden. Mischien ligt het aan mij, maar heb het echt moeilijk met het volgende. Mijn man zn ex komt nog heel regelmatig over de vloer bij mijn schoonfamilie. Daardoor heb ik nooit echt een band met hen kunnen opbouwen. Ze ging shoppen met mijn schoonmoeder, mijn schoonzus die ik vertrouwde ging al mn geheimen doorvertellen. Nu heb ik mij volledig teruggetrokken uit de familie, heb helemaal geen conact meer met hen. De kinderen laat ik wel gewoon nog bij oma logeren, die heb ik er nooit bij betrokken. Nu kwam mijn dochter gisteren met het verhaal dat terwijl ze bij haar tante was, de ex er ook was. Ze zeiden haar dat ze er niks van mocht zeggen. Ze zei ook dat ze altijd gemeen tegen haar doen als de ex er is. Nu heb ik besloten mijn kids niet meer te laten gaan bij oma. Wat denken jullie?
Flash60200 schreef:
04-04-2018 17:09
Idd en toen ik uiteindelijk de familie leerde kennen en zag dat zij er nog deel van uitmaakte kwam mijn vraag.
Je begrijpt mijn vraag niet geloof ik.
Ik vroeg waarom je dit soort dingen aan zijn zus vraagt en niet aan hem zelf?
En waren ze in jouw ogen een jaar uit elkaar of waren ze daadwerkelijk een jaar uit elkaar?
julius schreef:
04-04-2018 17:31
Dus je wil de kinderen van je man en zijn ex weghouden bij opa en oma? Waarom ontken je dat dan twee posts hierboven nog?
Ik neem aan dat ze het over haar eigen kinderen heeft, niet over die van haar man en zijn ex.
:sherlock: loep even, er speelt nog meer
LiveLoveLaugh2 schreef:
04-04-2018 17:44
:sherlock: loep even, er speelt nog meer
:lightbulb:
LiveLoveLaugh2 schreef:
04-04-2018 17:42
In een eerder topic schrijf je al over de verziekte relatie van je man en zijn moeder. Dat ze nu ook weer dit doet verbaasd mij dan in dat licht weer niks, en jou neem ik aan ook niet.

Als ik jou was zou ik de kinderen zelf laten beslissen of ze naar oma willen. Als ze dat niet willen dan staat het oma vrij om haar kleindochters op te zoeken bij jullie thuis.

En wat betreft dat geld heb je wel degelijk een poot om op te staan. Jullie hebben samen 2 dochters en je man heeft 1 zoon met ex. Geld uitgeven zonder dat jij er vanaf weet zou ik niet mee akkoord gaan.

Verder schoonmoeder lekker in haar sop gaat laten koken, laat het haar bekijken met dr ex schoondochter erbij :byee: In die relatie zou ik geen moeite meer steken in ieder geval.
Eens.
There is always something happening, and it's usually right now
Als ik het goed begrijp heeft je man 2 kinderen met zijn ex en 2 met jou. klopt dit? En jij voelt je niet welkom bij zijn familie. Dat zijn fam pas na een maand op kraamvisite komt vind ik nogal vreemd.
Het lijkt wel alsof de relatie die je man met haar had, en die hij nu met jou heeft, nogal vreemd in elkaar zijn overgelopen. Klopt dat?
Flash60200 schreef:
04-04-2018 17:12
Geloof mij mocht ik willen straffen was dat al jaren geleden gebeurd. Voel mij niet op mijn gemak wetende dat als mijn kinderen er zijn, ex haar dagje daar komt doorbrengen en dat ze blijkbaar gemeen doen tegen haar.
Dat snap ik, je wil je kind beschermen. Hoe reageerde je schoonzus? Ik neem aan dat je niet zomaar besluit je kinderen weg te houden en een gesprek hebt gehad?
Dit is inderdaad wat complexer dan de OP doet vermoeden. Ik hoop dat je man iets aan zijn problemen doet en vooral dat jullie kunnen praten over alles wat er speelt. En dus samen kunnen beslissen wat jullie willen in het contact met zijn moeder.
Flash60200 schreef:
04-04-2018 17:00
In mijn ogen waren ze al een jaar uit elkaar, daarna heeft het nog een jaar geduurd voor ik de familie heb leren kennen. Vroeg ook aan zn zus of er echt geen kans was dat ze het konden uitwerken want wou geen homewrecker zijn. Haar antwoord was, als jij het niet bent zal het een ander zijn.
Oftewel, ze waren nog samen toen jij in the picture kwam.
Je bent heel onduidelijk en vaagjes over de feiten TO.
De schoonfamilie haat jou hartstochtelijk en staat aan de kant van hun ex-schoondochter.
Jij weet serieus niet waarom ze jou mijden?

Los van dat alles, de eerste de beste die mijn kind naar behandelt, verdriet of pijn doet kan van mij de hoogste boom in en die ziet mijn kind nooit meer.
Geloept. TO, ik zou je kinderen daar never nooit zonder jou of je man heen laten gaan. En kan het zijn dat de ex van je man hiervan weet en daarom altijd bij haar zoon wil zijn als hij op bezoek wil bij grootouders?
Ik heb ook geloept. Een goed gesprek met jouw man is hier wel op z’n plaats. Kan het zijn dat jouw man jouw hierover de beslissingen laat nemen, omdat het voor hem teveel is?
Cum non tum age
Flash60200 schreef:
04-04-2018 17:07
Vind het zelfs super leuk als de kinderen zich met zn allen bij oma amuseren. Maar jammer genoeg komt daar nu een einde aan. Wil mijn kinderen niet in dezelfde ruimte als de vrouw die mij zo hartstochtelijk haat. Logisch toch?
Jij vindt jouw belang, belangrijker, dan dat van je kinderen?
lilalinda schreef:
04-04-2018 18:35
Jij vindt jouw belang, belangrijker, dan dat van je kinderen?
Nee, als je TO loept dan vind je het verhaal achter het verhaal. En dat lezende denk ik dat de enige optie is om de moeder van je man te mijden, negeren, blokkeren, TO.

Is zijn zoon vaak bij jullie of hoofdzakelijk bij ex? Dat lijkt mij eigenlijk nog het grootste probleem.

Arm kind.
wat een apart verhaal,

dat een oma, en tante en de ex van je man (de halfzusjes van de kinderen van ex en man negeren) vind ik echt te ver gaan,

maar zoals ik het allemaal lees,
is je man ook een slappe zak,
heel apart TO
sterkte ermee
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
ikBedoelHetGoed schreef:
04-04-2018 18:38
Nee, als je TO loept dan vind je het verhaal achter het verhaal. En dat lezende denk ik dat de enige optie is om de moeder van je man te mijden, negeren, blokkeren, TO.

Is zijn zoon vaak bij jullie of hoofdzakelijk bij ex? Dat lijkt mij eigenlijk nog het grootste probleem.

Arm kind.
Als ik loep en dit topic samen neem...
Was haar man nog niet gescheiden toen TO kwam neuzen. Had de ex van haar man een prima band met haar schoonouders.
Heeft haar man een rare band met zijn ouders (wellicht ook wel door zijn eigen ecocentrische keuzes)
Stelt TO haar belang boven dat van haar kinderen
Komt haar man niet voor haar op, en pakt ex niet aan. Schuldgevoel??

Lekkere bende
Vandaar mijn reactie: je kiest voor een man met kinderen en een aanwezige ex... Blijf praten!
lilalinda schreef:
04-04-2018 19:17
Als ik loep en dit topic samen neem...
Was haar man nog niet gescheiden toen TO kwam neuzen. Had de ex van haar man een prima band met haar schoonouders.
Heeft haar man een rare band met zijn ouders (wellicht ook wel door zijn eigen ecocentrische keuzes)
Stelt TO haar belang boven dat van haar kinderen
Komt haar man niet voor haar op, en pakt ex niet aan. Schuldgevoel??

Lekkere bende
Vandaar mijn reactie: je kiest voor een man met kinderen en een aanwezige ex... Blijf praten!
Aan jouw reactie te lezen ben jij zeker een ex die achtergelaten is door iemand!ik kwam nergens neuzen want het was al een jaar uit. Het is eingelijk nooit goed gegaan tussen hen. Ze hebben kindjes gemaakt maar amper samengewoond. Mijn schoonmoeder was de eerste die wou dat haar zoon weg ging van haar. Ze mochten haar toen ook niet. Ze had ruzie met hen allen en sprak jaren niet met zn zus. Er was zelfs fysiek geweld tussen de zus en ex. Maar toen ik kwam is alles veranderd. Dan zijn ze een front gaan vormen. Het is heel complex. Mijn schoonmoeder is jaloers als ik kinderen van ex bijhou. Ze is zelfs op een dag mijn kast met al hun kleeren komen leeghalen. Zelfs ex had haar ervan beticht dat ze haar kinderen wou stelen. Sinds de geboorte van de kinderen waren ze veel bij oma omdat mama altijd moe was. Dus schoonmoeder is heel erg jaloers toen ik in het spel kwam en haar zoon haar niet meer nodig had voor kids.
Flash60200 schreef:
04-04-2018 20:01
Aan jouw reactie te lezen ben jij zeker een ex die achtergelaten is door iemand!ik kwam nergens neuzen want het was al een jaar uit. Het is eingelijk nooit goed gegaan tussen hen. Ze hebben kindjes gemaakt maar amper samengewoond. Mijn schoonmoeder was de eerste die wou dat haar zoon weg ging van haar. Ze mochten haar toen ook niet. Ze had ruzie met hen allen en sprak jaren niet met zn zus. Er was zelfs fysiek geweld tussen de zus en ex. Maar toen ik kwam is alles veranderd. Dan zijn ze een front gaan vormen. Het is heel complex. Mijn schoonmoeder is jaloers als ik kinderen van ex bijhou. Ze is zelfs op een dag mijn kast met al hun kleeren komen leeghalen. Zelfs ex had haar ervan beticht dat ze haar kinderen wou stelen. Sinds de geboorte van de kinderen waren ze veel bij oma omdat mama altijd moe was. Dus schoonmoeder is heel erg jaloers toen ik in het spel kwam en haar zoon haar niet meer nodig had voor kids.
Waarom laat je je schoonmoeder kasten in jouw huis leeghalen?

De situatie zal best complex zijn, maar no way dat jij eerlijk bent over eigen aandeel, of je bent niet in staat om je eigen aandeel te zien. O en het aandeel van je man natuurlijk, want dat is kennelijk ook iemand die zijn eigen verantwoordelijkheden graag bij een ander neerlegt.
sneeuwwitje80 schreef:
04-04-2018 16:40
Nou de mening van je man en de vader van je dochter doet er neem ik aan toch wel toe?
hoi, ja tuurlijk... iedereen mag zich melden en zeggen wat ze ervan vinden...
maar dan mogen ze ook het eea uitleggen aan me

overigens TO: word je dochter nou echt 'genegeerd' volgens haar en/of doen ze gemeen, want ik vind dit niet hetzelfde
als iedereen altijd maar moest reageren op wat kinderen denken te moeten zeggen dan hadden we collectief een burnout hoor
Lorem Ipsum
Flash60200 schreef:
nee hoor, ik ben gewoon een weldenkend mens, dat keurig samen is met de vader van mijn kinderen. Er zijn wel ex-en (ergens, we hebben op een gezonde manier amper contact) maar geen kinderen uit eerdere relaties.

Jij vertelt een onsamenhangend verhaal, waarin je hard om je heen schopt en niet kijkt wie je raakt. Zelfs je eigen kinderen houd je niet buiten schot.
En je man mag wel eens voor zijn kinderen op gaan komen, AL zijn kinderen.
Jullie zijn een stelletjes kleuters!
eens met lilalinda
Ik begrijp er inmiddels niks meer van. Nu heb je het weer over 'kinderen' van man en zijn ex, terwijl je het eerder over 1 zoon had.
Ook over andere feiten ben je erg vaag.
En je man hangt er blijkbaar een beetje bij.
en echt niemand die een kast uit mijn huis haalt
waarom laat jij en je vent dat toe ?
Flash60200 schreef:
Nou als dit allemaal waar is en je partner weet dit ook allemaal en deelt je zienswijze dan is het toch gewoon klaar met die schoonmoeder en de rest van de familie. Nog ff checken of je partner het ook helemaal eens is met het feit dat jullie helemaal met zijn familie gaan breken en dan een bericht sturen dat het contact verbroken zal gaan worden. Kijk die ex krijg je zijn leven niet uit doordat ze kind(eren) hebben samen, maar die schoonfamilie zorgt alleen voor problemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven